AD elektro Motorola EDGE 50

Book of Demons (Mini RECENZIA) – diablovka z papiera

Máte radi akčné RPG? Tak to ste dnes na správnej adrese, pretože si predstavíme jednu zo zaujímavých alternatív izometrických klikačiek. Pokiaľ máte radi Diablo, Titan Quest, Van Helsing alebo budúci rok na konzoly mieriaci Path of Exile, tak celkom určite nepohrdnete nezávislým projektom s netradičným vizuálom a mechanikami. Vývojári z varšavského štúdia Thing Trunk vypúšťajú z predčasného prístupu svoju prvotinu Book of Demons, v ktorej sa snúbi klasická klikačka s kartovým princípom komb. Znie to možno ako kočkopes, ale hrá sa to náramne. Na nasledujúcich riadkoch zistíte, prečo by ste mali dať tomuto titulu šancu.

Mini Recenzia

• Žáner:   Akčné RPG   • Vývojár:   Thing Trunk   • Vydavateľ: Thing Trunk • Platformy a Dátum vydania: PC (13. decembra 2018)

Obsah Mini Recenzie Book of Demons

1. Návyková hrateľnosť Book of Demons
  2. Každý chce svoju legendárku
  3. Mini Recenzia Book of Demons: záverečné hodnotenie

Návyková hrateľnosť Book of Demons

• Mini Recenzia: 14. 12. 2018 • Autor: Jakub Němec

V našej redakcii si sklamanie z oznámenia Diablo: Immortal liečime po svojom. Štěpán Lenk sa uchýlil ku switchovej verzii Diabla III a je z nej absolútne nadšený. Ja túto konzolu nevlastním, takže som, vyhýbajúc sa už vydaným titulom, objavil nezávislý projekt Book of Demons. Studio Thing Trunk sa vydalo po zdanlivo vychodených cestičkách izometrických akčných RPG, ale potom, čo pridali vlastné nápady, sa výsledný titul na hony vzdialil pôvodnej koncepcii. Staromilská klikačka sa tak premenila na papierovú rúbačka, kde hlavné slovo majú kombá kariet, ktoré si musíte starostlivo navoliť.

Book of Demons; screenshot: cover

Porážkou arcidémona zábava v Book of Demons ešte len začína. Môžete sa ponoriť do ďalších dungeonov a hľadať čo najlepšiu výbavu pre svojho hrdinu.

Náš hrdina sa vydáva do podzemia, kde má skoncovať pekelnému vyčíňaniu démonov a so sebou si berie výbavu na základe svojho povolania – rytier, lukostrelci, kúzelník. Každý podľa svojho uváženia môže vlastniť tri typy kariet: červené sú nabíjacie a možno ich použiť kedykoľvek (napr. fľaštičky doplňujúce život, bomby pre rytiera alebo šípy pre strelkyňu), modrá farba značí mágiu, ktorú možno prevádzkovať pri dostatku magickej tekutiny (najčastejšie som ju využíval s čarodejníkom) a zelené karty značia výbavu. Môžete ich teda pobrať, koľko chcete do maximálnej hodnoty many. Takže čím kvalitnejšie máte vybavenie, tým menej môžete kúzliť. Tento veľmi záludný systém vás bude nútiť premýšľať a kombinovať rôzne predmety, aby ste boli schopní prežiť v podzemí.

Každý chce svoju legendárku

Samotná výbava bude predmetom vášho záujmu v dedinke pred starou katedrálou preplnenou zlom. Staršina (nie nepodobný Deckardu Cainovi) dokáže identifikovať neznáme karty, miestna veštkyňa vie karty vylepšovať po zaplatení požadovaných run a mladica vám za drobný poplatok sprístupní začarované ingrediencie, ktoré ste cestou namiešali. Odmenou vám budú zlatky, lektvary a s trochou šťastia aj vzácne karty. Legendárne predmety majú silnejšie vlastnosti pôvodného vybavenia, ktoré ste si do tej doby možno už vylepšili. Často tak budete v Book of Demons premýšľať, či s umiestnením legendárky nepočkať, než si ju tiež trošku posilníte.

Book of Demons – Freeplay (gameplay)

Jednotlivým dungeonom možno nastaviť ich dĺžku, takže si svoj pobyt v Book of Demons môžete dobre naplánovať. Verte mi však, že to prieskumom jednej pivnice neskončí, pretože budete mať chuť pustiť sa do ďalšieho.

Vylepšovanie postavy so sebou nesie skôr jednoduchší princíp, kedy rozdeľujete bod po splnení úrovne buď do posilnenia životnej, či magickej energie. Počas prieskumu podzemia sú k nájdeniu tiež zvitky schopné hodnoty oboch štatistík posunúť smerom nahor. Nebude to ľahké rozhodovanie, pretože monštrá vaše zručnosti preveria do posledného mávnutia mečom. Hordy pekelníkov s neprebernými vlastnosťami vyžadujú rôzne prístupy a mnohokrát budete narýchlo prehadzovať karty počas boja. Vypísať len základné jednotky by prekročilo rozsah tohto textu, a čo potom keď sa namixujeme dohromady s nápaditými bossmi?

Asi ste pochopili, že mi dielo poľských autorov z Thing Trunk učarovalo. Jasne, nie je to Diablo, ani nič podobné, skôr vzdanie holdu legende s prímesou kartových mechanik. Ale rádoby papierový vzhľad, grafické efekty a roztomilé poskakovanie postavičiek po mape má niečo do seba. Vo vnútri Book of Demons búši srdce v rytme podarenej hrateľnosti s dômyselne vymyslenými mechanikami, ktoré vás udržia pri obrazovkách dlhší čas, než si z počiatku budete myslieť. Za cenu okolo 20 € nemôžu milovníci diablovek urobiť chybu. Titul bude dostupný v plnej verzii na PC od 13. decembra.

Book of Demons; gameplay: fight Book of Demons; gameplay: dediny Book of Demons; gameplay: karty

Obrázok 1: Počiatočné rozvážne tempo sa v záverečných fázach príbehu a vo voľnej hre na vyššej obtiažnosti zvrhne v poriadnu klikanicu. Obrázok 2: Dedinka pred katedrálou akoby z oka vypadla útočisku z Diabla. Obrázok 3: V Book of Demons sa výbava zostavuje priraďovaním kariet. Fungujúcich kombinácií je nepreberne.

Mini Recenzia Book of Demons: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 90 % Alza.sk
90 %