Alza Dny květen 2. týden BOOST JBL

Vzácna návšteva zo spoločnosti Sigma Corporation

Catalogue
Vzácna návšteva zo spoločnosti Sigma Corporation

V pondelok 18. 9. 2017 sa udiala v odbore fotografickej techniky zvláštna vec, ktorá sa rozhodne nestáva každý deň. Do Českej republiky zavítal prvýkrát v histórii pán Kazuto Yamaki, ktorý je CEO a súčasne aj majiteľom spoločnosti Sigma Corporation, teda známy výrobca najmä objektívov pre zrkadlovky všetkých značiek. Produktový manažér Jakub Stejskal zo spoločnosti Hama, s. r. o., ktorá v Českej republike zastupuje značku Sigma, usporiadal tlačovú konferenciu, kde sa s pánom Yamaki mohli osobne stretnúť vybraní novinári. Nemohli sme, samozrejme, chýbať ani my z Fotomagazínu.

Kazuto Yamaki, majiteľ a CEO Sigma Corporation na návšteve v ČR
Kazuto Yamaki a zástupcovia Alzy – vľavo Martin Pustelník, vpravo Michal Kupsa.
Kazuto Yamaki, majiteľ a CEO Sigma Corporation na návšteve v ČR Kazuto Yamaki, majiteľ a CEO Sigma Corporation na návšteve v ČR Kazuto Yamaki, majiteľ a CEO Sigma Corporation na návšteve v ČR
Kazuto Yamaki, majiteľ a CEO japonskej spoločnosti Sigma Corporation na prvej oficiálnej návšteve v ČR

Sigma: „Small Office, Big Factory“

Človek by si povedal, že na takomto stretnutí toho nie je veľa zaujímavého, pretože všetky technické novinky a podobné záležitosti sa v podstate zásadne na podobných akciách nezverejňujú. Napriek tomu bolo veľmi zaujímavé aj poučné si priamo z úst najpovolanejších vypočuť napríklad niečo z histórie firmy Sigma, alebo napríklad výklad ich základnej firemnej filozofie. Skrátene sa dá povedať, že spoločnosť Sigma bola založená v roku 1961 a súčasný CEO a majiteľ Kazuto Yamaki ju prevzal od svojho otca Michihiro Yamaki. Priznám sa, že mi osobne napríklad vôbec nikdy nenapadlo, že taká veľká firma, ako je Sigma, je v podstate ukážkovým rodinným podnikom. Z výkladu o histórii ma asi najviac zaujala základná myšlienka firmy, ktorá sa dá zhrnúť do vety „Small Office, Big Factory“, teda „Malá kancelária, veľká továreň“. V praxi to znamená, že vo výrobnom závode spoločnosti Sigma je naozaj maximum ľudí zapojených do výroby a len nevyhnutné minimum do technickej podpory, čo, samozrejme, minimalizuje výrobné náklady. Konkrétne pomer zamestnancov uviedol v pomere 1 400 pracovníkov výroby na 200 zamestnancov v administratíve, vedení, marketingu a obchodu dohromady. O výrobe objektívov Sigma firma vytvorila trojicu pekných a zaujímavých videí:

Výroba je niekedy stratová, komponenty iba japonské

V ďalšom programe pán Yamaki hovoril o najnovších objektívoch pre digitálne zrkadlovky a o filmových objektívoch Sigma Cine. Vtipná bola poznámka o fotoaparátoch s čipmi Foveon, kde pán Yamaki priznal, že výroba je zatiaľ stále stratová, ale že ju zatiaľ nemieni ukončiť kvôli svojmu otcovi, ktorý vždy sníval o výrobe fotoaparátov, a tak sa bojí, že keby výrobu zrušil, tak že by ho potom jeho otec ako zombie v noci chodil strašiť. Celkom sa fotoaparátov pod značkou Sigma vyrába zhruba 2 000 kusov. Pán Yamaki tiež zdôrazňoval, že všetky komponenty na výrobu celého sortimentu Sigmy pochádzajú výlučne z Japonska – teda vôbec nič sa nedováža zo zahraničia. Zaujímavý bol aj údaj o tom, že celkovo vyrába Sigma najviac objektívov s bajonetom Canon, ale v Česká republika je výnimočná v tom, že tu sa predá viac objektívov s bajonetom Nikon.

Na záver sa veľa hovorilo o budúcnosti, nových trendoch a podobne. V priestore na otázky novinárov som sa preto pána Yamakiho za redakciu Fotomagazínu spýtal, že keď sa toľko hovorí o miniaturizáciu fotoaparátov (bezzrkadlovky a podobne), tak či Sigma neuvažuje aj o výrobe extrémne malých objektívov, ktorým sa všeobecne hovorí „pancake“, teda „ palacinky “, pre ich plochý dizajn, keď dĺžka týchto objektívov niekedy nepresahuje ani 2 centimetre aj keď sú použiteľné na fullframe formát. Pán Yamaki mi odpovedal, že firma si je vedomá toho, že takéto objektívy sú potrebné a že sa ich v budúcnosti možno dočkáme. Podľa jeho výrazu to na to však najbližšej dobe veľmi nevyzerá. Najmä s ohľadom na to, že chvíľu predtým odpovedal pánovi Neffovi na otázku o vývoji objektívov, že vývoj objektívu, kým sa dostane do výroby, trvá 18, niekedy ale aj 30 mesiacov.

Michal Kupsa

Michal Kupsa sa narodil v roku 1970 v Brne. Fotografovať začal už vo svojich 15 rokoch a novinárskej činnosti prepadol už o tri roky neskôr. Na svojom konte má spoluprácu s množstvom prestížnych českých aj zahraničných médií, vrátane Českej televízie, Českého rozhlasu, National Geographic, Národnej knižnice Kongresu USA, iDNES, nadácie Človek v tiesni a väčšiny česksých magazínov o fotografii a fotografovaní. Zameriava sa predovšetkým na cestopisné články, recenzie fototechniky a vedenie fotografických kurzov.

Print
P-DC1-WEB16
We will call you and advise you professionally
+420 225 340 120
Order inquiry
Question about the product
Please enter your telephone:
Call me
We care about your privacy Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.
More information Less info