AD homeoffice AD homeoffice

Ako vybrať French press

Zobraziť katalóg
Aktualizované

French press je sklenená kanvička s filtrom, v ktorej sa oddeľuje usadenina od nápoja. Ide o jednu z najlacnejších alternatív prípravy kávy, ktorá je veľmi obľúbená aj celosvetovo rozšírená. Chcete chutnú kávu bez zložitých príprav? Potom je French press práve pre vás.

Jak vybrat French press

Niekoľko tipov na výber French pressu

  1. Podľa počtu šálok pripravovanej kávy vyberte vhodnú veľkosť French pressu

  2. Pri výbere materiálu zvážte, kde všade budete chcieť kanvičku French press využívať

  3. Káva by nemala byť namletá príliš najemno, aby hotový nápoj neobsahoval stopy kávového prášku

Základné parametre na výber French pressu

Materiál French pressu

Nádoba na French press sa najčastejšie vyrába zo skla či z nehrdzavejúcej ocele, z ostatných materiálov sa môžeme stretnúť s medenými či hliníkovými French pressmi, tie však nebývajú tak rozšírené.

  • French press so sklenenou nádobou – Obľúbené French pressy zo žiaruvzdorného skla majú tú výhodu, že cez priehľadnú stenu vidíte množstvo kávy, ktorú pripravujete. Okrem toho ide aj o pekný dizajnový prvok, zvlášť keď je doplnený o ozdobné prvky z nehrdzavejúcej ocele.  

  • French pressy z nehrdzavejúcej ocele – French pressy z nehrdzavejúcej ocele majú vynikajúce tepelnovodivé vlastnosti, takže vám vždy zaistia rovnomerný ohrev kávy. Síce nie sú priehľadné, takže presne nevidíte dávkovanú kávu, no sú však vysoko odolné proti poškodeniu, a hodia sa preto skvele na cesty aj dovolenky.

Objem French pressu

S French presoms s menším objemom pripravíte kávu pre 2 – 4 osoby, ak bežne pripravujete kávu pre viac ako 4 osoby, zvoľte French press s objemom väčším ako 600 ml. Kapacita Fresh pressov je udávaná v šálkach veľkosti 125 ml, podľa ktorej vyberiete ideálnu veľkosť French pressu pre vašu domácnosť.

French pressy

French press

  • Pre milovníkov jemnej kávy
  • Jednoduchá a rýchla príprava kávy
  • Nízka cena prístroja

S kávovú kanvičkou French press pripravíte vynikajúcu kávu jednoducho a za pár minút. Oproti manuálnym aj automatickým presovačom ide o neporovnateľne lacnejšiu záležitosť, pripravená káva si však zachová svoje kvality a praktický filter oddelí mletú kávu od samotného nápoja. French press sú dostupné v rôznych veľkostiach aj v zaujímavom dizajnovom vyhotovení, takže sa hodia do tradičnej aj moderne zariadenej domácnosti.

Výhody a nevýhody
  • Rýchly a jednoduchý spôsob prípravy kávy
  • Jemná až krémovitá chuť bez pripálenia
  • Jednoduchá údržba
  • Nízka cena
  • Nutnosť mať správne zomletú kávu

Najčastejšie otázky pri výbere French pressu

Ako sa pripravuje káva vo French presse?

Príprava je veľmi jednoduchá. Nalejte horúcu vodu s teplotou okolo 96 ºC na hrubo namletú kávu, premiešajte a nechajte lúhovať po dobu 3 – 4 minút. Je dôležité spomenúť, že kávu je potrebné ihneď servírovať. Po procese lúhovania pomaly stlačte piest dole, čím zbavíte kávu usadeniny. Môžete podávať. Zrnkovú kávu si môžete namlieť aj v pohodlí domova pomocou ručného alebo elektrického mlynčeka na kávu.

Pre koho je určený French press?

Pre tých, ktorí majú radi jemnejšiu kávu a radšej jednoduchú prípravu, než zložitý proces. French press je tiež ideálny v prípade, že nechcete míňať za drahšie kávovary.

Prečo si vybrať French press?

Pretože piest na rozdiel od filtračného papiera nezachytáva kávové oleje, čím výsledná káva nestráca chuť. Na rozdiel od moka kávovarom tiež netrpia neduhom trochu spálenej chuti. Nezanedbateľným dôvodom je okrem jednoduchej prípravy nízka cena a pomerne malé rozmery.

Vytlačiť
P-DC1-WEB18
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií