Alzaboxy Q1 Emise pro AP+ v app - všechny segmenty

Total War Saga: Troy (RECENZIA) – Stojí nový experiment Creative Assembly za to?

Zobraziť katalóg

• Autor: Ondřej Zeman

Po ohlásení Total War Saga: Troy sa komunita točiaca okolo série Total War rozdelila na dva tábory. Jednej strane sa myšlienka hry kombinujúcej fakty a mýty páčila. Druhá naopak argumentovala tým, že nie je dobré zlučovať nezlúčiteľné. Veľkej časti našej redakcie sa elementárny koncept páčil, minulý mesiac absolvovaná prezentácia nás ale trošku zneistila. Či sa tvorcom z Creative Assembly podarilo všetko uviesť do poriadku, vám povieme v nasledujúcich riadkoch.

RecenziaDojmy z hrania (2020)Dojmy z Gamescomu 2019

Total War Saga: Troy; wallpaper: thumbnail, logo

Alza Magazín

Total War Saga: Troy (hra) | Total War (IP) | Total War Saga (IP)

Real time a ťahová stratégia Total War Saga: Troy bude štrnástym dielom hernej série Total War a zároveň súčasťou série Total War Saga. Titul vyvíja štúdio Creative Assembly a vydáva spoločnosť Sega. Hra dorazí 13. 8. 2020 na PC s českou lokalizáciou (text). Hra obsahuje multiplayer. | Homepage


Články: | Dojmy z hrania 2020 | Dojmy z Gamescomu 2019 | Total War: história vs. fantasy – Téma

Časti článku:


Total War Saga: Troy (RECENZIA PC) – Obsah článku

  1. V Total War Saga: Troy vypláva za Helenou stovka lodí
  2. Na vybudovanie vašej ríše vám tu bude stačiť päť surovín
  3. Diplomacia v Total War Saga: Troy vyrieši všeličo, svet s ňou však nezískate
  4. Bojové pole v tomto svete ovládajú legendárne monštrá
  5. Keby si tvorcovia Total War Saga: Troy vybrali jasný smer, možno by to dopadlo lepšie
  6. Recenzia Total War Saga: Troy: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky pre Total War Saga: Troy PC

V Total War Saga: Troy vypláva za Helenou stovka lodí

Trójska vojna je konflikt, o ktorom toho historici veľa nevedia. Veľká časť diel, ktoré sa ho pokúšajú určitým spôsobom prezentovať svetu, preto stojí na gréckom epose Ilias vytvorenom gréckym básnikom Homérom. Na samom počiatku tohto veľkolepého stretu dvoch kultúr malo dôjsť k únosu Heleny, ktorá bola ženou spartského kráľa Menelaa. Ten na túto urážku nemohol reagovať inak, než vyraziť spolu so svojím bratom Agamemnonom a všetkými gréckymi vodcami v ústrety Tróji, domovskému mestu princa Parisa, ktorý mal únos na svedomí. Nasledovalo desaťročné obliehanie, na ktorého konci metropola padla. Štart Total War Saga: Troy rozhodne nie je tak divoký ako rozprávanie zapísané do kníh, čo je spôsobené predovšetkým tým, že elementárna myšlienka tohto diela sa nesie na tradičnom koncepte série Total War.

Total War Saga: Troy; screenshot: motivácia
Nie každý muž túži po Helene. Niektorých bojovníkov budete musieť v Total War Saga: Troy motivovať, inak toho veľa nezvládnu.

V praxi to znamená, že namiesto toho, aby bol hráč zo štartu postavený pred veľkolepý konflikt, môže byť rád za to, že má po ruke jednu armádu a niekoľko dediniek, ktoré jeho vojsku zarábajú na živobytie. Vlastne by sa dalo povedať, že tu máme situáciu podobnú tomu, čo sme mohli vidieť vo filme Trója (2004) od Wolfganga Petersena. Herné frakcie však tentokrát nezjednocuje pod svojou vlajkou s Achillom súperiaci Agamemnon, ale ten, ktorého si zvolíte. K dispozícii tu totiž nie sú iba dve frakcie bojujúce o Helenu, ale nezpočet maličkých súperiacich kráľovstiev, takže predtým, než sa pustíte do boja, ktorý sa zapísal do histórie, si musíte vybrať stranu, za ktorú si podrobíte slabšie okolité mestá.

Celkovo je vám tu ponúknutých osem nezávislých frakcií, ktoré sú rovnomerne rozdelené medzi dve odlišne zmýšľajúce kultúry postavené históriou proti sebe. Ak patríte medzi fanúšikov pomsty a ofenzívy, stanú sa pre vás ideálnou voľbou Danajci, pri ktorých sa dá ujať buď geniálneho Odyssea, panovačného Agamemnona, bojovného Achilla alebo Menelaa stávkujúceho na utváranie spojenectiev. V prípade, že preferujete skôr obranu, sú tu pre vás Trojania na čele s defenzívnym Hektorom, lukostrelcom Paridom, mysteriózne ladeným Aeneom a Sarpédonom orientovaným na obchod. Ako už to tak v prípade série Total War býva, každý z vojvodcov má špecifické zručnosti, ktoré ho spolu s jeho frakciou odlišujú od ostatných legendárnych vodcov.

Total War Saga: Troy – Offensive Siege Battle I Alza Magazín (Gameplay)

Spracovanie hrdinov je v Total War Saga: Troy dosť podobné tomu, čo nám bolo ponúknuté v predchádzajúcich tituloch. Disponujú preto relatívne obmedzeným vývojovým stromom a v bitkách často zlyhávajú kvôli nedorobeným animáciám.

Na vybudovanie vašej ríše vám tu bude stačiť päť surovín

Aj keď sa od seba vodcovia jednotlivých herných frakcií líšia, všetky zoskupenia disponujú prakticky totožným systémom ekonomiky. Vzhľadom na to, že peniaze v ére trójskych vojen nehrali príliš veľkú úlohu, rozhodli sa tvorcovia Total War Saga: Troy staviť na päť základných surovín, ktoré v plnej miere nahrádzajú všetko hradiace financie, ktoré bolo možné nájsť doteraz vo všetkých dieloch hernej série Total War. V počiatočných etapách hrania budete na existenciu potrebovať predovšetkým drevo a potraviny. S pomocou toho prvého si postavíte počiatočné budovy a expandujete svoje mestá. Jedlo slúži predovšetkým na nábor jednoduchých jednotiek a ich následnú údržbu, pretože s prázdnym žalúdkom sa zle bojuje a každé vojsko jednoducho potrebuje stabilné zásobovanie.

Potravinami nepotešíte v Total War Saga: Troy iba vojakov. Uspokojiť s nimi môžete aj jedného zo siedmich bohov, ktorých si možno s pomocou obetovania dostatočného množstva jedla získať na svoju stranu. Venovať vami získanú úrodu je možné Hére, Diovi, Aresovi, Aténe, Poseidonovi, Apolónovi a Afrodite. Každý z bohov vás po dosiahnutí určitej úrovne priazne odmení unikátnou škálou benefitov posilňujúcich jednotky vo vašej armáde, stabilitu v mestách či tempo ekonomiky. V okamihu, keď si zaistíte ich maximálnu priazeň, otvoríte si prístup k naverbovaniu bytostí z legiend ochotných bojovať vo vašom vojsku, alebo pre vás konať rôznorodé skutky na poli špionáže. K dispozícii vám tu totiž nebudú podrobení iba prerastený ľudia, ale tiež do kostýmu navlečení jedinci vydávajúci sa za satyrov, z hory požehnaných veštcov a gorgony.

Total War Saga: Troy; gameplay: zlato Total War Saga: Troy; gameplay: obchod Total War Saga: Troy; gameplay: kořist
Suroviny v Total War Saga: Troy môžete získať obchodom, bitkami, alebo jednoduchým vybudovaním produkčných budov. Na zlato si však dávajte pozor, jeho zásoby nie sú večné.

Všetky legendárne postavy zoslané bohmi tu vlastne predstavujú silnejšiu formu klasických agentov, ako ich poznáme z tradičných dielov historickej série Total War. Ak túžite po tom zdvihnúť náladu vo svojich mestách, stačí len naverbovať satyra a vyslať ho do akcie, počas ktorej obyvateľstvo poriadne nabudí. Ak naopak chcete, aby sa nepriateľskej osade nedarilo dvakrát dobre, vyšlete k nej gorgonu, ktorej pohľad (alebo presnejšie povedané desivý zjav) dokáže zastaviť srdce nejedného smrteľníka. Oproti tradičným kňazom a špiónom majú však títo špecialisti iba obmedzený počet použití. Akonáhle ich sily vyčerpáte, musíte ich naverbovať znova, na čo musíte využiť zlato, ktoré je jednou z piatich elementárnych surovín.

Celkový výpočet materiálov však jedlom, drevom a zlatom nekončí. V momente, keď zatúžite po budovách vyššej úrovne, nezostane vám nič iné, než sa pustiť do ťažby kameňa, ktorý je následne možné použiť na budovanie kvalitnejších štruktúr, ktoré vám otvoria lepšie jednotky. Na verbovanie v boji efektívnejších špecialistov si však už iba s jedlom nevystačíte, pretože výzbroj jednoducho niečo stojí, takže ich musíte zaplatiť použitím bronzových plieškov. Tie sú finálnou surovinou, s ktorou na svojej ceste za vybudovaním svojej ríše a následnom zjednotením herných frakcií Total War Saga: Troy pracujete.

Total War Saga: Troy – Paris vs Menelaos I Alza Magazín (Gameplay)

V okamihu, keď nasadíte v Total War Saga: Troy do bitky monštrá, nemajú obyčajní smrteľníci príliš veľké šance na víťazstvo, minimálne teda pod taktovkou AI, ktorej bohužiaľ chýba zdatnosť hráčov, s ktorými si zatiaľ kvôli dočasnej absencii multiplayera nezahráte.

Diplomacia v Total War Saga: Troy vyrieši všeličo, svet s ňou však nezískate

Budovanie samotné je v Total War Saga: Troy spracované obdobne ako pri väčšine dielov série Total War z posledných rokov. V hlavných mestách máte k dispozícii celkom sedem voľných parciel, zatiaľ čo v prípade menších osád sú to len tri nezastavané miesta, na ktorých je možné postaviť administratívne, vojenské, produkčné a náboženské budovy. Každá z frakcií má navyše k dispozícii niekoľko unikátnych štruktúr a s nimi spojené špeciálne jednotky a benefity. Vyprodukované predmety tu však neslúžia len na výstavbu, ale aj na výmenný obchod, ktorý je základným kameňom Total War Saga: Troy.

Absencia peňazí otvorila v Total War Saga: Troy nové spôsoby, ako možno s ostatnými národmi v počiatočnej fáze viesť dialóg. Každá frakcia tu má totiž prístup len k určitému objemu zdrojov, s ktorými následne môže pracovať. Niektorí majú viac kameňa, iným chýba drevo alebo majú zúfalý nedostatok jedla, na čo sú nútení reagovať, pretože vojaci nie sú červotoče, ktorým stačí k životu kvalitný drevený trám. Aby uspokojili ich túžby, sú nútení s tými, ktorí majú potravín nadbytok, diskutovať a vymeniť ich s nimi za to, čím ich sklady doslova pretekajú. Aby som povedal pravdu, do istej miery mi tento koncept sadol viac ako ekonomika v Total War: Three Kingdoms, kde som nakoniec pomocou jedla získal celú Čínu, čo síce nebolo vyložene nereálne, myšlienke série Total War to však veľmi nezodpovedalo.

Total War Saga: Troy; gameplay: bojujúca AI Total War Saga: Troy; gameplay: porážka Total War Saga: Troy; gameplay: bratrovražedný boj
Aj keď má AI úplne obliehané mesto, nikdy sa nevzdá, hoci by z toho mohla ťažiť. Akonáhle ju však zdoláte, už je povoľnejšia, čo nedáva veľmi veľký zmysel, pretože v tom istom kole mohla získať ako mier, tak aj svoju metropolu.

Vo výsledku sa zo surovín stala celkom zásadná zložka pri diplomatických rokovaniach. Budovať budete s ich pomocou obranné spojenectvá, dočasné dohody o neútočení a vojenské aliancie, prostredníctvom ktorých si skôr alebo neskôr máte šancu podrobiť celý svet. Prítomná je tu tiež možnosť získania územia diplomatickou cestou, čo je prvok, ktorý mi napríklad v Total War: Warhammer II nesmierne chýba, pretože som v ňom nútený pri kompletovaní provincií napádať frakcie, na ktoré by som za normálnych okolností nezaútočil. Samotná diplomacia tu funguje relatívne dobre, minimálne teda v počiatočných fázach. Horšie je to v neskorších etapách, pretože sa zrejme aktivuje agresívna polovica ich ja činiaca nelogické rozhodnutia, v čom je tu AI podobná umelým inteligenciám z väčšiny predchádzajúcich Total War.

Bojové pole v tomto svete ovládajú legendárne monštrá

Na bojisku sa našťastie umelá inteligencia chová lepšie ako na kampaňovej mape. Bohužiaľ pre ňu jej ale nie je poskytnutá dostatočne rozsiahla škála jednotiek, s ktorou by mohla operovať. Stabilne je preto nútená používať rovnaké taktiky čas od času ozvláštnené prítomnosťou nejakého toho mýtického monštra. Vojvodcovia v Total War Saga: Troy patria podobne ako nestvorní bojovníci medzi elitu, ktorá definuje výsledok bitiek, na ktoré majú obyčajní pešiaci kvôli nesmiernej sile šampiónov a príšer relatívne malý vplyv. Rovnako tak sa mi zdalo, že strety príliš neovplyvňuje ani tvorcami tak veľmi ospevovaná zbroj, pretože snáď každý bojovník mal nepríjemne vysokú pohyblivosť, nech už mal na sebe navlečené čokoľvek.

Total War Saga: Troy – Siege Battle I Alza Magazín (Gameplay)

Obliehacie bitky sú v Total War Saga: Troy spracované o niečo lepšie ako v predchádzajúcich dieloch. Škoda len, že tu obdobne ako v Total War: Warhammer II vojaci vyťahujú rebríky zo zadnice a prekonávajúci s nimi na prvý pohľad nezdolateľné hradby.

Tempo bitiek je vďaka mierne nerealistickému pohybu jednotiek vcelku rýchle, väčšina z nich mi zabrala niečo okolo piatich až siedmich minút. Musím však povedať, že som sa u nich príliš nebavil, pretože sa kvôli výrazne obmedzenej škále jednotiek začali jednotlivé situácie opakovať, čo pri takto ladených RTS nie je nič až tak neobvyklé. Väčšina stratégií však disponuje rozsiahlejším spektrom unikátnych frakcií, ktorými Total War Saga: Troy bohužiaľ neoplýva, takže sa veľmi skoro dostanete do nekonečnej špirály, s ktorou sa nakoniec vysporiadate tak, že začnete deväťdesiat percent stretov riešiť prostredníctvom automatického rozhodovania. To síce nepredstavuje na vyšších úrovniach obťažnosti vzhľadom na balanciu ideálnu cestu, je to však lepšie ako sa trápiť bitkami, ktoré sú kvôli absencii širšej škály bojovníkov a monštier takmer na jedno kopyto.  

Hoci som tempom bitiek, škálou jednotiek ani ich balansom veľmi očarený nebol, jedno musím tvorcom uznať. Dizajn obliehacích aj obyčajných máp má v Total War Saga: Troy niečo do seba. Každá bitka sa odohráva v trošku odlišnom priestore, vďaka čomu sa máte možnosť s nepriateľmi stretnúť zakaždým na inak formovanom bojisku, za čo tvorcov chválim, pretože mi podobný koncept ponúkla len hŕstka zástupcov tejto značky. Škoda len, že sa im nepodarilo sa lepšie vysporiadať so spomínanými nedostatkami, nebyť ich, potom by sa tento diel stal najvýraznejším zástupcom spin-off série Saga.

Total War Saga: Troy; gameplay: hrdina Total War Saga: Troy; gameplay: jatky Total War Saga: Troy; gameplay: hradba
Jediný hrdina je v Total War Saga: Troy schopný zničiť celú armádu.

Keby si tvorcovia Total War Saga: Troy vybrali jasný smer, možno by to dopadlo lepšie

Total War Saga: Troy je prvým veľkým titulom štúdia Creative Assembly Sofia doteraz pracujúceho primárne na vedľajších tituloch a expanziách pre Total War: Rome II. Prakticky ide o ich záverečnú prácu, s ktorej pomocou sa mohli dostať do vyššej ligy. Vo finále sa im podarilo uspieť tak nejako na päťdesiat percent. Dodali nám totiž Total War so slušnými kampaňovými mechanizmami, inovatívnym formátom surovín, zaujímavými postavami a systémom terénu, ktorý by mohol byť v budúcnosti využitý. Bohužiaľ však čiastočne zlyhali v ohľade bitiek, ktoré nie sú kvôli absencii prepracovanejšej škály jednotiek a značne nedomyslenému balansu zrovna najkvalitnejším prvkom tohto diela, čo je v prípade zástupcu značky stavajúceho na veľkolepých stretoch problém. Keby sa autori uchýlili viac k mýtom, mohlo to teoreticky skončiť lepšie.

Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu hry.

• Zdroje: Vlastné

Recenzie Total War Saga: Troy: záverečné hodnotenie

        Hodnotenie 67 % Alza Magazín
Verdikt:

Nový diel série Total War Saga možno vďaka jeho kvalitám zaradiť medzi obstojné grand stratégie schopné hráčov upútať. Jeho hlavným problémom je bohužiaľ horšie spracovanie bitiek, ktoré mu dosť škodí, pretože prečo inak hrať zástupcu tejto značky, než kvôli rozsiahlym súbojom armád. Ak ste Total War Saga: Troy nezískali zadarmo prvý deň na Epic Games Store, počkal by som vzhľadom na spomínaný nedostatok na zľavu.

Total War Saga: Troy; recenzia

Klady

  • Efektívne využitie fungujúcich mechaník z Total War: Warhammer II
  • Perfektne spracované bojové mapy
  • Zaujímavo navrhnutý technologický strom
  • Päť surovín, na ktorých stojí vaša ríša
  • Rozsah herného sveta
  • O kvapku vylepšená diplomacia

Zápory

  • Vcelku chudobná škála dostupných jednotiek
  • Diskutabilný balans spolu s neprirodzeným pohybom bojovníkov
  • Prevzatie nešvárov z Total War: Warhammer II
  • Stereotyp je tu skorým hosťom
  • Občas šialene konajúca AI
  • Duely hrdinov niekedy nefungujú na 100 %
  • Minimálny dopad triedy zbroje na pohyblivosť jednotiek
  • V rámci inovácií Troy sérii Total War veľmi neposúva
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Moje meno je Ondřej Zeman. Hernej žurnalistike sa venujem už viac ako sedem rokov, počas ktorých som mal možnosť vypracovať sa z herného blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveri Zing.cz, z ktorého som po čase odišiel na Alza Magazín. Aj keď som hrdým vlastníkom konzoly Nintendo Switch, mojou najväčšou vášňou je hranie na PC, kde som mal možnosť zrecenzovať už viac ako dve stovky rôzne kvalitných titulov. Slabosť mám primárne na ťahové RPG, indie projekty, prepracované FPS a komplexné stratégie.

Total War Saga: Troy (DOJMY Z HRANIA) – Obsah článku

  1. Ťaženie za Meneláa praje v Total War Saga: Troy fanúšikom expanzie
  2. Legendárne monštrá dokážu zahnať na útek pokojne celé vojsko
  3. Nepriateľské frakcie robia často úplne nelogické rozhodnutia, bitky im však prekvapivo idú
  4. Budú tvorcovia schopní Total War Saga: Troy pred vydaním ešte doladiť?
  5. HW nároky pre Total War Saga: Troy PC

Ťaženie za Meneláa praje v Total War Saga: Troy fanúšikom expanzie

V rámci prezentácie Total War Saga: Troy som dostal k dispozícii dve diametrálne odlišné frakcie vedené hrdinami orientovanými na iný typ boja. Vybrať si však nebolo vôbec jednoduché, pretože obaja vodcovia odpovedali môjmu hernému štýlu. Na jednej strane tu bol na strelecké jednotky vsádzajúci Parid, na druhej Meneláos, v prípade ktorého sa mi veľmi pozdávala jeho defenzívna špecializácia spolu s veľkým nadaním pre diplomaciu, ktorá mu umožňovala verbovať spojeneckých profesionálov unikátnych pre jednotlivé herné zoskupenia. Nakoniec som každému z nich venoval polovicu času, ktorý mi bol autormi na otestovanie ich diela poskytnutý. Prvý scenár som však absolvoval za lukostrelcov, pretože sa jednoducho vyžívajú v kosení nepriateľov z väčšej vzdialenosti.

Total War Saga: Troy; screenshot: Paris
Byť obklopený svojou rodinou nie je pre po expanzii túžiacich hráčov v Total War Saga: Troy úplne najlepšie.

Na prvý pohľad nebola Paridova situácia nijako závažná. Bol totiž zo všetkých strán obklopený dŕžavami svojho brata Hektora. Keď som sa s ňou však oboznámil viac, veľmi rýchlo som zistil, že to s ním nebude až také ružové, ako to pri počiatočnom pohľade vyzeralo. Okrem trójskych brehov mal totiž nespočetné množstvo nepriateľov odhodlaných mu ísť po krku, a aby toho nebolo málo, nutnosť zotrvávať s Helenou či v jej blízkosti celkovej situácii príliš nepomáhala. Expanzia do okolia preto bola až prekvapivo náročná, navyše som sa musel často podriaďovať príkazom Paridovho otca Priama stabilne premýšľajúceho nad tým, kto bude vlastne nakoniec pánom celej Tróje a k nej patriaceho územia, čo bolo občas tiež dosť frustrujúce. Vo finále som sa s jeho údelom nakoniec zvládol pobiť, úplne mi však nesadol.

Štartová pozícia kráľa Meneláa vyzerala spočiatku obdobne ako tá Paridova. Našťastie okrem neho nesídlil iba jeho brat Agamemnón, ale tiež bezpočet menších kráľovstiev. Tie bolo možné jednoducho pričleniť pomocou sily k mojej pomaly rastúcej frakcii, takže som sa počas prvej desiatky ťahov stal lokálnou veľmocou schopnou si podrobiť prakticky každého, kto neakceptoval politické kroky moje, či môjho neveľmi vzdialeného brata, ktorému sa bohužiaľ už tak dobre nedarilo. Prakticky by sa dalo povedať, že sa na mojej moci stal dlhodobo závislým, čo nebolo úplne ideálne, pretože potom predstavoval ľahký cieľ pre svojich agresívnych susedov.

Total War Saga: Troy; screenshot: Sparta
Sparta je v Total War Saga: Troy na ideálnej pozícii pre expanziu, takže keď človek chce, rozšíri svoje hranice skutočne rýchlo. Navyše má možnosť kolonizovať ruiny, čo sa tiež počíta.

V prípade, že by som mal po stránke plynulosti kampane hodnotiť prvých štyridsať ťahov, zrejme by som nemal tvorcom veľmi čo vytknúť. Táto fáza totiž nie je orientovaná na veľké strety, ale na prosté pohlcovanie menších národov, čím sa Total War Saga: Troy príliš nelíši od ostatných zástupcov tejto značky. Aby som však povedal pravdu, trošku sa obávam toho, že skôr alebo neskôr ťaženie stratí potrebný ťah na bránku motivujúci vás k ďalšej expanzii a upadne do stereotypu, s ktorým napríklad fantasy diely série Total War bojujú o niečo efektívnejšie ako tie historické.

Legendárne monštrá dokážu zahnať na útek pokojne celé vojsko

Už od oznámenia Total War Saga: Troy nás veľmi zaujímalo, ako bude nakoniec spracovaná elementárna škála jednotiek. Spektrum prezentované v aktuálne dostupnej verzii však nie je vôbec zlé. V palete každého vojska je možné nájsť podobne ako v Total War: Three Kingdoms niekoľko bojovníkov špecifických pre danú frakciu, ku ktorým sa za väčšinu kráľovstiev len tak nedostanete. Všetci vám však okrem špecialistov ponúknu rôzne variácie ľahkej, strednej a ťažkej pechoty disponujúcej rozličnými zbraňami, ktoré by mali spolu s váhovou kategóriou definovať to, ako sa im bude dariť v boji. Nie som si však istý, či je ich vybalansovanie momentálne úplne v poriadku, pretože som bol svedkom napríklad toho, ako oddiel stredne-ťažkých bojovníkov s obojručnými sekerami rozsekala nižšia trieda.

Total War Saga: Troy; screenshot: stav po bitvě
Víťaz po bitke v Total War Saga: Troy neberie iba zajatcov, ale aj korisť.

V priebehu hrania som si mal okrem základných jednotiek možnosť ohmatať tiež monštrá z gréckych bájí. Do rúk sa mi dostala najskôr elementárna verzia kentaurov, ktorí na mňa urobili dojem predovšetkým svojou obratnosťou a prekvapivo vysokou efektivitou v krátkych šarvátkach. Akonáhle som však naverboval Minotaura, veľmi rýchlo som na nich zabudol, pretože tento legendami opradený sekáč s helmou z býčej lebky mi svojou silou a strach vyvolávajúcimi schopnosťami vyhral nejednu bitku. Stačilo ho len poslať na správne miesto a potom mu prikázať, aby zo svojich útrob vydal hrôzu vyvolávajúci rev rapídne znižujúci nepriateľskú morálku. Akonáhle túto akciu vykonal, minimálne polovica protivníkovej pechoty prestala bojovať a dala sa na zbesilý útek meniaci vyrovnanú bitku na čistokrvný masaker.

Celková sila tohto legendárneho monštra sa mi zdá až nepríjemne vysoká. Navyše ho možno naverbovať počas prvých dvadsiatich ťahov, takže ste schopní drviť armády pomocou jeho revu skôr, než sa celá kampaň poriadne rozbehne. Úprimne vôbec nerozumiem, prečo táto postava, ktorá prakticky nemá medzi obyčajnými jednotkami žiadnu poriadnu protiváhu, disponuje škálou schopností na čele s plošným výrazným znížením morálky, ktoré by mu mohlo závidieť nejedno monštrum z Total War: Warhammer II. Snáď z neho autori Total War Saga: Troy urobia niečo skutočne nedostupné, na čo si hráč siahne až napríklad v polovici hry.

Total War Saga: Troy; screenshot: Parid vs Meneláos
Stačil jediný rev a armáda mladého princa sa v Total War Saga: Troy obrátila na útek, bez toho, aby predtým zaznamenala výrazné straty.

Extrémna sila niektorých legendárnych monštier nebola jedinou vecou, ktorá ma pri hraní Total War Saga: Troy trošku nepríjemne prekvapila. Druhým faktorom, ktorý bohužiaľ nestál za veľa, bolo spracovanie hrdinov. To, že som dostal k dispozícii len štyri typy šampiónov, by som dokázal celkom hravo prekusnúť. Problém bol v tom, že ich vývojový strom nebol dostatočne detailne prepracovaný. Ich dopad na boj samotný bol navyše veľmi výrazný v prípade všetkých hrdinov, čo sa výrazne líšilo od autormi pôvodne prezentovanej myšlienky, že k dispozícii dostaneme v boji síce nebývale zdatného človeka s perfektnou výzbrojou, ale nie nesmrteľného šampióna po vzore Total War: Three Kingdoms. Dúfajme teda, že sa tvorcovia s týmto prvkom ešte pohrajú.

Nepriateľské frakcie robia často úplne nelogické rozhodnutia, bitky im však prekvapivo idú

Dosť už však o jednotkách. Hoci má byť Trója totožne ako iné diely Total War značne orientovaná na veľkolepé bitky, chýbať tu nebude ani budovanie miest spolu s diplomaciou, ktorá bola v minulosti tvorcami výrazne vylepšená. Prvá spomínaná zložka bude fungovať na dosť podobnom princípe ako vo väčšine historických zástupcov tejto značky, len s tým rozdielom, že namiesto peňazí je pre stavbu a následné vylepšovanie budov nutné disponovať určitým typom surovín. Tie možno získať buď z ťažobných miest, alebo cez výmenný obchod s ostatnými hernými frakciami, ktoré sú neustále pripravené na transakciu.

Total War Saga: Troy; screenshot: vývoj hrdiny
Evolúcia hrdinov sa mi minimálne v aktuálne prezentovanej verzii Total War Saga: Troy zdala veľmi obmedzená.

Za materiály si môžete získať ich priazeň, nimi kontrolované územie, potrebné suroviny, alebo navýšiť záujem o uzatvorenie určitej dohody. Uzatváranie zmlúv sa mi tu zdalo až prekvapivo jednoduché a do istého momentu som si už myslel, že vývojári na AI skutočne zapracovali, pretože reagovala relatívne rozumne. Potom však prišiel dvadsiaty ťah, ktorý odštartoval nedomyslené vyhlasovanie vojen zo strany umelej inteligencie, ktoré neraz viedlo k tomu, že som agresívnemu sokovi, ktorý opustil svoje územie, zabral pokojne niekoľko miest behom pár ťahov. Keby sa touto cestou vybral iba jeden vládca, považoval by som to za malú chybu v systéme, lenže krátko na to nasledoval rad ďalších samovrahov s nulovou šancou mi čokoľvek urobiť.

Správanie AI na kampaňovej mape bolo podľa mňa kvôli zmieneným diplomatickým krokom dosť nedomyslené. Na bojovom poli sa jej však darilo oveľa lepšie, než som očakával. Jej primárnym cieľom sa nestával iba stred, ale aj jednotlivé krídla, ktoré sa pokúšala napadnúť zo zálohy s jedným či dvoma vyčlenenými oddielmi, čím sa odlíšila od umelých inteligencií pokúšajúcich sa iba o prerazenie línie. Zdokonalený bol tiež dizajn bojísk a predovšetkým obliehacích máp, ktoré dávajú obrancom možnosť si vybrať, kde vlastne chcú svoj posledný boj viesť.

Total War Saga: Troy; screenshot: město
Obliehanie miest má v Total War Saga: Troy niečo do seba.

Budú tvorcovia schopní Total War Saga: Troy pred vydaním ešte doladiť?

Po riadnom ohmataní Total War Saga: Troy musím povedať, že z tohto kúsku mám pomerne zmiešané pocity. Vo výsledku ide o AA Total War, na ktorom je vidieť určitá snaha o malé a tiež veľké inovácie. Celkovo sa mi však zdá, že minimálne z toho, čo mi tvorcovia aktuálne prezentovali, neboli schopní návrh väčšiny prvkov dotiahnuť skutočne do konca, z čoho ako skalný fanúšik série Total War veľmi veľkú radosť nemám. Keď budeme mať šťastie, potom sa primárnymi esami Total War Saga: Troy stane diplomacia spolu s prepracovaným konceptom surovín a AI zdatnou na bojovom poli. Pokiaľ naopak vývojári nestihnú niektoré aspekty doladiť, dostaneme hru s nevyriešeným používateľským rozhraním, zlou vyváženosťou jednotiek a tradične divoko konajúcou kampaňovou umelou inteligenciou.

Total War Saga: Troy; screenshot: monstra
Jedinou protiváhou monštrám budú v Total War Saga: Troy zrejme zasa len legendárne príšery, takže armáda bez nich nebude mať veľa šancí na úspech.

• Zdroje: Vlastné

Total War Saga: Troy – Dojmy z Gamescomu 2019

  1. Navzdory bájam
  2. V Total War Saga: Troy by to bez bohov a príšer nešlo, ale...
  3. Kentauri, Minotauri a ďalšia háveď
  4. Bez hrdinov by to nešlo
  5. Ja na brata, brat na mňa
  6. Total War Saga: Troy v kontúrach amfory
  7. HW nároky pre Total War Saga: Troy PC

Navzdory bájam

• Dojmy z GC 2019: 19. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec

Konečne môžem vyjsť s pravdou von. Informácie o Total War Saga: Troy sa vo mne kumulovali takmer mesiac a ja som nemohol nikde ani muknúť, aby som neporušil prísne podmienky mlčanlivosti, ktoré si odo mňa spoločnosť SEGA vymohla pred návštevou prezentácie na nedávnej výstave Gamescom. Docela som sa čudoval všetkým bezpečnostným opatreniam, pretože o téme ďalšieho strategického súboja sa už dlhšiu dobu šuškalo a sami ste si o ňom mohli prečítať v našich špekuláciách počas prázdnin. Tvorcovia z britského štúdia Creative Assembly sa teda naozaj vydávajú do bájkami pretkaného obdobia gréckych dejín, ale Homerovými eposmi sa nechali len voľne inšpirovať.

A Total War Saga: Troy – Announce Trailer

Ako je zrejmé z prvých záberov, strety dvoch hrdinov počas bitiek budú pretekať adrenalínom a testosterónom, pretože výsledok ich duelu môže významne ovplyvniť priebeh celej bitky.

Musím sa priznať, že sa mi prístup autorov veľmi páči. Sami si uvedomujú, že z tzv. temného obdobia antických dejín nemáme veľa písomných prameňov, pokiaľ teda neberieme do úvahy Illias a Odysseu od slepého gréckeho barda (čo sa, ako je známe, ale oplatilo napríklad Heinrichovi Schliemannovi, že?), ale napriek tomu sa do epochy na prelome doby bronzovej a železnej vydali. Otvorene priznávajú, že tak ďaleko do minulosti vo svojich hrách ešte nezašli, a preto pristupujú ku spracovávanej látke viac než s rešpektom. Tvorcovia sa totiž snažia väčšinu herných prvkov dizajnovať podľa historických prameňov, takže na povesti, mýtické príšery a božské pikle nie je veľa priestoru.

Ak ste teda čakali preklenovací diel medzi fantasy ságou Total War: Warhammer a tradičnými historickými dielmi, bežte si nájsť vreckovku, pretože teraz prídete o všetky svoje ilúzie: Total War Saga: Troy sa totiž bude snažiť všetky báje okolo dobývania mesta v Malej Ázii spojeným gréckym vojskom, v ktorého čele stáli Atény, Sparta a Mykény, racionálne vysvetliť. Veľmi pekne to tvorcovia demonštrovali na hernom pláne (mape sveta), ktorého neobjavené časti skrývali maľby podľa legiend miestneho obyvateľstva. V mieste, kde sa často potápali lode, teda podľa povestí sídli mocný Kraken či zvodné Sirény, ale keď daný priestor sami návštevite, zistíte, že sú tu len nebezpečné útesy a spodné prúdy.

Troy: A Total War Saga – First Look at the Campaign

Nasledujúci trailer vám ukáže, ako rozmanitá dokáže byť mapa Total War Saga: Troy. Sprevádzať vás na nej bude rozprávačský hlas Homéra.

V Total War Saga: Troy by to bez bohov a príšer nešlo, ale...

Podobne sa v Creative Assembly hrajú tiež s ďalšími reáliami. Homér veľmi často spomína božské sily, ktoré ovplyvňujú správanie hrdinov či im dokonca pomáhajú, na čo tvorcovia nezabúdajú, a preto ich v Total War Saga: Troy nájdete hneď sedem. Nečakajte však priame zasahovanie ako v Age of Mythology, ktoré sa úplne ponúka ako vzor, ale oveľa dômyselnejšie spracovanie vplyvu obyvateľov Olympu. Ako trefne poznamenal jeden z lead dizajnérov Nikolov Todor, s ktorým som mal tú česť viesť polhodinový rozhovor, keby boh chcel, tak by predsa nič nenaznačoval a sám by daný problém vyriešil svojou nadprirodzenou silou, prečo by našepkával?

Podľa tvorcov ľudia veriaci v pantheon bytostí vedených vládcom Diom prítomnosťou bohov vysvetľovali svoje, niekedy aj nelogické konanie. Preto Achilles nezabil každého, kto sa mu znepáčil, Aténa ho totiž umravňovala. Kým priazeň jednej strany gréckych bohov bola na strane agresorov, iní stáli na strane Tróje, teda Hectora, Heleny a Parisa s tým jeho priekliatym jablkom. Mechanika bohov tak bude viac spočívať v ich uctievaní a na psychike ľudí. Pokiaľ si námorníci budú myslieť, že ich Poseidon má v obľube, poženú sa po mori ako vietor, v opačnom prípade budú pádlovať bojazlivo a v strachu, takže loď popláva ako v sirupe. Podobne môžeme pristupovať k bohom vojny Athéne (taktika) a Áreovi (krvilačnosť, odvaha), ktorí budú motivovať vojakov.

Total War Saga: Troy; screenshot: minotaur

Ľudskí „Minotauri“ dokážu narobiť v radoch nepriateľov poriadnu paseku. Koľko budeme mať takých odvážlivcov k dispozícii, je však zatiaľ otázne.

Kentauri, Minotauri a ďalšia háveď

Ak ešte v kútiku duše dúfate aspoň v monštrá, ktoré by mohli dopĺňať heroických Hoplitov na bojisku, tak teraz zhasne posledná iskrička nádeje. Pojem Minotaurus či Kentaur sa naozaj v hre objavia, ale v inej podobe než by bájemilovní hráči asi chceli. Pri rozhovore s Nikolovom som sa dozvedel, že pôvodný Minotaurus, besniace stvorenie z knósského labyrintu, nie je nikto iný ako odvážny bojovník v býčej koži, ktorý sa s divošským krikom bezhlavo vrhá do radov nepriateľov, kde ich seká svojím mečom, šíri hrôzu a svojou nebojácnosťou zašliape morálku súpera do zeme. Ako inak si vysvetliť počínanie takého blázna než jeho obludne nadpozemskou silou?

Homérsku poetiku si tak určite osvojí a nastúpi moderný racionalizmus, ktorý fanúšikov God of War, Age of Mythology či pripravovaného Gods & Monsters vyložene sklame. Ja som bol v prvej chvíli tiež prekvapený, ale keď sa Nikolov rozhovoril o kentauroch, mal ma úplne v hrsti. V gréckom období temna totiž nebolo úplne všedným zážitkom stretnúť jazdca na koni, nieto ešte trénovanú jazdu vyrážajúcu do boja. Zdesení vojaci nevideli vojakov v sedlách, ale ich predstavivosť im vytvorila ilúziu muža zrasteného so zvieraťom, ktoré rozsieva smrť v radoch nepriateľov. Nielenže vysvetlenie game dizajnéra dáva logiku, ale nepriamo nám tak potvrdilo prítomnosť jazdy v Total War Saga: Troy.

Total War Saga: Troy; screenshot: hrdinové

Hrdinovia na oboch stranách trójskej vojny budú oplývať unikátnym bojovým štýlom, vďaka ktorému ich na bojisku okamžite spoznáte. Tvorcovia tvrdili, že ich zápasy budú mať až filmový charakter.

Bez hrdinov by to nešlo

Napriek tomu sa väčšina vojnových konfliktov bude odohrávať medzi pechotou, ktorej homogenitu tu a tam naruší nájazd vojnového vozu. Tvorcovia sa príliš nerozpovedali o zložení jednotlivých armád, ale vzhľadom na obdobie by som neočakával veľmi veľké rozdiely medzi samotnou výbavou vojakov. Dôležité budú skôr ich štatistiky podľa veliacich hrdinov, ktorých vplyv na bojisku bude úplne výnimočný. Na začiatku každej príbehovej bitky budú mať ku svojim zverencom patetický preslov, následne sa postavia do ich čela a vybehnú v ústrety nepriateľom.

Počas tejto pasáže som si všimol veľmi pekný detail – vojaci môžu odložiť štíty na chrbát a len s kopijou či mečom oveľa rýchlejšie vyšprintovať k protivníkom. Posilnia tak svoju pohyblivosť a agresivitu, na druhú stranu sa stanú zraniteľnejšími. Myslím si, že podobných taktických lahôdok v Tota War Saga: Troy postupne nájdeme oveľa viac, aj keď by možno postačili rozdiely medzi veliteľmi. Tí sa nielenže môžu stretnúť v pamätných súbojoch priamo na bojisku (podoba s Total War: Three Kingdoms čisto náhodná, že?), ale výrazne prehovorí do strategických plánov jednotlivých frakcií, ktorých sa v hre objaví osem.

Total War Saga: Troy; screenshot: spartský válečník

So štítom, či na štíte! Heslo spartských vojakov v praxi predvedie Total War Saga: Troy.

Očakávam, že celkovo medzi nimi budú menšie rozdiely, podobne ako v Total War Saga: Thrones of Britannia, takže voľba generála bude mať najväčší vplyv. V prezentácii sa najviac hovorilo o Achillovi, horkokrvnom bojovníkovi, ktorého druhovia rozsievajú skazu na bojisku, ale v hospodárskych otázkach zaostávajú, a Hectorovi, ktorého armáda disponuje logicky najväčšími obrannými bonusmi a strategickou vyspelosťou. Z vývojárov som okrem Achilla a Hectora vymámil ešte niekoľko vodcov – vládca Tróje Priamos a pôvodca vojny Paris na strane obrancov, „vynálezca“ dreveného koňa Odysseus (ktorého príbehová kampaň sa bude venovať aj jeho ceste na Ithaku) a spartský kráľ Meneláos.

Ja na brata, brat na mňa

Celkom určite sa dá predpokladať, že do bojov zasiahne tiež mykénsky panovník Agamemnón, takže jedinou záhadou je v súčasnosti veliteľ ôsmej, trójskej frakcie, pokiaľ to nebude samotná Helena. Nech už si vyberiete akúkoľvek stranu sporu, počítajte s tým, že pre vás bude veľmi dôležité udržiavanie priateľských vzťahov v aliancii. Môžete sa síce vzbúriť a napríklad s Achillom vyplieniť kompletný grécky tábor, ale bude sa vám následne postupovať oveľa zložitejšie. Jednotliví spojenci vám tiež môžu zadávať úlohy, po ktorých splnení obdržíte lákavý bonus. Ako príklad uviedol Nikolov Todor Hectorovu obranu Tróje pred nájazdmi, za čo mu môže Priamos odovzdať toto opevnené veľkomesto ako nové sídlo.

So svojimi koaličnými partnermi budete tiež môcť zdieľať suroviny, o ktorých typoch som sa síce nič nedozvedel, ale bolo mi povedané, že peniaze ako základné platidlo budú odstavené na vedľajšiu koľaj (v podstate v podobe veľmi vzácneho zlata), pretože by mal klásť dôraz na výmenný obchod. Zdroje sa budú získavať obsadzovaním jednotlivých častí mapy, a každé územie by malo mať svoj potenciál. V tomto ohľade sa má ešte na Total War Saga: Troy pracovať, takže tvorcovia neboli nijako konkrétni. V každom prípade by mal byť na hospodársku časť kladený až prekvapivo veľký dôraz – trójska vojna trvala desať rokov, čo znamená nutnosť vybudovať si zázemie.

Total War Saga: Troy; screenshot: mapa, grafika

Unikátny výtvarný štýl nemusí sadnúť každému, ale vďaka nemu bude Total War Saga: Troy dýchať antickou atmosférou.

Total War Saga: Troy v kontúrach amfory

Na záver som si klasicky nechal audiovizuálnu stránku. Nebudem vám však ťahať medové fúzy pod nosom, do pestrofarebného sveta rozkvitnutých lúk kontrastujúcich s piesočnými dunami rozpálených púšťa som sa okamžite zamiloval. Možno za to môžu dozvuky z Assassin's Creed Odyssey alebo veľmi vydarený hudobný podkres, ale trójsky výlet v podaní Creative Assembly dokáže úplne bez problémov preniesť antickú atmosféru na vaše obrazovky. Ešte viac sa mi páčil samotný interface a neobjavené časti mapy, pretože rešpektujú tradičnú figurálnu maľbu z gréckej keramiky (podobne sa tvorcovia pohrali so zázemím Thrones of Britannia hrajúcim keltsko-vikingskou tematikou).

Ak sa nič nepokazí (a ja naozaj pevne verím, že si tvorcovia všetko postrážia), máme sa v tejto spin-offovej stratégii od Creative Assembly naozaj na čo tešiť. Mytologická tematika síce musí ustúpiť racionálnemu duchu, ale to nič nemení na fakte, že Total War Saga: Troy srší sviežimi nápadmi, ktoré by mohli posunúť strategické bojovanie zase o kúsok dopredu.

• Zdroje: Vlastné

HW nároky pre Total War Saga: Troy PC



Minimálne HW požiadavky Odporúčanéé HW požiadavky
Operačný systém Win 7 (64-bit) Win 10 (64-bit)
Procesor Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz/AMD Athlon II X3 455 Intel Core i5-4570 3.2GHz/AMD FX-8350
Grafická karta AMD Radeon HD 5770 1024MB/NVIDIA GeForce GTX 460 AMD Radeon R9 290X/NVIDIA GeForce GTX 770
DirectX Verzia 11 Verzia 11
Operačná pamäť 5 GB RAM 8 GB RAM
Pevný disk 30 GB voľného miesta 30 GB voľného miesta

• Zdroj: game-debate.com (20. 7. 2020)

S akým herným PC na Total War Saga: Troy?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox Core GTX1650

Základná zostava:

Alza GameBox Core GTX1660 Super

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Optimálna zostava:

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Alza BattleBox Ryzen RX 6800 XT Master

Zostava pre náročných:

Alza BattleBox Ryzen RX 6800 XT Master

i Mohlo by vás zaujímať

Čo sme o Total War Saga: Troy napísali skôr: Špekulácie

Ponúkne nám Total War Saga: Troy románový a historický režim?

• Špekulácie: 12. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Už chvíľu sa debatovalo o tom, čo presne Creative Assembly na tohtoročnom Gamescome predstaví, pretože okrem zavedených značiek sa mala na prezentáciách objaviť aj nová AAA hra, o ktorej nepadlo na E3 2019 ani slovo. Nakoniec to podľa webu Eurogamer vyzerá tak, že sa dočkáme pokračovania Total War Saga, ktoré by malo podla nedávno registrovanej značky niesť názov Total War Saga: Troy. Áno, čítate správne. V budúcom dieli série Total War sa budeme teoreticky môcť zapojiť do Trójskej vojny, odohrávajúcej sa podľa niektorých autorov okolo roku 1200 pr. n. l. a trvajúcej bez prestania dlhých desať rokov. Popravde sa čudujem tomu, že sa vývojári po Total War Saga: Thrones of Britannia rozhodli kráčať touto cestou, pretože tento konflikt patrí medzi strety, ktoré nie každý archeológ a historik uznáva.

Total War: Three Kingdoms – Eight Princes – Bitka dvoch armád (gameplay)

Total War: Three Kingdoms jasne ukázal, že historický diel môže disponovať tiež časťou, ktorá si vykladá dejiny po svojom. Osobne niečo podobné čakám aj pri Total War Saga: Troy.

Hlavnou podperou Trójskej vojny je starogrécky hrdinský epos Ilias, pri ktorého zrode stál grécky básnik Homér. Príbeh stvorený legendárnym umelcom pojednával o konflikte, ktorý vznikol kvôli nadpozemsky krásnej Helene, ktorá bola unesená a odvezená do Tróje. Jej manžel Menelaos na takýto čin nemohol reagovať inak ako vyhlásením vojny, a tak zvolal so svojím bratom Agamemnonom vojsko čítajúce tisíc lodí a vydal sa za svojou ženou a jej únoscom. Vzhľadom na to, že boli trójske hradby prakticky nedobytné, trvala vojna celých desať rokov, po ktorých uplynutí sa nakoniec útočníkom podarilo zdolať mohutné múry ľsťou pomocou dreveného koňa, v ktorého útrobách bolo ukrytých pár bojovníkov.

Vývojári z Creative Assembly sa pre tento stret zrejme rozhodli predovšetkým kvôli tomu, že do neho po celú dobu zasahovali grécki bohovia, neustále proti sebe ženúci nielen prosté vojakov, ale aj hrdinov, ktorých nebolo v oboch armádach nedostatok. Vďaka prítomnosti Achillea, Hektora, či Parisa majú autori podľa serveru IGN možnosť s Total War Saga: Troy nabehnúť na rovnakú vlnu, s akou pracovali pri Total War: Three Kingdoms alebo Total War: Warhammer, čo by mohlo znamenať, že popri šampiónoch by sa v hre objavili tiež mýtické monštrá. Ako však bude celý koncept spracovaný, je otázkou. Viac sa teoreticky dozvieme na Gamescome 2019, kde by sa mal nový zástupca značky Total War podľa niektorých špekulácií objaviť.

• Zdroje: IGNEurogamer

Vytlačiť
P-DC1-WEB18
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií