Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order (RECENZIA) – marvelovský grupáč tretíkrát

Aktualizováno

Vesmír je opäť v ohrození. Obávaná zberba superzločincov The Black Order sa vydáva na krvavú výpravu s cieľom získať všetky Kamene nekonečna, v ceste im však stojí plejáda tých najslávnejších hrdinov od Marvelu. Komiksová akčná smršť Marvel Ultimate Alliance 3 prichádza exkluzívne na Nintendo Switch, vývoj tohto dielu si ale tentoraz vzalo na starosť štúdio Team Ninja. Ako sa s tým popasovali?

Recenzia (Switch)NovinkyOznámenie

• Žáner: Akčné RPG • Multiplayer: Áno (co-op, online) • Vývojár: Team Ninja • Vydavateľ: Nintendo   • Platformy a Dátum vydania: Switch (19. júla 2019)• Homepage: https://www.nintendo.com Čeština: Nie

Obsah recenzie Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order (Switch)

1. Marvel Ultimate Alliance 3 – rutinné komiksové dobrodružstvo
  2. Superhrdinský epos snímaný zlou kamerou
  3. Zachraňujte vesmír až v štyroch ľuďoch
  4. Kamene nekonečna vyzerajú lepšie ako kedykoľvek predtým
  5. Marvel Ultimate Alliance 3 – do tretice všetko dobré?
  6. Recenzia Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order: záverečné hodnotenie

Marvel Ultimate Alliance 3 – rutinné komiksové dobrodružstvo

• Recenzia: 31. 7. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Prvý diel série Marvel Ultimate Alliance vtrhol na hernú scénu už v roku 2006, kedy ho k životu priviedlo štúdio Raven Software. Hra sa stretla s pozitívnym prijatím ako od hráčov, tak aj od kritikov, druhý diel teda na seba nenechal dlho čakať. Prišiel o tri roky neskôr a trochu prekvapivo ho stvorilo iné štúdio, tentoraz to bolo Vicarious Visions. A Marvel Ultimate Alliance 3 postretlo podobný osud, na svoj vznik ale muselo čakať dlhých desať rokov. V roku 2019 teda štúdio Team Ninja rozohrávatretiu kapitolu komiksového zápolenia o záchranu sveta/vesmíru.

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; wallpaper: key-art

Hrdinovia Marvelu pekne pohromade už tretíkrát.

Príbeh je v rámci svojho žánru skôr priemerný a nezanechá vo vás nejaký silnejší zážitok. Skupinka štyroch superzločincov nazývaná The Black Order sa pokúša získať všetky Kamene nekonečna a Avengers, Strážcovia Galaxie, Defenders a ďalší hrdinovia sa snažia k týmto mocným nerastným surovinám dostať ešte skôr ako záporáci. A to je vlastne celé. Takže vždy cestujete niekam,kde sa Kameň údajne nachádza, tam si prejdete pár levelov, porazíte bossa a už utekáte za ďalším šutrom.

Dejová línia Marvel Ultimate Alliance 3 tak vlastne pripomína návštevu ľubovoľného slovenského úradu. Niekam prídete, určitú dobu tam strávite, po divokom boji s úradníčkou získate, pre čo ste prišli a nakoniec vás pošlú na inú pobočku. Kde samozrejme celý proces zopakujete, akurát tam budú mať iné tapety a za priehradkou bude sedieť úradníčka na vyššom leveli.

Keď som sa dozvedel, že Marvel Ultimate Alliance vyvíja štúdio Team Ninja (Ninja Gaiden, Dead or Alive, Nioh), bol som neskrývane nadšený. Toto predsa nemôže byť zlé! O to silnejšie bolo moje sklamanie, ktoré sa začalo počas hrania objavovať. Áno, titul vám umožní zahrať si za mnoho marvelovských superhrdinov a pretiahne vás slušným radom kľúčových lokácií, ako je superväznica Raft, Avengers Tower, Wakanda, Temná Dimenzia atď., na čo je to ale platné, keď príbeh ide na autopilota. Hrateľnosť ale našťastie celú situáciu čiastočne zlepšuje.

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; gameplay: star lord Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; gameplay: wasp Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; gameplay: daredevil

Marvel Ultimate Alliance 3 vám počas hry predstaví naozaj pôsobivú ponuku hrateľných hrdinov, to sa musí nechať.

Superhrdinský epos snímaný zlou kamerou

V Marvel Ultimate Alliance budete mať vždy pod kontrolou skupinku štyroch superhrdinov, pričom zloženie tohto tímu je plne na vás. Sympatické je, že hrdinovia, ktorí majú spolu v komiksoch nejaký vzťah (sú členovia rovnakého tímu, majú podobnéschopnosti či štýl boja) dostanú percentuálny boost k niektorým vlastnostiam, čo pekne vytvára dojem nejakej osobnej histórie medzi charaktermi. A zároveň vás to donúti nad zložením tímu trochu premýšľať.

Pravdepodobne hneď v prvom leveli vám ale udrie do očí jeden z najväčších nešvárov celej hry – nedostatočná kamera.Máte síce na výber z dvoch režimov (jeden vzdialenejší a druhý viac orientovaný na samotného hrdinu), je to ale čert ako diabol. Kamera sama seba bežne dostáva do vyložene nepríjemných pozícií, kedy nielen že neviete, čo sa vlastne deje, často ale ani nevidíte svoju postavu, zatiaľ čo sa kamera zvíja v epileptickom záchvate niekde v kúte. A to nie je dobré.

Čo sa samotnej akcie týka, máte základný ľahký a ťažký úder, blok, úskoky, štyri špeciálne schopnosti a jeden ultra mega ultimátny útok. Tieto schopnosti môžete hneď niekoľkokrát upgradovať a zvýšiť tak ich silu, prípadne možno vylepšiť atribúty jednotlivých hrdinov pomocou látky nazývanej ISO-8. A aby tých RPG prvkov nebolo málo, možno ešte zvyšovať vlastnosti (vitalita, sila, odolnosť atď.) všetkých hrateľných hrdinov naraz.

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; gameplay: schopnosti Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; gameplay: upgrade Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; gameplay: strážcovia

Svoje obľúbené (aj neobľúbené) postavy môžete upgradovať a zosilňovať tým ich špeciálne vlastnosti, či atribúty.

Bojový systém je fajn, možno miestami pôsobí až príliš jednoducho, ale svoju funkciu bez problémov plní. Protivníkov vám budú robiť klasickí marvelovskí záporáci: Kingpin, Juggernaut, Magneto, Ultron, Green Goblin, Sandman a mnoho ďalších, mimo týchto vyšších šarží ale stretnete aj veľa radových sluhov (pešiaci organizácie A.I.M., ninjovia The Hand atď.), ktorých počas hry dáte do laty suverénne najviac. Má to ale jeden háčik.

V Marvel Ultimate Alliance 3 si totiž málokedy pripadáte ako superhrdina, nezávisle od toho s akou postavou práve hráte. Úplne obyčajní poskokovia bez nejakých superschopností totiž pokojne dokážu prerušiť váš útok a spustiť dlhé kombo svojich úderov, proti ktorému ste takmer bezbranný. Nehovoriac o tom, že vydržia naozaj nechutne veľa a zdolať skupinku obyčajných nepriateľov občas balansuje až na hranici frustrácie.

Áno, pochopil by som, keby od bežného vojaka dostane nakladačku napríklad Hawkey, ktorý síce má perfektný bojový výcvik, ale na druhej strane nemá žiadne superschopnosti, takže sa to dá pochopiť (prepáč Clin, inak ťa mám rád). Keď ale podobne „na hubu“ dostáva napríklad Captain Marvel, Iron Man alebo Hulk(!), teda zástupcovia tých naozaj mocných postáv, pôsobí to prinajmenšom nepatrične. Celá tá aliancia najmocnejších hrdinov od Marvelu tak rýchlo začne vyzerať ako banda šašov odetých do farebných kostýmov. Čo je priamo ultimátna škoda.

Zachraňujte vesmír až v štyroch ľuďoch

Musím ale pochváliť implementovaný kooperatívny režim až pre štyroch hráčov, ku ktorému Nintendo Switch priamo nabáda. Každú postavu možno pohodlne ovládať na jednom Joy-Cone, pričom máte na výber z lokálneho či online režimu. V online môžete hrať klasicky s priateľmi či s náhodnými cudzincami, ale hier, do ktorých by som sa mohol pripojiť, som nenašiel veľa. Ľudia zrejme vsádzajú prevažne na singleplayer či gaučový coop a s priateľmi po boku vyrážajú do akcie. A ja sa im nečudujem.

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; gameplay: local coop Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order;gameplay: online Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; gameplay: vyhľadávanie

Pokiaľ vás omrzí hrať osamote a budete si chcieť vytvoriť nejakú „alianciu“ so skutočnými ľuďmi, môžete siahnuť po gaučovom či online kooperatívnom režime.

Ak sa ale nechcete družiť s ostatnými hráčmi a zároveň si chcete dať pauzu od hlavného príbehu, môžete využiť ponuku režimu Infinity, ktorý vám poskytne priehrštie ťažkých výziev a úloh. Čím vyšší počet bodov získate, tým sladšia bude odmena v podobe hernej meny a upgradovacích materiálov. Za srdce ma síce tento režim nijako extra nechytil, ale ani ničomu nevadí a ako nadstavba štandardnej hrateľnosti je to fajn, takže... Prečo nie?

Kamene nekonečna vyzerajú lepšie ako kedykoľvek predtým

Čo sa ale týka audiovizuálneho spracovania, v tejto oblasti sa sklamanie nedostavilo v žiadnom ohľade. Grafika je skvelá, kostýmy superhrdinov majú vo väčšine prípadov vkusný moderný update a vyzerajú fantasticky, nemenej vydarený je aj dabing všetkých postáv, poteší aj správne heroická hudba.

Občas hra predviedla aj vyložene komiksové momenty, napríklad keď som bojoval s Kingpinovými pomocníkmi v spolovice osvetlenej chodbe, takže celá scéna až pripomínala japonské tieňové divadlo. Alebo napríklad Temná Dimenzia s bossom Dormammuom predvádza vizuálne predstavenie hodné... no... inej dimenzie. Jednoducho čo sa grafiky týka, Marvel Ultimate Alliance 3 komiksovej predlohe rozhodne nerobí hanbu.

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; gameplay: ronan the accuser Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; gameplay: tieňové divadlo Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; gameplay: dr strange

Grafika je v Marvel Ultimate Alliance 3 veľmi podarená, miestami pripomína políčka z naozajstných komiksových zošitov.

Marvel Ultimate Alliance 3 – do tretice všetko dobré?

Čo povedať na záver? Marvel Ultimate Alliance 3 je slušná hra, napriek veľkému potenciálu a superhrdinským schopnostiam sa jej ale nedarí prekonať latku ľahkého nadpriemeru. Na vine je predovšetkým zmätená kamera, vcelku fádny príbeh a skutočnosť, že si ako ozajstní superhrdinovia pripadáte relatívne sporadicky.

Fanúšikovia komiksov od Marvelu ale určite budú vo vytržení z možnosti zostaviť si svoj ultimátny superhrdinský tím a vyraziť s ním do akcie. Takže pokiaľ medzi nich patríte, neváhajte, ideálne ak máte troch podobne založených kamarátov. Hľadanie Kameňov nekonečna odštartovalo 19. júla 2019, avšak iba na platforme Nintendo Switch.

Táto recenzia bola napísaná na Switch verziu.

Recenzia Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 68 % Alza.sk
70 %
80 %
60 %
Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order; recenze

• Veľa hrateľných postáv
  • Podarená grafika
  • Slušná hudba a dabing
  • Jednoduchší, ale funkčný súbojový systém
  • Možnosť hrať až v štyroch hráčoch

• Príbeh nenadchne
  • Občas chýba superhrdinský feeling
  • Nedostatočná kamera

A Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order – Novinky

1. (22. 5. 2019) Omrknite známe postavy v zápale boja
  2. (18. 4. 2019) A Marvel Ultimate Alliance 3 dorazí...

Omrknite známe postavy v zápale boja

• Novinka: 22. 5. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Za nové informácie musíme poďakovať predovšetkým serveru Game Informer, ktorý zjavne so štúdiom Team Ninja uzavrel krátkodobé spojenectvo a už nejakú dobu zverejňuje exkluzívne náhľady a videá na svojom youtubovom kanáli. Aktuálne sa venujú predstavovaniam jednotlivých hrateľných hrdinov v krátkych ukážkach priamo z hry, kto všetko sa teda zatiaľ dočkal svojej osobnej predstavovačky?

Hawkeye – majster luku a šípu

Bývalý komiksový akrobat a súčasný agent organizácie S.H.I.E.L.D. Clint Barton je priamo novodobým Robinom Hoodom (akurát neberie bohatým a chudobným nič nedáva) – majstrovsky totiž ovláda luk a šípom by trafil aj muchu do oka na 50 metrov. Hawkeye bude v Marvel Ultimate Alliance 3 využívať rozsiahly arzenál špeciálnych šípov (výbušné, elektrické atď.), rozhodne teda nebudete len stereotypne postávať na mieste a strieľať jeden obyčajný šíp za druhým.

Exclusive Hawkeye Gameplay – Marvel Ultimate Alliance 3

Mrknite na lukostrelca Hawkeya v akcii.

Wolverine – ostrý Kanaďan vás zo všetkého vyseká

Wolverine je jedna z tých postáv, ktorá už je tak zakorenená v popkultúre, že ju bez problémov pomenuje aj niekto, kto sa o komiksy nezaujíma. Tento podsaditý Kanaďan s kostrou z adamantia, ostrými zaťahovacími pazúrmi, regeneračnými schopnosťami a nezdravou záľubou v cigarách je presne ten typ človeka, ktorý sa s ničím nepára a vyseká vás za každých okolností a z každého problému. Doslova.

Exclusive Wolverine Gameplay – Marvel Ultimate Alliance 3

S Wolverinom si neradno zahrávať. Je radno za neho hrať.

Miles Morales nie je len ďalším Spider-Manom

Miles Morales môže na mnoho ľudí pôsobiť iba ako lacná kópia pôvodného Spider-Mana, opak je ale pravdou. Okrem štandardných útokov pavučinou totiž Miles používa aj elektrické a jedové útoky, dokonca sa vie na krátku chvíľu urobiť neviditeľným, čo sú vlastnosti, ktoré ho od klasického Pavúčieho muža v podaní Petra Parkera značne odlišujú.

Exclusive Miles Morales Gameplay – Marvel Ultimate Alliance 3

Miles Morales vás čoskoro presvedčí, že je sebestačným a dostatočne „svojim“ superhrdinom.

Spider-Gwen

Táto verzia Spider Woman (Spider-Gwen je prezývka) existuje v alternatívnej realite, kde rádioaktívny pavúk neuhryzne Petera Parkera, ale jeho priateľku Gwen Stacy. Tá následne získa špeciálne pavúčie schopnosti a v úlohe Spider-Woman sa rozhodne potierať zločin v New Yorku. V Marvel Ultimate Alliance bude Spider-Gwen oplývať množstvom schopností založených na používaní pavučín, rýchlom pohybe a možnosti teleportácie.

Exclusive Spider-Gwen Gameplay – Marvel Ultimate Alliance 3

Spider-Gwen alebo čo sa môže stať, keď pavúk v alternatívnej dimenzii uhryzne niekoho iného...

Ms. Marvel – naťahovacia tínedžerka v akcii

Kamala Khan alias Ms. Marvel je v rámci marvelovských komiksov veľmi novou postavou. Prvýkrát sa táto tínedžerka na stránkach komiksu objavila v roku 2013, má pakistanské korene a je pravdepodobne prvou superhrdinkou-moslimkou. Dokáže ľubovoľne predlžovať a zväčšovať časti svojho tela (napríklad päste), tak si dajte pozor, nech vám jednu nenatiahne...

Exclusive Ms. Marvel Gameplay – Marvel Ultimate Alliance 3

Kamala Khan je v komiksoch stále populárnejšou postavou, bude to tak aj v hre?

Slušná nálož zaujímavých postáv, čo poviete? Hrateľných charakterov má byť ale oveľa, oveľa viac, v tomto článku sa teda naozaj dotýkame iba špičky ľadovca. Plná hra však vychádza už za necelé dva mesiace, takže si budeme môcť všetkých týchto hrdinov ohmatať už veľmi skoro. Akokoľvek divne to môže znieť.

• Zdroje: YouTube (Game Informer), vlastné

A Marvel Ultimate Alliance 3 dorazí...

• Novinka: 18. 4. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Očakávané akčné RPG z univerza komiksovej stajne Marvel si budeme môcť zahrať 19. júla 2019, už za štvrť roka sa teda chopíme Wolverina, Captaina Ameriky, Spider-Mana, Hulka a mnohých ďalších slávnych postáv a pokúsime sa získať všetkých 6 Kameňov nekonečna ešte predtým, než sa ich zmocní Thanos a jeho partia poskokov nazývaná The Black Order.

Anthem; screenshot: boss, monitor

Oficiálny cover vyzerá skvele, oveľa lepšie ale bude vyzerať na krabičke, ktorú si ponesiem domov z obchodu.

Zároveň s touto informáciou bol zverejnený aj oficiálny cover art, ktorému dominuje prominentne umiestnený Wolverine. Okrem neho ale ukazuje aj väčšinu (alebo rovno všetky?) postáv, z ktorých si budeme môcť zostaviť ultimatívny tím superhrdinov, ktorý by vám mohli aj samotné komiksy závidieť. V každom prípade, do akcie s nimi budeme môcť vyraziť už o 3 mesiace, máme sa teda na čo tešiť.

• Zdroje: vlastné, nintendolife.com

Marvel Ultimate Alliance 3 – záchrana sveta pred šmejdom z vesmíru

• Oznámenie: 11. 12. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Toto asi nikto nečakal. Keď sa v rámci Game Awards 2018 na obrazovkách spustil trailer práve na Marvel Ultimate Alliance, srdiečka všetkých prítomných komiksových fanúšikov museli v samotnom rozčúlení húfne opúšťať hrudné koše. A ja sa im nečudujem.

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order – oznamovacie video (trailer)

Podarí sa Strážcom znova zachrániť našu galaxiu?

Dej sa bude točiť prevažne okolo Strážcov Galaxie bojujúcich proti Čiernemu poriadku (The Black Order), skupine nesmierne silných bytostí, inak prezývaných Thanosove deti. U týchto postáv ale Marvel Ultimate Alliance 3 rozhodne neskončí, objaví sa takmer kompletný Avengers, X-Men na čele s Wolverinom, Spider-Man, Kingpin, Green Goblin, Ultron a množstvo ďalších známych komiksových charakterov.

Presný dátum vydania bohužiaľ nie je známy, zatiaľ sa uvádza dosť všeobecne rok 2019 a to je všetko. Na druhú stranu už s istotou vieme, na akej platforme si hru budeme môcť zahrať. Z komiksovej invázie sa budú radovať len majitelia Nintendo Switch, ostatní priaznivci farebných zošitov od Marvelu bohužiaľ utrú nos...