Štúdio Summerfall na čele s bývalými zamestnancami BioWare plánuje vydať svoje premiérové dielo, interaktívny muzikál Chorus, až v roku 2021. Tvorcovia tak majú čas na hre usilovne pracovať a nedávno ich dokázali skvele motivovať aj fanúšikovia. Už viac ako 5 000 z nich totiž vývojárom pomohlo splniť stanovený finančný cieľ na crowdfundingovom portáli fig.co a kampaň pritom ešte nekončí. Viac v našej novinke.
• Žáner: Interaktívny muzikál, adventúra • Multiplayer: ? • Vývojár: Summerfall Studios • Vydavateľ: ? • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (Q4 2021) • Čeština: ?
• Novinka: 7. 11. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková
Niet pochýb o tom, že netradičná adventúra od novovzniknutého štúdia Summerfall prinesie do svojho žánru čerstvý vietor. V úlohe speváčky a zároveň múzy Grace budeme pátrať po vrahoch jej priateľky v modernom svete inšpirovanom mytológiou a prostredníctvom rozhovorov a (čo je najpodstatnejšie!) piesní ovplyvníme osud niektorých postáv (obšírnejšie sme sa tejto hernej mechanike venovali v oznámení).
Napriek (alebo skôr kvôli?) svojej originalite mal Chorus problém nájsť vlastného vydavateľa či peňažné prostriedky pre ďalší vývoj. Tvorcovia sa preto rozhodli poprosiť o finančnú pomoc hráčsku verejnosť. A vyplatilo sa. Presne päť dní pred ukončením zbierky bola totiž dosiahnutá plánovaná suma (600 000 dolárov) a akékoľvek ďalšie príspevky hru ešte viac rozšíria – prostredníctvom tzv. „stretch goals“.
Ak štúdio získa ďalšie peniaze, bude schopné svoj interaktívny muzikál ešte viac rozšíriť a obohatiť napríklad o nové vzťahy medzi postavami či piesne. Pribudnú taktiež romance medzi jednotlivými postavami. Na hre koniec koncov pracuje scenárista Dragon Age (ktoré na romániky nebolo skúpe), David Gaider, takže sa nielen v tejto oblasti máme rozhodne na čo tešiť.
Skutočne lákavým je ale najvyšší cieľ – kompletné nadabovanie Chorus, ktoré by sme si asi priali všetci. Na hlasy hercov sa totiž môžeme tešiť iba v niektorých sekciách hry a väčšina dialógov prebieha prostredníctvom okien s textom. Len pripomínam, že protagonistom hlasy prepožičajú Laura Bailey či Troy Baker, ktorí nie sú na poli herného dabingu žiadni nováčikovia.
Znamenalo by to však, že Summerfall Studios by pre svoj nový výtvor muselo nazbierať ešte viac ako 200 tisíc, čo je pomerne dosť. Ako sme sa ale mali možnosť presvedčiť, ľudí ochotných investovať do jedinečných, originálnych hier nie je rozhodne málo. Koniec koncov, môžete sa k nim pripojiť aj vy. Kampaň končí už o pár dní, tak sa poponáhľajte.
• Zdroje: Eurogamer, Rock Paper Shotgun, Gamespot, Only Single Player
• Oznámenie: 17. 10. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková
V septembri tohto roku bola oficiálne oznámená existencia austrálskeho indie štúdia Summerfall Studios (založené údajne už v októbri 2018), ktorého spoluzakladateľom je aj David Gaider. Práve jeho meno je pravdepodobne povedomé fanúšikom klasického RPG Baldur's Gate II alebo modernejších Dragon Age: Origins. Ako člen štúdia BioWare totiž nemalou časťou prispel k ich vývoju (ako scenárista).
Potom, čo bola predstavená oficiálna videoukážka, sa tvorcovia trochu rozhovorili aj o základných princípoch hry. V Chorus hráč sleduje osud speváčky Grace, neprávom obvinenej z vraždy kamarátky, ktorej umierajúca priateľka odovzdala „dar piesne“ (pravdepodobne pôjde o schopnosť ovplyvniť budúcnosť prostredníctvom spevu). Mladá umelkyňa tak bude musieť preukázať svoju nevinu a odhaliť skutočného vraha.
Dej ovplyvníme vďaka spevu a jednotlivým piesňam, ktoré v určitý čas umožnia hráčovi zvoliť si jeden z niekoľkých veršov, a tým pozmeniť osud niektorých postáv. Podľa vývojárov sa budeme navyše musieť snažiť neporušiť tzv. „flow“ (plynulý, prirodzený priebeh) danej skladby.
V úlohe Grace dáme reč napríklad s Apolónom či Persefoné, ktorí to nemajú v dnešnom modernom svete dvakrát jednoduché, a hlavná hrdinka sa pre gréckych bohov stane príležitosťou k akémusi vykúpeniu či nádejou na zmenu neľahkej situácie. V dialógoch navyše budeme môcť uplatniť jednu z vlastností Grace (múdrosť, šarm, dobrodružnosť), ktoré opäť určitým spôsobom zmenia výsledok rozhovoru.
Podľa slov Liama Eslera sa idea hry vydavateľom veľmi pozdávala, ale mnohí z nich mali rešpekt pred novým žánrom, ktorý sa štúdio Summerfall Studios snaží na herný trh priniesť. Samotní tvorcovia do ich prvotiny investovali vlastné finančné prostriedky, ale zároveň žiadajú o pomoc hráčov prostredníctvom crowdfoundingu (kolektívneho financovania) na portáli fig.co (v čase písania tohto článku malo Chorus „na účte“ takmer štvrtinu z cieľovej sumy).
Chorus sa zatiaľ javí ako veľmi zaujímavý projekt, ktorý si určite zaslúži vašu pozornosť, najmä ak máte radi príbehové adventúry. Premiéra štúdia Summerfall mi svojím prevedením pripomína hlavne akčnú interaktívnu adventúru od štúdia Telltale Games s názvom The Wolf Among Us, aj vďaka svojej noir atmosfére alebo orientácii na určité nadprirodzeno. Vyzerá to však tak, že výtvor austrálskeho štúdia poskytne veľa originálnych prvkov, v ktorých sa naplno prejaví rukopis Gaidera a Eslera, pričom najzaujímavejším z nich je práve možnosť pozmeniť dej spevom a výberom častí piesní.
Po grafickej stránke hra podľa dostupných záberov ukazuje, že menej je niekedy viac, a veľmi ma potešilo, že hudbu si vzal na starosť Austin Wintory. V minulosti totiž okrem iných spolupracoval aj s tvorcami z Thatgamecompany, ktorí nám priniesli indie adventúry Flow a púštne Journey.
• Zdroje: Polygon, GameIndustry, PC Gamer, Venturebeat
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky | |
---|---|---|
Operačný systém | Bude oznámené | Bude oznámené |
Procesor | Bude oznámené | Bude oznámené |
Grafická karta | Bude oznámené | Bude oznámené |
DirectX | Bude oznámené | Bude oznámené |
Operačná pamäť | Bude oznámené | Bude oznámené |
Pevný disk | Bude oznámené | Bude oznámené |
Vydanie interaktívneho muzikálu Chorus je zatiaľ naplánované na druhú polovicu roka 2021, a tvorcovia sa chcú zamerať primárne na PC, vydanie hry na ostatné platformy ale nevylučujú. O novinkách vás budeme informovať.