Počas Veľkonočných sviatkov 29.3. a 31.3. je otvorený iba AlzaDrive v Senci. Na Veľkonočný pondelok 1.4. sú uzavreté všetky predajne vrátane AlzaDrive, stále však môžete využiť doručenie do našich AlzaBoxov.

mini AD Gaming Aplikace

Shadow of the Tomb Raider (TESTY) – Výkony grafických kariet AMD a NVIDIA

Zobraziť katalóg

Článok

Aktualizované

Už dvanáste pokračovanie počítačovej hry na tému Tomb Raider je tu, a my sa tak môžeme, prezlečení za Laru Croft, pustiť do nových dobrodružstiev v počítačovej hre Shadow of the Tomb Raider, ktorá nás tentoraz zavedie do vnútra peruánskych džunglí. Nám však dnes o žiadne dobrodružstvo nepôjde, našou dnešnou úlohou totiž bude zistiť, s akou grafickou kartou si túto skvelú akčnú adventúru zahráte najlepšie alebo ktorej grafickej karte by ste sa mali v tele Lary Croft vyhnúť.

Shadow of the Tomb Raider testy

Shadow of the Tomb Raider (TESTY) – OBSAH ČLÁNKU

  1. Shadow of the Tomb Raider – predstavenie
  2. Ako budeme Shadow of the Tomb Raider testovať
  3. Výkony grafických kariet v Shadow of the Tomb Raider
  4. Shadow of the Tomb Raider – plynulé hranie, alebo sekanie?
  5. Ako výkonný potrebujeme procesor?
  6. Koľko grafickej pamäte vyžaduje Shadow of the Tomb Raider?
  7. Koľko jadier CPU v Shadow of the Tomb Raider využijete?
  8. Záverečné hodnotenie grafických kariet v Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider – predstavenie

Za počítačovou hrou Shadow of the Tomb Raider stoja vývojári zo štúdia Eidos Montreal a vydavatelia zo Square Enix. Podobne ako predchádzajúci diel, Rise of the Tomb Raider, aj Shadow of the Tomb Raider je postavený na hernom engine Foundation engine. Tento engine využíva nielen služby vykresľovacieho rozhrania DirectX 11, ale aj služby modernejšieho a výkonnejšieho DirectX 12. Vývojári pri samotnom vývoji úzko spolupracovali so spoločnosťou NVIDIA, a preto niet divu, že v nastavení hry nájdete také položky, ako napríklad HBAO+. Ale to nie je všetko.

Do počítačovej hry Shadow of the Tomb Raider totiž časom pribudne tiež implementácia podpory ray tracing, konkrétne ray tracingového tieňovania, ktoré podporujú najnovšie grafické karty GeForce RTX 20 spoločnosti NVIDIA. Na to si však ešte nejakú tú chvíľku budeme musieť počkať.

Oficiálne požiadavky na hardvér pre PC verziu Shadow of the Tomb Raider

Minimálne HW požiadavkyOdporúčané HW požiadavky
Operačný systémWindows 7 64-bitWindows 10 64-bit
ProcesorIntel CPU Core i3-3220 alebo Ryzen 3Intel Core i7 4770K, 3.40 GHz alebo AMD Ryzen 5 1600, 3.20 GHz
Grafická kartaNVIDIA GTX 660/GTX 1050 or AMD Radeon HD 7770NVIDIA GTX 1060 6GB or AMD Radeon RX 480 8GB
3D APIDirectX 11DirectX 12
Operačná pamäť8 GB16 GB
Pevný disk40 GB40 GB

Ako budeme Shadow of the Tomb Raider testovať

Hlavnou úlohou dnešného článku je porovnanie výkonov grafických kariet v počítačovej hre Shadow of the Tomb Raider. Pretože výkony grafických kariet v počítačových hrách sú ovplyvnené nielen výkonom samotného grafického čipu, ale aj mnohými ďalšími faktormi, najmä výkonom procesora alebo kapacitou grafickej pamäte, pokúsime sa v hre odhaliť aj tieto závislosti.

Pre testovanie grafických kariet v počítačovej hre Shadow of the Tomb Raider som tentoraz vývojármi ponúkaný vstavaný benchmark nevyužil. Namiesto toho som si vytvoril vlastnú špeciálnu testovaciu scénu v lokácii The Hidden City, ktorá vyťažuje grafické karty omnoho realistickejšie než spomínaný pripravený vstavaný benchmark. Táto testovacia scéna trvá celkom 110 sekúnd, a my v nej u grafických kariet nebudeme merať iba priemernú snímkovú frekvenciu, ale u každej karty budeme zaznamenávať aj jednotlivé časy snímok (Frame times), ktoré veľmi dobre opisujú plynulosť pohybu v hre, ďalej tiež využitie grafickej pamäte, využitie GPU, CPU a ďalšie dôležité veličiny.

Na zaznamenávanie dosiahnutých časov snímok, z ktorých sa následne počíta tiež výsledná priemerná rýchlosť snímok, budeme využívať populárny nástroj Fraps, pre ostatný monitoring správania grafických kariet aj celého testovacieho systému zase nástroj MSI Afterburner.

Shadow of the Tomb Raider; nastavenie nejvyšší Shadow of the Tomb Raider; nastavenie vysoké

Počítačová hra Shadow of the Tomb Raider využíva celkovo pať prednastavených grafických profilov (Lowest, Low, Medium, High a Highest), ktoré môžete využiť v závislosti na výkone vašej grafickej karty. Hra Shadow of the Tomb Raider bohužiaľ nie je vývojármi Eidos Montreal optimalizovaná tak dobre, aby som v dnešných testoch mohol využiť rovnaké nastavenie pre grafické karty stredného aj vysokého výkonu.

Pre grafické karty vysokého výkonu (high-end) budem teda dnes využívať nastavenie najvyššie (Highest), pre grafické karty stredného výkonu potom nastavenie o jeden stupeň nižšie (High).

Testovacia zostava

S akými grafickými kartami sme Shadow of the Tomb Raider testovali

Keďže už teda vieme ako a čo budeme testovať, poďme si na záver tejto kapitoly ešte predstaviť grafické karty, ktoré sa zúčastnia dnešných testov.

Grafické karty vysokého výkonu (high-end)

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v testoch

MSI GTX 1080 Armor 8G OC v testochInno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 v testochAsus Strix GTX 1070 O8G Gaming v testoch
Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11GMSI GTX 1080 Armor 8G OCInno3D iChill GTX 1070 Ti X3Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 v testochAsus Strix RX Vega56 O8G Gaming v testoch
Sapphire Nitro + RX Vega64 8G HBM2Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming
Grafické karty stredného výkonu (mainstream)
Gigabyte GTX 1060 Windforce OC 6G v testoch

Gainward GTX 1060 3GB v testoch

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v testechMSI GTX 1050 Gaming X 2G v testoch
Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 6GGainward GTX 1060 3GBAsus Cerberus GTX 1050 Ti O4GMSI GTX 1050 Gaming X 2G
Asus Strix RX 580 O8G Gaming v testochSapphine Pulse RX 570 4GD5 v testoch
Asus Strix RX 580 O8G GamingSapphire Pulse RX 570 4GD5Gigabyte RX 560 Gaming OC 4G

Ako môžete vidieť, do dnešných testov boli zaradené grafické karty tak, aby v nich bol prítomný vždy jeden zástupca konkrétneho grafického čipu od spoločnosti AMD aj NVIDIA.

Výkony grafických kariet v Shadow of the Tomb Raider

Tým najdôležitejším ukazovateľom výkonu grafických kariet je pre nás priemerná rýchlosť snímok. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahla, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší.

Nasledujúce grafy ukazujú, ako si v testoch počítačovej hry Shadow of the Tomb Raider viedli jednotlivé grafické karty v rôznych rozlíšeniach. V rozlíšení 3 840 × 2 160p (4K UHD) však boli testované iba grafické karty zo segmentu vysokého výkonu. Menej výkonné grafické karty totiž ani nie sú na toto vysoké rozlíšenie svojím výkonom stavané. Len pripomínam, že pre grafické karty vysokého výkonu (high-end) som využil najvyššie nastavenie (Highest), pre grafické karty stredného výkonu potom nastavenie o jeden stupeň nižšie (High).

Shadow of the Tomb Raider – FPS (High-end)

Shadow of the Tomb Raider; výsledky testov

Shadow of the Tomb Raider – FPS (Mainstream)

Shadow of the Tomb Raider; výsledky testov

Počítačová hra Shadow of the Tomb Raider je vlastne akčná strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá ku kvalitnému hraniu vyžaduje pomerne vysokú snímkovú frekvenciu. Ak budeme skromní, minimálna rýchlosť snímok by sa v tejto hre nemala dostať pod 45 fps. Ideálna snímacia frekvencia pre kvalitné hranie by však mala byť samozrejme oveľa vyššia, alebo teda minimálne taká, aby aspoň nijako významnejšie nepadala pod hranicu 60 fps.

Ako už sme si povedali, počítačová hra Shadow of the Tomb Raider využíva moderné 3D rozhranie DirectX 12, alebo sa môžete prepnúť do postaršieho DirectX 11, ktoré táto hra podporuje tiež. O tom, že hrám využívajúcim výlučne DirectX 11 v dnešnej dobe už asi odzvonilo, vypovedá nasledujúce video. V ňom sme proti sebe postavili grafickú kartu GeForce GTX 1080 Ti, ktorá využívala služby DirectX 11, a úplne rovnakú grafickú kartu, ktorá však využívala DirectX 12.

Ukážky z testov Shadow of the Tomb Raider: GeForce GTX 1080 Ti DirectX 11 verzus DirectX 12.

Ako môžete vidieť, v rozlíšení 1 920 × 1 080p zastarané rozhranie DirectX 11 absolútne nestíha grafickú kartu „kŕmiť“ dátami. Grafická karta preto nie je dostatočne vyťažená a snímacia frekvencia klesá. Grafická karta využívajúca DirectX 12 takýmito problémami netrpí, a to je tiež dôvod, prečo budeme v dnešných testoch všetky grafické karty porovnávať výhradne v DirectX 12.

Grafické karty vysokého výkonu (High-end)

Shadow of the Tomb Raider je graficky náročnou hrou, ktorú si v 3 840 × 2 160p (4K UHD) a nastavení Highest nezahráte dobre so žiadnou grafickou kartou. V rozlíšení 2 560 × 1 440p (WQHD) potom situácia nie je oveľa lepšia, avšak vlastníci GeForce GTX 1080 Ti sa môžu tešiť, pretože tí jediní toto rozlíšenie zvládnu dobre. Ak by som prižmúril jedno oko, hra je v tomto rozlíšení hrateľná tiež pre vlastníkov GeForce GTX 1080 a Radeon RX Vega64. Majitelia ostatných grafických kariet potom budú musieť zvoliť rozlíšenie 1 920 × 1 080p, ktoré im ako jediné v počítačovej hre Shadow of the Tomb Raider poskytne dostatočnú snímkovú frekvenciu.

Grafické karty stredného výkonu (Mainstream)

Ani v o niečo nižšom nastavení High to nemajú grafické karty stredného výkonu v tejto hre oveľa jednoduchšie a na rozlíšenie 2 560 × 1 440p (WQHD) u týchto grafických kariet rovno zabudnite. V rozlíšení 1 920 × 1 080p (Full HD) potom vládne Radeon RX 580 tesne nasledovaný GeForce GTX 1060 6GB. Na ďalších miestach sa potom umiestnili grafické karty Radeon RX 570 a GeForce GTX 1060 3GB. Ako sa dalo očakávať, zďaleka najhoršie si potom Shadow of the Tomb Raider zahráte na grafických kartách GeForce GTX 1050/Ti a Radeon RX 560. U týchto kariet je však rýchlosť snímok už tak nízko, že by som rovno odporúčil prejsť na grafické nastavenie ešte nižšie (Medium/Low/Lowest).

Ukážky z testov Shadow of the Tomb Raider: Súboj GeForce GTX 1080 a Radeon RX Vega64 bol vyrovnaný.

Shadow of the Tomb Raider – plynulé hranie, alebo sekanie?

Priemerná rýchlosť snímok grafických kariet je síce spoľahlivým ukazovateľom ich výkonu, nič nám ale nepovie o celkovej plynulosti renderingu, ktorý je rozhodujúcim faktorom zdania plynulého pohybu na monitore počítača. Veľmi často sa totiž stáva, že jednotlivé snímky nie sú grafickou kartou na monitor vykresľované v pravidelných intervaloch a sem-tam dôjde k nejakému zdržaniu. Toto občasné zdržanie sa potom v hre prejaví tak, že sa pri inak plynulom pohybe obraz na monitore na okamih akoby zasekne (stutter). Stuttering je teda nepríjemnou chybou plynulosti pohybu v hrách, ktorá môže byť spôsobená nielen enginom samotnej počítačovej hry, ale napríklad aj celým systémom alebo nevyladenými ovládačmi grafických kariet.

Ako teda stuttering či iný nedostatok plynulosti renderingu v hrách odhaliť? Jednou z možností sú vypočítané hodnoty ukazovateľov 99. percentil (1 % Low FPS) a 99,9. percentil (0,1 % Low FPS), ktoré v prípade veľkých odstupov (rozdielov) od hodnoty priemernej snímkovej frekvencie naznačujú problémy s plynulosťou vykresľovania snímok, a teda aj nebezpečenstvo trhavého pohybu v hre. Pri posudzovaní miery stutteringu v hre pomocou percentilu je však dobré mať na pamäti, že táto metóda posúdenia častokrát nie je stopercentne spoľahlivá, niekedy nám totiž percentily „klamú“, a je preto dobré stuttering posudzovať aj podľa ďalších ukazovateľov.
Ďalšou a úplne bezpečnou možnosťou, ako tento nepríjemný stuttering v hre odhaliť, je graf, do ktorého sú vynesené časy potrebné na vykreslenie všetkých snímok grafickou kartou. V týchto grafoch potom odhalíte prakticky akúkoľvek časovú anomáliu v renderingu. Poďme sa na to pozrieť.

Testy Shadow of the Tomb Raider – časy snímok

Shadow of the Tomb Raider; časy snímok

Z grafov časov jednotlivých snímok je zrejmé, že sú tieto snímky distribuované v pomerne pravidelných intervaloch, bez nejakého výraznejšieho stutteringu. Áno, sem-tam sa síce nejaká tá abnormalita objaví, ale myslím, že to nie je nič tak závažné, ​​aby vám to dojem plynulého pohybu v hre Shadow of the Tomb Raider nejako výrazne pokazilo.

Ukážky z testov Shadow of the Tomb Raider: Súboj Radeon Vega56 a GeForce GTX 1070 Ti skončil patom.

Ako výkonný potrebujeme procesor?

Asi najčastejším dôvodom nižšej snímkovej frekvencie v hrách býva nedostatočne výkonný procesor. Ako to ale spoznať? Hoci sa to niekomu z vás bude zdať čudné, nedostatočný výkon CPU poznáme podľa ukazovateľa vyťaženia GPU. Hodnota tohto ukazovateľa nám totiž počas testov ukazuje, či a ako je počítačová hra závislá na výkone procesora. Aby grafická karta pracovala na plný výkon, musí ju procesor (CPU + RAM) stíhať „kŕmiť“ potrebnými dátami, ktoré GPU nutne potrebuje pre vlastný rendering snímky. Ak je procesor príliš slabý a potrebné dáta nedodá včas, grafická karta preruší rendering a musí na ne počkať. Vyťaženie grafickej karty tak klesá a rovnako tak ide dole aj rýchlosť snímok v hre. Táto situácia veľmi často nastáva u výkonných grafických kariet pri hraní v nízkych rozlíšeniach 1 920 × 1 080p. Poďme sa teda pozrieť na to, aká situácia panuje v Shadow of the Tomb Raider. Do nasledujúcich grafov som zaniesol iba grafické karty GeForce GTX 1080 Ti a Radeon RX Vega64. Pre zaujímavosť som do grafu pridal aj výsledky s GeForce GTX 1080 Ti pod DirectX 11.

Vyťaženie GPU

Shadow of the Tomb Raider; vyťaženie GPU

Vyťaženie GeForce GTX 1080 Ti aj Radeonu RX Vega64 pri využití rozhrania DirectX 12 ukazuje, že obe tieto výkonné grafické karty boli po celú dobu testu vyťažené prakticky na maximum. To je dobre a tak to má byť.

Ak však u grafickej karty GeForce GTX 1080 Ti v hre prepnete na vykresľovanie cez DirectX 11, vyťaženie grafickej karty sa okamžite prepadá, a to pokojne aj na 50 %. Ak sa pozriete na druhý graf, ktorý zobrazuje snímkovú frekvenciu, zistíte, že vďaka tomuto prepnutiu na DirectX 11 u grafickej karty GeForce 1080 Ti a rozlíšení 1 920 × 1 080p (Full HD) okamžite strácate 25 % výkonu!!!

Ukážky z testov Shadow of the Tomb Raider: Radeon RX 580 na tom bol o chlp lepšie než GeForce GTX 1060.

Koľko grafickej pamäte vyžaduje Shadow of the Tomb Raider?

Jednou z ďalších vecí, ktorá ovplyvňuje výkon grafických kariet v počítačových hrách, sú požiadavky na kapacitu grafickej pamäte.
Aby grafická karta vykresľovala zábery čo najvyššou rýchlosťou, je nutné, aby boli dáta nevyhnutne potrebné pre rendering (Working set) umiestnené v rýchlej grafickej pamäti (VRAM) priamo pri grafickom čipe. Ak je kapacita VRAM príliš nízka na to, aby sa do nej Working set zmestil, musia byť tieto dáta dodatočne a priebežne prenášané z operačnej pamäte (RAM) pomocou pomalej zbernice PCI Express. Samozrejme, ak táto situácia nastane a GPU musí na dáta čakať, rýchlosť snímok ide dole. Je teda veľmi dôležité, aby kapacita grafickej pamäte bola aj s malou rezervou pre požiadavky danej hry dostatočne veľká. A ako je na tom Shadow of the Tomb Raider?

Do nasledujúcich grafov som zaradil GeForce GTX 1060 so 6 GB VRAM, ktorá disponuje viac ako dostatočnou kapacitou VRAM, teda oveľa vyššou, než odporúčajú vývojári hry. Ďalej grafickú kartu GeForce GTX 1060 s 3 GB grafickej pamäte a nakoniec tiež kartu GTX 1050, ktorej kapacita VRAM je na samej hrane požiadaviek hry.

Prvý graf „Využitie VRAM“ nám ukazuje, koľko MB dát si grafické karty počas testov obsadili vo svojich VRAM. Druhý graf „Vyťaženie PCI Express“ nám ukazuje intenzitu prenosov dát medzi GPU a RAM. Ak je táto intenzita príliš vysoká, signalizuje to nízku kapacitu VRAM a dodatočné doťahovanie dát z operačnej pamäte.

Využitie grafickej pamäte GPU

Shadow of the Tomb Raider; využitie grafickej pamäte GPU

Kým grafická karta GeForce GTX 1060 6 GB si počas testov obsadila cca 4 000 MB grafickej pamäte, u GTX 1060 sa 3 GB VRAM to bolo len 2 700 MB a u GTX 1050 s iba 2 GB VRAM už to mohlo byť maximálne nejakých 1 850 MB.

Ak sa pozrieme na graf vyťaženia zbernice PCI Express, potom je z neho jasne vidieť, že obe grafické karty s najmenšou kapacitou VRAM, teda GeForce GTX 1060 3 GB a GeForce GTX 1050 2 GB, uskutočnili extrakciu zbernice PCIE oveľa viac než GeForce GTX 1060 so 6 GB grafickej pamäte.

Je teda celkom možné, že ako pre GeForce GTX 1060 3GB, tak hlavne tiež pre GeForce GTX 1050 2GB je nízka kapacita ich grafických pamätí v počítačovej hre Shadow of the Tomb Raider čiastočne limitujúcim faktorom, ktorý môže ovplyvňovať ich výkon.

Ukážky z testov Shadow of the Tomb Raider: V tomto súboji zvíťazil Radeon RX 570 4GB nad GeForce GTX 1060 3GB.

Koľko jadier CPU v Shadow of the Tomb Raider využijete?

Cieľom týchto testov je zistiť, ako je engine počítačovej hry Shadow of the Tomb Raider optimalizovaný pre využitie viacerých procesorových jadier, teda či a ako je schopný svoje úlohy vykonávať paralelne. V tomto teste som v BIOSe základnej dosky postupne vypínal vždy dvojicu jadier procesora aj HTT (Hyper-Threading Technology) na Intel CORE i7-8700K. S grafickou kartou GeForce GTX 1080 Ti som potom následne meral výkon (snímkovú frekvenciu) v rozlíšení 1 920 × 1 080p, kde je, ako už vieme, treba výkonu CPU najviac. Pokiaľ bude v testoch výkon škálovať spoločne s počtom aktívnych procesorových jadier, môžeme potom povedať, že engine počítačovej hry Shadow of the Tomb Raider je pre viac jadier optimalizovaný dobre, čo potom samozrejme môžu najviac využiť vlastníci viacjadrových procesorov.

Škálovanie jadier CPU

Shadow of the Tomb Raider; škálovanie jader CPU

Počítačová hra Shadow of the Tomb Raider je pre viac jadier procesora aj HTT optimalizovaná dobre, aj keď nejaké rezervy tam celkom určite sú. Ak sa pozrieme na výsledky merania, najlepšie si túto hru zahráte na štvorjadrovom procesore so zapnutým HTT alebo na akomkoľvek procesore, ktorý ponúka kombináciu jadier/vlákien vyššiu ako 4. Ideálne sú teda procesory 4C/8T a 6C/6T alebo samozrejme aj procesory s vyšším počtom jadier/vlákien, ale z nich už počítačová hra Shadow of the Tomb Raider nijako neťaží a vy sa vyššej snímkovej frekvencie v hre nedočkáte.

Ukážky z testov Shadow of the Tomb Raider: Taktiež súboj GeForce GTX 1050 a Radeon RX 560 skončil patom.

Záverečné hodnotenie výkonov grafických kariet v Shadow of the Tomb Raider

Počítačová hra Shadow of the Tomb Raider toho po grafickej stránke ponúka naozaj veľa. Grafika pôsobí veľmi pekne aj pomerne realisticky, a to nás jej rozšírenie o efekty vykonávané formou ray tracing ešte len čaká.

Shadow of the Tomb Raider je po grafickej stránke veľmi náročnou hrou a mať nejakú výkonnejšiu grafickú kartu je jednoducho výhoda. Táto hra však nie je náročná iba na grafickú kartu, ale aj na výkon procesora. Našťastie ale vďaka implementácii moderného rozhrania DirectX 12 do jej enginu si túto hru zahráte nielen s tými úplne najvýkonejšími procesormi.

S čím si teda Shadow of the Tomb Raider zahráte najlepšie? Ak nebudeme brať do úvahy najnovšie grafické karty GeForce RTX 20 spoločnosti NVIDIA, potom tým najhorúcejšom favoritom je samozrejme grafická karta GeForce GTX 1080 Ti, ktorá vám ponúkne solídnu snímkovú frekvenciu nielen v rozlíšení 1 920 × 1 080p (Full HD), ale aj v rozlíšení 2 560 × 1 440p (WQHD).

Na pomyselnom druhom a treťom mieste sa umiestnili grafické karty GeForce GTX1080 a Radeon RX Vega64, s ktorými si túto hru zahráte v tom najvyššom nastavení a rozlíšení 1 920 × 1 080p (Full HD) veľmi kvalitne. Na chvoste, avšak stále s veľmi svižnou snímkovou frekvenciou potom zostali grafické karty GeForce GTX 1070/Ti a Radeon RX Vega56.

S akým herným PC na Shadow of the Tomb Raider?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

alza-gamebox-gtx1060

Minimálne požiadavky:

Alza GameBox GTX 1060

Alza GameBox Ryzen 5 Far Cry 5 edícia

Odporúčané požiadavky:

Alza GameBox Ryzen 5 Far Cry 5 edícia

Alza GameBox GTX1080Ti

Najvyššie nastavenie detailov:

Alza GameBox GTX1080Ti

U grafických kariet stredného výkonu je to trochu iné. Aby ste si počítačovú hru Shadow of the Tomb Raider zahrali v nejakej dostatočnej snímkovej frekvencii, budete sa musieť u nastavenia grafických detailov uskromniť.

Pokiaľ si chcete túto počítačovú hru zahrať v nastavení High, budete na to potrebovať grafickú kartu Radeon RX 580 alebo aspoň nejakú GeForce GTX 1060 so 6 GB grafickej pamäte.

Ak vám nebude vadiť rýchlosť snímok mierne pod hranicou 60 FPS, ideálnou grafickou kartou potom je Radeon RX 570 a s veľkými výhradami kvôli nízkej kapacite grafických pamätí tiež GeForce GTX 1060 3GB.

Pri ostatných grafických kartách s nižším výkonom vám potom nezostane nič iné než grafické detaily v počítačovej hre Shadow of the Tomb Raider znížiť ešte viac, a ak nebude stačiť ani to, budete musieť znížiť aj rozlíšenie.

i Mohlo by vás zaujímať

Počítačová hra Shadow of the Tomb Raider je veľmi zábavná, avšak tiež na výkon grafických kariet veľmi náročná počítačová hra, ktorá ešte navyše časom dostane podporu efektov realizovaných pomocou ray tracing. Ale k tomu už budeme potrebovať úplne nové grafické karty, také, ktoré akceleráciu ray tracing priamo podporujú. Áno, reč je o nových grafických kartách GeForce RTX 20, ale o tom až zase niekedy nabudúce.

Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.

Vytlačiť
P-DC1-WEB08
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií