Prvé príbehové DLC úspešného akčného RPG Middle-Earth: Shadow of War prichádza na PC, PS4 a Xbox One. Hlavný hrdina Talion tu ustupuje do pozadia a v žiari reflektorov sa objavuje elfka Eltariel. Stojí za to venovať platenému prídavku Blade of Galadriel od vývojárov z Monolith Productions pozornosť, alebo sa bez neho bez problémov zaobídete? Dozviete sa v našej recenzii.
(11.02.17) Príbeh je prepojený s pôvodnou hrou a vlastne priamo nadväzuje na Talionovu dejovú líniu. Nerád by som vám omylom niečo prezradil, preto story Blade of Galadriel načrtnem len vo veľmi ľahkých obrysoch. Vžijete sa do úlohy Eltariel – nájomnej vrahyne v službách elfskej kráľovnej Galadriel, ktorá vás poverí elimináciou niekoľkých Nazgûlov – verných služobníkov Temného pána Saurona. Eltariel sa teda chopí svojich smrtiacich dýk a vyráža do akcie.
Čo si budeme hovoriť, už príbeh v pôvodnom Shadow of War nebol nijako oslnivý, Blade of Galadriel v tomto trende žiaľ pokračuje. S Tolkienovou predlohou naďalej pracuje veľmi voľne, pričom ale postráda eleganciu a premyslenosť tohto diela. Ak ale nie ste skalný fanúšik Pána prsteňov a každá nezrovnalosť v časovej osi vám nespôsobuje srdcovú zástavu, Blade of Galadriel vás po dejovej stránke pravdepodobne nijako zásadne neurazí.
Celé DLC si drží celkom slušné tempo, aj keď na môj vkus odsýpa možno až príliš rýchlo. Nie je problém dostať sa na koniec príbehovej línie iba za 3 hodiny, čo je jednoznačne najväčšou slabinou tohto rozšírenia. Môžete sa síce pustiť do plnenia niekoľkých výziev a hľadať legendárne sety brnenia, celkovú hernú dobu ale týmito aktivitami nijako zázračne nenafúknete. Pravdepodobne by bolo bláznivé očakávať od príbehového DLC plnohodnotnú hernú dobu, akú má napríklad aktuálne Kingdom Come: Deliverance, ale aj napriek tomu by som si prial stráviť v Stredozemi viac času.
Ak sa sami seba pýtate, aké novinky skrýva Eltariel pod svojím plášťom, možno vás sklamem. Blade of Galadriel síce ponúka možnosť hrať za úplne novú postavu s inými schopnosťami, zároveň hru ale čiastočne okliešti. Preháňať sa v koži Eltariel pláňami Mordoru a masakrovať stovky škriatkov dvoma dýkami je bezpochyby zábavné, na rozdiel od Taliona však Eltariel neovláda schopnosť podrobiť si jednotlivých škriatkov – kapitánov. Manipulácia so škriatkami je predsa základným herným mechanizmom tejto série, dáva teda táto zmena zmysel? Nuž, veľmi nie.
Aj napriek nemožnosti ovládať svojich nepriateľov Eltariel počas svojho putovania získa pomerne dosť nových spojencov v podobe škriatkov, ktorí jej pomáhajú ako sa len dá. Pýtate sa, ako to tá prefíkaná elfka docielila? Nijako. Jednoducho sa k nej pridali, asi vďaka jej peknému úsmevu a charizme (ktorou, úprimne, veľmi obdarená nebola). Pôsobí to prinajmenšom zvláštne, akoby scenáristi zahnali samých seba do kúta novou postavou s inými schopnosťami a nevedeli, ako inak udržať podstatu hry.
Eltariel disponuje vlastným stromom schopností, ktorý obsahuje 10 nových schopností, ktoré sú založené na používaní Svetla (Light). Z končekov svojich prstov tak môžete vyžarovať intenzívny lúč schopný na chvíľu oslepiť nepriateľov, môžete klásť pasce, vrhať svetelné dýky, prípadne seba samého blahodarnou žiarou uzdraviť. Unikátnych zručností má teda Eltariel v zásobe slušný počet a hrateľnosť Blade of Galadriel príjemne osviežujú.
Blade of Galadriel je síce úplne separátne rozšírenie (s vlastným systémom savov), napriek tomu za Eltariel možno prejsť aj kompletnú kampaň Shadow of War vďaka voliteľným skinom. Ide však o naozaj kozmetickú záležitosť, schopnosti a odomknuté zručnosti budú stále Talionove. Je pekné mať tú možnosť, zároveň to ale v niektorých questoch vedie k humorným situáciám, kedy sa na obrazovke stretnú 2 Eltariel naraz.
Grafická a zvuková stránka hry v DLC Blade of Galadriel neprešla žiadnou viditeľnou zmenou. Stále ide o veľmi slušný nadpriemer, z ktorého síce nebudete skákať šťastím, veľa príležitostí na sťažovanie ale mať tiež nebudete. Zvuky a hudba sú vydarené, samotná Eltariel je nahovorená veľmi dobre, naozaj ale žiaria predovšetkým noví škriatkovia – kapitáni. Tí už pomerne klasicky svojou charizmou a často bizarnou povahou zatieňujú Taliona a Eltariel a mnohokrát si ich obľúbite viac ako spomínané hlavné postavy.
Keď to zhrniem, Blade of Galadriel je ľahko nadpriemerné rozšírenie, ktoré prináša najväčšiu zmenu v podobe novej hlavnej hrdinky, zároveň sa v jej koži ale budete musieť rozlúčiť s Talionovými schopnosťami ovládať škriatkových kapitánov. Fanúšikovia Middle-Earth: Shadow of War príležitosť prezrieť si Mordor z trochu inej perspektívy určite uvítajú, pamätajte si však, že to bude výlet pomerne krátky. Táto recenzia bola napísaná pre PS4 verziu.
Klady
Zápory
Štěpán Lenk
Písaniu o videohrách, či už vo forme samostatných článkov alebo recenzií, sa venujem približne od roku 2017, kedy som svojimi textami začal prispievať na server Zing.cz, aby som neskôr napevno zakotvil v redakcii Alza Magazínu. Mojimi obľúbenými žánrami sú RPG a akčné adventúry z pohľadu tretej osoby, nepohrdnem ale aj nejakým tým zápasom o prežitie v battle royale tituloch. Všeobecne ale pri hrách razím heslo, že skvelá hrateľnosť je nadradená nabúchanej grafike.
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky | |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 7 SP1 | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-2300/AMD FX-4350 | Intel Core i7-3770/AMD FX-8350 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 660/AMD HD 7870 | NVIDIA GeForce GTX 970/AMD RX 480 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operačná pamäť | 6 GB RAM | 12 GB RAM |
HDD | 70 GB | 70 GB |
Middle-Earth: Shadow of War – Blade of Galadriel vychádza 6. 2. 2018 na PC, PS4 a Xbox One.