Najnovšie grafické karty GeForce RTX 2070 SUPER sú tu, a to vrátane rozličných nereferenčných edícií, ktoré si pre nás pripravili zmluvní partneri spoločnosti NVIDIA. My tentoraz nahliadneme do ponuky spoločnosti GAINWARD. Práve v tej totiž môžeme nájsť grafickú kartu Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS, ktorú si dnes na Alza.sk nielen podrobne predstavíme, ale tiež hneď dôkladne otestujeme.
Grafická karta Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS je postavená na najnovšom hernom grafickom čipe NVIDIA TU104 (TU104-410-A1) spoločnosti NVIDIA, na ktorý sú pomocou 256-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR6 s kapacitou 8 GB. Ide o grafickú kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning SuperSampling), svojím výkonom potom Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS spadá do segmentu grafických kariet vysokého výkonu (high-end), kde medzi najnovšími grafickými kartami Turing zaberá stredné až vyššie priečky výkonnostného rebríčka.
Frekvencia grafického čipu je 1 605/1 815 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí 1 750 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR6 predstavuje efektívnu frekvenciu 14 000 MHz. Oproti referenčným hodnotám je teda karta na jadre pretaktovaná o 45 MHz v Booste. Grafické pamäte sú taktované v referenčných hodnotách GeForce RTX 2070 SUPER.
Grafická karta Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS meria na dĺžku 292 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 3 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará dvojica pasívov zložených z hliníkových rebier, ktoré sú pre lepší odvod odpadového tepla prepojené päticou medených tepelných trubíc (heatpipes) s medenou základňou, na ktorú dolieha grafický čip. Grafické pamäte sú chladené pomocou chladiaceho plátu (heatsink plate), ktorý dolieha na základňu prvého pasívu. Odpadové teplo z modulov napájacej kaskády je potom odvádzané cez menšie chladiace pláty priamo do rebrovania druhého pasívu. Všetky dôležité komponenty grafickej karty sú tak kvalitne chladené.
Aktívnu časť systému chladenia tvoria tri asynchrónne riadené 85 mm ventilátory s aerodynamicky tvarovanými lopatkami. Grafická karta disponuje dvoma BIOSmi. V režime OC (BIOS1) ventilátory chladiča nepodporujú funkciou Zero RPM Fan (semi-pasívne chladenie) a otáčajú sa rýchlosťou 800 ot/min aj v dobe, keď grafická karta vyťažená nie je a aktívne chladiť by tak nepotrebovala. Funkcia semi-pasívneho chladenia (Zero RPM Fan) je dostupná len v režime Silent (BIOS2), ktorý však tiež nastaví len referenčné takty grafického čipu. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS v režime OC mode na skóre 97,4 % (v režime Silent mode 97,8 %) a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak prešla (minimálna hranica je 97 %).
O napájanie grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS sa stará 10 + 2-fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou dvoch 8-pinových konektorov. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 215 W (max. 300 W) a ten na jej prevádzku odporúča zdroj s výkonom minimálne 650 W.
Výstupy na monitor sú u grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS riešené pomocou troch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port) a jedného konektora HDMI 2.0.
Súčasťou balenia grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS je tiež firemný nástroj spoločnosti Gainward s názvom Expertool II.
Pomocou tohto nástroja môžete grafickej karte nastavovať rôzne parametre, ako napríklad frekvenciu grafického čipu, frekvenciu grafických pamätí, limit spotreby, napätie grafického čipu, krivku otáčok ventilátorov a podobne, a upraviť si tak správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Grafickú kartu môžete napríklad pretaktovať na dosiahnutie čo najvyššieho výkonu, alebo dať naopak prednosť lepším prevádzkovým vlastnostiam, ako je teplota, hlučnosť či spotreba.
Na sledovanie správania grafickej karty ponúka nástroj Gainward Expertool II tiež monitoring, s ktorého pomocou môžete mať na očiach všetky okamžité aj historické údaje dôležitých hodnôt pri prevádzke grafickej karty, ako je napríklad teplota grafickej karty, otáčky ventilátorov, napätie, spotreba atď. Krivku závislosti otáčok ventilátorov chladenia od teploty grafického čipu potom môžete editovať pre oba okruhy ventilátorov samostatne.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS zaradili nasledujúce modely zo segmentu vysokého výkonu (high-end):
ŠPECIFIKÁCIE GRAFICKÝCH KARIET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Veľkosť Transistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Veľkosť Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS | TU104 TU104-410-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 605 MHz 1 815 MHz 1 890 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
Gigabyte Aorus RTX 2080 Ti XTREME 11G | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12 nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1 350 MHz 1 770 MHz 1 860 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Asus Dual RTX 2080 O8G | TU104 TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
2944 184 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 515 MHz 1 800 MHz 1 860 MHz |
PCIe 3.0 x16
225 W |
NVIDIA RTX 2070 SUPER FE | TU104 TU104-410-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 605 MHz 1 770 MHz 1 860 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
MSI RTX 2070 VENTUS 8G | TU106 TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12 nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 410 MHz 1 620 MHz 1 785 MHz |
PCIe 3.0 x16
175 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2 12,000 million 16 nm FinFET |
3584 224 88 |
GDDR5X 11.264 GB 352b/11104 |
1 557 MHz 1 671 MHz 1 893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 | Vega 20 Vega 20 XL GCN 5.1 GEN |
331mm2 13,230 million 7 nm FinFET |
3840
240 64 |
HBM2 16.384 GB 4096b/2000 |
1 400 MHz 1 750 MHz 1 766 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10 Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14 nm FinFET |
4096 256 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1890 |
1 247 MHz 1 632 MHz 1 515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10 Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14 nm FinFET |
3584 224 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1600 |
1 156 MHz 1 590 MHz 1 496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyšších hodnôt snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov umiestňované zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe umiestnená hore a naopak, model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytváraných snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýze plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako predchádzajúci ukazovateľ, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.
Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Na meranie prevádzkových vlastností grafických kariet využívam nástroj 3DMark a jeho záťažový test s názvom Time Spy Stress Test. Tento test sa skladá z celkom 20 prechodov minútovej scény Time Spy a trvá tak pomerne dlhých 20 minút, počas ktorých grafická karta pracuje na plný výkon a zahreje sa tak na svoju bežnú prevádzkovú teplotu. Až po dosiahnutí pracovnej teploty grafickej karty, najčastejšie v poslednom prechode scény, potom meriam jej prevádzkové vlastnosti. Spotrebu (príkon) celého testovacieho systému s danou grafickou kartou na palube potom testujem v počítačovej hre Crysis 3 a rozlíšení 1 920 × 1 080 px. Ako teda grafická karta Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS v tomto záťažovom teste dopadla?
SUMARIZÁCIA PREVÁDZKOVÝCH VLASTNOSTÍ | |||
---|---|---|---|
Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS | OC mode | Silent mode | Poznámka k meraniu |
Pracovná teplota | 65 °C | 67 °C | Merané ako maximum v poslednom prechode |
Reálna pracovná frekvencia | 1 890 MHz | 1845 MHz | Merané ako priemer v poslednom prechode |
Spotreba systému | 350 W | 348 W | Merané v Crysis 3 |
Otáčky ventilátorov | 1 320 ot/min (Fan 1) 1 320 ot/min (Fan 2) |
1 210 ot/min (Fan 1) 1 210 ot / min (Fan 2) |
Merané na konci testu |
Hlučnosť | 36,7 dBA | 35,0 dBA | Interpolované z otáčok ventilátorov |
V režime OC mode (BIOS1) sa teploty grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS na konci záťažového testu držali na 65 °C pri otáčkach ventilátorov okolo 1 320 ot/min, ktoré pri tejto rýchlosti generovali nízku hlučnosť 36,7 dBA. Frekvencia grafického čipu sa na konci záťažového testu pohybovala okolo hranice 1 890 MHz.
V režime Silent mode (BIOS2) sa potom teplota držala na 67 °C pri rýchlosti ventilátorov 1 210 ot/min a hlučnosti 35 dBA. V tomto režime nebolo grafickú kartu Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS prakticky vôbec počuť. Frekvencia grafického čipu sa potom pohybovala o nejakých 45 MHz nižšie (1 845 MHz).
Nasledujúce grafy potom ukazujú, ako si prevádzkové vlastnosti Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS viedli v porovnaní s ostatnými grafickými kartami v dnešných testoch.
Počítačová hra RAGE 2 je akčná strieľačka z pohľadu prvej osoby, ktorá sa odohráva v post-apokalyptickom svete po páde meteoritu. Hra bola postavená na hernom engine Apex vývojármi zo štúdia Avalanche Studios a ID Software a vydaná v máji 2019 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape sekrét Wetlands (Kvasirk's Laboratory) po dobu 53 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v blízkej budúcnosti vo Washingtone DC. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2019 spoločnosťou Ubisoft. Hra podporuje nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané vo vstavanom benchmarku po dobu 89 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Metro Exodus je počítačová hra z pohľadu prvej osoby, ktorá sa odohráva v otvorenom svete postapokalyptického Ruska roka 2036. Ide o tretie pokračovanie zo série Metro, ktorá vznikla na základe románu Dmitrija Glukhovského. Hra Metro Exodus bola postavená na hernom engine 4A engine vývojármi zo štúdia 4A Games a vydaná vo februári 2019 spoločností Deep Silver. Meranie snímkovej frekvencie a frame times sú vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 102 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Battlefield V je už 16. dielom akčnej strieľačky z pohľadu prvej osoby, ktorý nás tentoraz zavedie späť do obdobia druhej svetovej vojny. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a vydaná v novembri 2018 spoločnosťou Electronic Arts. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape severnej Afriky v misii Butcher & Bolt po dobu 82 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Shadow of the Tomb Raider je akčná dobrodružná počítačová hra z pohľadu tretej osoby, ktorej dej sa odohráva vnútri peruánskych džunglí. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Foundation engine vývojármi zo štúdia Eidos Montreal a vydaná v septembri 2018 spoločnosťou Square Enix. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape The Hidden City po dobu 110 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Strange Brigade je dobrodružná kooperatívna strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v Egypte minulého storočia. Táto hra bola postavená na hernom engine Asura vývojármi zo štúdia Rebellion a vydaná rovnakou spoločnosťou v auguste 2018. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Far Cry 5 je akčné počítačové RPG, odohrávajúce sa v otvorenom svete okolo fiktívneho mestečka Hope County v Montane. Hra bola postavená na hernom engine Duni Engine vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v marci 2018 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Assassin's Creed: Origins je akčná adventúra v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing nastavený na LOW.
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov (FHD) na MSAA ×4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA ×2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol potom anti-aliasing úplne vypnutý.
Herné testy grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto grafickej karte darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Výkon grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS je daný najmä výkonom samotného grafického čipu TU104 (TU104-410-A1), ktorý sa od iných grafických kariet GeForce RTX 2070 SUPER môže líšiť iba prednastavenou frekvenciou grafického čipu, nastavenou frekvenciou grafických pamätí či nastaveným vyššom limitom spotreby, ktorý potom tak neobmedzuje frekvenciu grafickej karty. Na udržanie vyššej frekvencie grafickej karty, a tým aj jej výkonu, potom môže pomôcť tiež kvalitný systém chladenia, ktorý udrží grafický čip na nízkych teplotách.
V prípade grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS sa reálna frekvencia grafického čipu v záťažovom teste 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v priemere okolo 1 890 MHz pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 14 000 MHz.
Reálna frekvencia grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS tak bola o 30 MHz (2 Binya) vyššia, ako v prípade referenčnej Founders edície spoločnosti NVIDIA a je tak jasné, že aj výkon tohto Phantoma bude vyšší. Ako však môžete z dnešných testov vidieť, výkonnostný rozdiel medzi týmito dvoma kartami nie je nijako závratný, ale len 1 – 2 % v prospech Phantoma. Aj tak som však bol s výkonom grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS veľmi spokojný.
V prípade nových grafických kariet GeForce RTX máte možnosť na pretaktovanie využiť buď nové funkcie programu OC Scanner, ktorý grafickú kartu pretaktuje „automaticky“, alebo si môžete všetky parametre pretaktovania nastaviť sami manuálne. Pretaktovanie grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS som vykonával pomocou automatického pretaktovania OC Scanner nástroja MSI Afterburner. Skôr ale, ako som OC Scanner mohol spustiť, som musel ručne na maximum nastaviť položky Power Limit (139 %) a Temp. Limit (88 °C). Položku Core Voltage bohužiaľ zatiaľ v nástroji MSI Afterburner zvýšiť nie je možné. Tiež som musel najskôr zistiť maximálnu frekvenciu grafických pamätí, nástroj OC Scanner totiž dokáže pretaktovať iba grafický čip, frekvenciu grafických pamätí úplne ignoruje.
Postupne som teda zvyšoval hodnoty frekvencie grafickej pamäte o 50 MHz a testoval ich stabilitu v počítačových hrách. Ako stabilná sa nakoniec ukázala hodnota +900 MHz, čo predstavuje efektívnu frekvenciu VRAM 15 800 MHz. Teraz som teda konečne mohol spustiť automatické pretaktovanie pomocou OC Scanner.
S posunutou frekvenciou pamätí o 900 MHz a s položkami Power Limit a Temp. Limit na maximum mi OC Scanner nastavil frekvenciu grafického čipu oproti východiskovému stavu v priemere o 55 MHz vyššie. S takto nastavenými parametrami grafickej karty som potom otestoval niektoré hry s nasledujúcimi výsledkami:
Pomocou nástroja automatického pretaktovania OC Scanner sa mi z grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS podarilo získať v priemere ešte zhruba 6 % ďalšieho výkonu, čo síce nie je nič extra, avšak v niektorých počítačových hrách by sa to predsa len hodiť mohlo. Na spotrebe celej zostavy sa potom toto pretaktovanie prejavilo v počítačovej hre Crysis 3 výraznými 64 W navyše.
Nasledujúce video potom ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti v prípade takto pretaktovanej grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS v počítačovej hre Crysis 3.
Podobne, ako ostatné GeForce RTX 2070 SUPER, aj grafická karta Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS ponúka vysoký herný výkon všetkým veľmi náročným hráčom počítačových hier, ktorý je plne porovnateľný s výkonom GeForce GTX 1080 Ti, teda absolútneho lídra predchádzajúcej generácie grafických kariet Pascal a ďaleko nemá ani na výkon GeForce RTX 2080. Spoločne s výkonom potom títo náročnejší hráči iste privítajú tiež podporu akcelerácie real-time ray tracingu a DLSS, ktorou grafické karty GeForce 2070 SUPER disponujú vďaka špeciálne navrhnutým výpočtovom jednotkám (RT a Tensor Cores). Je síce pravda, že počítačových hier s podporou ray tracingu je zatiaľ ako šafranu, časom však určite pribudnú ďalšie a vy tak na ne budete vďaka grafickým kartám RTX s predstihom pripravení.
Samotná grafická karta Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS potom ponúka masívny a veľmi účinný systém chladenia s trojicou ventilátorov, ktorý jej zabezpečuje nielen dosahovanie pomerne vysokých frekvencií, ale hlavne tiež skvelých prevádzkových vlastností. Hlučnosť tejto grafickej karty je veľmi nízka a v prípade, kedy sa rozhodnete prepnúť prepínač BIOSu do režimu Silent mode (BIOS2), túto grafickú kartu už vo svojej počítačovej skrini prakticky nepočujete vôbec. Na grafickej karte Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS nechýba podpora semi-pasívneho chladenia, ktorá je však dostupná len v režime Silent mode, a nechýba tu ani LED osvetlenie, ktoré je však zase len statické a nemôžete si ho tak prispôsobiť svojim potrebám.
Okrem vyššej obstarávacej ceny sa nedá grafickej karte Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS prakticky nič vytknúť, snáď len absencia obrazového výstupu USB-C, ktorý by ale ocenili len majitelia „káblových“ headsetov virtuálnej reality. Ak to teda zhrnieme, grafická karta Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS si z dnešnej recenzie odnáša ocenenie „Zlatého Alzáka“.
Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS
Grafické kartyGrafická karta Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS ponúka vynikajúci herný výkon všetkým náročnejším hráčom počítačových hier. Táto karta disponuje veľmi účinným systémom chladenia, ktorý jej prepožičiava tiež výborné prevádzkové vlastnosti.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.