Studio Bungie prichádza v poradí s už druhým plateným prídavkom pre svoju online FPS akciu Destiny 2. Aj napriek svojim nesporným kvalitám sa však na tento titul poslednou dobou znáša kritika zo strany fanúšikovskej základne, ktorá od hry asi čakala oveľa viac ako len vylepšenú „jednotku“. Napravenie tohto neduhu a zmena k lepšiemu mala nastať vďaka plateným DLC sľubujúcim nový obsah.
Predchádzajúce rozšírenie Curse of Osiris ale bolo pre fanúšikov Destiny 2 skôr sklamaním, najmä kvôli veľmi krátkej príbehovej kampani a až smiešne malej novej oblasti. Vyvaruje sa prídavok Warmind podobných problémov, alebo tvorcovia z Bungie svoje chyby zopakujú? Nové DLC vyšlo 8. mája 2018 pre platformy PC, PS4 a Xbox One a všetko podstatné o ňom sa dozviete v našej recenzii.
Žáner: FPS | Vývojár: Bungie | Vydavateľ: Activision | Platformy a Dátum vydania: PC, PS4 a Xbox One (8. mája 2018) | Homepage: www.destinythegame.com |
(14. 5. 2018) Príbeh Warmind DLC hráčov prepletie s osudom Any Bray, dlho stratenej Guardianky, ktorá v nehostinných pustatinách zmrznutých pólov Marsu a priľahlých opustených základniach pátra po stopách minulosti vlastnej rodiny. Keď ale staré vojnové satelity začnú padať z nebies a vďaka explóziám roztopia ľadovce, z mrazivého spánku precitnú na povrch staré tajomstvá Marsu – predovšetkým jadro obranného mechanizmu Rasputin a armáda Hive, ktorý sa kedysi zaviazala toto zariadenie zničiť. A vy túto nebezpečnú mimozemskú rasu musíte zastaviť skôr, než bude neskoro.
Na rovinu, príbehová kampaň Warmind je jedno veľké sklamanie. Pozostáva celkovo zo štyroch misií a zaberie vám pár hodín (cca dve podľa Power Levelu vašej postavy). To by však nevadilo, uspokojil by som sa pokojne s krátkym, ale s kvalitným príbehom, bohužiaľ ani toho som sa nedočkal. Dejová linka pôsobí neuveriteľne unáhlene, postava Any Brey je navyše nevyužitá a vlastne za celú dobu nič zvláštne nepredvedie. Nejaké budovanie jej charakteru tu rozhodne nečakajte a je to škoda, pretože úvodná animácia túto mladú ženu prezentuje ako neohrozenú bojovníčku, ktorá sa o seba dokáže postarať. V akcii ju ale na vlastné oči nikdy neuvidíte...
Príbeh teda úplne neobstál, na druhú stranu je ale potrebné uznať, že sa na Warmind aspoň pekne pozerá. Grafika vyzerá veľmi dobre, v tomto ohľade ale excelovala aj základná hra, bolo by teda až fascinujúce, keby sa vývojárom nejako podarilo to zhoršiť. Celému DLC ale podľa môjho názoru ubližuje pomerne nudný level dizajn. Nové prostredie na Marse síce ponúka zaujímavý kontrast medzi ľadom pokrytými jaskyňami, typickými červenými pláňami a industriálnymi komplexmi, z vizuálneho hľadiska to ale nie je nič, čo by sme už nevideli 100× predtým, dokonca aj v rámci samotného Destiny 2.
Väčšina objektov a budov vyzerá ako recyklované modely pozliepané dohromady, len prehnané iným svetelným filtrom a sem-tam spestrené nejakým tým snehom či cencúľom. Nehovorím, že Warmind DLC nedokáže občas ohromiť pôsobivým výjavom, však level dizajn celkovo je desivo zameniteľný a len ťažko si vybavíte nejakú pamätihodnou lokáciu. Nepomôže ani fakt, že takmer celý čas príbehovej kampane bojujete s armádou Hive, s ktorými ste sa už stretli miliónkrát v rámci Destiny a Destiny 2. Teda pardón, Warmind sa odohráva na čiastočne zamrznutom Marse, preto majú tunajší Hive ľahko namodralý nádych. To je zmena! Márne som dúfal, že sa v Destiny 2 konečne dočkáme novej rasy nepriateľov, ale to už by som zrejme chcel moc.
Aby som ale len nekritizoval, z hľadiska hrateľnosti stále Destiny 2 aj jej prídavky vnímam ako podarenú akčnú hru s RPG prvkami. Ten pocit zo strieľania tisícov nepriateľov stále pôsobí skvele a získavanie novej a lepšej výbavy len tak neomrzí. S každým novým prídavkom mám ale stále silnejší pocit, že Bungie nedokáže budovať vesmír, ktorý sami stvorili a nedarí sa im ho zaplniť zaujímavými príbehmi a postavami. Pritom potenciál v sebe značka Destiny poskytuje obrovský.
Rozšírenie Warmind síce nijak neoslní kampaňou či vizuálnym štýlom, z hľadiska zmien a noviniek je na tom ale o niečo lepšie. V prvom rade sa navyšuje maximálne dosiahnuteľný level z 25 na 30, rovnako tak sa posúva aj hranica sily vášho charakteru (Power Level) z 335 na 385. To je celkom podstatný skok, ak teda budete chcieť svoju postavu vylepšiť na maximum, čaká vás nejaká tá doba grindovania a honba za lepším lootom. V tom prípade vás určite poteší aj veľa nových zbraní či brnení, obyčajných aj exotických, dokonca sa vráti aj pár kúskov známych z pôvodného Destiny.
Na povrchu Marsu na vás čaká štandardná ponuka činností v podobe Public eventov, Patrol a Adventúr. Nič, čo by oddaných hráčov Destiny 2 nejako zaskočilo. Pomerne príjemnou novinkou je event Escalation Protocol, kde spoločne s ostatnými hráčmi likvidujete vlnu za vlnou nepriateľov z radov Hive. Je to zábavné spestrenie a musím povedať, že aj pomerne ťažké. Vzhľadom na odporúčaný Power Levelu 370 na účasť je zatiaľ táto aktivita reálne hrateľná len pre menšiu skupinu hráčov, časom sa to ale určite zmení.
PVP mód Crucible obohatil ponuku máp o dva nové kúsky – Meltdown a Solitude. Meltdown sa odohráva v priestoroch komplexu spoločnosti Clovis Brey a ide o peknú kombináciu klaustrofobných chodieb a otvorenejších sál, zatiaľ čo Solitude leží na okraji zamrznutého skalného útesu, ktorý priamo nadväzuje na základňu postavenú (pravdepodobne) ľudskou rukou. Obe mapy sú podľa môjho názor podarené a ponúkajú dostatočne členité prostredie pre napínavé súboje s ľudskými protivníkmi.
Do Destiny 2 vďaka DLC Warmind pribudnú aj dva nové striky, bohužiaľ ale ide iba o recyklované príbehové misie. Majitelia PS4 sú na tom o niečo lepšie, radovať sa totiž môžu z tretieho bonusového striku, ktorý je exkluzívny len pre túto platformu. Navyše ide o zbrusu novú misiu od začiatku do konca, čo je príjemné osvieženie. O to väčšia je potom škoda, že na jej konci čaká boss v podobe radového protivníka, len o dosť silnejšieho, s novými schopnosťami a impozantnými rozmermi. Stále si však nemožno vybrať, aký strike chcete aktuálne plniť, takže než natrafíte na jeden z tých nových, môže uplynúť celkom dlhá doba. Nech je k vám Boh Náhodného Generovania milostivý.
V blízkej dobe môžeme očakávať aj nový Raid Lair, teda novú end-game aktivitu, na ktorej konci úspešných hráčov neminie odmena v podobe silného vybavenia. Táto misia ponesie meno Spire of Stars a mala by sa odohrávať na orbitu planéty Nessus, rovnako ako všetky predchádzajúce Raidy. V čase písania recenzie však ešte tento mód nebol aktívny, takže skutočná herná náplň, obtiažnosť a koniec koncov aj kvalita je zatiaľ (doslova) vo hviezdach. Bungie však sľubuje jeho príchod do Destiny 2 v priebehu niekoľkých málo dní.
Podobne ako u predchádzajúceho DLC Curse of Osiris vo mne aj druhý platený prídavok prebudil mierne pocity sklamania. Najväčšou slabinou je celkom určite smiešne krátka príbehová kampaň a generická nová lokácia na planéte Mars, ktorá síce oplýva slušnou rozlohou a ponukou aktivít, z vizuálneho hľadiska ale pôsobí až podozrivo všedne.
Navýšenie maximálneho levelu a sily vášho charakteru poteší, rovnako tak aj rad nových zbraní či výbavy, Warmind je ale v konečnom výsledku iba ľahko nadpriemerné DLC, ktoré mierou nového obsahu navyše pripomína free update s na poslednú chvíľu prilepenou cenovkou. Zásadná premena hrateľnosti Destiny 2 sa nekoná, ak po niečom takom túžite, svoje nádeje môžete pomaly upínať na DLC číslo 3, ktoré nepochybne dorazí v priebehu tohto roka. Snáď si Bungie dajú konečne záležať. Táto recenzia bola napísaná pre PS4 verziu.
Klady
Zápory
Štěpán Lenk
Písaniu o videohrách, či už vo forme samostatných článkov alebo recenzií, sa venujem približne od roku 2017, kedy som svojimi textami začal prispievať na server Zing.cz, aby som neskôr napevno zakotvil v redakcii Alza Magazínu. Mojimi obľúbenými žánrami sú RPG a akčné adventúry z pohľadu tretej osoby, nepohrdnem ale aj nejakým tým zápasom o prežitie v battle royale tituloch. Všeobecne ale pri hrách razím heslo, že skvelá hrateľnosť je nadradená nabúchanej grafike.
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky | |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 7 64-bit | Windows 7 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-3250/AMD FX-4350 | Intel Core i5-2400/AMD Ryzen R5 1600x |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 660 / Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 970 / Radeon R9 390 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operačná pamäť | 6 GB RAM | 8 GB RAM |
HDD | 68 GB | 68 GB |
Destiny 2: Warmind vychádza 8. mája 2018 na PC , PS4 a Xbox One.