Grafické karty GeForce RTX 2070 spoločnosti NVIDIA sú vďaka solídnemu výkonu a nie až tak úplne zlej obstarávacej cene pomerne zaujímavou voľbou pre každého náročnejšieho hráča počítačových hier. Nie je preto divu, že sa tieto grafické karty objavujú v ponuke prakticky všetkých výrobcov v mnohých rôznych verziách a cenových hladinách. Stranou samozrejme nestojí ani spoločnosť MSI, ktorá tieto grafické karty tiež ponúka hneď v niekoľkých edíciách. Grafická karta MSI RTX 2070 VENTUS 8G je v ponuke spoločnosti MSI predstaviteľom skôr cenovo dostupnejších GeForce RTX 2070, a my sme ju preto pre vás na Alza.sk otestovali.
Grafická karta MSI RTX 2070 VENTUS 8G je postavená na najnovšom hernom grafickom čipe NVIDIA TU106 spoločnosti NVIDIA, na ktorý sú pomocou 256-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR6 s kapacitou 8 GB. Ide o grafickú kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning SuperSampling), svojim výkonom potom MSI RTX 2070 VENTUS 8G spadá do segmentu grafických kariet vysokého výkonu (high-end), kde medzi najnovšími grafickými kartami Turing zaujíma tie najnižšie poschodia výkonnostného rebríčka .
Frekvencia grafického čipu je 1 410/1 620 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí potom 1 750 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR6 predstavuje efektívnu frekvenciu 14 000 MHz. Všetky frekvencie grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G sú tak nastavené na referenčné hodnoty NVIDIA GeForce RTX 2070.
Grafická karta MSI RTX 2070 VENTUS 8G meria na dĺžku 229 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie len 2 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará pasívny chladič zložený z hliníkových rebier, ktorý je pre lepší odvod tepla vybavený štyrmi 6 mm medenými tepelnými trubicami s priamym kontaktom na grafický čip. Grafické pamäte sú chladené spoločne s grafickým čipom, moduly napájacej kaskády potom pomocou menšieho rebrovaného hliníkového chladiča. Všetky dôležité súčasti grafickej karty sú tak chladené.
Aktívnu časť systému chladenia tvoria dva ventilátory s priemerom 85 mm typu TORX FAN 2.0 s disperznými lopatkami, ktoré sú na dosiahnutie nižšej hlučnosti a dlhšej životnosti uložené v dvojitých guľôčkových ložiskách. Ventilátory sú rozdelené do dvoch zón a ich otáčky sú riadené samostatne (asynchrónne). Grafická karta bohužiaľ nedisponuje funkciou ZeroFrozr (semi-pasívne chladenie), a tak sa ventilátory chladiča otáčajú rýchlosťou 550 ot/min aj v čase, keď grafická karta nie je nijako vyťažená a aktívne chladiť by tak nepotrebovala. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledovná:
Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta MSI RTX 2070 VENTUS 8G na skóre 98,2 % a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak prešla (minimálna hranica je 97 %).
O napájanie grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G sa stará zrejme 5+2-fázová napájacia kaskáda (nemal som možnosť odstrániť chladič), ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 8-pinového konektora. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 175 W (max. 185 W) a ten na jej prevádzku odporúča zdroj s výkonom minimálne 550 W.
Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G riešené pomocou troch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port) a jedného konektora HDMI 2.0.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G zaradili nasledujúce modely zo segmentu vysokého výkonu (high-end):
MSI RTX 2070 VENTUS 8G | ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan | Gainward RTX 2080 Phoenix GS 8G |
testoch | ||
EVGA RTX 2070 XC Gaming |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 | Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming |
ŠPECIFIKÁCIA GRAFICKÝCH KARIET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU |
Chip
Variant Family |
Veľkosť
Tranzistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Veľkosť Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
MSI RTX 2070 VENTUS 8G |
TU106
TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12 nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1 410 MHz 1 620 MHz 1 785 MHz |
PCIe 3.0 x16
175 W |
ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan |
TU102
TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12 nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6
8.192 GB 352b/14000 |
1 350 MHz 1 605 MHz 1 800 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
GAINWARD RTX 2080 Phoenix GS 8G |
TU104
TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
2944 184 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1 515 MHz 1 815 MHz 1 890 MHz |
PCIe 3.0 x16
225 W |
EVGA RTX 2070 XC Gaming |
TU106
TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12 nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1 410 MHz 1 710 MHz 1 845 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS |
GP102
GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2 12,000 million 16 nm FinFET |
3584 224 88 |
GDDR5X
11.264 GB 352b/11104 |
1 557 MHz 1 671 MHz 1 893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 |
Vega 20
Vega 20 XL GCN 5.1 GEN |
331mm2 13,230 million 7 nm FinFET |
3840
240 64 |
HBM2
16.384 GB 4096b/2000 |
1 400 MHz 1 750 MHz 1 766 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 |
Vega 10
Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14 nm FinFET |
4096 256 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1890 |
1 247 MHz 1 632 MHz 1 515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming |
Vega 10
Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14 nm FinFET |
3584 224 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1600 |
1 156 MHz 1 590 MHz 1 496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude snímková frekvencia. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov FRAPS a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná snímková frekvencia, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov zanášané zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe zanesená hore a naopak, model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Pokiaľ túto hodnotu poznáme, môžeme povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytvárané snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýzu plynulosti pohybu v hrách, kedy napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako predchádzajúci ukazovateľ, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná snímková frekvencia ukazuje vysoké hodnoty.
Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Na meranie prevádzkových vlastností grafických kariet využívam nástroj 3DMark a jeho záťažový test s názvom Time Spy Stress Test. Tento test sa skladá z celkom 20 prechodov minútovej scény Time Spy a trvá tak pomerne dlhých 20 minút, počas ktorých grafická karta pracuje na plný výkon a zahreje sa tak na svoju bežnú prevádzkovú teplotu. Až po dosiahnutí pracovnej teploty grafickej karty, najčastejšie v poslednom prechode scény, potom meriam jej prevádzkové vlastnosti. Spotrebu (príkon) celého testovacieho systému s danou grafickou kartou na palube potom testujem v počítačovej hre Crysis 3 a rozlíšení 1 920 × 1 080 px. Ako teda grafická karta MSI RTX 2070 VENTUS 8G v tomto záťažovom teste dopadla?
SUMARIZÁCIA PREVÁDZKOVÝCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
MSI RTX 2070 VENTUS 8G | Hodnota | Poznámka k meraniu |
Pracovná teplota | 68 °C | Merané ako maximum v poslednom prechode |
Reálna pracovná frekvencia | 1 785 MHz | Merané ako priemer v poslednom prechode |
Spotreba systému | 322 W | Merané v Crysis 3 |
Otáčky ventilátorov | 2 060 ot/min (Fan 1) 2 390 ot/min (Fan 2) |
Merané na konci testu |
Hlučnosť | 45,5 dBA | Interpolované z otáčok ventilátorov |
Teploty grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G sa na konci záťažového testu držali na 68 °C pri vysokých otáčkach ventilátorov okolo 2 060/2 390 ot/min, ktoré pri tejto rýchlosti generovali aj vysokú hlučnosť 45,5 dBA. Čo sa hlučnosti týka, musím povedať, že je táto grafická karta naozaj dosť hlučná. Frekvencia grafického čipu sa na konci záťažového testu pohybovala okolo 1 785 MHz.
Nasledujúce grafy potom ukazujú, ako si prevádzkové vlastnosti MSI RTX 2070 VENTUS 8G viedli v porovnaní s ostatnými grafickými kartami v dnešných testoch.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v blízkej budúcnosti vo Washingtone DC. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2019 spoločnosťou Ubisoft. Hra podporuje nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané vo vstavanom benchmarku po dobu 89 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Metro Exodus je počítačová hra z pohľadu prvej osoby, ktorá sa odohráva v otvorenom svete postapokalyptického Ruska roku 2036. Ide o tretie pokračovanie zo série Metro, ktorá vznikla na základe románu Dmitrija Glukhovského. Hra Metro Exodus bola postavená na hernom engine 4A engine vývojármi zo štúdia 4A Games a vydaná vo februári 2019 spoločnosťou Deep Silver. Meranie snímkovej frekvencie a frame times sú vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 102 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Battlefield V je už 16. dielom akčnej strieľačky z pohľadu prvej osoby, ktorý nás tentoraz zavedie späť do obdobia druhej svetovej vojny. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a vydaná v novembri 2018 spoločnosťou Electronic Arts. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape severnej Afriky v misii Butcher & Bolt po dobu 82 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Shadow of the Tomb Raider je akčná dobrodružná počítačová hra z pohľadu tretej osoby, ktorej dej sa odohráva vnútri peruánskych džunglí. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Foundation engine vývojármi zo štúdia Eidos Montreal a vydaná v septembri 2018 spoločnosťou Square Enix. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape The Hidden City po dobu 110 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Strange Brigade je dobrodružná kooperatívna strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v Egypte minulého storočia. Táto hra bola postavená na hernom enginme Asura vývojármi zo štúdia Rebellion a vydaná rovnakou spoločnosťou v auguste 2018. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Far Cry 5 je akčná počítačová RPG, odohrávajúca sa v otvorenom svete okolo fiktívneho mestečka Hope County v Montane. Hra bola postavená na hernom engine Dunia Engine vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v marci 2018 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Assassin's Creed: Origins je akčnou adventúrou v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing nastavený na LOW.
Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv J. R. R. Tolkiena, odohrávajúca sa v čase medziobdobia Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra patrí do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov (FHD) na MSAA ×4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA ×2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol potom anti-aliasing úplne vypnutý.
Herné testy grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto grafickej karte darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Výkon grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G je daný najmä výkonom samotného grafického čipu TU106 (TU106-400A-A1), ktorý sa od iných grafických kariet GeForce RTX 2070 môže líšiť iba prednastavenou frekvenciou grafického čipu, nastavenou frekvencí, ktorý potom toľko neobmedzuje frekvenciu grafickej karty. Na udržanie vyššej frekvencie grafickej karty, a tým aj jej výkonu, potom môže napomôcť aj kvalitný systém chladenia, ktorý udrží grafický čip na nízkych teplotách.
V prípade grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G sa reálna frekvencia grafického čipu v záťažovom teste 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v priemere okolo 1 785 MHz pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 14 000 MHz.
Reálna frekvencia MSI RTX 2070 VENTUS 8G tak bola o nejakých 60 MHz (4 biny) nižšia ako v prípade konkurenčnej grafickej karty EVGA RTX 2070 XC Gaming, a môžeme teda očakávať, že aj s herným výkonom na tom bude VENTUS o niečo horšie. Ako ale môžete z grafov vyčítať, výkon oboch kariet je prakticky zhodný. V skutočnosti je na tom ale grafická karta MSI RTX 2070 VENTUS 8G o kúsok horšie, pretože posledné ovládače GeForce priniesli celkom zaujímavý nárast snímkovej frekvencie v počítačovej hre Wolfenstein II: The New Colosus, čo grafickej karte od MSI dnes veľmi pomohlo. Aj tak však výkonnostné rozdiely medzi týmito dvoma kartami nebudú príliš veľké, a tak som bol nakoniec s výkonom grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G spokojný.
V prípade nových grafických kariet GeForce RTX máte možnosť na pretaktovanie využiť buď novú funkciu OC Scanner, ktorá grafickú kartu pretaktuje „automaticky“, alebo si môžete všetky parametre pretaktovania nastaviť sami manuálne. Pretaktovanie grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G som vykonával pomocou automatického pretaktovania OC Scanner nástroja MSI Afterburner. Predtým, než som OC Scanner mohol spustiť, musel som ručne na maximum nastaviť položky Core Voltage (100 %), Power Limit (105 %) a Temp. Limit (88 °C). Tiež som musel najskôr zistiť maximálnu frekvenciu grafických pamätí, nástroj OC Scanner totiž dokáže pretaktovať iba grafický čip, frekvenciu grafických pamätí úplne ignoruje.
Postupne som teda zvyšoval hodnoty frekvencie grafických pamätí o 50 MHz a testoval ich stabilitu v počítačových hrách. Ako stabilná sa nakoniec ukázala hodnota +800 MHz, čo predstavuje efektívnu frekvenciu VRAM 15 600 MHz. Teraz som teda konečne mohol spustiť automatické pretaktovanie pomocou OC Scanner.
S posunutou frekvenciou pamätí o 800 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi OC Scanner nastavil frekvenciu grafického čipu oproti východiskovému stavu v priemere o 166 MHz vyššie. S takto nastavenými parametrami grafickej karty som potom otestoval niektoré hry s nasledujúcimi výsledkami:
Pomocou nástroja automatického pretaktovania OC Scanner sa mi z grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G podarilo získať v priemere ešte zhruba 7 % ďalšieho výkonu, čo je výsledok skôr podpriemerný, ale v niektorých počítačových hrách by sa to predsa len hodiť mohlo. Na spotrebe celej zostavy sa potom toto pretaktovanie prejavilo v počítačovej hre Crysis 3 nevýraznými 16 W navyše.
Nasledujúce video potom ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti v prípade takto pretaktovanej grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G v počítačovej hre Crysis 3.
Podobne, ako ostatné grafické karty GeForce RTX 2070, aj MSI RTX 2070 VENTUS 8G ponúka veľmi solídny herný výkon všetkým náročnejším hráčom počítačových hier, ktorí už vyrástli z črievičiek slabších mainstreamových grafických kariet, avšak tie najdrahšie a najvýkonnejšie high-endové grafické karty zbytočným luxusom, ktorý by len ťažko nejako rozumne využili. Navyše, okrem solídneho výkonu potom všetky grafické karty GeForce RTX 2070 ponúkajú aj špeciálne jednotky na akceleráciu výpočtov real-time ray tracingu a strojového učenia (RT a Tensor Cores), vďaka ktorým si môžete vyskúšať aj nejakú počítačovú hru s podporou RT či DLSS (Deep Learning SuperSampling). Týchto hier je však zatiaľ len poskromne.
Samotná grafická karta MSI RTX 2070 VENTUS 8G sa potom môže pochváliť elegantným chladičom s malou svetlou výškou, vďaka čomu vám táto grafická karta na základnej doske obsadí len dva rozširujúce sloty. Bohužiaľ, tým však zoznam kladných vlastností grafickej karty MSI RTX 2070 VENTUS 8G akosi končí a nastupujú už len negatíva.
To, čo trápi grafickú kartu MSI RTX 2070 VENTUS 8G asi najviac, je predovšetkým jej vysoká hlučnosť. Hoci si táto grafická karta v záťaži drží celkom slušné teploty grafického čipu, ide to na vrub príliš vysokým otáčkam ventilátorov chladiča, ktoré potom samozrejme generujú aj vysokú hladinu hluku. Kto teda má rád vo svojom počítači ticho, určite by sa mal tejto grafickej karte radšej vyhnúť. Ďalej potom nepoteší ani absencia funkcie ZeroFrozr, kedy sa ventilátory chladiča otáčajú rýchlosťou 550 ot/min aj v čase, keď grafická karta nie je nijako vyťažená. Pri takto nízkych otáčkach však našťastie nie sú ventilátory prakticky vôbec počuť. Ak nepočítame iba referenčné takty, ktorými výrobca túto grafickú kartu obdaril, ostrúhajú tiež všetci majitelia presklených počítačových skríň, pretože LED osvetlenie by ste na grafickej karte MSI RTX 2070 VENTUS 8G hľadali márne. Ak vám však o nejaké svetelné „hračky“ nejde, môže vám to byť koniec-koncov jedno.
MSI RTX 2070 VENTUS 8G
Grafické kartyGrafická karta MSI RTX 2070 VENTUS 8G ponúka solídny herný výkon všetkým náročnejším hráčom počítačových hier. Táto karta disponuje dvojslotovým systémom chladenia, ktorý je však pomerne dosť hlučný.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.