OlliOlli World (RECENZIA) – Skateboardovým bohom ľahko a rýchlo

Dosky na kolieskach sa tešia vo svete počítačových hier stále slušnému záujmu, o čom nesvedčí iba remake Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 či chystané vydanie titulu Skate 4, ale aj dnes recenzovaná 2D platformovka OlliOlli World. Na rozdiel od prvých dvoch menovaných sa neberie tak vážne, ale to nijako neznižuje jej návykovú hrateľnosť, ako sa dozviete v ďalších riadkoch.

OlliOlli World; screenshot: cover

zdroj: Roll7

OlliOlli World v skratke

OlliOlli World

• Žáner: 2D platformovka
  • Vývojár: Roll7
  • Vydavateľ: Private Division
  • Čeština, česká lokalizácia: Nie

• Dátum vydania a platformy: 8. 2. 2022 na PC (Steam), PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One, Switch

OlliOlli World (RECENZIA PC) – Obsah článku

1. Skejtovaním k nesmrteľnosti
  2. S možnosťami rastie chuť
  3. Osobitosť na prvom mieste
  4. Jazda v pohodovom rytme
  5. Recenzia OlliOlli World: Záverečné hodnotenie
  6. HW nároky na hru OlliOlli World PC

Skejtovaním k nesmrteľnosti

Dnešná recenzia predstaví športový titul, ktorý môže na mnoho hráčov pôsobiť trochu divne, pretože ho podstúpite v 2D a snaží sa do zážitku zapracovať dej. Na príbeh v skateboardových hrách totiž nenarazíte veľmi často, naposledy sa o niečo podobné snažil Shaun White Skateboarding, v ktorom ste zachraňovali svet pred fádnou bezfarebnosťou svojou jazdou na doske s kolieskami. OlliOlli World ide ešte ďalej, pretože sa nesnažíte o nič menšie než sa priblížiť skateboardovému božstvu a dosiahnuť tzv. Gnarvany.

OlliOlli World; gameplay: Wizard

Skejtová čarodejnica hľadá v OlliOlli World nového jazdca hodného Gnarvany a myslí si, že ste to práve vy. Nesklamete ju?

Už to môže vyzerať šialene, ale v miestnom svete Radlandii sa toho deje oveľa viac. Popri prechádzaní jednotlivých levelov s čo najlepším skóre pokecáte s roztodivnými tvormi, pustíte sa do plnenia bláznivých výziev kamaráta Mikea a objavíte vedľajšie questy, ktorých absolvovanie sa môže premeniť na náročnú fušku (chytanie medveďa na rozdivočenej rieke som stále nepokoril). Pri titule OlliOlli World si teda nemôžem cnieť nad nedostatkom obsahu. O jeho originalitu sa stará skôr prostredie a šialené univerzum než samotné úlohy, ale to si v príjemnom tempe ani nevšimnete.

S možnosťami rastie chuť

Kúzlo OlliOlli World sa skrýva v jazde samotnej. Postupom času sa naučíte všetky základné prvky skateboardovej školy – popri skokoch a trikoch aj grindovanie, jazdu po stene či na dvoch kolieskach. Kombinovaním a preväzovaním jednotlivých zložiek budete násobiť svoje skóre (podobne ako v prípade spomínaného Tony Hawka), ktoré je dôležité na porážku miestnych jazdcov túžiacich tiež po priazni skejtárskych božstiev či ďalších vyzývateľov. Nemusíte sa báť zložitých mechanizmov, okrem tých najnáročnejších trikov si totiž vystačíte s páčkou gamepadu a tromi tlačidlami (na klávesnici hranie silne neodporúčam), záleží však od presného načasovania.

OlliOlli World Beach World Aj Alza Magazin (Gameplay, PC, No Commentary)

Grindovanie, triky a manuály spojené do jednej jazdy. To je iba náznak možností, ktoré vám OlliOlli World ponúka.

Nemôže sa vám síce stať, že pretočíte skok, váš jazdec takmer vždy dopadne s istotou, ale zlý odraz, timing na raile alebo stene znamená návrat k jednému z checkpointov, ktoré sú po úrovni rozosiate v podobe zvláštnej šamanky fajčiacej bublinovú fajku (?!). Neraz som si v rámci hrania spomenul na motorkársku sériu Trials, v ktorej sa tiež skúšate dostať na koniec levelu na čo najmenší počet pokusov. Na rozdiel od kaskadérskej arkády tu nie je väčšinou problém v dokončení, ale v nízkom skóre či náročných výzvach, čo je pre obsedantných hráčov peklo (jediná nesplnená úloha na mape jednoducho bolí, no nie?).

Akonáhle však dostanete ovládanie do ruky, začnete si možnosti OlliOlli World užívať bez ohľadu na questy, pretože jazda je číra zábava. Trate sa občas vetvia do niekoľkých ciest a popri experimentovaní s kombinovaním trikov si tak budete pripadať ako pri plnení plošinovkových puzzlov, pretože budete premýšľať, kde a akým skokom prekonať prekážku a podobne. Vďaka tomu vám titul britského štúdia Roll7 vydrží naozaj dlho a budete sa k nemu vracať ako k odpočinkovej kratochvíli, na ktorej si vyhradíte aspoň pár minút denne (hoci som recenzoval na PC, Switch sa touto koncepciou môže javiť ako ideálna platforma).

OlliOlli World; gameplay: úprava postavy OlliOlli World; gameplay: Roy bird

Vo svete OlliOlli World nikdy nebudete vyzerať zvláštne, pretože miestne obyvateľstvo podivnosti nijako nerieši.

Osobitosť na prvom mieste

Na rovnakej vlne ako príbeh, univerzum aj jednotlivé questy sa nesie tvorba vlastnej postavy a jej šperkovanie. Autori kladú dôraz na totálnu slobodu vyjadrenia hráčovej osobnosti, ale pristupujú k tomu nevtieravo prirodzenou formou. Za splnené úlohy a výzvy sa vám ďalej otvárajú ďalšie prvky garderóby, takže sa naozaj môžete vyšantiť (na rozdiel od môjho konzervatívneho štýlu). Nemusíte sa báť žiadnych mikrotransakcií, pretože odmeny sú zásadne kozmetického charakteru a nemajú na samotnú hrateľnosť vplyv.

Grafické poňatie projektu OlliOlli World sa však nemusí trafiť do vkusu každému. Jeho roztodivný svet však so zvoleným vizuálom veľmi dobre ladí, takže ide skôr o zvyk. Ja fanúšikom takto zvolenej škály farieb a animácie nebudem, ale to je skôr môj problém. Viac mi však vadí občasné preblikávanie postáv počas príbehových sekvencií, z čoho nepríjemne zabolia oči. Plynulosť jazdy však nenarúša nič okrem vašej šikovnosti. Tu je na mieste posťažovať sa na niektoré náročné úrovne, ktoré úplne nezodpovedajú pohodovému priebehu väčšiny hry a môžu vás posunúť až k peknej frustrácii. Časom vždy nájdete úspešný recept vedúci k prekonaniu levelu, ale bohužiaľ sa tým môžete pretrápiť.

OlliOlli World; gameplay: bohovia

Každý z bohov OlliOlli World je patrónom jednej z piatich oblastí plnej výziev a prepracovaných úrovní.

Jazda v pohodovom rytme

Od dnes recenzovaného titulu som po prvých ukážkach čakal pohodovú oddychovku na pár hodín, ale OlliOlli World ma vyviedol z omylu už po niekoľkých desiatkach minút v Radlandii. Uvoľnenú atmosféru totiž dopĺňa komplexný jazdný model s mnohými trikmi na naučenie, úrovne lákajúce k experimentom a desiatky výziev na prekonanie. Z môjho hľadiska ruší zážitok občas zbytočne náročné úrovne a grafika je na mňa vzhľadom na tému hry už príliš pastelová. Tieto dve výhrady sú však malicherné a skôr osobného rázu, takže hľadanie Gnarvany môžeme všetkým skejťákom vrelo odporučiť.

OlliOlli World (RECENZIA)

Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu hry. Kľúč poskytla PR agentúra KoolThings.

Hodnotenie9/10 SKVELÉ

OlliOlli World je veľmi vydarená 2D platformovka so skateboardovou tematikou. Správne bláznivý svet ponúka dosť priestoru na fantáziu, rovnako ako jazdný model, ktorý motivuje na kombinovanie stále náročnejších trikov a preskúmavanie úrovní. Každému nesadne grafika a občas hnevá zaradenie ťažších úrovní.

OlliOlli World; recenzia

• Vyladený jazdný model
  • Návyková hrateľnosť