• Autor: Jakub Němec
O Assassin's Creed Valhalla, najnovšom prírastku dlhoročnej zabijáckej série spoločnosti Ubisoft, sme sa už dozvedeli mnoho detailov. Tvorcovia z montrealskej pobočky naznačili princípy hrateľnosti, predstavili zbraňový arzenál a vysvetlili dôležitosť vlastnej vikingskej osady, ale príbeh si nechávali ako eso v rukáve. Teraz, päť týždňov pred vydaním, sa s ním konečne vytasili a my tak môžeme spoznať Eivorovu rodinu a pochopiť, ako sa dostala skrytá čepeľ až do Škandinávie.
Vydanie Assassin's Creed Valhalla sa pomaly blíži, a preto tvorcovia prikurujú pod kotlom pomocou príbehového traileru, ktorý predstavil postavy dôležité pre osud Eivora. Hlavný hrdina (alebo hrdinka) totiž sám o výprave do Anglicka neuvažuje, presvedčí ho jeho nevlastný brat Sigurd Styrbjornson, syn kráľa Styrbjorna forsberského. Podľa Darbyho McDevitta (narrative director) sa obaja súrodenci navzájom rešpektujú, preukazujú si úctu a konajú v súlade s rodinnými záujmami. Dôkaz dobrých vzťahov symbolizuje exotický dar skrytej čepele, ktorú Sigurd doviezol zo svojej náročnej cesty do Konštantínopolu. Spoločne s ním sa v nórskej osade vylodil tiež člen tajnej spoločnosti Hidden Ones, teda budúcich asasínov.
Práve v tento moment sa Eivorov klan zrejme stane súčasťou večného sporu medzi templármi (The Order of the Ancients) a asasínmi (Hidden Ones), ktorý ho privedú na anglické brehy. Vedľa zákulisnej politiky sa nórski bojovníci budú chcieť na britských ostrovoch usadiť kvôli priaznivejšiemu podnebiu a lepším životným podmienkam v porovnaní s mrazivým severom. O ďalších osudoch Eivora a Sigurda sa už McDevitt viac nerozhovoril, ale naznačil, že Sigurdovo pôsobenie v príbehu bude mať veľký dopad na Eivorov osud.
Ako sme už informovali v predošlých článkoch o Assassin's Creed Valhalla, Eivor bude musieť za existenciu svojej osady bojovať proti rôznym kráľovstvám, kmeňom a záujmovým skupinám, ktoré v Anglicku našli domov pred severskými nájazdníkmi. Dôležitým prvkom hry tak bude nadväzovanie spojenectva, pričom McDevitt zároveň vyvrátil teórie o slobodnom rozhodovaní, s kým budete spolupracovať a proti komu budete viesť vojnu, pretože tieto prvky sú pevne v rukách scenáristov. McDevitt tento krok obhajuje tým, že Assassin's Creed Valhalla síce obsahuje fantastické prvky, ale zároveň sa zakladá na histórii, ktorú by nemali hráči meniť podľa svojej ľubovôle.
Najvýraznejšou dejinnou postavou, ktorá prehovorí do Eivorovho života, bude podľa všetkého kráľ Wessexu Alfréd, ktorý zatiaľ pôsobí ako ústredný antagonista hry, ale fanúšikov seriálu Vikingovia celkom iste poteší, že sa dostane aj na synov povesťami opradeného Ragnara Lothbroka. Postupne narazíme na trojlístok zaujímavých charakterov – na divokého a nepredvídateľného Ivara, Ubbu dúfajúceho v mierumilovné spolužitie všetkých zainteresovaných strán a na Halfdana, ktorý síce pôsobí ako inteligentný a vzdelaný muž, ale ktorého zároveň sužujú paranoidné predstavy. Nepochybujem o tom, že sa v Assassin's Creed Valhalla stretneme ešte s ďalšími významnými osobnosťami, ktoré plnia stránky učebníc dejepisu a Ubisoft si ich zatiaľ necháva v zálohe na ďalšie oznámenie.
Eivor podľa všetkého nebude zásadným hýbateľom historických udalostí, ale skôr dôležitou súčiastkou v dejinnom súkolí. McDevitt zdôrazňuje, že ambície tímu scenáristov smerujú skôr k vyobrazeniu hlavného hrdinu ako človeka, ktorý sa snažil usadiť a prežiť na anglickom pobreží. To znamená, že popri hlavných, prelomových misiách sa budeme venovať menším questom, prieskumu okolia a živému svetu v mestách a osadách. Zároveň ale nebudeme mať možnosť ovplyvňovať Eivorovu osobnosť ako v RPG projektoch. Všetky dialógové voľby totiž budú vychádzať z prirodzeného naturelu vikingského vodcu a mali by byť uveriteľné v rámci deja.
Podľa slov McDevitta sa tak môžete rozhodnúť vyriešiť problémy na základe svojho aktuálneho rozpoloženia, ale všetky budú príbehovo obhájiteľné. Ako príklad uviedol možnosť vyhnúť sa bitke pozvaním provokatéra na rundu opojného moku, vyvliecť sa z bitky pomocou svojho šarmu či prijať výzvu a zmerať sily. Na dôležité príbehové voľby by predsa len malo dôjsť, pretože McDevitt vyhýbavo odpovedal na otázku o počte rôznych vyústení hlavného príbehu, takže sa dá očakávať viac ako jedno (podobne ako v predchádzajúcom diele Odyssey). Zároveň z gameplayu uvoľneného v rámci streamu Ubisoft Forward z 12. júla vieme, že niektoré voľby ovplyvnia priebeh ďalších misií.
Ďalšie informácie o Assassin's Creed Valhalla na seba určite nenechajú dlho čakať, pretože jeho vydanie je takmer za rohom. Naše čakania sa dokonca skrátilo o jeden týždeň, pretože netradičným posunom k skoršiemu dátumu vydania sa Eivorova vikingská výprava stala jedným z launch titulov konzoly Xbox Series X/S. Mimo nej sa Assassin's Creed Valhalla dostane 10. novembra na PC, PS4, Xbox One a Google Stadia. Od 12. novembra bude k dispozícii aj verzia na PlayStation 5.
• Zdroje: oficiálny blog