Soukromý vesmír

Soukromý vesmír Film
4,8 5 hodnotení
Kód:  AVAE0035 Produktové číslo:  Soukromý vesmír

Soukromý vesmír

Dejiny jednej rodiny zaznamenala Helena Třeštíková vo svojom zatiaľ najdlhšom časozbernom projekte. Film Soukromý vesmír nakrúcala 37 rokov a zachytila tak v ohromujúcej šírke život členov jednej obyčajnej slovenskej rodiny od 70. rokov až do súčasnosti. Helena Třeštíková začala sledovať s filmovým štábom svoju kamarátku Janu v roku 1974. Jana vtedy čakala prvé dieťa s manželom Petrom a práve život ich syna Honzu je osou tohto filmu. Pred kamerou sa narodia, vyrastú a dospejú dohromady tri deti a ich rodičia prežijú veľkú časť svojho života. Kým archívne zábery pripomínajú umeleckú kariéru Karla Gotta, významné okamihy dobývania kozmu či zásadné politické premeny tejto krajiny, denníky rodiny Kettnerových, ktoré si po celý čas starostlivo viedol otec rodiny Peter, ponúkajú súkromnú alternatívu veľkých dejín. Manželia Kettnerovci a ich deti nevedú tak dramatický život ako hrdinovia predchádzajúcich režisérkyných filmov Marcela, René a Katka. Ako státisíce ďalších Čechov aj Kettnerovci v ére neslobody sústredili pozornosť na svoj „súkromný vesmír“. Fascinujúca cesta ich životom je aj vďaka tomu veľmi optimistickým a zároveň dojemným svedectvom o dôležitej úlohe rodiny, o jedinečnosti a pestrofarebnosti ľudského života a neustálom hľadaní jeho zmyslu.