AD elektro AD elektro

Unruly Heroes (Mini RECENZIA) – po stopách Opičieho kráľa

Review

Ako určite viete, v nezávislej sfére je poriadna tlačenica. Virtuálne poličky Steamu sa prehýbajú pod prílivom viac či menej kvalitných titulov, ktoré pribúdajú každým dňom, takže sa v nich obyčajný človek môže ťažko orientovať. Preto sa pre vás v našich minirecenziách snažíme hľadať projekty, ktoré by od vás mali dostať šancu, či upozorňujeme na hry, ktoré síce vyzerajú k svetu, ale je lepšie sa im vyhnúť. Dnes sa mrkneme na prvotinu francúzskeho tímu Magic Design Studios, ktorej prináleží miesto v prvej kategórii. Klasická 2D ručne kreslená skákačka Unruly Heroes vás vezme do sveta vytvoreného na základe tradičného dobrodružného príbehu z čínskych povestí. Necháte sa zlákať poetikou ďalekého východu?

Mini Recenzia (PC)

• Žáner: 2D plošinovka • Multiplayer: Áno (LAN, splitscreen) • Vývojár: Magic Design Studios • Vydavateľ: Magic Design Studios • Platformy a Dátum vydania: PC, Xbox One, Switch (23. januára 2019)• Homepage: www.unrulyheroes.com • Čeština: Nie

Obsah mini recenzie Unruly Heroes (PC)

1. Kvarteto bojovníkov putuje na západ
  2. Unruly Heroes zaujmú rozprávkovým prostredím
  3. Mini Recenzia Unruly Heroes: záverečné hodnotenie
  4. HW nároky pre Unruly Heroes PC

Kvarteto bojovníkov putuje na západ

• Mini Recenzia: 30. 1. 2019 • Autor: Jakub Němec

Možno sa vám budem zdať starý, ale živo si pamätám, keď v televízore na začiatku 90. rokov bežal čínsky seriál Opičí kráľ (Xiyou ji, 1986), ktorý bol natočený podľa románu zo 16. storočia Rozprávanie o putovaní na Západ od Wu Čcheng-ena. Ak vám literárne ani televízne spracovanie nič nehovorí, tak vedzte, že ide o dobrodružný príbeh, v ktorom nesúrodá štvorica pútnikov cestuje pre posvätný budhistický spis. Práve túto látku založenú na mytológii ďalekého východu si vzali za vzor tvorcovia z Magic Design Studios a transformovali ju do ručne kreslenej skákačky Unruly Heroes, v ktorej popustili uzdu svojej fantázii.

Unruly Heroes; screenshot: cover

Štvorica postáv nepatrí medzi klasické hrdinské archetypy. Nakoniec vám bude ich prítomnosť celkom príjemná, aj keď nespoznáte bližšie ich osobnosti.

V príbehu sa stretnete s podivnou skupinou zloženou z nebojácneho opičieho bojovníka Wukong, múdreho Sanzanga, chamtivého prasaťa Kihonga a bojovného mnícha Sandmonka. Každý z nich vládne sériu špeciálnych zručností a unikátnym vojnovým štýlom, ktorý odráža pôvodné čínska bojové umenia. Kým opičiak so svojou palicou pokryje väčší priestor a disponuje schopnosťou dvojskok, tak čarodejník môže útočiť z diaľky a dokáže plachtiť. Hráč je tak nútený prepínať medzi jednotlivými charaktery, aby využil ich silu na prekonanie prekážok. Niekedy na správnu kombináciu hrdinov musíte prísť sami, inokedy vám tvorcovia postavia do cesty špecifickú svätyňu aktivovateľnú iba vybraným bojovníkom.

Unruly Heroes zaujmú rozprávkovým prostredím

Hrdinovia musia počas svojej púte prekonať rad prekážok, lúštiť jednoduché rébusy a čeliť démonickým stvoreniam a ich nasledovníkom. Súbojov si užijete relatívne veľa. Počas sekania radových nepriateľov sa budete spoliehať na jednoduchá kombá, útoky z výskoku a správne načasovaný úhyb, aby ste nedošli k úhone. Časom sa naučíte, ako sa vysporiadať s každým typom príšer, takže pre vás budú vítanou výzvou originálne bossfighty. Temnou silou pretvorená zvieratá, čarodejníci a iné nadpozemské bytosti vám dajú poriadne zabrať a budete musieť popremýšľať, akú taktiku na zloduchov zvoliť. Po pár nepriateľských útokoch nájdete medzierku, kde zaútočiť a máte vyhrané.

Unruly Heroes; gameplay: boss Unruly Heroes; gameplay: humor Unruly Heroes; gameplay: rozprávka

Obrázok 1: Unruly Heroes sa nevyhýbajú tradičným bossfightom, v ktorých majú nepriatelia niekoľko štýlov útokov, na ktoré sa budete musieť naučiť reagovať. Obrázok 2: Scenáristi si dali prácu, aby do hrdinských reálií zakomponovali aj humor. Obrázok 3: Počas putovania pre tajomný zvitok sa vtelíte taktiež do porazených protivníkov. Cestovanie duší nie je budhizmu cudzie.

Smrť nemá v mytologických príbehoch miesto, a preto sa k vráteniu na záchytný bod uchýlite len výnimočne. Ak niektorý z kvarteta bojovníkov padne, prepnete na jedného z jeho parťákov a pokračujete v boji, pri ktorom oslobodíte dušu nebohého kamaráta. Táto mechanika funguje celkom prirodzene a v príbehu dochuteným mysticizmom sa jej nemôžeme čudovať. To však neplatí o nepraktickom vymieňaní postáv pomocou jedného tlačidla. Oveľa viac by mi sedelo umiestniť výmenu charakterov na kríž ovládača, s čím by sa pracovalo oveľa intuitívnejšie. Druhá výčitka smeruje k ovládaniu úchopu predmetov, ktoré rozčuľuje svojou nepresnosťou, predovšetkým v hektických momentoch.

Inak si ma plošinovka Unruly Heroes získala na svoju stranu. Oku lahodiaca grafická stránka s príjemne fantastickou atmosférou orientálnych rozprávok dokáže spoľahlivo navnadiť milovníkov pekných skákaček. Tvorcovia sa však nespoliehajú iba na pekne maľované scény, 29 levelov v štyroch svetoch a svižnú hrateľnosť. Svojim priaznivcom ponúka lokálny multiplayer. Uznajte sami, kedy ste si naposledy zahrali skákačku s tromi ďalšími ľuďmi? Projekt Magic Design Studios sa navyše pýši tiež súbojmi hrdinov v aréne. Celkovo teda Unruly Heroes ponúkne za 20 € množstvo zábavy. Ak titulu odpustíte menšie nedostatky, môžete mu dať už od 23. januára príležitosť na vašom PC, Xboxe alebo Switchi.

Unruly Heroes; gameplay: orient Unruly Heroes; gameplay: prostředí Unruly Heroes; gameplay: strom

Obrázok 1: Ručne maľovaná grafika vie vyčarovať kúzelné scenérie, ktoré vás prenesú do exotického prostredia ďalekého východu. Obrázok 2: Autori zakomponovali do Unruly Heroes niekoľko úrovní, v ktorých skladajú hold slávnym klasikám. Napríklad, vlci na vás hádžu sudy ako v Donkey Kongovi. Obrázok 3: Tanečné predstavenia démonickej ženy s kmeňom stromu vyústia do prvej vážnejšej šarvátky v hre.

Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu.

Mini Recenzia Unruly Heroes: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 80 % Alza.sk
75 %
85 %
55 %
Unruly Heroes; mini recenze

• Mytologický príbeh podľa slávnej čínskej povesti
  • Štvorica rôznorodých charakterov, ktorých prednosti musíte využívať
  • Svižná hrateľnosť
  • Vydarené bossfighty
  • Puzzle založené na práci s prostredím
  • Audiovizuálne spracovanie

• Krkolomné chytanie objektov a ich vrhanie
  • Nepraktické prepínanie postáv
  • Boj s radovými potvorami časom omrzí

Since I can remember, I have hidden my identity behind the name Jakub Němec. I have always wanted to experience adventures with the hero, which is why I developed a great passion for books and video games as a child. In interactive worlds, I prefer RPGs of all kinds. Most recently, I am interested in independent titles that have innovative ideas.

iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie

HW nároky pre Unruly Heroes PC

Operačný systém Windows 7 (32/64-bit)