Vyberte prvok na stránke, ktorého sa chyba týka

Take advantage of free shipping! Add the code PLATIMONLINE in your shopping cart for orders over 1000CZK without VAT.

Alza v číslach rok 2017

Zľavové tornádo zlacnilo tisíce produktov vo všetkých kategóriách. Len do nedele!

Praha 31. 01. 2018 – Podľa predbežných výsledkov dosiahla Alza.cz a.s. v roku 2017 rekordný obrat vo výške takmer 820 miliónov eur bez DPH. Medziročný nárast predstavuje približne 20,7 %. Naprieč krajinami ide o nárast: CZ +17,9 %, SK +19,5 %, EÚ +80 %. Zo zahraničia sa Maďarsko stalo dokonca jednoznačne najväčším trhom (cca 40 % celkového EU).

Alza za minulý rok zdvihla pomyselnú latku opäť o niečo vyššie. Denný obrat v rámci predvianočnej akcie Black Friday prvýkrát v histórii firmy prekročil 8 miliónov eur. Aj ostatné čísla rástli. „Za rok 2017 sme obslúžili viac ako 2,9 milióna unikátnych zákazníkov, vybavených bolo viac ako 7,9 milióna objednávok. Takmer 30 % z nich bolo uskutočnených z mobilných zariadení, “uviedol Tomáš Havryluk, podpredseda predstavenstva Alza.cz, a dodal: „Najčastejšie býva tovar vyzdvihnutý osobne – buď priamo v kamenných pobočkách (spolu 49 predajní) alebo v AlzaBoxoch (78 vo všetkých krajinách ), využíva to takmer 73 % zákazníkov.“

Vlani tiež ľudia oveľa viac nakupovali prostredníctvom mobilnej aplikácie Alza. Návštevnosť len v decembri vzrástla o viac ako 200 %. Medziročne z pohľadu obratu aplikácie rástli na operačnom systéme iOS o 122 %, na Androide o 176 %.

Predajná sieť rozšírila skladovú zásobu o tisíce nových položiek. Najúspešnejším segmentom sa opäť stali mobilné telefóny, ktorých predaj vzrástol o 17,4 %, pričom viac ako 50 % prístrojov bolo predaných priamo zo skladov jednotlivých pobočiek. Aj ďalších šesť segmentov prekročilo obrat jednej miliardy: notebooky, príslušenstvo, komponenty, televízory, elektro, PC zostavy. Najväčší rozvoj zaznamenali sekcie športu, trendov a hobby, ktoré rastú v radoch stoviek percent.

Firme sa darilo aj v B2B oblasti – aj v predaji firmám, od malých podnikateľov až po veľké medzinárodné firmy pôsobiacich v ČR/SR. Medziročný nárast predstavuje 29 %, pričom títo zákazníci najviac nakupujú tradičný IT tovar (notebooky, mobilné telefóny, komponenty, príslušenstvo a pod.). Pri splnení podmienok obratu sú firmy zaradené do B2B programu. Tu získajú osobného obchodníka, ktorý s nimi rieši nielen bežné záležitosti, ale aj individuálny dopyt a výberové konanie. Po úspechu programu v ČR a SR plánuje Alza otvoriť tieto služby aj v Maďarsku.

Silný nápor zvládlo aj oddelenie zákazníckej starostlivosti. Za rok 2017 vybavilo viac ako 1,2 milióna zákazníckych požiadaviek: 600 tisíc hovorov a takmer 600 tisíc písomných žiadostí.

Firma vlani rozvírila vody aj v oblasti elektromobility a bitcoinov. V rámci európskej expanzie otvorila prvú predajňu v Rakúsku, showroom v Maďarsku a prenajala si nový sklad P3 Prague D8 v lokalite Zdiby. V Prahe vytvorila unikátnu expozíciu Smart Home a profesionálne foto-video štúdio pre záujemcov zadarmo. Interaktívnu IVR nahovoril po novom Bohdan Tůma a na VŠE bol spustený samostatný predmet E-commerce B2C. Podporených bolo viac ako 40 neziskových organizácií.

Alza.cz vstupuje do roku 2018 s viac ako 1 500 zamestnancami a bude aj naďalej posilňovať pozíciu absolútnej jednotky na trhu. Hneď na začiatku roka spustila pilotnú prevádzku svojej prvej Predajne budúcnosti a aj v tomto roku plánuje rozsiahle investície do ďalšieho rozvoja logistiky a služieb spojených s doručením tovaru a do projektu európskej expanzie. Nemalé budú aj investície do ďalšieho rozvoja interných systémov, ktoré sú digitálnym srdcom Alzy. S tým súvisí aj masívny nábor IT odborníkov od začínajúcich programátorov, cez pozície architektov až po top IT manažment. Na základe dostupných údajov o správaní zákazníkov na webe a v mobilnej aplikácii vidí firma aj veľký priestor v oblasti personalizácie webového obsahu a ponúk. V roku 2018 nebude chýbať ani veľké množstvo noviniek a zaujímavostí (len z amerického veľtrhu CES priviezli zamestnanci viac ako 200 tipov) a sledovať bude aj rezonujúce témy AI, IoT, AR, VR, 3D,...

O spoločnosti Alza

Líder internetového trhu a udavateľ trendov, taká je Alza. Svedčia o tom nielen rekordné obraty v roku 2017, v ktorom Alza utŕžila podľa predbežných výsledkov takmer 833 miliónov eur bez DPH, ale tiež rad inovácií na poli e-commerce. Alza doručuje svoj tovar a má otvorené predajne nielen v pracovných dňoch, ale aj cez víkend. Svoje objednávky si zákazníci Alzy môžu vyzdvihnúť v širokej sieti samoobslužných AlzaBoxov. Zákazníkom ponúka unikátny klubový program Alza Premium, podporuje start-upy, pre herných a hi-tech nadšencov otvorila Alza TechZone v Holešoviciach, spustila predajňu budúcnosti a neustále rozširuje svoje produktové portfólio. V Prahe a Bratislave vybudovala jedinečný Apple Shop. Spoločnosť sa správa zodpovedne, vlani podporila viac ako 40 neziskových organizácií. Za svoje úspechy získala množstvo ocenení. Najdôležitejšie Alza míľniky nájdete tu.

0
Vytlačiť
Pomohla vám táto informácia?
Tento formulár slúži len k hodnoteniu informácií na stránke.
Pokiaľ máte otázku, či požiadavku, využite zákaznickú podporu.
Chýba Vám niečo? Je niečo uvedené zle?

Skúste nové Alza Premium Moja Alza Prihlásiť Ako nakúpiť
WEB22
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi