Emise pro AP+ v app - všechny segmenty Emise pro AP+ v app - všechny segmenty

Vzácna návšteva zo spoločnosti Sigma Corporation

Zobraziť katalóg
Vzácna návšteva zo spoločnosti Sigma Corporation

V pondelok 18. 9. 2017 sa udiala v odbore fotografickej techniky zvláštna vec, ktorá sa rozhodne nestáva každý deň. Do Českej republiky zavítal prvýkrát v histórii pán Kazuto Yamaki, ktorý je CEO a súčasne aj majiteľom spoločnosti Sigma Corporation, teda známy výrobca najmä objektívov pre zrkadlovky všetkých značiek. Produktový manažér Jakub Stejskal zo spoločnosti Hama, s. r. o., ktorá v Českej republike zastupuje značku Sigma, usporiadal tlačovú konferenciu, kde sa s pánom Yamaki mohli osobne stretnúť vybraní novinári. Nemohli sme, samozrejme, chýbať ani my z Fotomagazínu.

Kazuto Yamaki, majiteľ a CEO Sigma Corporation na návšteve v ČR
Kazuto Yamaki a zástupcovia Alzy – vľavo Martin Pustelník, vpravo Michal Kupsa.
Kazuto Yamaki, majiteľ a CEO Sigma Corporation na návšteve v ČR Kazuto Yamaki, majiteľ a CEO Sigma Corporation na návšteve v ČR Kazuto Yamaki, majiteľ a CEO Sigma Corporation na návšteve v ČR
Kazuto Yamaki, majiteľ a CEO japonskej spoločnosti Sigma Corporation na prvej oficiálnej návšteve v ČR

Sigma: „Small Office, Big Factory“

Človek by si povedal, že na takomto stretnutí toho nie je veľa zaujímavého, pretože všetky technické novinky a podobné záležitosti sa v podstate zásadne na podobných akciách nezverejňujú. Napriek tomu bolo veľmi zaujímavé aj poučné si priamo z úst najpovolanejších vypočuť napríklad niečo z histórie firmy Sigma, alebo napríklad výklad ich základnej firemnej filozofie. Skrátene sa dá povedať, že spoločnosť Sigma bola založená v roku 1961 a súčasný CEO a majiteľ Kazuto Yamaki ju prevzal od svojho otca Michihiro Yamaki. Priznám sa, že mi osobne napríklad vôbec nikdy nenapadlo, že taká veľká firma, ako je Sigma, je v podstate ukážkovým rodinným podnikom. Z výkladu o histórii ma asi najviac zaujala základná myšlienka firmy, ktorá sa dá zhrnúť do vety „Small Office, Big Factory“, teda „Malá kancelária, veľká továreň“. V praxi to znamená, že vo výrobnom závode spoločnosti Sigma je naozaj maximum ľudí zapojených do výroby a len nevyhnutné minimum do technickej podpory, čo, samozrejme, minimalizuje výrobné náklady. Konkrétne pomer zamestnancov uviedol v pomere 1 400 pracovníkov výroby na 200 zamestnancov v administratíve, vedení, marketingu a obchodu dohromady. O výrobe objektívov Sigma firma vytvorila trojicu pekných a zaujímavých videí:

Výroba je niekedy stratová, komponenty iba japonské

V ďalšom programe pán Yamaki hovoril o najnovších objektívoch pre digitálne zrkadlovky a o filmových objektívoch Sigma Cine. Vtipná bola poznámka o fotoaparátoch s čipmi Foveon, kde pán Yamaki priznal, že výroba je zatiaľ stále stratová, ale že ju zatiaľ nemieni ukončiť kvôli svojmu otcovi, ktorý vždy sníval o výrobe fotoaparátov, a tak sa bojí, že keby výrobu zrušil, tak že by ho potom jeho otec ako zombie v noci chodil strašiť. Celkom sa fotoaparátov pod značkou Sigma vyrába zhruba 2 000 kusov. Pán Yamaki tiež zdôrazňoval, že všetky komponenty na výrobu celého sortimentu Sigmy pochádzajú výlučne z Japonska – teda vôbec nič sa nedováža zo zahraničia. Zaujímavý bol aj údaj o tom, že celkovo vyrába Sigma najviac objektívov s bajonetom Canon, ale v Česká republika je výnimočná v tom, že tu sa predá viac objektívov s bajonetom Nikon.

Na záver sa veľa hovorilo o budúcnosti, nových trendoch a podobne. V priestore na otázky novinárov som sa preto pána Yamakiho za redakciu Fotomagazínu spýtal, že keď sa toľko hovorí o miniaturizáciu fotoaparátov (bezzrkadlovky a podobne), tak či Sigma neuvažuje aj o výrobe extrémne malých objektívov, ktorým sa všeobecne hovorí „pancake“, teda „ palacinky “, pre ich plochý dizajn, keď dĺžka týchto objektívov niekedy nepresahuje ani 2 centimetre aj keď sú použiteľné na fullframe formát. Pán Yamaki mi odpovedal, že firma si je vedomá toho, že takéto objektívy sú potrebné a že sa ich v budúcnosti možno dočkáme. Podľa jeho výrazu to na to však najbližšej dobe veľmi nevyzerá. Najmä s ohľadom na to, že chvíľu predtým odpovedal pánovi Neffovi na otázku o vývoji objektívov, že vývoj objektívu, kým sa dostane do výroby, trvá 18, niekedy ale aj 30 mesiacov.

Michal Kupsa

Michal Kupsa sa narodil v roku 1970 v Brne. Fotografovať začal už vo svojich 15 rokoch a novinárskej činnosti prepadol už o tri roky neskôr. Na svojom konte má spoluprácu s množstvom prestížnych českých aj zahraničných médií, vrátane Českej televízie, Českého rozhlasu, National Geographic, Národnej knižnice Kongresu USA, iDNES, nadácie Človek v tiesni a väčšiny česksých magazínov o fotografii a fotografovaní. Zameriava sa predovšetkým na cestopisné články, recenzie fototechniky a vedenie fotografických kurzov.

Vytlačiť
P-DC1-WEB04
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií