AD homeoffice PET

BMW i3, elektromobil pre radosť z jazdy po meste

Zobraziť katalóg

Plne elektrické BMW i3

maximálny dojazd

300 km

rýchlonabíjanie

39 minút

ZÁRUKA NA BATÉRIE

8 rokov

MAXIMÁLNA RÝCHLOSŤ

150 km/h

Názov článku nepreháňa. Koncepcia a výroba BMW i3 sa totiž úplne vymykajú meradlám obyčajných vozidiel. Špecifikám elektrického pohonu v rušných mestských uliciach podriadili vývojári z automobilky BMW pri tomto vozidle jednoducho všetko. S dojazdom na úrovni 300 kilometrov vás tento elektromobil len tak na holičkách nenechá. Ako dlho sa BMW i3 nabíja, aká bude jeho cena a ako si stojí voči konkurencii?

Čo všetko sa v článku o BWM i3 dozviete?

Konfigurácia a cena BMW i3

Ak vás unavujú neprehľadné cenníky, BMW i3 vám urobí radosť. Výrobca totiž ponúka len dve varianty – čisto elektrické BMW i3 94 Ah BEV a hybridné BMW i3 94 Ah REX, kde elektromotor dopĺňa zážihový dvojvalec, ktorý však slúži len na dobíjanie batérie. V našej ponuke potom nájdete oba modely, a to rovno vo verzii s bohatou príplatkovou výbavou. Cena sa podľa konkrétnej špecifikácie výbavy pohybuje okolo 38 000 Eur.

Najprv sa však pozrieme na základnú výbavu vozidla, v ktorej náhodne nechýba automatické volania v prípade núdze BMW E-Call, výkonnejšie napájanie, zadný parkovací asistent, diaľkové ovládanie vybraných funkcií mobilom alebo deaktivácia airbagu spolujazdca. A čo ona sľúbená príplatková výbava?

BMW i3, príplatková výbava a služby v cene

  • 19" BMW i kolesá z ľahkej zliatiny Turbine styling 428 so zmiešanými pneumatikami
  • Service Inclusive údržba vozidla zadarmo po dobu 5 rokov, alebo 60 000 km
  • Paket Comfort Advanced – LED elementy v predných svetlometoch, multifunkčný volant, vnútorné a vonkajšie zrkadlá s automatickým tlmením odrazivosti, lakťová opierka vpredu, odkladací paket, dažďový senzor s automatickou aktiváciou svetlometov pri zníženej viditeľnosti, automatická klimatizácia, systém pre automatické udržiavanie rýchlosti s brzdnou funkciou
  • Paket Business – Komfortný prístupový systém, navigačný systém Professional, HiFi systém Harman Kardon, ConnectedDrive Services, príprava pre mobilný telefón s rozhraním Bluetooth vrátane rozšírenej konektivity s inteligentným telefónom
  • Paket Charging – vyhrievanie sedadiel vodiča a spolujazdca, tepelné čerpadlo, trojfázové rýchlonabíjanie striedavým prúdom, rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom
  • Farebné a materiálové vyhotovenie interiéru podľa špecifikácie

Jazdné profily BMW i3 a dojazd až 300 km

Elektromobil BMW i3 ponúka celkom tri základné jazdné režimy – Comfort, Eco Pro a Eco Pro Plus. Avšak je nutné dodať, že extrémne záleží na všetkých podmienkach: počte pasažierov, profile trasy, sile vetra, počte rozbehnutí a zabrzdení, a predovšetkým na tom, "ako veľmi na to šliapete". Akcelerácia si vyberá na dojazde zďaleka najväčšiu daň – často jej však nemožno odolať.

  • Comfort režim sa prezentuje bleskovou akceleráciou a zároveň silnou rekuperáciou. Ide o mód vhodný skôr pre skúsenejších vodičov, pretože s takto výraznou akceleráciou je potrebné disponovať správnym citom v pravej nohe pri ovládaní plynového pedálu. Iste ide len o zvyk, postupom času sa zaučí aj menej zdatný vodič.
  • Možno najlepšou voľbou sa stane používanie módu Eco Pro, ktorý zníži akceleráciu, predĺži dojazd, ale len mierne obmedzí výkon všetkých spotrebičov. Po zošliapnutí pedálu na podlahu je však stále k dispozícii plný výkon. Oproti režimu Comfort vzrastie dojazdová vzdialenosť približne o 20 km.
  • Eco Pro+ potom obmedzí všetky spotrebiče vrátane klimatizácie a stiahne aj maximálnu rýchlosť na 90 km/h. Len v tomto režime je možné zdolať avizovaných 300 kilometrov na jedno nabitie. Oproti Comfort režimu tak narastie dojazdová vzdialenosť o celých 40 kilometrov.

Elektrický automobil, BMW i3

Hybridný model BMW i3 REX s doplnkovým spaľovacím motorom

Ohľadom dojazdu BMW i3 nemožno opomenúť ani druhý variant tohto auta, ktorý obsahuje "predlžovač dojazdu", konkrétne ide o model BMW i3 REX. Výhoda spočíva v integrovanom dvojvalcovom motore s objemom 647 cm3, s výkonom 27 kW, ktorý pridáva k dojazdu ďalších 120 až 150 kilometrov. V princípe funguje motor ako dodatočný generátor elektrickej energie a na samotnú prevádzku BMW i3 nestačí.

Ako prebieha nabíjanie BMW i3?

Iste vás zaujíma, aké máme skúsenosti s nabíjaním BMW i3. Pretože väčšina vodičov najazdí súkromným vozidlom približne 50 kilometrov denne, na dobitie do ďalšieho pracovného dňa si v pokoji vystačíte aj s bežnou domácou 230 V zásuvkou. Tá dokáže nabiť úplne prázdnu batériu na 80 % za relatívne dlhých 8 hodín. Spravidla však budete nabíjať akumulátor čiastočne plný, takže celý priebeh nabíjania sa skráti napríklad na polku.

BMW i Wallbox, nabíjacia stanica

Ak si nemôžete dovoliť čakať viac hodín, bude lepšie použiť výkonnejšie nabíjacie stojany. Pri verejných nabíjacích staniciach s jednosmerným prúdom je energia s konštantným napätím natlačená do batérií už počas 39 minút. Ak nie je k dispozícii takto vybavená stanica, môžete nabiť svoje BMW i3 pri stanici so striedavým prúdom, kde batériu nabijete za menej ako tri hodiny. Obe hodnoty platia pre nabitie akumulátorov na 80 %.

BMW predáva aj vlastné nabíjacie stanice

Rýchle a jednoduché nabíjanie maximálnou rýchlosťou vám zaistia špeciálne dobíjacie stanice, ktoré je možné zakúpiť ako príslušenstvo priamo od BMW.

  • BMW i Wallbox – praktická nabíjacia stanica, ktorá uľahčuje obsluhu a proces nabíjania. V domácom prostredí skráti čas nutný pre nabíjanie pod 8 hodín. Zároveň však počas nabíjania dodáva autu ďalšiu potrebnú energiu, napríklad pre vyhriatie alebo vychladenie interiéru. Aktuálna cena je približne 1 000 €.
  • BMW i Wallbox Plus – okrem vyššie uvedeného ponúka možnosť ovládania dobíjacia stanica prostredníctvom aplikácie pre iOS a Android. Novinkou je tiež integrácia čítačky čipových kariet, ktorá umožňuje sledovať napríklad individuálne náklady na prevádzku elektromobilu. BMW ponúka zariadenia za približne 1 100 €.
  • BMW i Wallbox Pro – dizajnovo vydarená nabíjacia stanica sa ovláda pomocou sedempalcového dotykového displeja. Postup nabíjania možno navyše podrobne sledovať z aplikácie na smartfóne. BMW dokonca ponúka aj aplikáciu pre Apple Watch. Proces nabíjania je vďaka príkonu 7,4 kW skrátený na menej ako 3 hodiny. Wallbox Pro navyše vie využívať napríklad aj energiu vyrobenú z vašich domácich solárnych panelov. Náklady na prevádzku automobilu tak môžu po prvotnej investícii klesnúť až na úplné minimum.

