Recenzia Tegra NOTE 7 - (zatiaľ) najvýkonnejší tablet

Tegra NOTE 7 je najrýchlejším Android tabletom na trhu. Vysoký výkon zaisťujú štyri výkonné jadrá procesoru Tegra 4. Je však vybavený aj jedným úsporným jadrom, ktoré zvyšuje výdrž batérie. Oproti iným tabletom sa okrem výkonu líši aj stylusom a prednými stereo reproduktormi.

Spracovanie a reproduktory

Na prednej strane najviac vynikajú stereo reproduktory, ktoré síce prispievajú k väčším rozmerom, ale zato zaisťujú veľmi kvalitný zvuk. Tegra NOTE 7 sa pravdepodobne inšpiroval u tabletu Nexus 7, pretože zadná časť tiež disponuje povrchovou úpravou SoftTouch, ktorá je príjemná na dotyk, a tablet tak aj cez svoju cenu nevyzerá lacno.

Nebyť šošovky fotoaparátu, nepoznali by ste, ako tablet držať. Z prednej aj zadnej strany je tablet úplne symetrický, a naviac sú všetky konektory umiestnené netradične na vrchnej strane tabletu. Nakoľko je takéto umiestnenie vhodné, dosť záleží na spôsobe používania tabletu, ale nič vám nebráni tablet otočiť „hore nohami“, užívateľské prostredie sa tomu prispôsobí.

Displej a stylus

Displej ponúkne rozlíšenie 1280×800 obrazových bodov na siedmich palcoch, takže jemnosť displeja je „len“ 216 dpi. Ničmenej, dôvod pre absenciu vyššieho rozlíšenia je jasný – grafický čip tak má na starosti menej obrazových bodov, a preto sa jeho výkon prejaví ešte výraznejšie. Vďaka technológii IPS displej ponúka realistické podanie farieb a skvelé pozorovacie uhly.

Pokiaľ by vám uhlopriečka alebo rozlíšenie displeja nevyhovovalo, môžete tablet pripojiť cez micro HDMI konektor k televízoru. Spoločnosť NVIDIA sa snaží prinútiť vývojárov k podpore herných ovládačov s analógovými páčkami, a tak v spojení s herným ovládačom dokáže Tegra NOTE 7 nahradiť klasickú hernú konzolu.

Displej nemusíte ovládať len prstami, ale máte k dispozícii aj dotykový stylus. Ten dokáže kresliť rôzne silné čiary v závislosti na sile prítlaku. Po vysunutí stylusu z tela tabletu sa okamžite spustí DirectStylus Launcher, ktorý vo východzom nastavení zobrazuje dve aplikácie od NVIDIE pre zaznamenávanie poznámok a kreslenie, ale je plne prizpôsobiteľný, takže si doňho môžete jednoducho pridať svoje vlastné aplikácie ako napríklad Photoshop Touch alebo Sketchbook Pro.

Hardvér a fotoaparát

Čo sa týka hardvérovej výbavy, patrí Tegra NOTE 7 medzi najvýkonnejšie tablety s uhlopriečkou okolo siedmich palcov, naviac za veľmi príjemnú cenu. Tablet je vybavený najvýkonnejším procesorom na trhu – NVIDIA Tegra 4. Ten disponuje štyrmi výkonnými jadrami taktovanými na frekvencii 1,8 GHz a jedným úsporným jadrom, medzi ktorými je možné ľubovoľne prepínať.

Trochu zamrzí len 1GB operačnej pamäti, tabletu by vzhľadom k ostatnej výbave pristali skôr 2GB, ale vďaka absencii grafickej nadstavby to na behu aplikácií nie je cítiť. Batéria má kapacitu 4100 mAh, čo zhruba odpovedá uhlopiečke tabletu. Výdrž sa pri bežnom používaní (surfovanie po internete, sledovanie videí a pod.) pohybuje okolo deviatich až desiatich hodín, pri aktívnom hraní náročných hier ale zvládnete batériu vyžmýkať aj za necelé štyri hodiny.

Na pomery tabletov je zadný fotoaparát nadštandardne kvalitný. Rozlíšenie je síce „len“ 5 Mpx, ale zato disponuje funkciou Real-Time HDR a dokáže dokonca natáčať aj Slow-Motion videá. Predná kamera disponuje VGA rozlíšením, a tak je vhodná skôr na videohovory.

Softvér a výkon

V tablete je čistý Android bez grafickej nadstavby, ktorá by zaberala operačnú pamäť. NVIDIA však tablet vybavila niekoľkými užitočnými funkciami, z ktorých väčšinu môžete ovládať priamo z notifikačnej lišty. Niektoré z týchto funkcií však nie sú preložené do slovenčiny, prípadne sú preložené len čiastočne, a tak môžete na jednej obrazovke vidieť časť textu anglicky a časť slovensky, čo môže byť trochu mätúce, ale aj vtipné.

Jednou z týchto funkcií je možnosť meniť výkonnostné profily, ktoré upravujú spôsob využívania procesoru, a tým aj výdrž batérie. Ďalšou veľmi užitočnou funkciou je „Full-Screen mód“, ktorý umožňuje skrytie notifikačnej a navigačnej lišty, ktoré vás tak nebudú v aplikáciach rozptyľovať. Pre ich opätovné zobrazenie stačí prejsť prstom od horného alebo spodného okraja obrazovky.

Vďaka kvalitnému hardvéru a systému bez grafickej nadstavby má tablet výkonu na rozdávanie. Vďaka tomu sa tiež v benchmarku AnTuTu umiestil na prvej priečke s výsledkom vyše 35 000 bodov. Výkon možno cítiť aj v hrách, ktoré bežia bez jediného zašklbnutia. Nezáleží na tom, či hráte náročnú 3D akčnú strieľačku, závodnú hru alebo napr. Angry Birds, všetky hry bežia celkom plynulo. Na ukážku pre vás máme záznam z hrania Need for Speed Most Wanted.

Verdikt

Jediným priamym konkurentom tabletu je Nexus 7 od Googlu, ktorý síce nemá tak rýchly procesor, zato však ponúkne väčšiu operačnú pamäť a jemnejší displej. Tegra NOTE 7 je tak vhodná predovšetkým pre náruživých hráčov, ktorí naplno využijú výkon tabletu, ale vďaka stylusu je vhodný aj pre grafikov alebo pre študentov a ostatných, kto si často píšu poznámky rukou.

O firme NVIDIA
Sídlo firmySanta Clara, USA
Rok vzniku1993