Emise pro AP+ v app - všechny segmenty Motorola

Mount & Blade II: Bannerlord (NOVINKA) predstavil fungovanie morálky a chovanie AI pri obliehaní

Zobraziť katalóg

Už čoskoro

Aktualizované

V posledných rokoch sa herný priemysel posunul veľmi dopredu. Vývojári sú vďaka tomu oveľa otvorenejší ako kedykoľvek predtým, a tak stabilne vydávajú informačné blogy o svojej práci. Medzi jedny z najaktívnejších v tomto smere patria tvorcovia TaleWorlds Entertainment. Aby aj nie, keď pracujú na očakávanom Mount & Blade II: Bannerlord. Ak vás zaujíma, s čím prišli v minulých týždňoch, detaily nájdete v našej aktuálnej novinke.

NovinkyDojmy z Gamescomu 2019Preview

Mount & Blade II: Bannerlord; wallpaper: bojové pole


• Žáner: Sandbox RPG • Multiplayer: Áno (online) • Vývojár: TaleWorlds Entertainment • Vydavateľ: TaleWorlds Entertainment • Platformy a Dátum vydania: PC (marec 2020)Homepage • Čeština: ?


Časti článku:


Mount & Blade II: Bannerlord – Novinky

  1. (14. 1. 2019) AI bude v Mount & Blade II: Bannerlord agresívnejšia než kedykoľvek predtým
  2. (20. 8. 2019) Podobne, ako jeho predchodca, si aj Mount & Blade II: Bannerlord prejde predbežným prístupom
  3. (6. 8. 2019) Strety v Mount & Blade II: Bannerlord nevyzerajú nijako inovatívne
  4. HW nároky na hru Mount & Blade II: Bannerlord PC

AI bude v Mount & Blade II: Bannerlord agresívnejší než kedykoľvek predtým

• Novinka: 14. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Našu dnešnú novinku odštartujemu tradične najstarším z vývojárskych blogov. Zameraný nebol na nič iné ako na sandboxový režim, ktorý predstavuje najvýraznejší aspekt Mount & Blade II: Bannerlord. Na počiatku všetkého stojí armáda hrdinu Bogomira pred bránami metropoly Lageta, ktorej ulicami sa má možnosť prejsť a nakúpiť v nich výstroj pre všetkých jeho hrdinov. Keď sa hráč dostatočne nabaží mestského života, zoberie celé svoje vojsko a vydá sa v ústrety dobrodružstvu, v ktorého ďalšej etape máme možnosť vidieť budovanie obliehajúceho tábora, ktorý po vystavaní ponúka možnosť rozmiestniť dobývacie stroje a útočiace jednotky. Samotná bitka má následne slušnú šťavu, rovnako tak udalosti, ktoré nasledujú po jej vybojovaní. Už aby vývojári sandbox verziu Mount & Blade II: Bannerlord vypustili.

Mount & Blade II: Bannerlord – Sandbox Gameplay

Podobne, ako v ďalších zástupcoch série Mount & Blade, bude aj v Mount & Blade II: Bannerlord hrať sandbox veľmi zásadnú úlohu.

Kvôli ich vysokej dôležitosti sa vývojári nezamerali na obliehacie bitky len v rámci sandboxového režimu, priestor dostali aj v blogu, ktorý nasledoval. Prakticky by sa dalo povedať, že bol zacielený len na ne, pretože podľa samotných tvorcov patria medzi jeden z kľúčových prvkov Mount & Blade II: Bannerlord. Ak totiž budete chcieť medzi smotánku, nezostane vám nič iné ako napádať nepriateľské sídla, či brániť svoje vlastné proti agresívnym susedom snažiacim sa vám vziať, čo je po práve vaše. V našich predchádzajúcich novinkách sme vám tento aspekt už mierne predstavili, teraz však máme čerstvé informácie orientované na útok samotný, o ktoré sa nemožno nepodeliť.

Výpad proti hradu bude podľa autorov veľmi rizikovým okamihom. Hráč si preto bude musieť vždy poriadne rozmyslieť, ako rozloží svoje jednotky, každá pevnosť totiž bude ponúkať trošku odlišnú situáciu, ktorej sa treba prispôsobiť. V momente, kedy je vojsko rozostavené, je vrhnuté do útoku, v rámci ktorého je nútené zdolať celkom tri obranné sektory, po ktorých získaní je posádka porazená, a hrad obsadený. Pri obrane ste naopak nútení držať dané body až do okamihu, než protivník vyčerpá všetky svoje sily. Celkový koncept bol v Mount & Blade II: Bannerlord značne vylepšený, čo krásne ukazujú informácie o jednotlivých schémach pre umelú inteligenciu.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: pohľad z hradieb
Obrana sídla nebude v Mount & Blade II: Bannerlord vôbec jednoduchá , pretože na rozdiel od svojho predchodcu ponúkne obliehateľom viac možností, ako pevnosť zdolať.

Pokiaľ bude AI útočiť, jej armáda v Mount & Blade II: Bannerlord rozloží tlak tak, aby pokryla všetky časti opevnenia s tým, že sa zamerá primárne na jeho slabé miesta. V prípade, že nebude jej vojsko dostatočne vybavené, pokúsi sa väčšinu svojich mužov držať z dosahu hradieb až do okamihu, než sa jej podarí dostať do pevnosti. Keď sa však dostane do úlohy obrancu, bude svoje nasledujúce kroky definovať podľa toho, aké bude hroziť nebezpečenstvo v určitých sektoroch. Za určitých okolností rozostaví na hradby len určitú časť svojich mužov, a časť z nich nechá ako zálohu, pre prípadné podporenie jednotiek ustupujúcich do ďalšieho sektora, v prípade, že prvá obranná línia padne. Samotné správanie umelej inteligencie podľa všetkého prešlo slušným vývojom, otázka je však, ako bude reagovať v praxi.

Keď už bola reč o správaní AI, nevyhli sa tvorcovia Mount & Blade II: Bannerlord ani morálke jednotiek. Pokiaľ bude spokojnosť vašich mužov dostatočne vysoká, budú sa v sandbox režime pohybovať o kvapku rýchlejšie, rovnako tak majú byť zvýhodnení v bitkách. Ak vaše družstvo zachváti nespokojnosť, môžete sa tešiť na dezercie a nízku výdrž v bojovom poli. Kto by predsa chcel bojovať za niekoho, s kým sa mu nespolupracuje dobre. Najciteľnejšie má byť fungovanie tohto aspektu vidieť práve v boji, kde v nerozhodných stretoch vyhrá vždy tá strana, ktorá má lepší psychický a fyzický stav. Za seba musím povedať, že sa mi mechanizmus šarvátok, a všetko čo s ním súvisí, páči čím ďalej viac. Snáď nám vývojári v relatívne krátkej dobe ukážu ďalšie zábery z rozsiahlych bitiek, odohrávajúcich sa v sandbox móde.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: útek
Každý vojak dokáže v Mount & Blade II: Bannerlord ustáť len určitý tlak, keď napríklad vojakom nabehne do chrbta kavaléria, len málo z nich udrží rad, a nevezme nohy na plecia.

• Zdroje: taleworlds.com, YouTube (TaleWorlds Entertainment)



Podobne, ako jeho predchodca, si aj Mount & Blade II: Bannerlord prejde predbežným prístupom

• Novinka: 20. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Na tento deň som čakal už niekoľko rokov, alebo lepšie povedané, už niekoľko Gamescomov, pretože práve na tejto akcii mal byť deň vydania v minulosti oznámený. Nakoniec sme sa ho dočkali až na Gamescome 2019, ktorý si fanúšikovia Mount & Blade II: Bannerlord iste zapíšu do svojich denníčkov slávnostným písmom. Prostredníctvom nového traileru dávajú vývojári z TaleWorlds Entertainment svetu nádej, že ich hra skutočne niekedy vyjde. Aj keď nebol presný dátum zatiaľ stanovený, Mount & Blade II: Bannerlord by k nám malo doraziť v marci 2020. Popravde som očakával, že sa dočkáme už tento rok, je však potrebné povedať, že som si schopný vystačiť aj s určitým mesiacom, predsa len je to lepšie ako neustále zahmlievanie a sľubovanie, s ktorým sme sa mohli stretnúť v predchádzajúcich rokoch.

Mount & Blade II: Bannerlord – Early Access Announcement

Na tento trailer komunita okolo Mount & Blade II: Bannerlord čakala skutočne dlho, je preto dobre, že má tempo, ktoré od neho väčšina očakáva.

Fanúšikov Mount & Blade II: Bannerlord iste veľmi neprekvapí skutočnosť, že vyjde najprv v predbežnom prístupe, v ktorom ho vývojári z TaleWorlds Entertainment chcú nejakú dobu ladiť. Podobnou cestou sa totiž tvorcovia vydali aj v minulosti, vďaka čomu hráčom nakoniec vždy dodali hru, ktorá bola až na pár detailov maximálne vyladená. Za seba preto ich rozhodnutie vítam. Primárnou otázkou v tento moment je, čo všetko nám Early Access verzia Mount & Blade II: Bannerlord ponúkne. Podľa niektorých špekulácií minimálne v prvých mesiacoch nebudeme môcť počítať s tradičným Sandboxom, namiesto neho nám budú k dispozícii len rôzne navrhnuté bojiská, na ktorých sa budeme môcť mordovať s ostatnými hráčmi a umelou inteligenciou. Isté je však len to, že dorazí v marci.

• Zdroje: YouTube (TaleWorlds Entertainment)



Strety v Mount & Blade II: Bannerlord nevyzerajú nijako inovatívne

• Novinka: 6. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Častým problémom beta testovania je to, že do neho vývojári vyberú len pár jedincov, ktorí môžu svetu predstaviť len perfektné zábery bez akýchkoľvek výraznejších nedostatkov či chýb, čo minimálne mojej maličkosti veľmi v poriadku nepríde. TaleWorlds Entertainment našťastie patrí medzi štúdia, ktoré sa snažia hráčom prezentovať čo, nakoniec dostanú, takže tu pre nás majú dvadsaťminútové video z uzatvorenej bety Mount & Blade II: Bannerlord, na ktorom je možné vidieť, že celok nie je ešte úplne pripravený na vypustenie do sveta.

Mount & Blade II: Bannerlord – Beta Skirmish (gameplay)

V rámci súbojov sa Mount & Blade II: Bannerlord príliš nelíši od svojich predchodcov, snáď ho vývojári v tomto ohľade ešte doladia.

Na aktuálnych záberoch z Mount & Blade II: Bannerlord možno uvidieť Battance a Aseraje, ktorí spolu zvádzajú intenzívne boje, v ktorých sa nie vždy stretávame s dodržiavaním rytierskych pravidiel alebo kódexu cti. Neraz je možné pozorovať boj jedného proti väčšej skupine nepriateľov, ktorá ho obkľúči a následne bez milosti rozseká na kusy. Rovnako tak často dochádzalo k tomu, že do vyváženého súboja zasiahol niektorý z lukostrelcov, ktorého šíp rozhodol o víťazovi stretu. Osobne sa mi páči predovšetkým jasné rozdelenie oboch frakcií. Na jednej strane máme jednotky v ľahkej výstroji a na druhej nie príliš agilných bojovníkov navlečených do šupinovej zbroje, vďaka ktorej sú schopní ustáť predsa len o niečo viac než ich obratnejší konkurenti, ktorých odolnosť je na zamyslenie.

Súbojový systém Mount & Blade II: Bannerlord vyzerá veľmi podobne konceptu, ktorý nám ponúkol jeho predchodca. Kosiť je možné z rôznych uhlov, rovnako tak sa aj obranca musí brániť tak, aby bol schopný vykryť výpad z daného smeru. Lukostreľba mi z prezentovaných záberov prišla o niečo rýchlejšia ako v minulosti, čo sa mi popravde páči. Na Gamescome 2019 nám snáď bude okrem podobne ladenej hrateľnej ukážky konečne oznámený aj dátum vydania, pretože toto čakanie sa už nedá vydržať.

• Zdroje: YouTube (TaleWorlds Entertainment)



Popravami sa v Mount and Blade 2: Bannerlord budeme môcť zbaviť otravných nepriateľov

• Novinka: 3. 7. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Naše novinky zacielené na herný blogy vývojárov z TaleWorlds Entertainment väčšinou štartujeme najstarším kúskom, ktorý pribudol krátko po tom, čo sme vydali náš posledný text zacielený na nové informácie o Mount and Blade 2: Bannerlord. Dnes náš súhrn informácií začneme v rovnakom duchu časti zameranej na logistiku, ktorá má podľa slov vývojárov hrať veľkú úlohu v tom, či vaše ťahanie uspeje, či zlyhá. Hoci sa na výpad na nepriateľské územie vždy maximálne pripravíte, neraz sa vám stane, že dôjde na nečakané udalosti, ktoré jeho dĺžku niekoľkonásobne predĺži. Čím väčšiu skupinu bojovníkov budete mať k dispozícii, tým bude pravdepodobnejšie, že nastanú problémy s nedostatkom jedla, prejavujúce sa veľmi negatívne na morálke a stave vašich mužov.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: rabovanie
Keď dôjdu zásoby, nezostane vám v Mount and Blade 2: Bannerlord nič iné ako vyplieniť najbližšiu dedinu.

Prakticky stačí jedno extrémne dlhé obliehanie a väčšia armáda začne pomaličky trpieť hladom. Velitelia majú našťastie rad možností, ako sa hladovaniu vyhnúť. Keď im začnú potraviny dochádzať, môžu do okolia vysielať zvedov a rabujúce bandy, alebo vypaľovať dediny, ktoré sú plné jedla. Vždy je však nutné počítať s tým, že likvidáciou osady narušíte fungovanie ekonomiky, takže páliť je dobré len po dlhšej súvahe. V prípade, že sa ocitnete v úlohe obrancu, máte možnosť touto cestou narušiť plány nepriateľa, pretože možno vydrancovať vlastné územie a tak znemožniť protivníkovi, aby sa zásoboval z vašich fariem a statkov. Celkovo tento koncept vyzerá nebývalo dobre, rovnako tak nevyzerá zle ani predstavený Kapitánsky režim, o ktorom hovorí nasledujúci odsek.

Ako už bolo povedané v minulých novinkách, na tohtoročnom Gamescome sa má Mount and Blade 2: Bannerlord objaviť, avšak len s jedným režimom. K dispozícii nám má byť Kapitánsky mód, v ktorom hráč prevezme kontrolu nad malou žoldáckou skupinou, ktorá bude bojovať proti konkurenčnej družine. Samozrejme bude v úlohe kapitána, po ktorého smrti hra nekončí, pretože akonáhle padne, automaticky sa prevtelí do niektorého doteraz žijúceho člena skupiny. Veľkosť jednotlivých vojnových skupín je vďaka prítomnosti šiestich diametrálne odlišných frakcií rôznorodá, je totiž definovaná tým, aké jej nastavíte zloženie, čo v praxi znamená, že frakcia s pešiakmi bude silnejšia v počtoch než strana vsádzajúca viac na jazdu. Víťazom je vždy ten, ktorý eliminuje nepriateľov, alebo zaberie všetky strategické body.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: trest
S problémistami sa možno v Mount and Blade 2: Bannerlord vysporiadať rôzne. Najhorším trestom je samozrejme poprava.

Predstavená v minulých týždňoch nebola len logistika spolu s kapitánskym režimom. Priestor dostali aj popravy, ktoré minimálne mojej maličkosti v Mount and Blade: Warband skutočne chýbali. S nepriateľskými šľachticmi a problémistami z vlastných radov sa v Mount and Blade 2: Bannerlord bude možné vysporiadať pomociou exekúcie. Musíte si však dávať pozor na to, koho popravuje. Svet totiž vidí inak zabitie prefíkaného lotra než čestného muža. Keď sa rozhodnete zbaviť alternatívy Eddarda Starka, všetci obyvatelia univerza vás odsúdia a začnú vás považovať za človeka bez cti, ktorého časom môže postihnúť rovnaký osud ako jeho obeť.

Finálnym bodom našej dnešnej novinky o Mount and Blade 2: Bannerlord bude súhrn informácií z blogu zacielený na bojový plán. Politika má veľmi zasahovať do toho, akú úlohu bude vaša postava zastávať v bitke. Čím vyšší bude váš spoločenský rank, tým lepšie budete mať vyhliadky na to, že vám hlavný veliteľ celého ťaženia udelí zásadnú úlohu na čele niektorého z lepšie vyzbrojených oddielov. Ak budete ťahanie viesť vy sami, velenie vojska bude záležať len na vás, rovnako tak bude len na vašom rozhodnutí, komu prípadne dáte k dispozícii svojich mužov. Celkovo musím povedať, že sa mi novo vypustené informácie rozhodne pozdávajú, komplet vďaka nim vyzerá čím ďalej tým lepšie. Snáď sa na GC 2019 dočkáme oznámenia dátumu vydania.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: plán
V prípade, že nie ste hlavným veliteľom, musíte si v Mount and Blade 2: Bannerlord vybrať pozíciu, ktorá vám zostane, alebo sa zaradiť medzi voľné sily.

• Zdroje: Steam (Komunitní blog Mount & Blade II: Bannerlord)



Okrem nových informácií o Bete nám vývojári tentokrát predstavili ekonomiku a detaily o dobývacích bitkách

• Novinka: 7. 5. 2019 • Autor Ondřej Zeman

Gamescom 2019 je ešte ďaleko, takže dnešnú novinku neodštartujeme informáciami zameranými na túto akciu, ale náhľadom na vývojárske denníčky, ktorým sa v TaleWorlds Entertainment skutočne intenzívne venujú. Keď preskočíme text o plemenách koní, na ktorých sa budeme môcť v tomto univerzum zviezť, vyskočí pred nás článok o obliehacích bitkách, ktoré majú patriť medzi kľúčové prvky Mount & Blade 2: Bannerlord. Na rozdiel od tradičných stretov v poli bude dobývanie ďaleko náročnejšou disciplínou, v ktorej vám budú určité jednotky a taktiky s nimi spojené úplne nanič. Neefektívna e bude pre útočníkov napríklad jazda či strelci, ktorí budú oproti svojim kolegom zastupujúcim tím obrancov vo veľkej nevýhode, pretože nedisponujú hradbami.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: mapa, krajina
Obchod bude v Mount & Blade 2: Bannerlord predstavovať prvok, na ktorom budú stáť a padať celé ríše.

Každá bitka o pevnosť bude rozložená do niekoľkých fáz. Na štarte sa bude bojovať o hradby a mestské uličky, ktoré budú môcť obrancovia využiť na vytvorenie nezdolného šíku, ktorý odrazí útočiacich vojakov. V prípade, že sa ich nepriateľom podarí rozraziť útvar obrancov, presunú sa nakoniec do útrob pevnosti, kde im bude daná posledná príležitosť odraziť útočníkov a prežiť ďalší deň obliehania ich hradu. Celkovo má byť dizajn týchto stretov navrhnutý podľa TaleWorlds Entertainment veľmi komplexne, všetky dobývania by mali hráčovi ponúknuť unikátny zážitok vyžadujúci zakaždým použitie trošku inej taktiky.

Priestor v nových vývojárskych deníčkoch nedostalo v minulých týždňoch len dobývanie pevností. Tvorcovia sa vo svojich textoch zamerali tiež na ekonomiku a obchod, ktorá má predstavovať jednu z najlepšie zarábajúcich herných aktivít. Celý systém bol TaleWorlds Entertainment značne vylepšený, takže ak budete chcieť uspieť, nezostane vám nič iné ako sledovať miestne klebety, vývoj cien v ostatných mestách a stav, v ktorom sa budú jednotlivé krajiny nachádzať. Zaujímavým faktom je, že za vykonávanie transakcií budete vedľa peňazí odmeňované tiež skúsenostnými bodmi, takže cesta obchodníka bude ďaleko lákavejšia ako v minulosti.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: mapa, krajina
Vo finálnych fázach obliehacích bitiek sa obrancovia s útočníkmi v Mount & Blade 2: Bannerlord stretnú v útrobách hradu, kde sa rozhodne o víťazovi.

V rámci celku bude mechanizmus obchodovania spracovaný veľmi komplexne. Keď ho začnete riadne študovať, zistíte, že jeho základom je výrobná a spotrebná politika miest, ponuka s dopytom a reagovanie na rôzne typy situácií dlhodobo redukujúcich schopnosť vyrábať určité suroviny. Aby som tu len nekecal, uvediem jasný príklad, ako by mal tento systém fungovať v praxi. V prípade, že bude mesto obľahnuté niekoľko týždňov, automaticky môžete počítať s tým, že sa začne navyšovať cena potravín nutných na prežitie. Akonáhle sa vám však podarí blokádu preraziť a dedinám bude opäť umožnené zásobovať metropoly, hodnota jedla sa rapídne zníži, takže ako obchodník si zarobíte najviac na vojnách.

Keďže je naša novinka prakticky na konci, máme tu konečne informácie tiež pre tých, ktorí sa chystajú na Gamescom 2019 (ešte predtým by sa hra mohla objaviť na E3 2019). Ak sa vydáte do Nemecka, autori Mount & Blade 2: Bannerlord vám pri svojom stánku umožnia si ich dielo vyskúšať. Nepočítajte však s tým, že by sa vám do rúk dostala kampaň, pretože k tej sa ešte nejaký ten piatok nedostanete, namiesto nej vám bude umožnené stretnúť sa s ostatnými hráčmi v 6V6 režime. Dozvedieť by ste sa podľa slov tvorcov mali tiež, kedy k nám dorazí beta, na ktorú väčšina čaká ako na zmilovanie. Podľa niektorých teórií by mala vyjsť už v na konci leta, isté však v prípade TaleWorlds Entertainment nie je vôbec nič.

• Zdroje: Steam (Komunitní blog Mount & Blade II: Bannerlord)



Vývojárske blogy nám podrobne predstavili faktory definujúce rýchlosť party

• Novinka: 3. 4. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Novinky o svojej hre vývojári z TaleWorlds Entertainment šíria predovšetkým cez svoje rozsiahle blogové články, ktoré majú vždy niečo do seba. Než prejdeme k uzavretej Bete, kvôli ktorej ste si určite tento článok rozklikli, pozrieme sa na predchádzajúcu denníček, v ktorom sa tvorcovia zamerali na to, ako funguje pohybová rýchlosť družiny a čo všetko ju vlastne vo finále definuje. V nemalom množstve prípadov bude vaša armáda v Mount & Blade 2: Bannerlord zložená z pechoty a jazdy. Jazdci na koňoch sa samozrejme budú pohybovať rýchlejšie ako vojaci pohybujúci sa po svojich v strednej či ťažkej zbroji.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: mapa, krajina
Čím rozsiahlejšou armádou budete v Mount & Blade 2: Bannerlord disponovať, tým viac bude obmedzená jej rýchlosť pohybu, pretože sa bude musieť vyrovnať s rôznymi štatistickými faktormi.

Ak budete chcieť bojovníkov nevezúcich sa na chrbte koňa urýchliť, máte možnosť v mestách nakúpiť ťavy, oslíkov a iné ťažné zvieratá, ktoré z nich urobia v rámci pohybu hybridnú jednotku, nemajúcu pri pohybe až také problémy. Keď však bude celé vojsko príliš veľké, veľmi si týmto spôsobom nepomôžete, pretože sa celková rýchlosť zníži kvôli prítomnosti nepokojného stáda, ktoré vo väčšom počte robí ťažkosti, ktorým menšie vojsko naopak čeliť nemusí. Ideálne bude teda mať stredne rozsiahlu družinu jazdcov na koňoch, ktorí budú disponovať nielen rýchlosťou, ale aj schopnosťou kontrolovať svoje zvieratá, čím sa vyhnú pohybovejé redukcii, s ktorou sa musia potýkať rozsiahlejšie vojská.

Hra ako celok vyzerá čím ďalej tým lepšie, jeden by si však povedal, že k nám po rokoch sľubov nakoniec Mount & Blade 2: Bannerlord ani nedorazí. Vývojári sa však rozhodli natešenú komunitu už dlhšie netrápiť. Už veľmi skoro by mala odštartovať uzavretá beta, ktorá nám ponúkne len tú časť hry, ktorá je podľa TaleWorlds Entertainment už plne vyladená, čo považujem za logický krok. Presný dátum však oznámený zatiaľ nebol, viac by sme sa o testovaní mali dozvedieť v nasledujúcom blogovom príspevku, ktorý si v našej redakcii rozhodne nenecháme ujsť a o jeho obsahu vás budeme detailne informovať.

• Zdroje: Steam (Komunitní blog Mount & Blade II: Bannerlord)



Najnovšie vývojárske denníčky sa zameriavajú na prehováranie, riešenie kriminality a klimatické odlišnosti jednotlivých lokácií

• Novinka: 7. 3. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Žiadny zo zástupcov série Mount And Blade nikdy veľmi necielil na dialógy. Keď ste s niekým začali diskutovať, väčšinou debata po niekoľkých sekundách skončila, pretože ste si nemali s vaším spoločníkom veľmi čo povedať. Niektorým hráčom sa samozrejme tento nedoriešený systém veľmi nepáčil, čo sa nebáli dať hlasno najavo. Tvorcovia Mount & Blade II: Bannerlord sa preto vo svojom diele zameriavajú tiež na vylepšenie dialógovej kamery a prepracovanie presviedčania, ktoré bude v politických hrách zastávať nemalú úlohu. Ak budete chcieť v tomto krutom svete uspieť, nezostane vám nič iné, než sa stať zdatným rečníkom schopným získať na svoju stranu čestných lordov, po peniazoch bažiacich šľachticov, aj chudákov túžiacich po lepších životných podmienkach.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: dialóg
Cez dialógy budete v Mount & Blade II: Bannerlord riešiť kadečo.

Veľkú úlohu bude pri diskutovaní s ostatnými obyvateľmi herného sveta Mount & Blade II: Bannerlord hrať hodnota vplyvu, ktorým bude vaša postava disponovať. S nižšie postavenými šľachticmi či banditami sa bude len málokto vybavovať. Keď ale získate väčšiu slávu a niekoľko sídiel, stane sa z vás dôležitý hráč, ktorému bude už načúvať väčší počet ľudí. Akonáhle budete mať určité slovo, otvoria sa vám dialógové okná, cez ktoré sa budete snažiť získať si poslucháčov na svoju stranu. Keďže ide o novinku, viac vám už o tomto aspekte nepoviem, aby som dal priestor aj ďalším úpravám. Ak som vás zaujal, môžete si viac o tomto mechanizme prečítať tu.

Druhou témou, ktorá dostala v aktuálnych deníčcích zameraných na Mount & Blade II: Bannerlord priestor, bol dizajn fungovania mechanizmov zločinu a trestu. Mount & Blade II: Bannerlord je sandbox, takže si v ňom budete môcť robiť takmer všetko, čo budete chcieť. K dispozícii tu bude samozrejme tiež cesta zločinca, ktorého činy budú posudzované podľa trojbodovej trestnej stupnice. Určité kriminálne akcie je väčšinová spoločnosť schopná ignorovať, iné naopak bude trestať smrťou či niekoľkoročným žalárom. Keďže nepôjde o najspravodlivejšiu spoločnosť, veľmi veľkú úlohu tu budú hrať peniaze, s ktorých pomocou sa vykúpime prakticky zo všetkého, keď však dôjdu, budete v háji.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: väzenie
Keď vám v Mount & Blade II: Bannerlord dôjdu peniaze, skončíte nakoniec vo väzení.

O kvapku jednoduchšie to budú mať zločinci v službách kráľa, ktorí musia za páchané zločiny zaplatiť svojím vplyvom. Hlavnou penalizáciou bude v tejto fáze likvidácia vzťahov s ostatnými šľachticmi, ktorým sa nebude veľmi páčiť vaše správanie. S rovnakým postihom možno počítať v momente, kedy si na svoju hlavu nasadíte korunu. Lordi budú ale reagovať na vaše morálne poklesky o dosť viac ako v prípade, že ste jedným z nich. Celkovo má byť tento aspekt v Mount & Blade II: Bannerlord spracovaný skutočne starostlivo, detaily o jeho fungovaní si môžete prečítať v tomto denníčku.

Finálnym aspektom, ktorý bol pitvaný, sa stal vplyv teploty na jednotlivé časti sveta Mount & Blade II: Bannerlord. Už v predchádzajúcich dieloch série Mount and Blade sa hráč mohol stretnúť s lokáciami, ktoré mu ponúkli unikátne spektrum predmetov produkovaných len na špecifických častiach mapy. V Mount & Blade II: Bannerlord sa vývojári rozhodli, že už použitý koncept zásadne vylepšia. Ich najnovšie dielo bude disponovať o kvapku komplexnejším ekosystémom definujúcim obchodné hodnoty, výskyt odlišných skupín banditov, alebo výrobné centrá niektorých materiálov, za ktoré sa bude platiť zlatom. V prípade, že vás zaujíma rozsiahly rozbor celej teplotné problematiky, tu máte odkaz na vývojársky blog, ktorý vám na ňu umožní nahliadnuť skutočne detailne.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: väzenie
Ako máte možnosť vidieť na tomto porovnaní, určité materiály budú vo svete Mount & Blade II: Bannerlord vyhľadávanejšie ako iné.

• Zdroje: Steam (Komunitní blog Mount & Blade II: Bannerlord)

Mount & Blade II: Bannerlord – Dojmy z Gamescomu 2019

  1. Šľachticom v rozháranej krajine
  2. Easy to learn, hard to master
  3. HW nároky na hru Mount & Blade II: Bannerlord PC

Šľachticom v rozháranej krajine

• Dojmy z GC 2019: 3. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec

V relatívne malej miestnosti sa tlačím s ďalšími dvadsiatimi nadšencami, každý ruky prikovaný ku klávesnici a myši a nedočkavo hľadíme na tvorcov Mount & Blade II: Bannerlord, až sa vyspovedajú a dajú nám zelenú na spustenie dema. Hneď na mňa vyskočila tabuľka s výberom hrdinu, ktorého príbehové pozadie vlastne zároveň definuje triedu nášho bojovníka. Pretože som sa nechal nalákať na neľútostné strety na konskom chrbte, odmietol som lukostrelca a tradičného rytiera a namiesto nich si vybral kopijníka, ktorého životným cieľom je chrániť karavany a pútnikov počas ich pochodu medzi mestami.

Mount & Blade II: Bannerlord; wallpaper: rytier
V plátovom brnení na bujnom koni sa nemusíte báť ísť loviť lapky do lesov, ale podobne vyzbrojení súperi vám môžu v Mount & Blade II: Bannerlord riadne zakúriť.

Na mapu ma demo vyvrhlo v plnej zbroji s niekoľkými bratmi v zbrani, takže s lúpežníkmi, ktorí vzápätí moju družinu prepadli, sme si poradili raz-dva. Potom som sa rozhodol navštíviť niekoľko menších dediniek, kde ma miestni správcovia potešili prísunom nových brancov, ktorých skúsenosť v boji a výbava nebola valná, ale počas niekoľkých minút už boli preživší šťastlivci zocelení radom šarvátok a pevne sa začlenili do môjho vojska. Nezostávalo teda nič iné, než si nájsť vhodného kandidáta vo väčšej dedine a požiadať ho o zadanie úlohy. Vozenie dedinkami a mestami sú graficky veľmi vďačné vďaka detailnému spracovaniu stredovekých reálií, takže som sa počas hľadania questu trošku nechal uniesť živým prostredím.

Našťastie si ma vlastník karavany našiel skôr, než mohlo demo Mount & Blade II: Bannerlord skončiť, takže som sa vydal v sprievode jeho tovaru do susedného mesta. Vďaka veľkosti mojej družiny sa na nás zločinci len maškrtne pozerali z lesa a nič si nedovolili, takže som si ľahko zarobil nejaké peniaze a ťahal o dom ďalej. Lenže pri tejto púti sa rytier miestneho šľachtického rodu rozhodol, že moje peniaze patria jemu. Poslal som ho do patričných miest, čo nutne znamenalo stret na bojisku.

Mount & Blade II: Bannerlord; wallpaper: bitka Mount & Blade II: Bannerlord; wallpaper: skaza Mount & Blade II: Bannerlord; wallpaper: les
Akákoľvek scéna z útoku v Mount & Blade II: Bannerlord by pokojne mohla figurovať v televíznej produkcii, kde by možno zožala väčší úspech než chabé digitálne triky.

Spočiatku rovnovážny stav sa začal po príchode spriateleného šľachtica lepšie vyvíjať pre mňa. Navyše, keď som si na bojisku vyhliadol práve toho drzáňa, aby som mu prepichol pažerák svojou vernou kopijou, morálka súperov sa začala lámať ako perník a z nenápadnej šarvátky sa stal bitúnok na nepriateľskej strane. Nebudeme sa baviť o tom, čo sa dialo ďalej, pretože našepkávač hry ma vyslal plieniť obydlie lúpežného rytiera, ktoré sa nemohlo brániť. Môj etický kódex sa síce búril, ale v záujme čitateľov som sa pustil aj do tejto kratochvíle, načo môj čas pri počítači vypršal bez toho, aby som zistil výsledok bitky.

Easy to learn, hard to master

Svoje pocity, ktoré som rozviedol podrobnejšie vyššie, by som zhrnul asi slovom „spokojný“. Tvorcom z TaleWorlds sa musí nechať, že svoj titul neustále šľachtia a brúsia z neho klenot, ktorý všetci fanúšikovia pôvodného dielu očakávajú. Podľa môjho názoru nebudú mať do rozbehnutého vlaku problém naskočiť ani nováčikovia, pretože základné herné mechaniky sú relatívne intuitívne, ale najväčší problém vidím v ovládaní armády z chrbta koňa priamo na bojisku, pretože chýba komfort pohľadu zhora. Na druhú stranu zažijete úžasné momenty, kedy sa proti vám vyrútia spoza horizontu nečakané posily nepriateľa, a tak musíte okamžite prekopať celú stratégiu.

Mount & Blade II: Bannerlord; gameplay: mapa Mount & Blade II: Bannerlord; gameplay: rozhovor
Taktické a RPG prvky budú neoddeliteľnou súčasťou Mount & Blade II: Bannerlord.

Pohyb v sedle bujného koňa je po chvíli zvykania veľmi komfortné a nebudete mať problém vrhnúť sa v ústrety nepriateľom (so svojou armádou v chrbte, samozrejme) a mávať mečom, bodať kopijou či rozsievať smrť lukom. Doslova som si užíval tú moc, kedy človek so svojou jazdou plným tryskom vojde do radov bezradnej pechoty, ktoré sa v okamihu rozpŕchnu do všetkých svetových strán. Práca s postavou je pohodlná tiež v inventári, kedy jasne vidíte svoju výbavu, stav svojej armády a počty rukojemníkov, ktorých musíte živiť. Behom pol hodiny však nemožno zhodnotiť takto komplexný titul, takže v blízkej dobe očakávajte naše dojmy z Early Acces, ku ktorému máme prístup.

• Zdroje: Vlastné

Mount & Blade II: Bannerlord – Preview

  1. Nemilosrdná Calradie opäť volá
  2. Hrdinu si v Mount & Blade II: Bannerlord vytvoríte na mieru
  3. Bitky v novom diele TaleWorlds vyžadujú stratégiu
  4. Vyjde Mount & Blade II: Bannerlord najprv v predbežnom prístupe?
  5. HW nároky na hru Mount & Blade II: Bannerlord PC

Nemilosrdná Calradie opäť volá

• Preview: 17. 9. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Dej Mount & Blade II: Bannerlord by sa mal znovu odohrávať v Calradii. Tentoraz sa po nej však budete preháňať dvesto rokov pred udalosťami naposledy vypustenej expanzie Mount & Blade: Warband, ktorá prezentovala éru, v ktorej bojisko opanovalo ťažkej jazde a strelcom vyzbrojenými kušami. Známe ríše nahradí pomaly sa rozpadávajúce Calradské Impérium, ktorého posledné roky by vám mali byť v aktuálne pripravovanom dieli ukázané. Tento gigant sa rozloží na osem frakcií s odlišnými vodcami, technológiami, jednotkami a zameraním.

Mount & Blade II: Bannerlord – Gamescom (teaser)

Po mape Mount & Blade II: Bannerlord sa budete pohybovať buď po svojich, alebo v sedle koňa, na ktorom pri strete vyjdete aj do bitky.

V odkaze Calradského impéria sa rozhodnú pokračovať obyvatelia Severnej, Západnej a Južnej ríše, ktorých vodcovia sa budú pokúšať zjednotiť ostatných velikánov pod svojou vlajkou a znovu obnoviť veľkolepý celok, ktorý podľa všetkého padne kvôli vnútorným pnutím a výpadom menších kmeňov. Zostávajúce frakcie sa naopak budú permanentne snažiť uchmatnúť si kusy z padlého titana, ktorého pokračovatelia budú spočiatku oslabení zmienenými vnútornými spormi a vzájomnými šarvátkami. Medzi menšími zoskupeniami nájdete feudálno ladených Vlandianov disponujúcich ťažkou jazdou, lesy obývajúcich Sturgianov so sekerníkmi a majstrami meča, púštny ľud Aserai s jazdcami na koňoch a ľahkou pechotou, Khuzaitský Chanát, ktorého esom budú lukostrelci v sedlách a Battanianov, ktorí sú preslávení majstrovskými strelcami z luku.

Ako som už naznačil v úvodnom odseku, každá z herných frakcií Mount & Blade II: Bannerlord bude mať inak ladenú politiku. Pre pokračovateľa odkazu Calradského Impéria bude prioritou udržať si svoju pozíciu a dostať sa do bodu, kedy budú môcť opäť expandovať na úkor menších národov. Ostatné zoskupenia sa spočiatku zamerajú na agresívnejší prístup, ktorý im umožní získať poriadny kus zeme, ktorý budú následne držať proti podobne agresívnym štátom snažiacim sa rovnako ako ich susedia vyťažiť čo najviac z pádu ríše a oslabenie ich doposiaľ nezdolných nepriateľov.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: mapa Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: mesto Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: stráž
Obrázok 1: Mapa bude v Mount & Blade II: Bannerlord skutočne obrovská. Obrázok 2: Pri návšteve miest vám ich spracovanie hocikedy vezme dych. Obrázok 3: Vo veľkých metropolách sa často budú nachádzať šľachtici disponujúci dobre vyzbrojenou ochrankou.

Na prvý pohľad vyzerá toto historické obdobie nebývalo zaujímavo. Fakticky nám bude v Mount & Blade II: Bannerlord ukázaná finálna etapa cesty Starovekého Ríma, ktorého pád zavinil rad faktorov na čele s korupciou, neschopnosťou a sťahovaním národov. To totiž dalo do pohybu tisíce barbarských kmeňov hľadajúcich nový domov, ktorým mohol zvnútra prehnitý kolos dlhšiu dobu len ťažko vzdorovať. Ako veľmi bude koncept tohto dielka postavený na náhode a ako zásadnú úlohu v ňom bude hrať príbeh, je zatiaľ záhadou. Osobne dúfam, že sa opäť dočkáme sandboxovej hrateľnosti, umožňujúcej nám prevziať kontrolu nad svojím osudom a znovu zjednotiť Calradské Impérium.

Hrdinu si v Mount & Blade II: Bannerlord vytvoríte na mieru

Všetky kvalitné RPG pred vás na štarte postavia formovacie nástroje, s ktorými si z ponúkaného, náhodne vygenerovaného jedinca vytvoríte šampióna, v ktorého koži budete spoznávať herný svet. Mount & Blade II: Bannerlord by sa od tohto konceptu nemalo výrazne odkláňať – predtým, než vás vypustí do sveta, by ste mali mať možnosť upláca si z hliny svoju postavu, ktorej bude možné nadefinovať pohlavie, farbu pleti, štýl účesu a mnoho ďalších prvkov, ktoré z nej urobia unikátnu bytosť. Prítomných bude, podobne ako v Mount & Blade: Warband, aj určité naklikanie minulosti a lokácie, v ktorej začnete svoju púť.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: jazdec Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: ťažká jazda Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: lukostrelec
Obrázok 1: Vytvoriť si tu budete môcť aj takto divoko vyzerajúceho šampióna. Obrázok 2: Prítomní v Mount & Blade II: Bannerlord nebudú len barbari, ale tiež do zbroja zakutí bojovníci. Obrázok 3: Vedľa jazdných jednotiek vám budú k dispozícii aj rôzne typy pešiakov.

S vysokou pravdepodobnosťou si po vytvorení postavy budete musieť zvoliť štartový bod, ktorý bude umiestnený v niektorom z hlavných miest ôsmich spomínaných ríšou. Ako bude samotný štart vyzerať, je otázkou, iste sa však už nestretnú s predkom kupcu v núdzi, ktorého kožu sme zachraňovali pred banditami v Mount & Blade: Warband. Po úvodnej sekvencii si naberieme v krčme obyčajne ladené úlohy a vrhneme sa na výpravu po hernom svete, ktorý bude rovnako rozsiahly ako v predchádzajúcom titule TaleWorlds, takže vám jeho kompletné obsadenie zaberie minimálne pár stoviek hodín.

Na samom počiatku kampane Mount & Blade II: Bannerlord však nebudete myslieť na ríšu, ale na to, ako si zachrániť holý život, pretože sa ocitnete vo svete plnom banditov, odpadnutých lordov, dezertérov a nemilosrdných pirátov, ktorí si z vašej lebky urobia kalich na víno. Na to, aby ste sa s nimi vysporiadali, budete potrebovať spoločníkov, ktorých je možné naverbovať v okolitých dedinách a mestách. Každá lokácia vám ponúkne pri návšteve spektrum voľných jednotiek spolu s cenou, ktorú za ne musíte zaplatiť. Po samotnom naverbovaní sa žoldnieri stanú súčasťou vašej družiny, s ktorou pri napadnutí pôjdete do boja. Ak prežijú dostatočne dlhú dobu, bude ich možné vylepšovať. Všetci bojovníci disponujú vývojovým stromom, ktorého podobu zatiaľ nepoznáme.

Mount & Blade II: Bannerlord – Khuzait vs Empire (gameplay)

Bitka v púšti prezentovaná vývojármi pred rokom predstavovala stret dvoch odlišne navrhnutých frakcií, ktorých jednotky prezentujú to, ako vyzerá kontaktný boj v Mount & Blade II: Bannerlord.

Bitky v novom diele TaleWorlds vyžadujú stratégiu

Stretnutie s banditami pôjde občas vyriešiť peniazmi, v určitých prípadoch sa však zo situácie nevysekáte pomocou ostrého jazyka a nabitého mešca, ale mečom vytiahnutým z puzdra. Na začiatku bitky sa ujmete úlohy veliteľa vami vlastnených jednotiek, ktoré urobia všetko, čo im prikážete. Nastaviť im možno formáciu, agresivitu či rozostupy. Meniť pôjde všetko aj počas bitky, takže sa nemusíte báť, že by sa vaši vojaci neboli schopní preskupiť alebo zaujať lepšie postavenie v závislosti na vzniknutej situácii. Veľmi zásadný bude v Mount & Blade II: Bannerlord vždy zvolenie dobrej pozície. Keď napríklad umiestnite strelca na kopček, relatívne slušne ich tak uchránite od toho, aby boli zmetení jazdou, ktorá pri stúpaní do kopca stratí rýchlosť, vďaka ktorej by vašich lukostrelcov inak ľahko eliminovala.

Samotný stret je vo väčšine prípadov relatívne rýchly. Vždy veľmi záleží na tom, aké veľké sily proti sebe stoja. Ak sa stretnú rovnocenní soci, ich bojovníci bojujú muž proti mužovi až do momentu, než jedna zo strán získa prevahu a následne oslabené vojsko donúti k úteku. Skúsený šermiar je schopný odpraviť pokojne aj dvoch až troch protivníkov. Keď však proti jednotlivcovi stojí príliš značná presila, nemá veľa šancí na úspech, pretože aj napriek svojim schopnostiam sa jednoducho úderom z niekoľkých strán naraz neubráni. Pri dueli rovnako zdatných oponentov môže súboj trvať pokojne aj niekoľko minút, počas ktorých si medzi sebou soci vymieňajú rany a vykrývajú jeden smrtiaci úder za druhým až do okamihu, keď niektorý z duelistov urobí chybu, ktorá ho vo finále bude stáť život.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: obliehanie Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: obrana Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: katapult
Obrázok 1: Vedľa bitiek v poli bude v Mount & Blade II: Bannerlord prítomné aj obliehanie. Obrázok 2: Čas od času sa vtelíte aj do kože obrancu. Obrázok 3: Na zdolanie pevnosti vám bude dané k dispozícii množstvo nástrojov, medzi ktorými nájdete napríklad baranidlo či katapult.

V Mount & Blade II: Bannerlord sa nevenujete len boju. Pokiaľ si budete chcieť oddýchnuť od putovania, máte možnosť sa vydať na prieskum neveľkých dedín a rozsiahlych miest, ktorých uličky sú plné života. Keď zavítate do krčiem, bude vám umožnené porozprávať sa s miestnymi, zahrať si hazardné hry, naverbovať žoldnierov či nabrať niektorého z unikátnych hrdinov s jasne definovanou minulosťou, ktorá môže do istej miery ovplyvniť vašu budúcnosť. Na návštevu bude určite možné zájsť tiež za miestnymi šľachticmi, ich dámami či do mestskej väznice, ktorá vám hocikedy ponúkne zaujímavé spektrum zajatcov. Prítomná bude podľa všetkého určitá definícia vzťahov a vytváranie rodovej vetvy, takže si budete môcť nájsť ženu, splodiť s ňou dieťa a jemu po nejakej dobe vložiť do rúk vládu.

Počítať možno určite tiež s pestrou škálou obchodov, v ktorých bude možné nakúpiť zásoby pre vašu družinu, výstroj, kone, zbroje a samozrejme rozsiahlu paletu zbraní. Pri návšteve trhoviska si môžete kúpiť obojručné meče, kopije, luky, lovecké oštepy, stupne a rad ďalších hračiek, s ktorými dokážete urobiť z protivníka sekanú. Za seba musím povedať, že som bol z doposiaľ prezentovaných záberov zrejme najviac oslovený štítmi, ktorých efektivita mi prišla vyššia ako v Mount & Blade: Warband, kde išlo slabšie kúsky rozsekať za pomoci obojručnej sekery v priebehu dvoch až troch úderov, čo sa mi, ako pechotne orientovanému hráčovi, práve dvakrát nepáčilo.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: rozhovor Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: dedinka Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: kopa
Obrázok 1: Každá z dôležitých postav vám ponúkne rad dialógových možností, cez ktoré si s nimi budete moc vytvoriť určitý vzťah. Obrázok 2: Pri prechode dedinou narazíte na množstvo zaujímavých postáv. Obrázok 3: Na štarte kampane Mount & Blade II: Bannerlord sa budete po hernom svete preháňať len s malou družinou.

Vyjde Mount & Blade II: Bannerlord najprv v predbežnom prístupe?

Veľmi dlho sa počítalo s tým, že Mount & Blade II: Bannerlord vyjde až potom, čo bude skutočne hotový (vyjadrenie autorov). Teraz však tvorcovia od svojho tvrdenia pomaličky ustúpili a začali sa hrať s myšlienkou, že by svoje dielko vydali v rámci predbežného prístupu, čo je minimálne podľa môjho názoru rozumný krok, pretože vývoj hier nie je zadarmo a spätná väzba hráčov je pre tvorbu skutočne dôležitá. Podľa niektorých teórií, ktoré trúsi komunita, by sme sa pri zvolení tejto cesty možno mohli dočkať Early Access verzie do konca roka, či na začiatku toho ďalšieho. Či sa tak skutočne stane, je ťažké s určitosťou povedať, s istotou vás však môžeme ubezpečiť, že o novinkách z Calradie budeme stabilne informovať, takže vám nič neutečie.

HW nároky na hru Mount & Blade II: Bannerlord PC



Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Bude oznámené Bude oznámené
Procesor Intel Core i3-2100 3.3 GHz/AMD FX-6300 Bude oznámené
Grafická karta NVIDIA GeForce GT 730/AMD R7 240 Bude oznámené
DirectX Bude oznámené Bude oznámené
Operačná pamäť 4 GB Bude oznámené
Pevný disk 40 GB Bude oznámené
i Mohlo by vás zaujímať

Súvisiace články

Hodnotenie Metacritic

  • Mount & Blade II: Bannerlord PC:? %
  • Mount & Blade II: Bannerlord PS4:? %
  • Mount & Blade II: Bannerlord Xbox One:? %
iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, esporte a technológií nájdete na facebooku a instagrame Alza Gaming.

Mount & Blade II: Bannerlord vychádza v predbežnom prístupe v marci 2020 exkluzívne na PC. O novinkách vás budeme informovať.

Mount & Blade: With Fire and Sword
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a RPG,
10 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000165
3,5
Mount & Blade: Warband – Napoleonic Wars
Herný doplnok –elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a RPG
10 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000166
Mount & Blade
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a RPG,
10 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000163
5,0
Mount & Blade: Warband – Viking Conquest Reforged Edition
Herný doplnok –elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný a RPG
14,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE000837
Vytlačiť
P-DC1-WEB09
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií