• Autor: Jiří Fait
Skoro to vyzerá, že sa každý mesiac objaví minimálne jedna správa o tom, že sa podľa nejakej hry chystá seriál či film. Tentoraz sa do objektívov kamier filmových tvorcov dostalo pražské štúdio Warhorse, respektíve teda ich RPG Kingdom Come: Deliverance. Príbeh mladého kováča Henricha, ktorý prežil, aby pomstil svojich rodičov, si zrejme užijeme aj vo filmovom alebo seriálovom spracovaní.
Podľa článku serveru Variety, bývalý výkonný producent Netflix, Erik Barmack, pracuje spolu s Warhorse Studios na už spomínanej adaptácii českého RPG Kingdom Come: Deliverance. Pokiaľ ste sa práve vrátili z niekoľkoročnej karantény a neviete, o čom je reč, tak len v rýchlosti – Príbeh Kingdom Come je zasadený do obdobia Svätej ríše rímskej v roku 1403, kedy sa české krajiny po smrti kráľa Karola IV. a za nie príliš schopnej vlády jeho syna Václava IV. zmietajú v chaose, ktorý sa vo svoj prospech snaží využiť kráľov brat Zikmund a Korunu českú tak získať pre seba. Do toho všetkého sa pripletie mladý kováč Jindra, ktorému Žigmund, alebo skôr jeho armáda, vypáli rodnú ves a povraždí príbuzenstvo.
Nie je to príbeh o mágii a nesmrteľných elfoch, ale o hrdinovi-nehrdinovi, ktorý sa jednoducho snaží prežiť a jedného dňa sa chce dočkať spravodlivosti pre svoju rodinu. Možno práve preto u mnohých ľudí tento v podstate „obyčajný“ príbeh rezonuje. Tvrdí to aspoň PR manažér štúdia Warhorse Tobias Stolz-Zwilling a možno aj to bude kľúčom k úspechu k hranej adaptácii.
Projekt je zatiaľ v ranej fáze vývoja. Vieme len, že na tvorbe sa podieľa firma Wild Sheep Content, ktorú založil už spomínaný Erik Barmack po odchode z Netflixu a samozrejme tiež samotné štúdio Warhorse na čele s CEO firmy Martinom Frývaldským. Či z tohto diela bude nakoniec film alebo seriál, zatiaľ nie je isté. Podľa článku Variety zatiaľ Frývaldský a Barmack zháňajú režiséra, scenáristu a ostatných členov, ktorí by sa do tohto stredovekého projektu pustili.
Tak čo myslíte? Bude to fungovať? Podľa môjho názoru by mohlo – minimálne v našich končinách. Danielovi Vávrovi, zakladateľovi štúdia Warhorse, tiež nikto neveril, že by stredoveké RPG bez drakov a mágie mohlo fungovať a hľa – cez 3 milióny predaných kópií.
• Zdroje: Variety