Menšia hmotnosť, menšia spotreba = BMW i3

Automobil BMW i3 bol od samého počiatku navrhnutý ako elektromobil. Dizajnéri tak mohli popustiť uzdu svojej fantázii a navrhnúť úplne odlišné vizuálne, ale hlavne technické riešenia. Ide o množstvo zaujímavých detailov, vďaka ktorým BWM i3 prevyšuje rad konkurenčných elektromobilov, pri ktorých musel výrobca vychádzať z už sériovo vyrábaného automobilu.

Elektrický automobil, BMW i3, konštrukcia

Priestor pre posádku je totiž navrhnutý v snahe minimalizovať váhu elektrovozidla. Výrobca siahol po ľahkom karbóne, a navyše takmer nepoužil skrutky, a to nielen v interiéri, ale aj pri spojení s hliníkovým podvozkom. V samotnom podvozku sa zároveň ukrývajú všetky systémy vrátane akumulátorov, klimatizácie i hnacieho ústrojenstva. Vďaka nízko položenému ťažisku tak má BMW i3 skvelú jazdnú dynamiku.

Hlavné technické odlišnosti BWM i3 od klasických automobilov

  • Široké použitie hliníka a karbónových kompozitov znižuje hmotnosť až o 30 %
  • Vonkajšia karoséria z recyklovaného termoplastu
  • Nečakaný dostatok priestoru na zadných sedadlách
  • Absencia stredového stĺpika dovoľujúci ľahké nastupovanie alebo napríklad manipuláciu s detskou sedačkou

BMW i3 a zážitok z prvej akcelerácie

Ak ste doteraz neriadili elektromobil, tak je pomerne náročné si predstaviť, k čomu dôjde po prvom zošliapnutím plynového pedálu. BMW i3 totiž vystrelí vďaka 125 kW elektromotoru vpred ako raketa, teda ak pred sebou budete mať dostatok priestoru. Ku zrýchleniu z 0 na 100 km/h totiž BMW i3 stačia len 7,3 sekundy, čo je len o málinko viac ako pri novej športovej Octavii RS. Na mestské rodinné auto celkom dobrý výkon, nemyslíte?

Na použitom elektromotore je však zaujímavá jedna podstatná skutočnosť. Tou nie je nič iné než to, že maximálny krútiaci moment je k dispozícii už od nulových otáčok až do 4 800 otáčok za minútu, kedy agregát dosiahne maximum výkonu 125 kW. Neskôr sila elektromotora klesá už len pozvoľna. Pri maximálnych konštrukčných 8 000 otáčkach za minútu potom elektromotor disponuje približným výkonom na úrovni 105 kW.

Príde vám riadenie obyčajného auta zložité? Hrať si stále so spojkou a neustále radiť? V BMW i3 budete takýchto zbytočností ušetrení. Na ovládanie auta vám stačí v podstate len plynový pedál. Ako je to možné? Akonáhle totiž dáte nohu z plynu, elektromotor auto prirodzene brzdí. BMW počas dlhodobých testov v praxi overilo, že až 75 % brzdných manévrov vyriešite jednoduchým zložením nohy z plynu. Myslíme si, že túto vlastnosť ocení možno ešte väčšie percento žien za volantom.

Elektromobily BMW i3 a BMW i8 používa aj Polícia ČR

Elektromobily majú pred sebou žiarivú budúcnosť. V podstate sa čaká len na výraznejšie zlacnenie. Možno s tým pomôže aj štát, pretože v mnohých európskych krajinách je možné na obstaranie elektromobilu čerpať dotácie v rádoch niekoľko tisíc eur. Prvou lastovičkou, a možno skôr reklamou pre elektrické BMW, je spolupráca s Políciou ČR. Tá si zatiaľ zaobstarala 11 kusov BMW i3 na skúšobnú prevádzku, po ktorej vyhodnotení možno očakávať výrazné rozšírenie tejto flotily.

Polícia ČR sa však obzerá aj po športových elektromobiloch. Jasným dôkazom je testovanie žihadla BMW i8, ktoré disponuje fantastickým zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Vynikajúce športové parametre, možno až nečakane silná akcelerácia a najmä náhle zdravotné problémy vodiča však stáli za nešťastnou a médiami hojne debatovanou nehodou testovacieho BMW i8. Polícia ČR však v spolupráci s dealerom značky zabezpečila prakticky okamžitú náhradu a už teraz sa môžete s policajným BMW i8 na cestách opäť stretnúť.

BMW i8, Policie ČR BMW i3; policie

BWM i3, recenzie a testy

Ako si elektromobil BMW i3 viedol v očiach odbornej verejnosti? Anglický TopGear.com vo svojej recenzii uvádza, že BMW i3 predstavuje prelom v rámci mestských elektromobilov. Hneď v úvode potom konštatuje, že konkurenčný Nissan Leaf pôsobí vedľa BMW staromódne. Vozidlo dostalo nadpriemerné hodnotenie 9 bodov z 10 možných.


Ďalší anglický server Autocar.co.uk hodnotí BMW i3 štvoricou hviezdičiek z piatich. Na elektroautách vyzdvihujú predovšetkým atraktívny dizajn, vyzývavý interiér a celkovo veľký krok vpred v rámci elektromobilov dostupných širokej verejnosti.

Opäť štyri hviezdičky získava BMW i3 od odborníkov z Autoexpress.co.uk. Tým sa trošku nepozdáva cena v porovnaní s konkurenciou, napriek tomu konštatujú, že ide o naskrz praktické auto určené do mestskej premávky. Redakcia sa v recenzii tiež zamýšľa nad možnými problémami s budúcim predajom jazdeného BMW i3. Po troch rokoch prevádzky možno údajne očakávať, že za ojazdené BMW i3 obdržíte len 30 % predajnej ceny, čo je skutočne málo. Ide však o pomerne ojedinelý názor a pohľad na súčasné bazárové ceny BMW i3 takto zásadný prepad hodnoty vozidla nenaznačujú, a to aj zásluhou 8-ročnej záruky, ktorú BMW na batérie poskytuje.

Elektromobily – dobíjacie stanice sú v SR stále dostupnejšie

Z laického pohľadu je pri elektromobiloch najväčší problém s nabíjaním. Zatiaľ neexistuje tak jednoduché riešenie, akým je benzínová pumpa, kde natankovanie plnej nádrže a zaplatenie zvládnete za 5 minút. Blýska sa však na lepšie časy. Sieť dobíjacích staníc sa rýchlym tempom rozširuje, ešte počas roku 2017 sa ich počet rozrastie na viac ako 200. V zahraničí je potom situácia v počte dobíjacích miest ešte lepšia.

A ako prebieha platenia? Pomerne ľahko, pretože pri niektorých staniciach je nabíjanie úplne zadarmo. Za benzín alebo naftu minie priemerný vodič rádovo oveľa viac.

300+ dobíjecích stanic; 1200+ registrovaných elektromobilů v ČR

Premýšľate, či je niekde vo vašom blízkom okolí dobíjacia stanica pre vaše budúce BMW i3, prípadne iný elektromobil? Pozrite sa na prehľadnú interaktívnu mapu dobíjacích staníc v SR, ktorá je pravidelne aktualizovaná.

Porovnanie: BMW i3, Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf a Tesla Model S 75D

Na trhu elektromobilov je rozhodne z čoho vyberať. Kým BMW i3 exceluje v tesných uliciach miest, Tesla sa vyžíva na diaľniciach, kde plne oceníte jej výkon. Prekážkou pre mnohých bude samozrejme cena. Aj taký Nissan Leaf štartuje na hranici 30 699 €. Oproti klasickej českej Octavii je to skutočne veľa. Na druhú stranu, ak vyššiu cenu a ešte len sa budujúcu sieť dobíjacích staníc unesiete, pri voľbe ľubovoľného z nižšie uvedených vozidiel sa môžete tešiť na skvelé jazdné parametre, minimálne prevádzkové náklady a nulové emisie.

ElektromobilBMW i3VW e-GolfNissan LeafTesla Model S 75D
Maximálny dojazd300 km300 km250 km490 km
Rýchlonabíjanie (80%)30 minút45 minút30 minút70 minút
Klasické nabíjanie (100%)14 hodín17 hodín13 hodín8 hodín
Kapacita batérie33 kWh36 kWh30 kWh75 kWh
Výkon125 kW100 kW80 kW386 kW
Hmotnosť1 320 kg1 510 kg1 505 kg2 108 kg
Krútiaci moment250 Nm290 Nm224 Nm498 Nm
Spotreba (na 100 km)12,6 kWh12,7 kWh15 kWh19,13 kWh
Maximálna rýchlosť150 km/h150 km/h144 km/h250 km/h
Objem batožinového priestoru260 l341 l370 l894 l
Orientačná cena-36 799 €30 699 €114 999 €

Predaj elektromobilov štartuje na Alza.sk práve teraz

Je to tak. Práve teraz meníme dejiny a štartujeme revolučný spôsob predaja automobilov výhradne cez internet. Niektoré modely budeme mať určite vystavené v showroome v Bratislave. Aktuálne tu narazíte na niektorú Teslu. Ostatne pomerne nedávno sme vám podrobne predstavili Teslu Model S 75D a tiež rodinné SUV Tesla Model X 100D. Na showroome potom bude iste k videniu aj naša novinka v podobe BMW i3. Tak sa príďte pozrieť!

BMW i3 na operatívny lízing

Aj keď je cena elektromobilu BMW i3 napríklad v porovnaní s TESLA Model X oveľa nižšia, mohla by vás zaujať ponuka operatívneho leasingu. Jasnou výhodou je nulová počiatočná investícia, komplexné poistenie v rámci mesačného paušálu aj všetky servisné zásahy úplne zadarmo. Operatívny lízing má však aj obmedzenia. Tým hlavným je ročný nájazd, ktorý by sa mal pohybovať na úrovni 10 000 km. Mesačný paušál pri dĺžke trvania operatívneho lízingu 48 mesiacov vychádza približne na 459 € bez DPH pri BMW i3 so základnou výbavou.

i Zaujala vás ponuka operatívneho leasingu? Viac informácií nájdete na bmwnadosah.cz. Ak ste však už rozhodnutí, stačí BMW i3 vložiť do košíka a zvoliť ako platobnú metódu operatívny lízing.

Elektromobily a parkovanie

Nemáte v Prahe kde zaparkovať a každý deň vďaka tomu trávite v strese? S elektromobilom BMW i3 hravo vyzrejete aj na platené parkovacie zóny v Prahe. Stačí svoj elektromobil zaregistrovať a uhradiť ročný poplatok 100 Kč. Navyše oproti bežným vodičom majú majitelia elektromobilov jedno veľmi podstatné privilégium. Totiž nárok na povolenie na parkovanie, aj keď nemajú v Prahe trvalý pobyt alebo sídlo firmy. Podobných výhod sa isto dočkajú majitelia elektromobilov aj v ďalších mestách.

Vytlačiť
P-DC1-WEB19
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií