Pokiaľ nie ste nijak zvlášť náročným hráčom počítačových hier, avšak si príležitostne sem tam radi zahráte nejakú akčnú hru, grafická karta NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti by pre vás mohli byť ideálnym riešením. Ponuka týchto grafických kariet je pomerne bohatá a ich obstarávacie ceny vás navyše nezruinujú. Čo takto Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G? Že neviete, čo od nej čakať? Dobre, tak si ju poďme otestovať!
Grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G je postavená na hernom grafickom čipe NVIDIA GP107 spoločnosti NVIDIA, na ktorý sú pomocou 128bit zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR5 s kapacitou 4 GB. Svojim výkonom potom Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G spadá do segmentu stredného výkonu (mainstream), kde zaberá nižšie poschodia pomyselného výkonnostného rebríčka.
Frekvencia grafického čipu je 1 367/1 481 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí 1 752 MHz, čo pri pamätiach typu GDDR5 predstavuje efektívnu frekvenciu 7 008 MHz. Oproti referenčným hodnotám je teda karta na jadre pretaktovaná o 77 MHz v základe a o 89 MHz v Boost. Grafické pamäte sú potom taktované v referenčných hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti.
Grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G meria na dĺžku 219 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 2 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará systém chladenia Windforce 2×. Skladaný pasív z hliníkových rebier je pre lepší odvod tepla z grafického čipu vybavený dvojicou kompozitných tepelných trubíc (heatpipes). Obe tepelné trubice sú v priamom kontakte s grafickým čipom. Spoločne s ním sú chladené tiež moduly grafických pamätí, napájacia kaskáda grafickej karty je potom chladená za pomoci menšieho hliníkového chladiča.
Aktívna časť systému chladenia tvorí dva protibežné 90 mm ventilátory s 3D tvarovanými lopatkami na dosiahnutie až o 23 % vyššieho tlaku chladiaceho vzduchu. Ventilátory chladiča podporujú funkciu Fan Stop, ktorá oba ventilátory pri nízkej záťaži a teplote grafickej karty úplne vypne.
Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Fire Strike Stress Test dosiahla grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G na skóre 99,4 %, a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak s rezervou prešla (minimálna hranica je 97 %). Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
O napájanie grafickej karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G sa stará 4 + 1 fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 6pin konektora. Príkon grafickej karty bol výrobcom nastavený na 120 W (max. 150 W), ten potom k jej prevádzke odporúča zdroj s výkonom minimálne 300 W.
Výstupy na monitor sú pri grafickej karte Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G riešené pomocou jedného DVI-D (Dual Link) konektora, jedného konektora DP 1.3/1.4 (Display Port) a troch konektorov HDMI 2.0.
Súčasťou balenia grafickej karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G je tiež firemný nástroj spoločnosti Gigabyte s názvom Aorus Graphics Engine.
Nástroj Aorus Graphics Engine slúži na jednoduché pretaktovanie, pomocou ktorého môžete zo svojej grafickej karty dostať maximum možného výkonu. Používateľské rozhranie aplikácie môže byť využité ako používateľmi menej skúsenými, tak aj „profesionálmi“.
Aorus Graphics Engine umožňuje pracovať v jednoduchom používateľskom rozhraní, v ktorom si môžete vybrať jeden z troch prednastavených výkonnostných režimov:
Alebo môžete zvoliť rozhranie o niečo profesionálnejšie, v ktorom potom môžete používateľsky nastavovať rôzne parametre grafickej karty, ako sú napríklad frekvencia grafického čipu, frekvencia grafických pamätí, otáčky ventilátorov chladiča alebo tiež nastavovať limity teploty, spotreby atď. Vďaka nástroju Aorus Graphics Engine si tak môžete zvoliť správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Grafickú kartu môžete napríklad nastaviť na jej maximálny výkon, alebo naopak môžete jej výkon obmedziť a dať prednosť skôr lepším prevádzkovým vlastnostiam (teplota, hlučnosť či spotreba).
Pomocou Aorus Graphics Engine môžete tiež nastavovať RGB Fusion, teda správanie RGB LED svetiel na grafickej karte. Tým možno priradiť rôzne farby (z palety až 16,7 miliónov farieb) alebo svetelné efekty (blikanie, pulzovanie, prechody atď.).
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G zaradili nasledujúce modely zo segmentu stredného výkonu (mainstream):
ŠPECIFIKÁCIA GRAFICKÝCH KARIET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family | Veľkosť Tranzistory Výroba | SP TMU ROP | VRAM Veľkosť Bus/Clock | Base Clock Turbo Clock Real Clock | Interface TDP |
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G | GP107 GP107-400-A1 pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 768 48 32 | GDDR5 4.096 GB 128b/7008 | 1 367 MHz 1 481 MHz 1 797 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 | GP106 GP106-400-A1 pascal | 200 mm2 4,400 million 16nm FinFET | 1280 80 48 | GDDR5 6.144 GB 192b/8008 | 1 544 MHz 1 759 MHz 1 905 MHz | PCIe 3.0 x16 140 W |
MSI GTX 1060 3GT OC | GP106-3 GP106-300-A1 pascal | 200 mm2 4,400 million 16nm FinFET | 1152 72 48 | GDDR5 3.072 GB 192b/8008 | 1 544 MHz 1 759 MHz 1 904 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
Asus EX GTX 1050 Ti O4G | GP107 GP107-400-A1 pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 768 48 32 | GDDR5 4.096 GB 128b/7008 | 1 342 MHz 1 455 MHz 1 680 MHz | PCIe 3.0 x16 75 W |
EVGA GTX 1050 SSC Gaming | GP107 GP107-300-A1 pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 640 40 32 | GDDR5 2.048 GB 128b/7008 | 1 430 MHz 1 544 MHz 1 798 MHz | PCIe 3.0 x16 75 W |
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE | Polaris Polaris 20 XT GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14nm FinFET | 2304 144 32 | GDDR5 8.192 GB 256b/8000 | 1 430 MHz 1 430 MHz 1 430 MHz | PCIe 3.0 x16 183 W |
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Polaris Polaris 20 XL GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14nm FinFET | 2048 128 32 | GDDR5 8.192 GB 256b/7000 | 1 340 MHz 1 340 MHz 1 340 MHz | PCIe 3.0 x16 160 W |
Asus RX 560 O4G EVO | Polaris Polaris 21 XL GCN 4nd GEN | 123 mm2 3,000 million 14nm FinFET | 869 56 16 | GDDR5 4.096 GB 128b/6000 | 1 187 MHz 1 187 MHz 1 187 MHz | PCIe 3.0 x8 48 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyšších hodnôt snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov FRAPS a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov zanášané zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe zanesená hore a naopak model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom môžeme tiež dokázať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytvárané snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýzu plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota, pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS, znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako ukazovateľ predchádzajúci, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.
Pokiaľ teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vôbec prvou hrou, ktorá bola postavená výhradne na grafickom rozhraní API Vulkán. Z tohto grafického rozhrania viac profitujú grafické karty s čipom AMD.
Assassin's Creed: Origins je akčná adventúra v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá. Grafické karty spoločnosti NVIDIA tu podávajú oveľa lepšie výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv J. R. R. Tolkiena a odohráva sa v čase medziobdobia Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Mass Effect: Andromeda je akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia BioWare a vydaná v apríli 2017 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape EOS po dobu 80 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorej dej sa odohráva počas I. svetovej vojny. Hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA Dice a vydaná v októbri 2016 spoločnosťou Electronic Arts. Hra podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Avanti Savoia po dobu 57 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a najnovšie herné rozhrania DirectX 12 sa v prípade grafických kariet NVIDIA popravde veľmi v láske nemajú. Preto by som majiteľom týchto kariet odporučil hru hrať radšej s nastavením na vykresľovaní pomocou DirectX 11. Radeony spoločnosti AMD sú na tom trochu lepšie a DirectX 12 predsa len nejaký ten výkon navyše prinesú. Aj tak by som ale odporúčal hrať túto hru skôr pod DirectX 11. Vyvarujete sa občasných zásekov v hre, ktoré sa pri DirectX 12 sem tam objavujú, čo dokazuje aj nízka hodnota ukazovateľa 0,1 % Low.
Deus Ex: Mankind Divided je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvkami RPG, stealth a sociálnej interakcie. Hra bola postavená na hernom engine Dawn Engine vývojármi štúdia Eidos Montreal a vydaná v auguste 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 98 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa v strete démonickej invázie na zariadení UAC. Hra bola postavená na hernom engine Id Tech 6 vývojármi zo štúdia Id Software a vydaná v máji 2016 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape UAC po dobu 109 sekúnd nástrojom OCAT. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy DOOM |
Počítačová hra DOOM podporuje vykresľovanie pomocou OpenGL alebo Vulkan. Tu platí jednoduché pravidlo: Pokiaľ chcete mať vysokú snímkovú frekvenciu v hre, hrajte ju vždy pod rozhraním Vulkan. Z tohto dôvodu tiež testujeme túto hru iba pod týmto novým a moderným rozhraním.
Tom Clancy's The Division je on-line strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá prebieha v otvorenom svete. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2016 spoločnosťou Ubisoft. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 96 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z ďalších hier, kde sa vám rozhodne oplatí opustiť DirectX 11 a prepnúť rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v prípade slabších grafických kariet spoločnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam radšej nechajte vykresľovanie na DirectX 11.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akčná adventúra z pohľadu tretej osoby, v ktorej s Larou Croft preskúmavate rôzne prostredia, riešite puzzles aj bojujete o prežitie. Hra bola postavená na hernom engine Horizon vývojármi zo štúdia Crystal Dynamics a vydaná v januári 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 86 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider tiež podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z nej nijako významnejšie neťažia.
Star Wars: Battlefront je akčná strieľačka z pohľadu prvej a tretej osoby, ktorá je založená na téme filmových Star Wars. Hra je postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a bola vydaná v novembri 2015 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na mape Survival on Tatooine po dobu 105 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akčná RPG (role-playing game) hra s otvoreným svetom, v ktorom plníte zadané úlohy z pohľadu tretej osoby. Hra bola postavená na hernom REDengine vývojármi zo štúdia CD Projekt RED a vydaná v máji 2015 rovnakou spoločnosťou. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape White Orchard po dobu 84 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
V počítačovej hre Zaklínač: Divoký Hon je veľmi častým javom stuttering, teda akési chvíľkové „zaseknutie“ obrazu. Hodnoty ukazovateľa „0,1 % Low“ ukazujú, že na tento nepríjemný stuttering v hre trpia Radeony trochu viac ako grafickej karty spoločnosti NVIDIA.
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Crysis 3 |
Herné testy grafickej karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako si vlastne táto karta viedla v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými modelmi v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Sumarizácia výkonu |
Výkon grafickej karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G je daný najmä výkonom samotného grafického čipu GP107, ktorý sa od iných grafických kariet GeForce GTX 1050 Ti môže líšiť iba prednastavenou frekvenciou grafického čipu či nastavenou frekvenciou grafických pamätí. Na udržanie vyššej frekvencie (Boost) a výkonu potom môže napomôcť tiež kvalitný systém chladenia, ktorý udrží grafický čip na nízkych teplotách. V prípade grafickej karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G sa reálna frekvencia grafického čipu v testovaných hrách držala na stabilných 1 797 MHz pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 7 000 MHz.
Vďaka vyšším frekvenciám potom grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G dosiahla v priemere o 2 % vyšší výkon než o viac ako 100 MHz „pomalší“ Asus Expedition GTX 1050 Ti O4G. Výkony silnejších grafických kariet GeForce GTX 1060 a Radeony RX580/570 sú však pre túto grafickú kartu na míle vzdialené.
Prevádzkové vlastnosti grafických kariet boli merané v počítačovej hre Crysis 3 po dobu 30 minút hrania na mape Swamp. Dosiahnuté hodnoty teplôt (°C), hlučnosti (dBA) aj spotreby (W) boli zaznamenané až na konci tohto merania.
Prevádzkové vlastnosti |
Veľkou výhodou všetkých menej výkonných grafických kariet sú ich výborné prevádzkové vlastnosti a ani Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G nie je žiadnou výnimkou. Teplota sa počas testov pohybovala okolo 60 °C pri nízkych otáčkach ventilátorov chladenia, ktoré generovali veľmi nízku hlučnosť tesne nad hranicou 33,5 dBA.
Napriek výrobcom výrazne posunutému limitu spotreby z referenčných 75 W na 120 W sa toto navýšenie pri testoch nijako výraznejšie neprejavilo. Celá skúšobná zostava s grafickou kartou Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G na palube si povedala len o pár wattov viac, než tomu bolo v prípade Asus Expedition GTX 1050 Ti O4G s nastaveným limitom 75 W.
Požiadavky na výkon grafických kariet a vlastne celého systému pre virtuálnu realitu sú oveľa vyššie ako pri bežných počítačových hrách. VRMark obsahuje celkom tri testy virtuálnej reality, ktoré bežia na monitore počítača a na teste nevyžadujú žiadne náhlavné súpravy.
Výsledky testu Orange Room ukazujú výkon systému v scénach s bežnými požiadavkami na VR, test Cyan Room je potom o niečo náročnejší a na vykresľovanie scény využíva rozhranie DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon vo veľmi náročných scénach VR, ktorých požiadavky však uspokoja až niektoré grafické karty budúcej generácie. Benchmark Blue Room tu preto testovaný nie je.
VRMark |
Ako je z testov VRMark zrejmé, grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G na využitie virtuálnej reality vhodná nie je. V oboch testoch Orange Room aj Cyan Room sa totiž držala vždy pod požadovanou snímkovou frekvenciou, takže je úplne jasné, že s touto grafickou kartou môžete na virtuálnu realitu rovno zabudnúť. Ostatne si myslím, že nikto z vás lepší výsledok ani neočakával.
Čo teda povedať na záver? Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G je grafická karta vhodná pre všetkých nenáročných hráčov počítačových hier. Podľa môjho názoru je dokonca aj tou najvhodnejšou, pretože na rozdiel od slabších grafických kariet GeForce 1050 a Radeon RX 560 si s GeForce GTX 1050 Ti môžete sem tam „strihnúť“ aj nejakú náročnejšiu akciu typu FPS (first-person shooter). Avšak pokiaľ nebudete príliš nároční a trochu znížite detaily v hre.
Grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G vám potom k takémuto nenáročnému hraniu poskytne prakticky všetko, čo k tomu budete potrebovať, a ešte málinko niečo navyše. Vyššie takty zaisťujú tejto grafickej karte lepší výkon, prevádzkové vlastnosti sú výborné a s Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G si prídu na svoje aj tí, ktorí majú pri grafických kartách radi RGB LED osvetlenie.
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G
Grafické kartyGigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G je technicky dobre spracovanou grafickou kartou s výbornými prevádzkovými vlastnosťami, ktorá je svojím výkonom vhodná najmä pre všetkých menej náročných hráčov počítačových hier.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.