Vyberte prvok na stránke, ktorého sa chyba týka

Využi dopravu zadarmo! Vlož do košíka kód ZAPLATENEONLINE pri objednávke nad 40 Eur vr. DPH. Viac informácií tu

Masaker cien Pošli horúřavy k ladu

Alza v číslach rok 2017

Praha 31. 01. 2018 – Podľa predbežných výsledkov dosiahla Alza.cz a.s. v roku 2017 rekordný obrat vo výške takmer 820 miliónov eur bez DPH. Medziročný nárast predstavuje približne 20,7 %. Naprieč krajinami ide o nárast: CZ +17,9 %, SK +19,5 %, EÚ +80 %. Zo zahraničia sa Maďarsko stalo dokonca jednoznačne najväčším trhom (cca 40 % celkového EU).

Alza za minulý rok zdvihla pomyselnú latku opäť o niečo vyššie. Denný obrat v rámci predvianočnej akcie Black Friday prvýkrát v histórii firmy prekročil 8 miliónov eur. Aj ostatné čísla rástli. „Za rok 2017 sme obslúžili viac ako 2,9 milióna unikátnych zákazníkov, vybavených bolo viac ako 7,9 milióna objednávok. Takmer 30 % z nich bolo uskutočnených z mobilných zariadení, “uviedol Tomáš Havryluk, podpredseda predstavenstva Alza.cz, a dodal: „Najčastejšie býva tovar vyzdvihnutý osobne – buď priamo v kamenných pobočkách (spolu 49 predajní) alebo v AlzaBoxoch (78 vo všetkých krajinách ), využíva to takmer 73 % zákazníkov.“

Vlani tiež ľudia oveľa viac nakupovali prostredníctvom mobilnej aplikácie Alza. Návštevnosť len v decembri vzrástla o viac ako 200 %. Medziročne z pohľadu obratu aplikácie rástli na operačnom systéme iOS o 122 %, na Androide o 176 %.

Predajná sieť rozšírila skladovú zásobu o tisíce nových položiek. Najúspešnejším segmentom sa opäť stali mobilné telefóny, ktorých predaj vzrástol o 17,4 %, pričom viac ako 50 % prístrojov bolo predaných priamo zo skladov jednotlivých pobočiek. Aj ďalších šesť segmentov prekročilo obrat jednej miliardy: notebooky, príslušenstvo, komponenty, televízory, elektro, PC zostavy. Najväčší rozvoj zaznamenali sekcie športu, trendov a hobby, ktoré rastú v radoch stoviek percent.

Firme sa darilo aj v B2B oblasti – aj v predaji firmám, od malých podnikateľov až po veľké medzinárodné firmy pôsobiacich v ČR/SR. Medziročný nárast predstavuje 29 %, pričom títo zákazníci najviac nakupujú tradičný IT tovar (notebooky, mobilné telefóny, komponenty, príslušenstvo a pod.). Pri splnení podmienok obratu sú firmy zaradené do B2B programu. Tu získajú osobného obchodníka, ktorý s nimi rieši nielen bežné záležitosti, ale aj individuálny dopyt a výberové konanie. Po úspechu programu v ČR a SR plánuje Alza otvoriť tieto služby aj v Maďarsku.

Silný nápor zvládlo aj oddelenie zákazníckej starostlivosti. Za rok 2017 vybavilo viac ako 1,2 milióna zákazníckych požiadaviek: 600 tisíc hovorov a takmer 600 tisíc písomných žiadostí.

Firma vlani rozvírila vody aj v oblasti elektromobility a bitcoinov. V rámci európskej expanzie otvorila prvú predajňu v Rakúsku, showroom v Maďarsku a prenajala si nový sklad P3 Prague D8 v lokalite Zdiby. V Prahe vytvorila unikátnu expozíciu Smart Home a profesionálne foto-video štúdio pre záujemcov zadarmo. Interaktívnu IVR nahovoril po novom Bohdan Tůma a na VŠE bol spustený samostatný predmet E-commerce B2C. Podporených bolo viac ako 40 neziskových organizácií.

Alza.cz vstupuje do roku 2018 s viac ako 1 500 zamestnancami a bude aj naďalej posilňovať pozíciu absolútnej jednotky na trhu. Hneď na začiatku roka spustila pilotnú prevádzku svojej prvej Predajne budúcnosti a aj v tomto roku plánuje rozsiahle investície do ďalšieho rozvoja logistiky a služieb spojených s doručením tovaru a do projektu európskej expanzie. Nemalé budú aj investície do ďalšieho rozvoja interných systémov, ktoré sú digitálnym srdcom Alzy. S tým súvisí aj masívny nábor IT odborníkov od začínajúcich programátorov, cez pozície architektov až po top IT manažment. Na základe dostupných údajov o správaní zákazníkov na webe a v mobilnej aplikácii vidí firma aj veľký priestor v oblasti personalizácie webového obsahu a ponúk. V roku 2018 nebude chýbať ani veľké množstvo noviniek a zaujímavostí (len z amerického veľtrhu CES priviezli zamestnanci viac ako 200 tipov) a sledovať bude aj rezonujúce témy AI, IoT, AR, VR, 3D,...

O spoločnosti Alza

Líder internetového trhu a udavateľ trendov, taká je Alza. Svedčia o tom nielen rekordné obraty v roku 2017, v ktorom Alza utŕžila podľa predbežných výsledkov takmer 833 miliónov eur bez DPH, ale tiež rad inovácií na poli e-commerce. Alza doručuje svoj tovar a má otvorené predajne nielen v pracovných dňoch, ale aj cez víkend. Svoje objednávky si zákazníci Alzy môžu vyzdvihnúť v širokej sieti samoobslužných AlzaBoxov. Zákazníkom ponúka unikátny klubový program Alza Premium, podporuje start-upy, pre herných a hi-tech nadšencov otvorila Alza TechZone v Holešoviciach, spustila predajňu budúcnosti a neustále rozširuje svoje produktové portfólio. V Prahe a Bratislave vybudovala jedinečný Apple Shop. Spoločnosť sa správa zodpovedne, vlani podporila viac ako 40 neziskových organizácií. Za svoje úspechy získala množstvo ocenení. Najdôležitejšie Alza míľniky nájdete tu.

0
Vytlačiť

Skúste nové Alza Premium Moja Alza Prihlásiť Ako nakúpiť
WEB21
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi