AD elektro Star Wars
Zobraziť katalóg

Podmienky programu Alza NEO

Tieto podmienky upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami, a to medzi spoločnosťou Alza.sk s. r. o., IČO 36 562 939, DIČ 2021863811, sídlom Sliačska 1D, 831 02 Bratislava - mestská časť Nové Mesto, zapísanej v OR OS Bratislava I, oddiel: Sro, sp. zn. 35889/B ako poskytovateľom členstva v programe Alza NEO (ďalej len „Alza“) a zákazníkom, ktorý si zabezpečí členstvo v programe Alza NEO (ďalej len „Program“) ako objednávateľ (ďalej len „Člen“). Tieto podmienky upravujú fungovanie a poskytovanie Programu (ďalej len „Podmienky“).

Pokiaľ nie je niektorá otázka riešená Podmienkami, potom sa použijú Všeobecné obchodné podmienky.

Členom Programu sa môže stať Spotrebiteľ aj Podnikateľ tak, ako sú definovaní vo Všeobecných obchodných podmienkach Alzy.

Tieto podmienky platia rovnako pre Podnikateľa aj Spotrebiteľa s výnimkou ustanovení, pri ktorých je uvedené, že platia iba pre Podnikateľov.

Predajca je ten, kto ponúka v mene spoločnosti Alza zákazníkovi uzavretie Zmluvy o členstve v Programe, najmä zamestnanec spoločnosti Alza alebo sprostredkovateľ spoločnosti Alza.

Prístroj je elektronické zariadenie, ponúkané v rámci Programu. Aktuálny zoznam Prístrojov je dostupný na stránkach https://www.alza.sk alebo https://www.alza.sk/neo. Spoločnosť Alza odovzdá Prístroj Členovi vrátane obvyklého príslušenstva (spravidla nabíjačka). Tam, kde sa v týchto podmienkach používa jednotné číslo pre Prístroj, sú tým zároveň myslené všetky Prístroje a ich príslušenstvo, ktoré má Člen v rámci členstva v Programe k dispozícii.

Zostatková hodnota Prístroja sa určuje tak, že sa od hodnoty Prístroja uvedenej na odovzdávacom protokole odpočíta 1,5 % z tejto hodnoty (vrátane DPH) za každý začatý mesiac používania Prístroja Členom.

Zmluvou sa rozumie zmluva, ktorou sa Alza zaväzuje poskytnúť Členovi v rámci jeho členstva v Programe na používanie Prístroj špecifikovaný v odovzdávacom protokole a ktorou sa Člen zaväzuje riadne mesačne hradiť členské poplatky v súlade so Zmluvou. Pokiaľ má Člen viac Prístrojov, uzatvára sa na každý z nich samostatná Zmluva. Pokiaľ má Člen viac Prístrojov, a teda aj viac Zmlúv, je možné všetky Zmluvy uviesť na jednom spoločnom odovzdávacom protokole.

Zmluvu tvoria tieto Podmienky, žiadosť(i) o členstvo, ponuka spoločnosti Alza a odovzdávacie protokoly (vrátane potvrdenia o doručení), ktoré dokumentujú odovzdanie konkrétne špecifikovaného Prístroja Členovi, resp. jeho vrátenie Alze. Členstvo Člena v Programe je viazané na Zmluvu.

  1. Získanie členstva v Programe
  2. Úhrada poplatku za členstvo
  3. Prevzatie Prístroja
  4. Pravidlá používania Prístroja
  5. Rozšírená záruka pre prípad krádeže a náhodného rozbitia
  6. Trvanie členstva a jeho predčasné ukončenie
  7. Vrátenie Prístroja
  8. Poplatky
  9. Spracovanie osobných údajov, mlčanlivosť a etické štandardy
  10. Záverečné ustanovenia

1. Získanie členstva v Programe

1.1. Získať členstvo môže každý registrovaný zákazník Alzy pri splnení podmienok Programu.

Získať členstvo v Programe je možné (i) na základe žiadosti vyplnenej na eshope alza.sk, alebo realizovanej s Predajcom Alzy osobne či na diaľku, (ii) akceptáciou tejto žiadosti zo strany Alzy, prípadne akceptáciou ponuky spoločnosti Alza zákazníkom a (iii) uhradením poplatku za členstvo za prvý mesiac. Ak nie je medzi spoločnosťou Alza a Členom dohodnuté inak, poplatok za členstvo za prvý mesiac sa hradí pred prevzatím alebo pri prevzatí Prístroja. Spoločnosť Alza a Člen – Podnikateľ môžu dohodu o hradení členského poplatku uzavrieť aj neformálne, napr. prostredníctvom emailovej komunikácie.

1.2. Ak Alza pridelí Členovi určité identifikačné údaje, Člen ich uchováva v tajnosti a neoznamuje ďalším osobám, pokiaľ to nie je potrebné na plnenie tejto Zmluvy. Pokiaľ sa Člen domnieva, že došlo k zneužitiu týchto jeho identifikačných údajov, zaväzuje sa kontaktovať Alzu a údaje zmeniť.

1.3. Na Členstvo v Programe nemá nikto nárok, je úplne na zvážení Alzy, či ponuku v podobe žiadosti o členstvo konkrétneho zákazníka akceptuje, alebo nie. Alza bude žiadosti konkrétnych záujemcov o členstvo vyhodnocovať individuálne, na základe pevne stanovených kritérií. Po vyhodnotení Alza kontaktuje zákazníkov, s ktorými má záujem Zmluvu uzavrieť, a dohodne sa s nimi na podmienkach Zmluvy, odovzdaní a prevzatí Prístroja. V prípade, kedy by došlo k zmene cenníka členstva v období od zaslania žiadosti do jej akceptácie Alzou, má žiadateľ o členstvo vždy nárok na cenu členstva pre neho výhodnejšiu.

V prípade, že spoločnosť Alza nemá záujem Zmluvu so žiadateľom o členstvo uzavrieť, vráti žiadateľovi poplatky, ktoré žiadateľ uhradil vopred (napr. poplatok za prvý mesiac členstva), a to najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy spoločnosť Alza informovala žiadateľa o členstve, že nemá záujem Zmluvu uzavrieť.

1.4. V prípade získania členstva v Programe je Člen povinný aktualizovať svoje údaje na svojom zákazníckom účte v sekcii Moja Alza a udržiavať ich aktualizované, pravdivé a úplné.

1.5. Každý Člen môže po dohode s Alzou získať na používanie ľubovoľné množstvo Prístrojov. Žiadosť o členstvo v Programe vrátane počtu požadovaných Prístrojov bude posudzovaná individuálne v závislosti od overenia bonity Člena.

2. Úhrada poplatku za členstvo

2.1. Člen sa zaväzuje pravidelne hradiť mesačný členský poplatok za každý jednotlivý Prístroj, spravidla dopredu. Mesačná úhrada členstva je splatná jedenkrát mesačne na základe vopred zaslanej faktúry a do dátumu uvedeného na faktúre. Člen týmto súhlasí so zasielaním daňových dokladov výhradne elektronickou cestou, a to na email uvedený v registrácii Člena na Alze, prípadne iný email dohodnutý medzi Alzou a Členom.

Výška členského poplatku je uvedená na eshope spoločnosti Alza alebo v ponuke na uzavretie členstva od Predajcu. Výška členského poplatku sa určuje podľa doby trvania Zmluvy.

2.2. Členský poplatok môže Člen hradiť akýmkoľvek spôsobom, ktorý Alza umožňuje svojim zákazníkom, voľba spôsobu úhrady je úplne na Členovi. Členovi bude na email, či iným spôsobom, zasielané pravidelne upozornenie, že sa blíži dátum splatnosti jeho členského poplatku, vrátane príslušnej faktúry. Faktúra tiež bude uložená v profile Člena na eshope alza.sk, v sekcii „Moja Alza“. Člen súhlasí v súlade s PSD2 s tým, že Alza má právo strhnúť Členovi úhradu za členstvo z karty, z ktorej Člen hradil prvú platbu za členstvo, ak do tej doby neuhradí členský poplatok inou platobnou metódou. Člen je napriek vyššie uvedenému povinný zabezpečiť uhradenie členského poplatku.

2.3. Pokiaľ nebude platba vykonaná ani na základe opakovaných výziev zo strany Alzy, má Alza právo zrušiť Členovi členstvo, a tým aj Zmluvu a všetky ďalšie prípadné zmluvy na používanie ďalších Prístrojov, ktoré v danej chvíli existujú medzi Alzou a Členom, a to s okamžitou platnosťou. Zrušením členstva nie je dotknuté právo Alzy na uhradenie členských poplatkov za obdobie bezplatného používania (obdobie bezplatného používania znamená obdobie, za ktoré člen nezaplatil členské poplatky).

2.4. Alza garantuje nemennú výšku poplatku pre konkrétneho Člena a pre konkrétny Prístroj po celú dobu trvania Zmluvy. Poplatok za členstvo v Programe pre každú novú Strana 3/13 žiadosť o prístroj sa určuje podľa aktuálneho cenníka uvedeného na eshope alza.sk, prípadne podľa dohody Člena a spoločnosti Alza.

2.5. Alza upozorňuje, že náklady spojené s používaním Prístroja, napr. telekomunikačné náklady na tarifu od operátora, si hradí každý Člen sám.

2.6. Člen platí dohodnutý mesačný poplatok aj v čase, keď Prístroj z akýchkoľvek dôvodov nemôže používať, a to aj vtedy, ak došlo k jeho strate alebo poškodeniu, a to do doby, než Člen oznámi spoločnosti Alza, že došlo k strate alebo poškodeniu Prístroja. V prípade straty alebo poškodenia Prístroja sa postupuje podľa ods. 4.3., ods. 4.10. a článku 5 týchto Podmienok.

3. Prevzatie Prístroja

3.1. V rámci žiadosti o členstvo v Programe Člen špecifikuje konkrétny typ Prístroja, farbu a počet kusov, ktoré požaduje. Alza odovzdá takýto Prístroj osobne Členovi, a to na zvolenej pobočke Alzy, prípadne prostredníctvom doručovacej služby alebo AlzaBoxu. Pri prevzatí sa Člen preukáže vlastným platným osobným dokladom; identifikáciu takýmto dokladom môže nahradiť overenie pomocou tzv. bankovej identity alebo iný obdobný spôsob overenia ponúkaný spoločnosťou Alza.

Za Člena-Podnikateľa môže Prístroj prevziať člen štatutárneho orgánu Podnikateľa (konateľ spoločnosti s ručením obmedzeným, člen predstavenstva akciovej spoločnosti či družstva, riaditeľ štátneho podniku a pod.), v prípade podnikajúcej fyzickej osoby (OSVČ) iba táto osoba. Ďalej môže Prístroj prevziať osoba s úradne overenou plnou mocou od štatutárneho orgánu Podnikateľa, ktorej kópia bola na žiadosť Alzy poslaná na emailovú adresu Alzy. V prípade, že je kópia plnomocenstva odoslaná priamo z emailovej adresy štatutárneho orgánu Člena, nemusí ísť o úradne overenú plnú moc. Preberajúca osoba sa pri osobnom odovzdaní musí preukázať platným osobným dokladom.

3.2. Člen môže po dohode s Alzou pred prevzatím Prístroja svoju žiadosť ešte zmeniť čo sa týka typu, farby alebo počtu Prístrojov.

3.3. Odovzdanie a prevzatie Prístroja potvrdia zmluvné strany spravidla podpisom odovzdávacieho protokolu, ktorý sa stane neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy (odovzdávací protokol môže nahradiť potvrdenie o prevzatí v zákazníckom účte Člena alebo potvrdenie o doručení prostredníctvom AlzaBoxu).

V prípade, že z akéhokoľvek dôvodu nedôjde k podpisu odovzdávacieho protokolu, potvrdí Člen prevzatie Prístroja úhradou členského poplatku za druhý mesiac používania Prístroja (prípadne prvý mesiac, ak člen na základe dohody s Alzou poplatok mesačne spätne).

3.4. Člen aj Alza majú právo odstúpiť od Zmluvy najneskôr pred prevzatím Prístroja, alebo na základe iných ustanovení týchto podmienok.

4. Pravidlá používania Prístroja

4.1. Alza je po celú dobu členstva Člena v Programe výlučným vlastníkom Prístroja. Odovzdaním Prístroja udeľuje Alza Členovi právo používať Prístroj v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, po dobu a za podmienok stanovených Zmluvou a týmito Podmienkami. Člen sa zaväzuje tomuto prispôsobiť aj vedenie účtovníctva týkajúce sa Prístroja.

4.2. Člen nesmie Prístroj scudziť či s Prístrojom inak disponovať v rozpore so Zmluvou (napr. predať, zastaviť, darovať, prenajať, požičať tretej osobe). Člen je oprávnený používať Prístroj výhradne na svoju potrebu, nie je oprávnený Prístroj prenechať do používania akejkoľvek inej tretej strane, najmä nie za odplatu a v rozpore s podmienkami tohto Programu. Všetky práva a povinnosti plynúce zo Zmluvy sa vzťahujú aj na osoby, Strana 4/13 ktorým Člen prenechá Prístroj dočasne do používania, za splnenie práv a povinností z tejto Zmluvy však vždy zodpovedá výhradne Člen. Plnenie povinností sa nemôže Člen zbaviť odkazom na skutočnosť, že daný Prístroj nepoužíval.

4.3. Člen sa zdrží akéhokoľvek konania, ktoré by mohlo viesť k vzniku práv tretích osôb k Prístroju. Člen sa zaväzuje spoločnosti Alza okamžite ohlásiť uplatnenie nárokov tretích osôb na Prístroj (napr. v rámci exekúcie vedenej proti Členovi), odcudzeniu Prístroja, poškodeniu a strate Prístroja, najneskôr však do 3 pracovných dní odo dňa, keď k uplatneniu nároku tretej osoby, poškodeniu, strate alebo odcudzeniu Prístroja došlo, alebo sa o ňom mohol dozvedieť. Člen znáša náklady na obranu (ochranu) proti presadzovaniu nárokov tretích osôb (napr. na vylučovaciu žalobu v rámci exekučného konania), ibaže boli zavinené Alzou.

4.4. Člen nie je oprávnený na akékoľvek technické zásahy na/do Prístroja. Dodatočné zmeny, opravy a/alebo iné zhodnotenia Prístroja smie Člen vykonať iba prostredníctvom Alzy, ktorá požadovanú činnosť zaistí u autorizovaného servisu, alebo po dohovore s Alzou sám prostredníctvom autorizovaného servisu.

4.5. Zhodnotenie, ktoré je možné považovať za súčasť Prístroja (nedá sa oddeliť bez toho, aby sa Prístroj znehodnotil), je majetkom Alzy a Člen nemá pri vrátení Prístroja nárok na jeho úhradu (napr. vymenený rozbitý displej, vymenená batéria). Pokiaľ by toto zhodnotenie znížilo cenu Prístroja, Člen uhradí Alze vzniknutú škodu.

4.6. Pokiaľ je Prístrojom mobilný telefón, zaväzuje sa Člen po celú dobu trvania Zmluvy používať ochranné puzdro (kryt) Prístroja. Člen pri prevzatí mobilného telefónu dostane od Alzy jeden kryt ku každému prevzatému mobilnému telefónu.

4.7. Ak je na Prístroji aktivovaná akákoľvek služba, ktorá ho zabezpečuje proti odcudzeniu, zariadenie šifruje alebo obmedzuje jeho pôvodnú funkčnosť, zaväzuje sa Člen túto službu deaktivovať a odhlásiť sa z nej pred vrátením Prístroja, uplatnením reklamácie alebo uplatnením rozšírenej záruky. Ide napríklad o služby Apple Find My iPhone, Samsung Nájsť moje zariadenie, Google Find My Phone (Google účet), Intel Antitheft a ďalšie. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na služby, ktoré v zariadení aktivovala Alza alebo jej splnomocnená osoba.

4.8. Člen s náležitou starostlivosťou na vlastné náklady udržiava Prístroj neustále v stave spôsobilom na používanie v súlade s príslušnými zákonmi a normami a pokynmi stanovenými výrobcom a účelom, na ktorý je Prístroj určený. Prístroj nesmie byť použitý iným ako bežným spôsobom. Člen plne zodpovedá za škodu spôsobenú použitím Prístroja spôsobom iným ako bežným. Člen zároveň používa Prístroj v súlade s pokynmi výrobcu Prístroja.

4.9. Člen zaisťuje bežnú údržbu Prístroja, a to vrátane pravidelnej aktualizácie softvéru Prístroja. Člen chráni Prístroj pred poškodením a nadmerným opotrebením. Člen používa iba originálne príslušenstvo Prístroje alebo príslušenstvo poskytnuté spoločnosťou Alza

4.10. V prípade, že sa na Prístroji objaví chyba, pre ktorú by bolo možné ho reklamovať (výrobná chyba), má Člen nárok na výmenu takého Prístroja za iný Prístroj (tento Prístroj si môže Člen vybrať z aktuálnej ponuky). Dodatkom k Zmluve si Člen a Alza potvrdia zmenu Prístroja, prípadne zmenu poplatku za členstvo a zmenu doby trvania Zmluvy. Člen je povinný nahlásiť chybu na Prístroji vopred formou kontaktného formulára na stránke https://www.alza.sk/neo. Člen je tiež oprávnený Zmluvu ukončiť, ak si nevyberie žiadny Prístroj z aktuálnej ponuky.

V prípade, že Člen nemá nárok na výmenu Prístroja podľa predchádzajúceho odseku (najmä v prípade, keď je poškodenie Prístroja spôsobené Členom), je Alza oprávnená požadovať od Člena úhradu a Člen sa zaväzuje zaplatiť buď zostatkovú hodnotu Prístroja, alebo ak je možná oprava Prístroja., úhradu opravy Prístroja autorizovaným servisom. Ak je možná oprava Prístroja, môže si Člen zvoliť, či chce uhradiť zostatkovú hodnotu Prístroja, alebo Strana 5/13 opravu Prístroja autorizovaným servisom. Ak nezvolí Člen jeden z postupov podľa predchádzajúceho odseku do 10 pracovných dní odo dňa, kedy bol spoločnosťou Alza upozornený, že sa nárok na výmenu Prístroja na vzniknutú situáciu nevzťahuje, je spoločnosť Alza oprávnená po Členovi požadovať zostatkovú hodnotu Prístroja a Člen sa zaväzuje túto zostatkovú. hodnotu Prístroje spoločnosti Alza uhradiť.

Výmenou Prístroja (uzavretím dodatku k Zmluve) nedochádza k uznaniu dôvodov výmeny. Člen berie na vedomie, že spoločnosť Alza môže odovzdať Členovi nový Prístroj skôr, než posúdi, či sa na prípad poškodenia Prístroja vzťahuje možnosť výmeny podľa tohto odseku. Toto ustanovenie sa preto použije aj v prípade, že spoločnosť Alza už poskytla Členovi nový Prístroj a až po poskytnutí nového Prístroja zistila, že Člen nesplnil podmienky výmeny. V takom prípade je spoločnosť Alza oprávnená od Člena požadovať zostatkovú hodnotu Prístroja, alebo úhradu opravy Prístroja autorizovaným servisom, a Člen sa zaväzuje zostatkovú hodnotu alebo opravu Prístroja spoločnosti Alza uhradiť najneskôr do 7 dní odo dňa, kedy spoločnosť Alza informuje Člena, že podmienky na výmenu podľa tohto odseku neboli splnené.

4.11. Prevzatie a odovzdanie Prístroja prebieha na zvolenej pobočke Alzy, prípadne po dohode so spoločnosťou Alza prostredníctvom doručovacej služby alebo AlzaBoxu.

5. Rozšírená záruka pre prípad krádeže a náhodného rozbitia

5.1. Na každý Prístroj poskytuje v rámci Programu spoločnosť Alza rozšírenú záruku, ktorá pokrýva krádež a náhodné rozbitie Prístroja v ďalej stanovených prípadoch. Rozšírenú záruku pre prípad krádeže a náhodného rozbitia Prístroja neposkytuje spoločnosť Alza v prípade, keď Člen v čase hlásenia a vyhodnocovania udalosti porušuje Zmluvu, najmä v prípade, keď je Člen v omeškaní s úhradou pravidelného členského poplatku a/alebo neuhradí poplatok podľa ods. 5.10 Podmienok.

5.2. Alza výslovne Člena upozorňuje, že v rámci členstva môže Člen uplatniť iba jednu udalosť (krádež, alebo rozbitie Prístroja) na jeden Prístroj v rámci Zmluvy (Alza upozorňuje, že v prípade viacerých Prístrojov je na každý z nich uzavretá samostatná Zmluva).

5.3. Člen sa zaväzuje všetky udalosti hlásiť bezodkladne Alze cez kontaktný formulár na https://www.alza.sk/neo. Člen poskytne Alze maximálnu súčinnosť pri vybavovaní udalosti a zisťovaní okolností udalosti. Pri každom nahlásení rozbitia Prístroja Člen predloží poškodený Prístroj, v prípade jeho krádeže protokol Polícia SR o oznámení odcudzenia Prístroja, v ktorom musí byť výslovne uvedené, že vlastníkom odcudzeného Prístroja je Alza a Člen je iba oprávneným užívateľom. Člen v tomto prípade tiež dodá doklad o blokácii IMEI. Za Člena – Podnikateľa môže túto službu uplatniť u Alzy výhradne štatutárny orgán, prípadne osoba podľa ods. 3.1 týchto Podmienok.

5.4. V rámci oznámenia krádeže/rozbitia člen uvedie okolnosti, za akých ku krádeži/rozbitiu došlo, vrátane príčiny vzniku. V prípade poškodenia Prístroja tiež charakter poškodenia a rozsah obmedzenia jeho funkčnosti.

5.5. Alza výslovne upozorňuje, že nezodpovedá za prípadnú stratu dát uložených v Prístroji, vrátane telefónnych čísel, kontaktných údajov, softvérov, operačného systému, uložených súborov, aplikácií a pod.. Alza dôrazne odporúča dáta uložené v Prístroji priebežne zálohovať.

5.6. Člen si znáša náklady spojené so žiadosťou o poskytnutie služby rozšírenej záruky, rovnako ako všetky následné náklady s ňou spojené sám. Pokiaľ poškodenie Prístroja nebude spadať do rozsahu plnenia v rámci tejto rozšírenej záruky, postupuje sa podľa ods. 5.13 týchto Podmienok.

5.7. Alza poskytuje rozšírenú záruku pre prípad náhodného poškodenia Prístroja, ktorým sa rozumie nešťastná náhoda, teda situácia, ktorú nešlo predvídať alebo jej nešlo predchádzať. Ak sa na konkrétny prípad poškodenia Prístroja vzťahuje rozšírená záruka a túto záruku Alza dôvodne nezamietne, potom Člen zaistí odovzdanie všetkých potrebných informácií a poškodeného Prístroja spoločnosti Alza, ktorá do 3 pracovných dní odovzdá Členovi iný Prístroj (tento Prístroj si môže Člen vybrať z aktuálnej ponuky); zmluvné strany zároveň uzavrú dodatok k Zmluve. Dodatkom si Člen a Alza potvrdia zmenu Prístroja, prípadne zmenu poplatku za členstvo a zmenu doby trvania Zmluvy. V prípade, že si Člen nevyberie žiadny Prístroj z ponuky spoločnosti Alza, je oprávnený ukončiť Zmluvu predčasne podľa ods. 6.3 týchto Podmienok, teda zaplatením odstupného.

5.8. Alza poskytuje rozšírenú záruku pre prípad odcudzenia Prístroja. Odcudzením prístroja na účely týchto podmienok sa rozumie prípad krádeže Prístroja, ktorý mal Člen priamo pri sebe (vrátane krádeže jednoduchej, tj. bez prekonania prekážok) a pri lúpeži či vlámaniu alebo vykradnutí bytu/objektu určeného na stále bývanie, chaty, chalupy alebo kancelárie.

Pokiaľ sa na konkrétne odcudzenie Prístroja vzťahuje rozšírená záruka pre prípad odcudzenia prístroja, tak akonáhle Alza od Člena dostane všetky nevyhnutné informácie a dokumenty (čestné vyhlásenie o odcudzení a protokol Polície SR o prijatí oznámenia), odovzdá do 3 pracovných dní Členovi iný Prístroj (tento Prístroj si môže Člen vybrať z aktuálnej ponuky); zmluvné strany zároveň uzavrú dodatok k Zmluve. Dodatkom si Člen a Alza potvrdia zmenu Prístroja, prípadne zmenu poplatku za členstvo a zmenu doby trvania Zmluvy. V prípade, že si Člen nevyberie žiadny Prístroj z ponuky spoločnosti Alza, je oprávnený ukončiť Zmluvu predčasne podľa ods. 6.3 týchto Podmienok, teda zaplatením odstupného.

5.9. Člen pri prevzatí nového Prístroja potvrdí svojím podpisom na odovzdávacom protokole, že si Prístroj prezrel a potvrdzuje, že Prístroj nemá zjavné chyby a nie je poškodený (odovzdávací protokol môže nahradiť potvrdenie o prevzatí v zákazníckom účte Člena alebo potvrdenie o doručení prostredníctvom AlzaBoxu). V prípade, že z akéhokoľvek dôvodu nedôjde k podpisu odovzdávacieho protokolu podľa prvej vety, potvrdí Člen prevzatie nového Prístroja tiež úhradou členského poplatku za druhý mesiac užívania Prístroja (prípadne prvý mesiac, ak hradí Člen na základe dohody s Alzou poplatok mesačne spätne).

5.10. Alza má v prípade poskytnutia nového Prístroja v rámci tejto rozšírenej záruky právo na manipulačný poplatok vo výške 10 % zo zostatkovej hodnoty Prístroje, s čím Člen bezvýhradne súhlasí. Manipulačný poplatok bude Členovi zo strany Alzy účtovaný v okamihu odovzdania nového Prístroja, splatnosť tohto poplatku je pri prevzatí nového Prístroja (v prípade Člena – Podnikateľa môže byť splatnosť manipulačného poplatku dohodnutá inak).

5.11. Rozšírená záruka sa nevzťahuje na nasledujúce prípady náhodného poškodenia:

5.11.1. spôsobené úmyselne alebo nedbanlivosťou/neopatrnosťou Člena;

5.11.2. spôsobené nesprávnou inštaláciou, opravou alebo údržbou;

5.11.3. ku ktorému došlo používaním Prístroja v rozpore s návodom od výrobcu a/alebo účelom, na ktorý je Prístroj určený, vrátane použitia výrobcom neschválených doplnkov, ako aj v rozpore s týmito Podmienkami;

5.11.4. spôsobené príslušenstvom Prístroja odlišným od príslušenstva podľa ods. 4.9, napr. nabíjačka, slúchadlá, káble, montážne prvky, handsfree súpravy a pod.;

5.11.5. spôsobené chybami v softvéri prístroja (prípadné chyby v softvéri idú na vrub výrobcu Prístroja), alebo chybným postupom inštalácie softvéru;

5.11.6. spotrebného materiálu ako sú káble a pod.;

5.11.7. spôsobené opravou mimo autorizovaný servis a/alebo bez súhlasu Alzy alebo v súvislosti s prepravou Prístroja z miesta jeho poškodenia do servisného miesta, vrátane rizika spojeného priamo aj nepriamo s prepravou poškodeného Prístroja;

5.11.8. spojené so stratou či zabudnutím Prístroja;

5.11.9. ku ktorému došlo v súvislosti s občianskymi nepokojmi, vojnovými udalosťami alebo pôsobením/v dôsledku radiácie, atómového výbuchu, manipulácie s ohňom, výbušninami, horľavinami a toxickými látkami, zemetrasení, záplav, nukleárneho žiarenia;

5.11.10. v súvislosti s výrobnou chybou Prístroja (postup pri riešení výrobnej chyby, ktorú je možné reklamovať, upravuje ods. 4.10);

5.11.11. ktoré vznikli v súvislosti so škodou spôsobenou samotným Prístrojom (tzv. následná škoda);

5.11.12. ktoré vzniklo bežným opotrebením, zanedbaním údržby alebo postupným pôsobením korózie, vlhkosti, tepla alebo chladu na Prístroj;

5.11.13. v dôsledku kolísania a/alebo prerušenia dodávky elektrickej energie z akéhokoľvek dôvodu;

5.11.14. ku ktorému došlo pri manipulácii s ohňom, úderom blesku, zemetrasením, víchricou, explóziou alebo záplavou/povodní;

5.11.15. poškodenie veci, ktoré nemá vplyv na funkčnosť a použiteľnosť tovaru (napríklad poškriabanie, zafarbenie a pod.);

5.11.16. zavinené treťou osobou.

5.12. Rozšírená záruka sa nevzťahuje na nasledujúce prípady odcudzenia Prístroja:

5.12.1. v dôsledku úmyselného alebo nedbanlivého/neopatrného konania Člena (napr. ponechanie Prístroja na nechránenom, voľne prístupnom mieste ako napr. v nákupnom košíku, na stole v reštaurácii, odcudzenie Prístroja v súvislosti so zníženým vnímaním Člena v dôsledku spánku, požití alkoholu či inej omamnej látky a pod..);

5.12.2. krádež Prístroja, pokiaľ ho nemá Člen v čase krádeže pri sebe alebo na sebe, krádež Prístroje z automobilu (bez ohľadu na to, či bol uzamknutý alebo nie);

5.12.3. strata, zabudnutie, dobrovoľné vydanie Prístroja;

5.12.4. v súvislosti s občianskou vojnou alebo vojnovou udalosťou, aktívnou účasťou na nepokojoch, trestných činoch, teroristických akciách a sabotážach;

5.12.5. v dôsledku podvodného konania Člena a/alebo jeho osôb blízkych;

5.12.6. ktoré je dôsledkom alebo vzniklo v súvislosti s protiprávnym konaním Člena.

5.13. V prípade, že sa rozšírená záruka na vzniknutú situáciu nevzťahuje, je Alza oprávnená požadovať od Člena úhradu a Člen sa zaväzuje zaplatiť buď zostatkovú hodnotu Prístroja, alebo ak je možná oprava Prístroja, úhradu opravy Prístroja autorizovaným servisom. Ak je možná oprava Prístroja, môže si Člen zvoliť, či chce uhradiť zostatkovú hodnotu Prístroja, alebo opravu Prístroja autorizovaným servisom. Ak nezvolí Člen jeden z postupov podľa predchádzajúceho odseku do 10 pracovných dní odo dňa, kedy bol spoločnosťou Alza upozornený, že sa rozšírená záruka na vzniknutú situáciu Strana 8/13 nevzťahuje, je spoločnosť Alza oprávnená od Člena požadovať zostatkovú hodnotu Prístroja a Člen sa zaväzuje túto zostatkovú hodnotu Prístroja spoločnosti Alza uhradiť.

Výmenou Prístroja (uzavretím dodatku) nedochádza k uznaniu rozšírenej záruky alebo reklamácie. Člen berie na vedomie, že spoločnosť Alza môže odovzdať Členovi nový Prístroj skôr, než posúdi, či sa na prípad Prístroja vzťahuje rozšírená záruka. Toto ustanovenie ods. 5.13. sa preto použije aj v prípade, že spoločnosť Alza už poskytla Členovi nový Prístroj a až po poskytnutí nového Prístroja zistila, že Člen nesplnil podmienky rozšírenej záruky. V takom prípade je spoločnosť Alza oprávnená od Člena požadovať zostatkovú hodnotu Prístroja, alebo úhradu opravy Prístroja autorizovaným servisom (poníženú o manipulačný poplatok podľa ods. 5.10., ak bol Členom uhradený), a Člen sa zaväzuje zostatkovú hodnotu alebo opravu Prístroja spoločnosti Alza uhradiť najneskôr do 7 dní odo dňa, kedy spoločnosť Alza informuje Člena, že nesplnil podmienky rozšírenej záruky. Zostatková hodnota sa počíta ku dňu, kedy došlo k výmene Prístroja.

5.14. Krádež alebo rozbitie nemá vplyv na dobu trvania členstva a na povinnosť Člena hradiť pravidelné mesačné členské poplatky, a to do doby, než Člen (a) oznámi spoločnosti Alza, že došlo k strate alebo poškodeniu Prístroja (za oznámenie sa považuje iba oznámenie v súlade s týmito Podmienkami, teda oznámenie, ktoré obsahuje všetky potrebné informácie), a (b) ak ide o rozbitie, odovzdá poškodený Prístroj spoločnosti Alza (osobne na pobočke, prostredníctvom doručovacej služby alebo AlzaBoxu).

5.15. Pôvodný Prístroj sa ani po oprave Členovi nevracia.

5.16. Prevzatie a odovzdanie Prístroja prebieha na zvolenej pobočke Alzy, prípadne po dohode so spoločnosťou Alza aj prostredníctvom doručovacej služby alebo AlzaBoxu.

6. Trvanie členstva a jeho predčasné ukončenie

6.1. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú. Doba trvania Zmluvy, tzn. doba používania konkrétneho Prístroja, je stanovená v ponuke na eshope, kedy v prípade mobilných telefónov a wearables je Doba trvania Zmluvy 24 mesiacov a v prípade tabletov, notebookov a PC zostáv je Doba trvania Zmluvy 36 mesiacov. Doba trvania Zmluvy môže byť stanovená odlišne v individuálnej ponuke zostavenej spoločnosťou Alza.

6.2. Účinnosť každej Zmluvy nastáva prevzatím Prístroja Členom podľa čl. 3 Podmienok. Účinnosťou Zmluvy začína rovnako plynúť doba trvania Zmluvy. Pokiaľ má Člen v rámci členstva viac Prístrojov s rozdielnou dobou používania, či rozdielnou dobou začiatku účinnosti Zmluvy (prevzatia), plynie pre každý Prístroj doba používania samostatne a zvlášť, pretože na každý Prístroj sa Zmluva uzatvára samostatne.

6.3. Zmluva uzavretá na dobu určitú podľa ods. 6.1. týchto Podmienok môže byť ukončená iba z dôvodov uvedených v Zmluve.

Poplatok za členstvo sa určuje podľa doby trvania Zmluvy, Zmluvu preto nie je možné ukončiť predčasne. Spoločnosť Alza informuje Člena, že je otvorená dohode o ukončení Zmluvy za podmienky, že Člen uhradí spoločnosti Alza náklady spojené s predčasným ukončením zmluvy, tzv. odstupné. Výšku odstupného oznámi spoločnosť Alza Členovi na požiadanie.

Odstupné sa vypočíta ako rozdiel z poplatku za členstvo podľa skrátenej doby trvania Zmluvy a už uhradených členských poplatkov.

i

Príklad

Člen v rámci Programu používa mobilný telefón, pôvodná doba členstva bola dohodnutá na 24 mesiacov a cena členstva na 30 € vrátane DPH mesačne. Člen si praje Zmluvu predčasne ukončiť v 14. mesiaci trvania Zmluvy. Bežná cena členstva v prípade doby trvania Zmluvy 14 mesiacov činí pre rovnaký typ telefónu 40 € vrátane DPH mesačne. Suma odstupného sa vypočíta ako rozdiel medzi bežnou cenou členstva pri skrátenej dobe trvania Zmluvy (14 mesiacov x 40 € = 560 €) a Členom už uhradených poplatkov (14 Strana 9/13 mesiacov x 30 € = 420 €).). Odstupné teda je 140 € (560 - 420). Tento výpočet je iba ilustratívny a môže sa líšiť pri zohľadnení konkrétnych skutočností jednotlivého prípadu.

V prípade, že je Člen v omeškaní s úhradou niektorého členského poplatku, je predčasné ukončenie možné iba v prípade, že uhradí všetky už splatné členské poplatky..

6.4. V prípade, že sa Člen a spoločnosť Alza dohodnú na predčasnom ukončení Zmluvy podľa ods. 6.3. (táto dohoda môže byť uzavretá aj neformálne, napr. prostredníctvom emailu alebo zákazníckeho účtu „Moja Alza“), zaniká Zmluva posledným dňom mesiaca, v ktorom Člen zaplatil odstupné; do tohto dňa sa tiež Člen zaväzuje vrátiť Alze Prístroj na zvolenej pobočke, prípadne po dohode so spoločnosťou Alza aj prostredníctvom doručovacej služby alebo AlzaBoxu. Právo spoločnosti Alza na zaplatenie odstupného vzniká aj v prípade, že zmluvné strany už podľa Zmluvy plnili.

6.5. Spoločnosť Alza upozorňuje Člena na blížiaci sa koniec trvania Zmluvy, a to vrátane ponuky nových Prístrojov. V prípade, že Člen na toto upozornenie nereaguje, nevráti Prístroj najneskôr v deň skončenia Zmluvy podľa ods. 6.1. týchto Podmienok a ďalej uhrádza členské poplatky v súlade so Zmluvou, mení sa uzavretá Zmluva zo zmluvy na dobu určitú na zmluvu na dobu neurčitú. Alza výslovne upozorňuje Člena na povinnosť hradiť v prípade zmeny doby trvania Zmluvy naďalej členský poplatok.

Zmluvu na dobu neurčitú môže Člen kedykoľvek vypovedať, a to prostredníctvom formulára na https://www.alza.sk/neo a vrátením Prístroja na zvolenej pobočke, alebo po dohode so spoločnosťou Alza vrátením Prístroja prostredníctvom doručovacej služby alebo AlzaBoxu. Zmluva v takom prípade zaniká posledným dňom mesiaca členstva, v ktorom Člen Zmluvu vypovedal a za ktorý zároveň Člen uhradil členský poplatok, do tohto dňa sa tiež Člen zaväzuje vrátiť Alze Prístroj na zvolenej pobočke, prípadne po dohode so spoločnosťou Alza vrátiť Prístroj prostredníctvom doručovacej služby alebo AlzaBoxu.

Spoločnosť Alza upozorňuje, že ak vráti Člen Prístroj skôr ako posledný deň mesiaca členstva, pomerná časť poplatku za posledný mesiac členstva sa nevracia. Posledným dňom mesiaca členstva sa nerozumie posledný kalendárny deň mesiaca, ale posledný deň mesačného obdobia, za ktorý Člen hradí poplatok, napr. ak prevzal Člen Prístroj 16.1.2020, platí mesačný poplatok za obdobie 16.1. – 15.2.2020, 16.2. – 15.3.2020, 16.3. – 15.4.2020 atď. a posledným dňom Členstva v prípade výpovede dňa 13.3.2022 bude 15.3.2022.

6.6. Zmluvu na dobu neurčitú je spoločnosť Alza oprávnená kedykoľvek vypovedať. Výpovedná doba je 3 mesiace a začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola výpoveď členovi doručená. Člen sa zaväzuje vrátiť Prístroj na zvolenej pobočke posledný deň výpovednej doby; Člen je však oprávnený vrátiť Prístroj na zvolenej pobočke aj v priebehu výpovednej doby – v takom prípade Zmluva zaniká posledným dňom mesiaca, v ktorom Člen vrátil Prístroj. Po dohode so spoločnosťou Alza môže Člen vrátiť Prístroj aj prostredníctvom doručovacej služby alebo AlzaBoxu.

6.7. Členstvo nemôže byť ukončené v priebehu vybavovania udalosti v rámci rozšírenej záruky pre prípad krádeže a náhodného rozbitia. Člen v takom prípade teda môže požiadať o ukončenie Zmluvy najskôr potom, čo mu Alza oznámi spôsob vybavenia tejto rozšírenej záruky.

6.8. Alza je oprávnená od Zmluvy odstúpiť a ukončiť Členovi jeho členstvo, pokiaľ Člen závažným spôsobom alebo opakovane porušil či porušuje podmienky členstva stanovené najmä týmito Podmienkami. Za závažné porušenie podmienok členstva sa považuje napríklad omeškanie Člena s pravidelnými úhradami členského poplatku podľa článku 10 ods. 2 týchto Podmienok.

6.9. Alza je ďalej oprávnená Zmluvu okamžite ukončiť výpoveďou bez výpovednej doby aj v prípade, ak sa majetkové pomery Člena výrazne zhoršia, napríklad v prípade Člena, ktorý je v úpadku alebo ktorému úpadok hrozí, ďalej v prípade Člena, na ktorého majetok je Strana 10/13 vyhlásená verejná dražba alebo ktorého majetok je postihnutý exekúciou, alebo v prípade, že Člen závažným spôsobom porušuje svoje povinnosti z akéhokoľvek iného záväzkového vzťahu medzi ním a Alzou. Zmluva a s ňou aj členstvo je predčasne ukončené dňom doručenia odstúpenia od Zmluvy a/alebo výpovede Členovi. Alza je tiež oprávnená Zmluvu ukončiť výpoveďou, a to aj bez udania dôvodu, s výpovednou dobou 3 mesiace.

6.10. Smrťou Člena alebo zánikom Člena bez právneho nástupcu sú Zmluva a členstvo v Programe ukončené.

6.11. Člen pri ukončení Zmluvy a členstva vracia Prístroj so všetkým hlavným príslušenstvom a súčasťami (najmä. batérie, nabíjací adaptér a pod.) a manuálom a zároveň uhradí všetky prípadne dlžné členské poplatky, či iné záväzky vzniknuté na základe členstva.

7. Vrátenie Prístroja

7.1. Člen sa zaväzuje vrátiť prevzatý Prístroj najneskôr v deň skončenia Zmluvy, pokiaľ v týchto Podmienkach nie je uvedené inak, a to na zvolenej pobočke Alzy, alebo po dohode so spoločnosťou Alza aj prostredníctvom doručovacej služby alebo AlzaBoxu.

7.2. Člen vracia Prístroj v rovnakom stave, v akom ho prevzal (v akom mu bol odovzdaný), s prihliadnutím iba na bežné opotrebenie.

7.3. O vrátení Prístroja spíšu zmluvné strany odovzdávací protokol, v ktorom bude okrem iného popísaný aj stav vráteného Prístroja.

7.4. V prípade, že Člen z akéhokoľvek dôvodu Alze Prístroj nevráti, je Alza oprávnená požadovať od Člena úhradu zostatkovej hodnoty Prístroja. Ak došlo v priebehu trvania členstva k výmene Prístroja (či už v rámci reklamácie, v rámci rozšírenej záruky alebo iným Alzou schváleným spôsobom), zostatková hodnota nového Prístroja sa počíta za každý začatý mesiac používania nového Prístroja.

7.5. Pokiaľ bude Člen v omeškaní s vrátením Prístroja, môže k vráteniu Prístroja späť Alze dôjsť aj v iných priestoroch než na pobočke Alzy, a to iba na základe výzvy/oznámenia Alzy a/alebo jej splnomocnenej osoby. Člen je povinný túto výzvu bezodkladne splniť.

7.6. Ak Člen Prístroj nevráti včas, Alza vec odovzdá advokátovi, ktorý bude postupovať v súlade s príslušnými právnymi predpismi.

8. Poplatky

8.1. V prípade, že Alza a/alebo jej splnomocnená osoba zašle Členovi akúkoľvek výzvu na úhradu členského poplatku po splatnosti, alebo podľa ods. 8.3., je taká výzva spoplatnená čiastkou vo výške 20 EUR vr. DPH za každú faktúru, s ktorej úhradou je Člen v omeškaní. Poplatok za výzvu sa Člen zaväzuje spoločnosti Alza uhradiť v lehote 7 kalendárnych dní od doručenia výzvy na jeho úhradu, a to bezhotovostnou úhradou na účet uvedený vo výzve. Všetky pripomenutia a výzvy na úhradu, zaslané pred splatnosťou alebo v deň splatnosti faktúry sú zdarma.

8.2. V prípade poškodenia Prístroja, ktoré nezodpovedá bežnému opotrebovaniu, ale zároveň je možné Prístroj bez obmedzenia aj naďalej používať, je Alza oprávnená požadovať od Člena úhradu zmluvnej pokuty vo výške zostatkovej hodnoty Prístroja, a to nasledovne:

8.2.1. pri bežnom poškodení Prístroja (najmä potom vlasové škrabance, prachové častice, poškodené klávesy pri notebooku, viditeľne ohmataný touchpad) nehradí Člen zmluvnú pokutu;

8.2.2. pri ľahkom poškodení na prednej časti, zo zadnej a bočnej časti Prístroja (najmä škrabance, odreniny, vrypy, otlaky) hradí Člen zmluvnú pokutu vo výške až 10 % zo zostatkovej hodnoty Prístroja;

8.2.3. pri výraznom poškodení, kde cena opravy je nižšia ako zostatková hodnota Prístroja, hradí Člen cenu opravy autorizovaným servisom. Po dohode so spoločnosťou Alza môže Člen zaistiť opravu v autorizovanom servise sám, na vlastné náklady

8.2.4. pri výraznom poškodení, kde cena opravy je vyššia ako zostatková hodnota Prístroja (najmä potom ulomené časti, prasknutý displej, stopy po oxidácii, poškodené konektory) hradí Člen zmluvnú pokutu vo výške zostatkovej hodnoty Prístroja. Po dohode so spoločnosťou Alza môže Člen zaistiť opravu v autorizovanom servise sám, na vlastné náklady. Spoločnosť Alza je pripravená oznámiť Členovi cenový návrh opravy v autorizovanom servise a opravu v autorizovanom servise zaistiť na náklady Člena.

V prípade vykonania opravy Prístroja v autorizovanom servise na náklady Člena a odovzdania opraveného Prístroja nemá spoločnosť Alza nárok na zmluvnú pokutu podľa ods. 8.2.3. a 8.2.4. týchto Podmienok.

Výšku zmluvnej pokuty podľa ods. 8.2.2. a 8.2.3. týchto Podmienok stanoví spoločnosť Alza, pričom pri stanovení zohľadní najmä rozsah poškodenia Prístroja.

8.3. Pokiaľ dôjde k poškodeniu Prístroja, pre ktoré ho nie je možné ďalej používať, či k úplnému zničeniu alebo strate Prístroja, na ktoré sa nevzťahuje rozšírená záruka pre prípad krádeže a náhodného rozbitia, alebo v prípade nedodržania povinnosti Člena stanovenej v ods. 4.7 Podmienok, je Alza oprávnená požadovať úhradu zmluvnej pokuty vo výške zostatkovej hodnoty Prístroja.

8.4. Zmluvnú pokutu pri poškodení Prístroja podľa tohto článku je Člen povinný uhradiť do 7 kalendárnych dní po obdržaní písomnej požiadavky alebo na kontaktný email na jej úhradu zo strany Alzy, a to bezhotovostnou úhradou na účet Alzy špecifikovaný vo výzve. Pokiaľ je úhrada požadovaná pri odovzdávaní Prístroja na zvolenej pobočke, potom je nutná úhrada zmluvných pokút na mieste.

8.5. V prípade, že bude Člen v omeškaní s vrátením Prístroja Alze (z akéhokoľvek dôvodu, napr. z dôvodu, kedy Alza Zmluvu predčasne ukončí a Člen Prístroj nevráti včas), môže Alza požadovať a má nárok na zmluvnú pokutu vo výške 0,1 % denne za každý, hoci začatý deň omeškania zo zostatkovej hodnoty Prístroja. Zmluvnú pokutu je Člen povinný uhradiť do 7 kalendárnych dní po obdržaní písomnej požiadavky na jej úhradu zo strany Alzy, a to bezhotovostnou úhradou na účet Alzy špecifikovaný vo výzve. Spoločnosť Alza nie je oprávnená požadovať zároveň zmluvnú pokutu podľa tohto ods. 8.5. a úhradu zostatkovej hodnoty Prístroja podľa ods. 7.4. týchto Podmienok, môže však najprv požadovať zmluvnú pokutu podľa tohto ods. 8.5. a následne úhradu zostatkovej hodnoty Prístroja podľa ods. 7.4. týchto Podmienok.

8.6. V prípade, že Člen bude mať prostredníctvom Alzy povolené tzv. zapamätanie platobnej karty pre budúce úhrady, teda príslušná platobná brána bude mať údaje o platobnej karte Člena, súhlasí Člen s tým, že má Alza právo strhnúť Členovi úhradu za zmluvnú pokutu, na ktorej úhradu Člena najskôr vyzvala, ak neuhradí do doby uvedenej vo výzve zmluvnú pokutu inou platobnou metódou.

9. Spracovanie osobných údajov, mlčanlivosť a etické štandardy

9.1. Alza vyhlasuje, že všetky osobné údaje (v prípade Člena – Podnikateľa najmä osobné údaje zamestnancov Člena – Podnikateľa) sú dôverné, budú použité iba na uskutočnenie plnenia Zmluvy s Členom (záujemcom o členstvo) a na preverenie bonity, dôveryhodnosti a platobnej morálky záujemcu o členstvo. Osobné údaje, ktoré sú poskytnuté dobrovoľne Členom (záujemcom o členstvo) Alze za účelom žiadosti o členstvo sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov), v platnom a účinnom znení.

9.2. Alza postupuje tak, aby dotknutá osoba neutrpela ujmu na svojich právach, najmä na práve na zachovanie ľudskej dôstojnosti, a tiež dbá na ochranu pred neoprávneným zasahovaním do súkromného a osobného života dotknutej osoby.

9.3. Bližšie podmienky o spracovaní osobných údajov sú uvedené na www.alza.sk/privacypolicy.

9.4. Člen – Podnikateľ aj spoločnosť Alza sa zaväzujú, že žiadna z nich nesprístupní tretej osobe dôverné informácie, ktoré pri plnení Zmluvy získala od druhej zmluvnej strany. Dôvernou informáciou sa rozumie akákoľvek informácia, ktorá je takto označená alebo ktorej povaha je dôverná, ktorá má určitú hodnotu pre príslušnú zmluvnú stranu, ktorá je alebo by mohla byť obchodným tajomstvom a/alebo ktorej zverejnenie by ohrozilo alebo mohlo ohroziť oprávnené záujmy príslušnej zmluvnej strany.

Bez ohľadu na vyššie uvedené ustanovenia sa za dôverné nepovažujú informácie, ktoré sa stali verejne známymi bez toho, aby ich zverejnením došlo k porušeniu záväzkov prijímajúcej zmluvnej strany či právnych predpisov; prijímajúca zmluvná strana mala oprávnene k dispozícii pred uzavretím zmluvy, pokiaľ takéto informácie neboli predmetom inej, predtým medzi zmluvnými stranami uzavretej dohody o ochrane informácií; sú výsledkom postupu, pri ktorom k nim prijímajúca zmluvná strana dospeje nezávisle a je to schopná doložiť svojimi záznamami alebo dôvernými informáciami tretej strany; po uzavretí zmluvy poskytne prijímajúcej strane tretia osoba, ktorá nie je obmedzená v takom nakladaní s informáciami.

9.5. Člen – Podnikateľ aj spoločnosť Alza sa zaväzujú za všetkých okolností dodržiavať najvyššie etické štandardy, ktoré sú uvedené na stránke www.alza.sk/protikorupcnapolitika-alza, a rovnako zabezpečiť, aby to isté dodržiavali aj ich zamestnanci a tretie osoby je zastupujúce.

10. Záverečné ustanovenia

10.1. Tieto Podmienky a vzťahy z nich vyplývajúce sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.

10.2. Pokiaľ má Člen viac Prístrojov, uzatvára sa na každý z nich samostatná Zmluva. Nejde však o Zmluvy závislé, teda zánik jednej zo Zmlúv nemá vplyv na trvanie zostávajúcich Zmlúv Člena.

10.3. V prípade, že ktorékoľvek ustanovenie týchto Podmienok je alebo sa stane neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným, potom neplatnosť, neúčinnosť či nevykonateľnosť takého ustanovenia nemá a nebude mať vplyv na platnosť, účinnosť a vykonateľnosť ostatných ustanovení, ak zákon neustanovuje inak.

10.4. Alza si vyhradzuje právo na zmenu Podmienok, a ich zmena je účinná odo dňa zverejnenia na eshope alza.sk, ak nie je v Podmienkach stanovené inak. Alza si vyhradzuje tiež právo Program kedykoľvek ukončiť, ukončenie Programu ale nemá vplyv na už uzavreté Zmluvy.

10.4.1 Člen – Podnikateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že nepodstatná zmena týchto Podmienok sa Členom neoznamuje formou emailu, stačí jej zverejnenie na eshope Alza.sk.

10.4.2 O podstatných zmenách Podmienok, ktoré sú v neprospech Člena (napr. zmena výšky poplatku pre ďalšie obdobie), Alza informuje Člena vhodným spôsobom najneskôr 15 dní pred takto plánovanou zmenou. Člen má právo sa v lehote 30 dní od upozornenia podľa predchádzajúcej vety vyjadriť, že so zmenou nesúhlasí. V prípade nesúhlasu Člena môže Člen Zmluvu vypovedať, s výpovednou dobou 2 mesiace; v priebehu výpovednej doby platia pre Člena existujúce podmienky. Súhlas so zmeneným znením Podmienok môže Člen vyjadriť výslovne, alebo mlčky tým, že sa v lehote 30 dní nevyjadrí, že so zmenou nesúhlasí.

10.5. Člen ohlási Alze do 14 dní zmenu dôležitých údajov o svojej osobe, najmä zmenu mena/firmy, bydliska/sídla, začatie insolvenčného konania, a to prostredníctvom úpravy týchto údajov v zákazníckom účte, v sekcii Moja Alza, prípadne prostredníctvom kontaktného formulára na eshope Alza.sk. Člen zodpovedá za to, že Alza má vždy k dispozícii jeho presnú adresu na doručovanie pošty, email a telefón.

10.6. Pre spory vzniknuté zo Zmluvy a členstva je príslušný súd v mieste sídla Alzy.

10.7. Alza je oprávnená kedykoľvek vykonať zápočet akýchkoľvek peňažných záväzkov a pohľadávok, ktoré jej vznikli za Členom, a to aj vtedy, ak vyplývajú z rôznych právnych vzťahov.

10.8. Člen nemôže postúpiť alebo previesť svoje členstvo, alebo akékoľvek práva či záväzky z neho vyplývajúce, na tretiu osobu, a to ani bezodplatne.

10.9. Alza je oprávnená postúpiť akúkoľvek pohľadávku voči Členovi vyplývajúcu z tejto Zmluvy a/alebo členstvo tretej osobe.

10.10. Člen je uzrozumený a súhlasí s tým, že Alza je oprávnená počas trvania Zmluvy postúpiť svoje práva a povinnosti zo Zmluvy a členstva (tj. práva a povinnosti Alzy) na iný subjekt.

10.11. Člen – Podnikateľ týmto vyhlasuje, že predlžuje premlčaciu dobu všetkých práv (vrátane prípadných práv na náhradu škody či zmluvnú pokutu) vzniknutých Alze zo Zmluvy a členstva, ako aj z predtým uzavretých záväzkových vzťahov medzi Členom a Alzou, na dobu 4 rokov od okamihu, keď príslušná premlčacia doba začala plynúť, resp. prvýkrát plynula. Toto sa nevzťahuje na Člena - Spotrebiteľa, kde sa uplatní premlčacia doba v zákonom stanovenom rozsahu.

Tieto Podmienky sú platné a účinné od 1.2.2023

Vytlačiť
P-DC1-WEB17
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií