WWE 2K19 (RECENZIA) – Show začína!

Je neskoro v noci, v okolitých bytoch všetci spokojne spia a vy čakáte na svoju nálož prehnaných emócií z ringu, kde sa po ranu nejde ďaleko a vzťahy medzi jednotlivými bojovníkmi dokáže vysvetliť len naozajstný znalec. Áno, hovoríme o wrestlingu, ktorý je populárny predovšetkým za Atlantickým oceánom, ale svojich priaznivcov má po celom svete. Na počítačovej scéne sa o jeho propagáciu medzi hráčmi stará spoločnosť 2K Sports pokračujúca vo svojej zavedenej sérii vydaním nového dielu WWE 2K19. Či sa do neho oplatí investovať a aké novinky priniesol, sa dozviete v našej recenzii.

• Žáner: Športové • Vývojár: Yuke's, Visual Concepts • Vydavateľ: 2K Sports • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4 a Xbox One (9. októbra 2018)   • Homepage: wwe.2k.com

Obsah recenzie WWE 2K19 (PS4 Pro)

1. Do ringu kráča WWE 2K19
  2. Pestrá ponuka
  3. Vo WWE 2K19 si svoj režim nájde každý
  4. Pohľad na kariéru Daniela Bryana či nováčika na tour
  5. Veľkolepá show u vás v obývačke
  6. WWE 2K19 ide fanúšikom na ruku
  7. Recenzia WWE 2K19: záverečné hodnotenie
  8. HW nároky na hru WWE 2K19 PC

Do ringu kráča WWE 2K19

• Recenzia: 17. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec

Wrestling a jeho čaro neberie každý. Ak nie ste schopní pochopiť, prečo nabušení mládenci a slečny v plavkách či podivných kostýmoch po sebe skáču v ringu pred tisíckami ľudí, pravdepodobne vám bude moja recenzia pripadať zbytočná. Wrestling je totiž životný štýl. Fanúšikovia bojových športov zrejme ocenia boxerské výkony, gladiátorské zápasy UFC alebo iné bojové umenia, ktorá však neprinášajú príbehové zápletky, o ktoré sa wrestlerské organizácie starostlivo starajú. Počas jedného večera sa na pódiu vystrieda najmenej desiatka postáv, ktoré medzi sebou majú nevyrovnané účty a vyzývajú sa k súbojom.

WWE 2K19; screenshot: Rock

Ikona akčných béčkových filmov The Rock začal svoju kariéru ako wrestler a vy ho môžete vďaka WWE 2K19 poslať späť do ringu.

Príhovory plné pátosu a klišé sú rovnako slávne ako silové a atletické výkony, ktoré síce vyzerajú hrôzostrašne, ale pri správnom prevedení sa bojovníkom viac-menej nič nestane. Predtým celkom krvavá zábava totiž dnes v rámci organizácie WWE prináša predovšetkým zábavu pre rodiny s deťmi (akokoľvek čudne to znie), a preto je väčšina úderov v realite fingovaných. Práve vďaka tomu vyzerajú blízke zábery kamier niekedy až trápne, zatiaľ čo zo vzdialenejších miest vysokokapacitných hál sa môže zdať, že ide súperom o život. Počítačové spracovanie WWE 2K19 sa však odkazuje k dobám skorším, pri ktorých tiekla červená tekutina prúdom (v menu ju možno dokonca zapnúť).

Pestrá ponuka

Tvorcovia zo štúdií Yuke's a Visual Concept vzdali hold drevným dobám a na scénu vrátili niekoľko legendárnych wrestlerov, ktorí si môžu porovnať svoje sily so súčasnými hviezdami. Nie je tak problém postaviť Rica Flaira, Batistu (Drax zo Strážcov vesmíru), The Rocka alebo Undertakera proti tvári tohto ročníka WWE 2K19 AJ Stylesovi, správňákovi Johnovi Cenovi, potrhlému Sheamusovi či diabolskému Randymu Ortonovi. Súčasné hviezdy sú prístupné okamžite, zatiaľ čo veteránov si možno zakúpiť za internú menu, ktorú zarábate zápasením.

WWE 2K19 – Rock vs Drax (vlastný gameplay)

Na filmovom plátne ani vo wrestlerskom ringu sa zatiaľ Batista (Drax) a The Rock nestretli. Vďaka WWE 2K19 sa môžete dozvedieť, ako by takýto konflikt dopadol.

Nakoniec môžete mať po ruke niekoľko desiatok postáv, z ktorých vám niektoré budú celkom iste neznáme. Tie si možno ľubovoľne upravovať v editore charakterov, ktorý vám poskytne zábavu na dlhé chvíle. S troškou trpezlivosti tak záporáka Triple H vypipláte do podoby Kratosa z God of War alebo necháte po ringu preháňať Maria, Deadpoola a Batmana. Inšpirácii sa medze nekladú a bude záležať len na kusoch oblečenia, ktoré budete mať k dispozícii. Väčšina z nich je totiž zakliata do kartových balíčkov kupovaných za internú menu.

Po tlaku k monetizovanému hernému zážitku, ktorý sme od vydavateľa 2K Sports zažili v tohtoročnom basketbale NBA 2K19, sa vlastne ani nečudujem, že v WWE 2K19 nájdete tri druhy platidiel. Za niektoré kúpite lepšie balíky, iné využijete pre celofánové prekvapenie s menšou pravdepodobnosťou unikátneho predmetu. Je to škoda, pretože nástroje na modelovanie vlastných postáv, arén a ďalších materiálov sú perfektne vymyslené. Aby ste sa dostali ku všetkým možnostiam a postavám, budete musieť použiť kreditnú kartu alebo investovať more času do zarábania zlatiek zápasením (a trvá to naozaj pekelne dlho).

WWE 2K19; gameplay: prezentácia WWE 2K19; gameplay: nákup WWE 2K19; gameplay: titul

Obrázok 1: Nástupy bojovníkov do ringu prekvapia nápaditou prezentáciou, ktorá akoby vypadla z televízneho prenosu. Obrázok 2: Najslávnejšie ikony wrestlingu síce vo WWE 2K19 nájdete okamžite, ale z dôchodku ich oslobodíte len platbou miestnej virtuálnej meny. Obrázok 3: Súboje o rôznorodé tituly sú jedným z nosných prvkov všetkých show, ktoré nájdete v ponuke.

Vo WWE 2K19 si svoj režim nájde každý

Pritom herný obsah je z pohľadu fanúšika zlatým grálom wrestlingu. Už len v základnom rýchlom zápase si možno vybrať, v akom rozostavení sa do ringu vkročí. Od stretov jeden na jedného po totálny chaos v battle royale režime, kde sa mláti osem svalovcov. Osobne som si najviac obľúbil zápasy dvojíc, pri ktorých sa proti sebe postavia tímy bojovníkov. Jednotlivé strety možno pravidlovo upraviť podľa nálady. Súboje, v ktorých ide o porazenie protivníka na lopatky či pokorenie submission, mlátenie sa pod kufrom znamenajúcim privilégium boja o titul alebo dobrovoľné uzavretie v klietke bez možnosti úteku budú na dennom poriadku.

WWE 2K19; gameplay: kufrík WWE 2K19; gameplay: kontakt WWE 2K19; gameplay: koniec

Obrázok 1: Jedným z módov WWE 2K19 je povestné šplhanie po rebríku po kurof plný peňazí. Obrázok 2: Futbalovou terminológiou: „kontakt tam bol...“ Všetko pred bedlivým zrakom rozhodcu, ktorého môžete počas zápasu knockoutovať tiež. Obrázok 3: Sladké chvíle porazenia súpera si budete môcť užívať v niekoľkých opakovaných záberoch. Občas je však uhol kamier tak nešťastne zvolený, že uvidíte napríklad iba stĺpik v ringu.

Vo svete WWE 2K19 je možné úplne všetko, pretože dôležité je pobaviť divákov. Módov je toľko, že som sa v nich dlhú dobu nemohol zorientovať, takže som si k ruke vzal bývalého amatérskeho zápasníka Israhu, aby mi detaily niektorých šialených stretov bližšie osvetlil. Aby toho nebolo málo, vytvoriť si možno vlastné zápasy alebo dokonca celé turnaje, ktorým dáte svojimi rozhodnutiami špecifickú tvár. Tie následne môžete nazdieľať komunite do spoločného hubu, z ktorého tiež môžete smelo čerpať rôzne vychytávky vrátane hotových postáv.

Priaznivcov svalmi hrajúcej zábavy však zaujímajú tiež príbehové zápletky, ktoré dávajú zápasom organizácie WWE ich špecifickú atmosféru. Tú nasajete najviac počas režimu Universe, kde budete plánovať jednotlivé časti celovečernej show vrátane prejavov, výmen názorov superhviezd odkazujúcich na ďalšiu show a samotné zápasy. Budete proti sebe stavať rivalov, rozbijete nejedno priateľstvo, pripravíte nečakané zrady a to všetko len pre pobavenie más sediacich na skladacích stoličkách v preplnených halách. Každý zápas sa dá odohrať, alebo len sledovať jeho priebeh a užívať si svoju obľúbenú zábavu.

WWE 2K19 – Asuka vs Sonya Deville (vlastný gameplay)

Súčasťou celej show WWE 2K19 sú tiež ženské zápasy, ktoré nemôžu na žiadnom evente chýbať.

Pohľad na kariéru Daniela Bryana či nováčika na tour

Wrestling sa však točí aj okolo osobných príbehov zápasníkov, ktoré vedia podať so správnym americkým pátosom. V móde Showcase tak budeme sledovať vzostup Daniela Bryana patriaceho k významným tváram scény začiatku 21. storočia. Jeho príbeh presadenia z indie scény medzi elitu môžete kontrolovať v najslávnejších bojoch, v ktorých plníte vopred dané chvaty, čím rekonštruujete jeho rozprávanie. Videomateriály natočené s reálnym Danielom dávajú celému konceptu až dokumentárny charakter.

Na podobnej vlne sa vezie tiež mód MyCareer, v ktorom sa so svojím avatarom skúšate prebiť z provinčnej ligy, kde sa zápasy konajú v školských telocvičniach, medzi špičku WWE. Od rozprávania nič extra nečakajte, ide skôr o športovú telenovelu. Na druhú stranu, tu istú mieru naivity ospravedlníte, pretože postavy konajú presne tak, ako by ste od wrestlerov čakali. Po dokončení jednotlivých kapitol dostávate skúsenostné body, vďaka ktorým zlepšujete vlastnosti svojho bojovníka a učíte ho novým chvatom. Všetko vyzerá na papieri celkom dobre, ale vývoj postavy sa neskutočne tiahne (ale nie tak veľmi ako v NBA 2K19, kde sa zaseknete pravdepodobne navždy).

Napriek tomu si kariéru vo WWE 2K19 fanúšikovia wrestlingu užijú. Mimo vizáž a vlastnosti sa totiž môžete pohrať s celkovou prezentáciou svojho bojovníka do najmenších detailov – od nástupu cez gestá po víťazné pohyby. Medzi zápasmi si môžete vypočuť podcasty, v ktorých sa hovorí o vašom postupe, a v kabíne prehodiť niekoľko slov so súpermi (tí vás za to veľmi radi vyzvú na súboj aj v zákulisí). Ja som sa však snažil dostať zo šatne čo najrýchlejšie, pretože nenadabované dialógy s hviezdami WWE ma skôr desili svojou nízkou úrovňou.

WWE 2K19; gameplay: šatňa WWE 2K19; gameplay: zákulisie

Obrázok 1: Pred zápasom môžete pracovať s vlastnosťami a výzorom postavy. Tiež sa môžete venovať rozhovoru s postavami. Ich prezentácia vo WWE 2K19 je však tragická. Obrázok 2: Občas vám v zákulisí (ne) priateľsky tľapká na plece iný zápasník, ktorý sa túži zoznámiť z väčšej blízkosti tiež mimo ring.

Veľkolepá show u vás v obývačke

Slabá úroveň siláckych rečí wrestlerov je nepríjemnou pehou na kráse inak celkom podarenej prezentácie kolotoča menom WWE. Epické nástupy bojovníkov trvajú pokojne niekoľko minút, opakované zábery podarených chvatov v ringu rozprúdi adrenalín a víťazné gestá vám na tvári nasadia vysmiaty rožok z úspechu vášho zverenca. Modely postáv sa podarili veľmi slušne, rovnako ako pohyby a výrazy tváre svalovcov a svalovkýň. Len pohyb vlasov je nadmieru podivný a neprirodzený, čo u mňa vyústilo v preferovanie plešatých bojovníkov v ringu.

WWE 2K19; gameplay: doplnky WWE 2K19; gameplay: uzemnenie WWE 2K19; gameplay: varovanie

Obrázok 1: Pätica kartičiek prezradí, čo sa schovávalo v práve kúpenom balíčku. Obrázok 2: Hádzanie nepriateľov z nebezpečných výšok smerom k podlahe vás po pár hodinách hrania nevyvedie z pokoja. Obrázok 3: Varovanie platí predovšetkým pre Američanov, ale radšej predvedené chvaty doma neskúšajte...

Vizuálne prezentácie skvele doplňuje dianie v ringu. Vďaka niekoľkým tlačidlám na gamepade a ich stláčaní v správnom poradí sa môžete dopracovať k ničivým kombám, ktoré prilepia oponentov k podlahe a tí potom budú čakať na milosrdné ukončenie zápasu. Teatrálne pády a váľanie striedajú starostlivo vykonané chvaty a protiúdery ochromujúce obranu. Sťažovať sa môžem len na ich nadväzovanie, ktoré je občas dosť podivné a neprirodzené. Naopak, unesený som zo špeciálnych úderov, ktoré sa časom nabijú a ktorými môžete zničiť posledné zvyšky síl protivníka.

Niektoré momenty súboja riešia tvorcovia vyvolaním minihry, v ktorej budete musieť stláčať tlačidlá v správnom poradí, popr. pokúšať obranu pravým analógom. Podľa mňa ide o slabšie prvky, ale pravidelní hráči série WWE 2K sú na nich už zvyknutí. Rozhodne však nemožno ospravedlňovať bugy, na ktoré narazíte snáď každú chvíľu. Postavy podivne zakliesnené do lán ringu, trhané pohyby v tlačenici alebo neschopnosť zaútočiť z niektorých pozícií. Odladenie týchto problémov by hre rozhodne prospelo.

WWE 2K19; screenshot: cover, Styles

Hlavnou tvárou WWE 2K19 sa stal AJ Styles.

WWE 2K19 ide fanúšikom na ruku

Nebudeme si nič nahovárať, dnes recenzovaný titul smeruje na neveľkú komunitu oceňujúcu wrestlingové súboje, takže pochopiteľne nejde o hru pre každého. Napriek tomu dokáže WWE 2K19 zaujať svojím súbojovým systémom, ktorý sa dá celkom ľahko naučiť, starostlivo budovanou atmosférou zápasov, nepreberným množstvom herných režimov a veľkým množstvom postáv. Na kolená však dielo štúdií Yuke's a Visual Concept zráža nakupovanie vizuálnych prvkov pre bojovníkov, zbytočne dlhý vývoj vlastnej postavy a veľké množstvo grafických a technických chýb. Titul WWE 2K19 vychádzajúci na PC, PS4 a Xbox One patrí k zaujímavým alternatívam pre fanúšikov bojových športov, ktoré by nemuseli nikoho vyložene sklamať.

Táto recenzia bola napísaná pre verziu PS4 Pro.

Recenzia WWE 2K19: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 77 % Alza.sk