Na začiatku júla spoločnosť NVIDIA predstavila verejnosti svoje nové grafické karty s označením „SUPER“. V tom čase išlo o grafické karty GeForce RTX 2060 SUPER a GeForce RTX 2070 SUPER, ktoré sme pre vás samozrejme otestovali aj v našich recenziách. Teraz do skladačky okolo týchto nových „SUPER“ kariet zapadne zostávajúci dielik, pretože dnes si na Alza.sk otestujeme poslednú grafickú kartu z tejto série, ktorou je GeForce RTX 2080 SUPER. Aká teda je grafická karta NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER Founders Edition v referenčnom podaní spoločnosti NVIDIA?
Grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition je postavená na najnovšom hernom grafickom čipe NVIDIA TU104 (TU104-450-A1) spoločnosti NVIDIA, na ktorý sú pomocou 256-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR6 s kapacitou 8 GB. Ide o grafickú kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning SuperSampling), svojím výkonom tak NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition spadá do segmentu grafických kariet vysokého výkonu (high-end), kde medzi najnovšími grafickými kartami Turing zaberá druhú najvyššiu priečku výkonnostného rebríčka.
Frekvencia grafického čipu je 1 650/1 815 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí 1 938 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR6 predstavuje efektívnu frekvenciu 15 500 MHz. Všetky frekvencie grafickej karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition sú tak nastavené na referenčné hodnoty.
Grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition meria na dĺžku 267 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie len 2 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará pasív zložený z hliníkových rebier, ktorého základňu potom pre lepší odvod tepla tvorí výparníkové komora (Vapor chamber). Grafickej pamäte aj moduly napájací kaskády sú chladené spoločne s grafickým čipom a odpadové teplo je z nich odvádzané priamo do výparníkové komory.
Aktívnu časť systému chladenia tvoria dva asynchrónne riadené 85 mm ventilátory s 13 trojuholníkovými lopatkami. Grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition bohužiaľ nedisponuje funkciou semi-pasívneho chladenia, a tak sa oba ventilátory otáčajú rýchlosťou 1 500 ot/min aj v dobe, keď karta nie je nijako vyťažená (vyššia hlučnosť v pokoji). Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition na skóre 97,5 % a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak prešla (minimálna hranica je 97 %).
O napájanie grafickej karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition sa stará 8 + 2-fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 6-pinového a jedného 8-pinového konektora. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 250 W (max. 280 W) a ten na jej prevádzku odporúča zdroj s výkonom minimálne 650 W.
Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition riešené pomocou troch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port), jedného konektora HDMI 2.0 a jedného konektora USB-C (VirtualLink). V balení grafickej karty potom nájdete tiež redukciu DP/DVI-D (Dual Link).
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition zaradili nasledujúce modely zo segmentu vysokého výkonu (high-end):
ŠPECIFIKÁCIE GRAFICKÝCH KARIET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Veľkosť Tranzistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Veľkosť Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
NVIDIA RTX 2080 SUPER FE | TU104 TU104-450-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
3072 192 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/15500 |
1 650 MHz 1 815 MHz 1 905 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Gigabyte Aorus RTX 2080 Ti XTREME 11G | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12 nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1 350 MHz 1 770 MHz 1 860 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Asus Dual RTX 2080 O8G | TU104 TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
2944 184 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 515 MHz 1 800 MHz 1 860 MHz |
PCIe 3.0 x16
225 W |
NVIDIA RTX 2070 SUPER FE | TU104 TU104-410-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 605 MHz 1 770 MHz 1 860 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
MSI RTX 2070 VENTUS 8G | TU106 TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12 nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 410 MHz 1 620 MHz 1 785 MHz |
PCIe 3.0 x16
175 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2 12,000 million 16 nm FinFET |
3584 224 88 |
GDDR5X 11.264 GB 352b/11104 |
1 557 MHz 1 671 MHz 1 893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 | Vega 20 Vega 20 XL GCN 5.1 GEN |
331mm2 13,230 million 7 nm FinFET |
3840
240 64 |
HBM2 16.384 GB 4096b/2000 |
1 400 MHz 1 750 MHz 1 766 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Sapphire RX 5700 XT 8G | Navi 10 Navi 10 XT RDNA |
251mm2 10,300 million 7 nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 605 MHz 1 755 MHz 1 785 MHz |
PCIe 4.0 x16
225W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10 Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14 nm FinFET |
4096 256 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1890 |
1 247 MHz 1 632 MHz 1 515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10 Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14 nm FinFET |
3584 224 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1600 |
1 156 MHz 1 590 MHz 1 496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyšších hodnôt snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov umiestňované zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe umiestnená hore a naopak, model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytváraných snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýze plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako predchádzajúci ukazovateľ, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.
Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Na meranie prevádzkových vlastností grafických kariet využívam nástroj 3DMark a jeho záťažový test s názvom Time Spy Stress Test. Tento test sa skladá z celkom 20 prechodov minútovej scény Time Spy a trvá tak pomerne dlhých 20 minút, počas ktorých grafická karta pracuje na plný výkon a zahreje sa tak na svoju bežnú prevádzkovú teplotu. Až po dosiahnutí pracovnej teploty grafickej karty, najčastejšie v poslednom prechode scény, potom meriam jej prevádzkové vlastnosti. Spotrebu (príkon) celého testovacieho systému s danou grafickou kartou na palube potom testujem v počítačovej hre Crysis 3 a rozlíšení 1 920 × 1 080 px. Ako teda grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition v tomto záťažovom teste dopadla?
SUMARIZÁCIA PREVÁDZKOVÝCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition | Hodnota | Poznámka k meraniu |
Pracovná teplota | 77 °C | Merané ako maximum v poslednom prechodu |
Reálná pracovná frekvencia | 1 905 MHz |
Merané ako maximum v poslednom prechodu
|
Spotreba systému | 377 W | Merané v Crysis 3 |
Otáčky ventilátorov | 2 050 ot/min (Fan 1) 2 050 ot/min (Fan 2) |
Merané na konci testu |
Hlučnosť | 40,9 dBA | Interpolováné z otáčok ventilátorov |
Teploty grafickej karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition sa na konci záťažového testu držali na 77 °C pri otáčkach ventilátorov okolo 2 050 ot/min, ktoré pri tejto rýchlosti generovali vyššiu hlučnosť 40,9 dBA. Frekvencia grafického čipu sa na konci záťažového testu pohybovala okolo hranice 1 905 MHz.
Nasledujúce grafy potom ukazujú, ako si prevádzkové vlastnosti NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition viedli v porovnaní s ostatnými grafickými kartami v dnešných testoch.
Počítačová hra RAGE 2 je akčná strieľačka z pohľadu prvej osoby, ktorá sa odohráva v post-apokalyptickom svete po páde meteoritu. Hra bola postavená na hernom engine Apex vývojármi zo štúdia Avalanche Studios a ID Software a vydaná v máji 2019 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Sekreto Wetlands (Kvasirk's Laboratory) po dobu 53 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Tom Clancy's : The Division 2 je online akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v blízkej budúcnosti vo Washingtone DC. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2019 spoločnosťou Ubisoft. Hra podporuje nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané vo vstavanom benchmarku po dobu 89 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Metro Exodus je počítačová hra z pohľadu prvej osoby, ktorá sa odohráva v otvorenom svete postapokalyptického Ruska roka 2036. Ide o tretie pokračovanie zo série Metro, ktorá vznikla na základe románu Dmitrija Glukhovského. Hra Metro exodus bola postavená na hernom engine 4A engine vývojármi zo štúdia 4A Games a vydaná vo februári 2019 spoločností Deep Silver. Meranie snímkovej frekvencie a frame times sú vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 102 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Battlefield V je už 16. dielom akčnej strieľačky z pohľadu prvej osoby, ktorý nás tentoraz zavedie späť do obdobia druhej svetovej vojny. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a vydaná v novembri 2018 spoločnosťou Electronic Arts. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape severnej Afriky v misii Butcher & Bolt po dobu 82 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Shadow of the Tomb Raider je akčná dobrodružná počítačová hra z pohľadu tretej osoby, ktorej dej sa odohráva vnútri peruánskych džunglí. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Foundation engine vývojármi zo štúdia Eidos Montreal a vydaná v septembri 2018 spoločnosťou Square Enix. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape The Hidden City po dobu 110 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Strange Brigade je dobrodružná kooperatívna strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v Egypte minulého storočia. Táto hra bola postavená na hernom engine Asura vývojármi zo štúdia Rebellion a vydaná rovnakou spoločnosťou v auguste 2018. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Far Cry 5 je akčná počítačová RPG hra, odohrávajúca sa v otvorenom svete okolo fiktívneho mestečka Hope County v Montane. Hra bola postavená na hernom engine Duni Engine vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v marci 2018 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Assassin's Creed: Origins je akčná adventúra v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing nastavený na LOW.
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov (FHD) na MSAA ×4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA ×2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol potom anti-aliasing úplne vypnutý.
Herné testy grafickej karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto grafickej karte darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Ako môžete vidieť, nová grafická karta GeForce RTX 2080 SUPER prináša oproti existujúcej GeForce RTX 2080 zase trochu výkonu naviac. O koľko? Podľa našich testov sa výkonnostné zisky pohybujú v rozmedzí od 6 do 8 % podľa použitého rozlíšenia. V skutočnosti sú tieto zisky ešte o niečo vyššie. Nesmieme totiž zabúdať, že v dnešných testoch porovnávame len referenčnú Founders edíciu RTX 2080 SUPER s nereferenčným modelom od spoločnosti ASUS, ktorý využíva predsa len nadštandardné frekvencie grafického čipu.
Môžeme teda skôr počítať s tým, že výkon nových grafických kariet GeForce RTX 2080 SUPER sa bude pohybovať zhruba do 10 % nad výkonom doterajších GeForce RTX 2080, čo je v rámci drobných zmien architektúry tej istej generácie grafického čipu výsledok, myslím, celkom slušný.
V prípade nových grafických kariet GeForce RTX máte možnosť na pretaktovanie využiť buď novú funkciu programu OC Scanner, ktorá grafickú kartu pretaktuje „automaticky“, alebo si môžete všetky parametre pretaktovania nastaviť sami manuálne. Pretaktovanie grafickej karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition som vykonával pomocou automatického pretaktovania OC Scanner nástroja MSI Afterburner. Skôr ale, ako som OC Scanner mohol spustiť, som musel ručne nastaviť položky Power Limit (112 %) a Temp. Limit (88 °C) na maximum. Položku Core Voltage bohužiaľ zatiaľ v nástroji MSI Afterburner nie je možné zvýšiť. Tiež som musel najskôr zistiť maximálnu frekvenciu grafických pamätí, nástroj OC Scanner totiž dokáže pretaktovať iba grafický čip, frekvenciu grafických pamätí úplne ignoruje.
Postupne som teda zvyšoval hodnoty frekvencie grafickej pamäte o 50 MHz a testoval ich stabilitu v počítačových hrách. Ako stabilná sa nakoniec ukázala hodnota +1 100 MHz, čo predstavuje efektívnu frekvenciu VRAM 17 700 MHz. Teraz som teda konečne mohol spustiť automatické pretaktovanie pomocou OC Scanner.
S posunutou frekvenciou pamätí s 1 100 MHz a s položkami Power Limit a Temp. Limit na maximum mi OC Scanner nastavil frekvenciu grafického čipu oproti východiskovému stavu v priemere o 33 MHz vyššie. S takto nastavenými parametrami grafickej karty som potom otestoval niektoré hry s nasledujúcimi výsledkami:
Pomocou nástroja automatického pretaktovania OC Scanner sa mi z grafickej karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition podarilo získať v priemere ešte zhruba necelých 7 % ďalšieho výkonu, čo síce nie je veľa, no v niektorých počítačových hrách by sa to predsa len hodiť mohlo. Na spotrebe celej zostavy sa potom toto pretaktovanie prejavilo v počítačovej hre Crysis 3 nejakými 15 W navyše.
Nasledujúce video ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti v prípade takto pretaktovanej grafickej karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition v počítačovej hre Crysis 3.
Sme v závere, takže poďme rekapitulovať a hodnotiť. Nové grafické karty GeForce RTX 2080 SUPER prinášajú hráčom zase trochu herného výkonu navyše. Pravda, ten nárast výkonu oproti existujúcim grafickým kartám GeForce RTX 2080 nie je nijako oslňujúci, avšak pri hraní počítačových hier sa počíta každé jedno percento a v prípade novej GeForce RTX 2080 SUPER môžete počítať hneď s percentami skoro desiatimi. Grafické karty GeForce RTX 2080 SUPER sú tak určené všetkým veľmi náročným hráčom počítačových hier, pre ktorých by bolo zaobstaranie tej vôbec najvýkonnejšej GeForce RTX 2080 Ti už zbytočným a ťažko využiteľným luxusom.
Podpora akcelerácie real-time ray tracing na nových SUPER kartách pochopiteľne zostala, a vy si tak aj s nimi môžete nejaký ten ray tracingový titul „prestrihnúť“. Škoda len, že herných titulov s podporou real-time ray tracing je zatiaľ tak málo, a nezostáva teda než dúfať, že časom nejaké ďalšie tituly pribudnú a bude to snáď lepšie.
Samotná grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition ponúka veľmi pekne spracovaný a pevný systém chladenia, ktorý využíva služby výparníkovej komory (Vapor chamber) a dvojicu ventilátorov. Medzi obrazovými výstupy grafickej karty potom nechýba ani konektor typu USB-C (VirtualLink), a nechýba dokonca ani LED osvetlenie, aj keď jeho farby a správanie si nemôžete nijako prispôsobiť svojim potrebám.
Medzi nevýhody grafickej karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition potom môžeme zaradiť absenciu funkcie semi-pasívneho chladenia, ktorá by v prípade nízkych teplôt odstavila oba ventilátory a zamedzila tak zbytočnej hlučnosti. Takto sa ventilátory chladiča otáčajú v pokoji rýchlosťou 1 500 ot/min pri hlučnosti 35,1 dBA.
Obstarávacia cena grafickej karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition bola spoločnosťou NVIDIA stanovená na 749,90 €, a aj keď ide o cenu za grafickú kartu naozaj vysokú, len ťažko ju môžeme označiť za nejako premrštenú. Za veľmi podobné ceny sa totiž predávajú súčasné „obyčajné“ grafické karty GeForce RTX 2080, ktoré vám však toľko výkonu neponúknu. Z obstarávacej ceny grafickej karty si potom navyše môžete odpočítať herný bundle počítačových hier Control a Wolfenstein: Youngblood, ktoré pri nákupe grafických kariet RTX dostávate zdarma.
Avšak, grafickú kartu NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition si u nás na Alza.sk zakúpiť bohužiaľ nemôžete, skladom však v tomto týždni budeme mať iné, nereferenčné a mnohokrát aj výkonnejšie grafické karty GeForce RTX 2080 SUPER od mnohých rôznych výrobcov, takže si určite nejakú vhodnú vyberiete. Stačí len navštíviť náš e-shop.
NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition
Grafické kartyGrafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition ponúka vysoký herný výkon všetkým náročným hráčom počítačových hier. Táto karta disponuje dizajnovo veľmi podareným dvojslotovým systémom chladenia.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.