PET AD homeoffice

BioShock 4 (INFO) – Všetko, čo zatiaľ vieme

Zobraziť katalóg

BioShock 4; wallpaper: cover

BioShock 4 (INFO) – Všetko, čo zatiaľ vieme

(Update) : Článok celkovo aktualizovaný.

Nový Bioshock je vo vývoji a vyjde v nasledujúcich rokoch. To je zatiaľ jediné, čo v tejto chvíli o Bioshock 4, ako sa zatiaľ hre neoficiálne prezýva, vieme. Neoficiálne zdroje ale už teraz lákajú na výrazne otvorenejší svet, prepracovaný systém questov a mesto na Antarktíde, kde sa Bioshock 4 má odohrávať. Všetko, čo zatiaľ o hre vieme, alebo aspoň predpokladáme, nájdete v tomto článku.


Autor: Filip NěmecInfo


Ilustračný obrázok, zdroj: 2K Games

BioShock 4 v skratke

    BioShock 4

  • Žáner: FPS
  • Vývojár: Cloud Chamber
  • Vydavateľstvo: 2K Games
  • Čeština, česká lokalizácia: Nie?

  • Dátum vydania a platformy: najskôr 2024 na PC, PS5 a Xbox Series X/S?

BioShock 4 (INFO) – OBSAH

BioShock 4: Dátum vydania, platformy


Pokračovanie série Bioshock je ešte len na začiatku vývoja a nemá oznámený dátum vydania. Hra pravdepodobne vyjde najskôr v roku 2024, vylúčený ale nie je ani neskorší dátum. Nepotvrdené zdroje spomínajú koniec roku 2024. Podľa jednej zo špekulácií by sa hra mohla volať Bioshock: Isolation.

S najväčšou pravdepodobnosťou vyjde Bioshock 4 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. S predchádzajúcou generáciou skôr nepočítame. Pokiaľ nový Bioshock dorazí na pulty obchodov v nejakej špeciálnej edícii, dozvieme sa to až pár mesiacov pred vydaním hry. Séria Bioshock však svojich fanúšikov vždy potešila peknými edíciami, často s poriadnou soškou, takže sa snáď dočkáme aj tentoraz.

BioShock 4; screenshot: cover

Ilustračný obrázok, zdroj: Vlastný

Na tradičné oznámenie hry, ako sme zvyknutí, zatiaľ ešte nedošlo. 9. decembra 2019 však vydavateľstvo 2K Games oznámilo založenie štúdia Cloud Chamber a pri tejto príležitosti zverejnilo informáciu, že úlohou štúdia je práve vytvorenie novej hry zo série Bioshock.

Hra vzniká v novom štúdiu Cloud Chamber, patriacom pod 2K Games rovnako, ako pôvodní autori série, štúdio Irrational Games (s výnimkou druhého dielu, ktorý bol vytvorený v 2K Marin). Štúdio Cloud Chamber obsadil rad pôvodných autorov série, avšak už bez Kena Levina, ktorý stál v úlohe kreatívneho riaditeľa a zakladateľa štúdia Irrational Games pri zrode celej série.

Hra by mala byť vo vývoji od roku 2019 (predprodukcia od 2017). Podľa jedného z insiderov má však vývoj hry problémy, spoločnosť mala prísť o zhruba 40 zamestnancov a s vývojom nie sú vraj spokojní ani v 2K Games. Aj tak ale nemá byť ohrozený špekulovaný dátum vydania na konci roku 2024.

BioShock 4: Čeština, česká lokalizácia


Česká lokalizácia zatiaľ nie je oznámená a ani neočakávame, že by sa tak stalo.

Prvý diel síce vyšiel s oficiálnymi titulkami, hráči ďalších dielov sa však už museli spoľahnúť len na fanúšikovský preklad, čo bude pravdepodobne aj prípad Bioshock 4.

BioShock 4: Príbeh


O príbehu zatiaľ autori mlčia. Podľa dobre informovaného novinára Colina Moriartyho má byť Bioshock 4 zasadený do šesťdesiatych rokov minulého storočia a odohrávať by sa mal vo fiktívnom meste na Antarktíde. Časové aj miestopisné zasadenie potvrdili aj ďalšie zdroje, Takže je skutočne veľká šanca, že po vlhkých podmorských dielach a trojke odohrávajúcej sa v oblakoch sa skutočne pozrieme do mrazivého prostredia.

Spomínané mesto, ktoré by sa malo podľa Moriartyho volať Borealis, má byť aj podľa ďalších zdrojov rozdelené na dve polovice, respektíve zatiaľ čo na jeho hornej časti má žiť smotánka, v zrkadlovo otočenom meste sa to hemží pochybnými indivíduami a vládne mu diktátor známy svojou nevraživosťou voči mestu „tam hore“. Aj napriek novému prostrediu by sa však štvorka nemala odohrávať v príbehovom vákuu, a naopak má nadviazať na predchádzajúce diely.

Borealis bude pravdepodobne nielen mestom, ktoré vzájomne zrkadlí svoje dve polovice, ale podľa vzoru predchádzajúcich dielov očakávame, že zároveň hra nastaví zrkadlo dnešnej spoločnosti, pričom tém je veľa – od roztvárajúcich sa nožníc medzi bohatými a chudobnými po napríklad rasizmus.

BioShock: The Collection Announcement Trailer

Zdroj: 2K Games

Pokiaľ sa podobne, ako my, tešíte na nový Bioshock, skrátiť si čakanie môžete podarenou kolekciou všetkých troch dielov, na ktoré by Bioshock 4 mal nadväzovať.

BioShock 4: Gameplay


Všetky doterajšie diely série boli akčné FPS odohrávajúce sa v uzavretom, často vyložene koridorovom prostredí, a zatiaľ čo žánrové zameranie pravdepodobne zostane rovnaké, podľa prvých a treba dodať nepotvrdených špekulácií by sa mal štvrtý Bioshock presunúť do výrazne otvorenejšieho prostredia. Či pôjde iba o otvorenejšie koridory s mnohými odbočkami alebo skutočný open-world, zatiaľ nevieme, snahu posunúť sériu vpred a výrazne ju zmeniť už ale potvrdila aj riaditeľka štúdia Kelley Gilmore.

Okrem už spomínaného „zrkadlového“ mesta by sme sa mali dočkať aj prepracovaného súbojového systému, od ktorého ale opäť očakávame kombináciu palných zbraní a súčasne nadprirodzených zručností zahŕňajúcich rôzne prírodné elementy, tak ako to bolo v predchádzajúcich dieloch. K zasadeniu do otvoreného sveta by pasoval aj crafting alebo hacking, oba prvky sa napokon predstavili už v predchádzajúcich dieloch.

Prvá špekulácia tiež hovorí o systéme frakcií, dosť možno teda bude možné prikloniť sa buď na stranu smotánky obývajúcej horné mesto, alebo sa pridať k zdanlivo ubližovaným, ale iste nie celkom svätým vyvrheľom „tam dole“. Sľubne znejú aj premyslené vedľajšie questy citlivo vrúbľované na systém otvoreného sveta alebo vetvené dialógy, oboje prezrádza nábor nových vývojárov štúdia Cloud Chamber.

Informácie o rozdelení hry na dve mestá pochádzajú z údajne uniknutej prezentácie hry.

BioShock 4: Multiplayer


V tejto chvíli predpokladáme, že Bioshock 4 nebude obsahovať multiplayer.

Z už vydaných hier ho autori zakomponoval iba do druhého dielu, v poslednom Bioshock: Infinite sa už ale opäť neobjavil, a tak sa vývojári pravdepodobne aj tentoraz zamerajú iba na kampaň pre jedného hráča. Zatiaľ ide ale iba o náš odhad.

BioShock 4: Videá, trailery, screenshoty


Aktuálne nie sú k dispozícii žiadne videá, trailery ani screenshoty od tvorcov BioShock 4. V momente, keď dôjde na ich zverejnenie, ich nájdete tu.

BioShock 4: Hodnotenie a metacritic


Aktuálne žiadne recenzie. vývoj hry je stále v začiatkoch.

BioShock 4: Hardvérové nároky na PC


Oficiálne hardvérové nároky neboli doteraz predstavené.


Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Bude oznámené Bude oznámené
Procesor Bude oznámené Bude oznámené
Grafická karta Bude oznámené Bude oznámené
DirectX Bude oznámené Bude oznámené
Operačná pamäť Bude oznámené Bude oznámené
Pevný disk Bude oznámené Bude oznámené
i

• Zdroje: 2K Games, Eurogamer, GamesRadar, Twitter


Čo sme predtým napísali o BioShock 4

Bioshock – Oznámenie

2K chce sériu opäť priviesť k životu za pomoci nového štúdia postrádajúceho jednu z najvýraznejších tvárí pôvodného tímu

• Oznámenie: 10. 12. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Keď Ken Levine (kreatívny riaditeľ pôvodného tímu Irrational Games, ktorý mal značku Bioshock na starosti) pred pár rokmi oznámil, že nemieni naďalej pracovať na ďalších dieloch série Bioshock, išlo o veľmi smutný moment a väčšina hráčov už od daného okamihu prakticky nepočítala s tým , že by sme mohli ešte ďalšieho zástupcu tejto kultovej hernej série dostať. Dlhochvosty z 2K sa však nakoniec rozhodli, že to ide robiť aj bez Levina, a tak založili štúdio Cloud Chamber, ktorého chod dali na starosť skúsenej hernej veteránke Kelley Gilmorovej. Tá ich určite zaujala svojím CV, v ktorom určite nechýbala skutočnosť, že dlhých dvadsať rokov pracovala pre Firaxis, ktorý si fanúšikovia ťahových stratégií ihneď spoja s XCOM či sériou Civilization. Vzhľadom na to, že vo svojom predchádzajúcom pôsobisku robila PR spolu s produkčnou exekutívou a marketingom, je to očividne výborná voľba.

Podľa jej slov má byť štúdio Cloud Chamber miestom, kde budú vývojári vytvárať nové svety a príbehy, ktorých cieľom bude posunúť herný žáner ako taký. Pri tvorbe im má podľa nej veľmi pomôcť viera v krásu a diverzitu, ktorá je v súčasnosti veľmi častou témou. V rámci vývoja Bioshocku sa však nechce príliš odkloniť od jadra definovaného predchádzajúcimi dielmi série. Stále má ísť o hru s úžasným svetom, ktorý navždy zostane vo vašich spomienkach vďaka svojej unikátnosti. Na rozdiel od svojich predchodcov však bude disponovať technológiami, o ktorých sa ich pôvodným tvorcom ani nesnívalo. O aké mechanizmy však pôjde, Gilmorová nezmienila.

Na vývoji má spolu s Gilmorovou pracovať tiež niekoľko pôvodných tvorcov, medzi ktorými nechýba napríklad Hoag de la Plante, kreatívny riaditeľ Scott Sinclair alebo Jonathan Pelling, majúci na starosti dizajn. Okrem týchto mien disponuje Cloud Chamber tiež vývojármi, ktorí mali možnosť pracovať na sérii Call of Duty, Assassin's Creed, Star Wars či Battlefield, čo neznie vôbec zle. Dosť mi popravde v zostave chýba Ken Levine, ktorého hlavnou pracovnou náplňou je vývoj hier v Ghost Story Games, takže minimálne zatiaľ s ním bohužiaľ vôbec nejde počítať.

Vývoj nového dielu série Bioshock má však trvať niekoľko rokov, vďaka čomu je možné, že nakoniec zainteresovaný bude, pretože sa predsa len ide o osobnosť, ktorá pomohla značke získať sympatie, ktoré má. Kde sa budúci Bioshock bude odohrávať, momentálne nie je jasné, teoreticky možno počítať s návratom do Columbie či výletom do vesmíru po vzore Prey. Osobne by som si však nechal páčiť Rapture, na ktoré dodnes s láskou spomínam nielen ja, ale aj väčšina fanúšikov série. V momente, kedy zistíme viac, vás budeme informovať.

• Zdroje: GamesRadar+, Tlačová správa

5,0
BioShock: The Collection DIGITAL
Herný doplnok /DLC–elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: RPG a strieľačky, na uplatnenie je vyžadovaná základná hra - Steam
59,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE001233
5,0
BioShock Infinite
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a strieľačky,
29,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000017
5,0
BioShock Infinite Season Pass
Herný doplnok /DLC–elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a strieľačky, na uplatnenie je vyžadovaná základná hra
29,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000026
1,0
BioShock 2
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a strieľačky,
19,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000009
BioShock: The Collection – Xbox Digital
Hra na konzolu – Xbox One S/Xbox One X, Xbox Series X, Xbox Series S, elektronická licencia, kľúč pre Xbox Live, žáner: akčný, RPG a strieľačky,
50,90 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MXESD0718
BioShock Infinite (MAC)
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a strieľačky,
29,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000076
BioShock 2: Minerva’s Den
Herný doplnok /DLC–elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný, RPG a strieľačky, na uplatnenie je vyžadovaná základná hra
10 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000161
4,8
BioShock
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a strieľačky,
19,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000008
BioShock Infinite: Burial at Sea – Episode 2
Herný doplnok /DLC–elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a strieľačky, na uplatnenie je vyžadovaná základná hra
14,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000325
BioShock Infinite Columbia’s Finest
Herný doplnok /DLC–elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a strieľačky, na uplatnenie je vyžadovaná základná hra
4,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000027
Vytlačiť
P-DC1-WEB11
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií