Ani tie najlepšie vyplnené parametre a napísaný popis nevyváži osobnú skúsenosť s používaním produktu. Na Alza.sk to dobre vieme. A pretože naším cieľom je spokojný zákazník, dávame všetkým možnosť podeliť sa o poznatky nadobudnuté používaním konkrétneho produktu.
Osobná skúsenosť je nenahraditeľná. Sme vďační za každého zákazníka, ktorý sa rozhodne podeliť sa o svoje poznatky z používania produktu alebo služby zakúpenej u nás. Každá používateľská recenzia prejde schvaľovacím procesom. Cieľom nie je cenzúra alebo snaha o zatajovanie negatív. Ba naopak. Cieľom je zabezpečiť, aby sme na našom webe nepublikovali falošné hodnotenia, ktoré by našich zákazníkov mohli uviesť do omylu.
i
Recenzia je vo svojej podstate subjektívne hodnotenie, nie vedecká práca. Rad vlastností produktov či služieb ani objektívne zhodnotiť nemožno, napríklad dizajn alebo veľkosť. Nebojte sa teda zdieľať aj svoje osobné dojmy či pocity.
i
Výpočet vyššie nie je ani zďaleka úplný. Pri písaní recenzií sa stačí spoľahnúť na zdravý rozum a slušnosť. Zakázané sú recenzie, ktoré porušujú právny poriadok Slovenskej republiky.
Recenziu môžete pridať priamo pri produkte stlačením tlačidla „Napísať recenziu“. Zakúpený tovar je možné hodnotiť aj vo vašom osobnom účte – sekcia „Zakúpený tovar“. Stačí k produktu uviesť počet hviezdičiek a automaticky sa vám zobrazí formulár na hodnotenie.
Recenziu píšte vo chvíli, keď už máte s produktom priamu skúsenosť, a môžete tak jeho prednosti aj zápory určiť.
Recenziu naopak nepíšte, pokiaľ je produkt zatiaľ na ceste, prípadne ste ho nemali príležitosť použiť či rozbaliť.
Na druhú stranu, nie je potrebný ani druhý extrém: pre potreby recenzie nie je nevyhnutné, aby ste produkt usilovne testovali niekoľko mesiacov. Pokojne napíšte hodnotenie založené na vašich prvých dojmoch po pár dňoch používania – ideálne na túto skutočnosť upozornite: „Moje dojmy z prvého týždňa používania vysávača sú prevažne kladné, mám však aj niekoľko výhrad. V prvom rade...“.
Áno, recenziu môžete napísať kedykoľvek, vrátane produktov, ktoré nie sú skladom, prípadne pri takých, kde bol už predaj ukončený.
Nie. Iba registrovaní zákazníci môžu pridávať recenzie.
Áno. V takom prípade ale nemôžeme overiť, že produkt reálne vlastníte.
Ak ste zakúpili produkt na Alza.sk, vaša recenzia bude mať znak „Overený nákup“. Týmto ostatným zákazníkom hovoríme, že je vaša recenzia dôveryhodná.
Do recenzie uvádzajte iba skutočnosti, ktoré sa týkajú priamo vašich dojmov z konkrétneho produktu alebo služby. Hodnotenie dopravy, reklamácia platby a pod. nie je pre produkt ako taký relevantná a dôsledkom riešenia problému týmto spôsobom bude iba to, že náprava potrvá dlhšiu obdobie.
Každá recenzia prechádza kontrolou a schválením. Snažíme sa tak robiť čo najrýchlejšie, napriek tomu môže trvať niekoľko hodín, v krajnom prípade až 7 dní, kým sa vaša recenzia publikuje.
Ak už ubehol dlhší čas a vaša recenzia stále nebola na webe Alza.sk publikovaná, potom pravdepodobne porušuje pravidlá pre používateľské hodnotenie na Alza.sk. V takom prípade máte možnosť recenziu pripraviť znova (a lepšie).
Ak sa domnievate, že vaše hodnotenie bolo odmietnuté neprávom, môžete nám napísať prostredníctvom Kontaktného formulára. Upozorňujeme však, že na publikovanie recenzie na Alza.sk nie je právny nárok a vyhradzujeme si možnosť používateľské hodnotenia nepublikovať, najmä v prípade pochybností o nezaujatosti či pravdivosti recenzie.
Nie, negatívne recenzie neupravujeme. Pokiaľ neobsahujú vulgarizmy, týkajú sa produktu a nie sú v rozpore so zákonom, sú bez akýchkoľvek úprav schválené. Je v našom najlepšom záujme predávať iba taký tovar, s ktorým sú zákazníci spokojní. Pokiaľ už recenziu upravujeme, vždy dbáme na to, aby bolo zachované vyznenie vášho pôvodného textu.
Alza.sk sa zaväzuje rešpektovať osobnostné práva pri vašej recenzii, tzn. vždy vás uviesť ako autora recenzie. Alza môže opraviť v recenzii pravopisné chyby a upraviť recenziu, pokiaľ je to potrebné na splnenie zákonných požiadaviek. Napr. niekedy vo svojich recenziách chvália zákazníci vitamíny tak, až to vyzerá, že ide o lieky – a to sa jednoducho nesmie.
Používateľská recenzia predstavuje úprimné a objektívne zhrnutie vašich skúseností s používaním výrobku. Pri písaní recenzie si nevymýšľajte, uvádzajte všetko podstatné a v súvislostiach. Nie ste s výrobkom spokojní? Potom určite neváhajte a uveďte všetko, čo vás na výrobku nemilo prekvapilo. Všetko ale nie je čiernobiele, a tak nezabudnite uviesť aj klady a zohľadniť kontext.
Chápeme, že váš čas je drahocenný a na prípravu recenzie nemáte niekoľko hodín. Recenzia teda nemusí byť nevyhnutne obsiahly traktát riešiaci všetko od obsahu balenia až po ekologickú stopu produktu. Zhodnotiť iba čiastkovú, pre vás podstatnú vlastnosť produktu je v poriadku. Skúste však prosím na túto skutočnosť upozorniť a zasadiť svoju recenziu do kontextu. Stačí uviesť uhol pohľadu, z ktorého ste na napísanie recenzie pristupovali.
Keď nás niečo sklame, máme tendenciu vidieť červeno. Je v poriadku produkt podrobiť spravodlivej kritike. Len tak, prosím, čiňte v medziach slušnosti. Namiesto extenzívneho využitia čo najširšej palety vulgarizmov sa zamerajte na popísanie konkrétnych nedostatkov, s ktorými ste sa stretli. Jedine tak prejde vaša recenzia schvaľovacím procesom a bude môcť reálne pomáhať ďalším zákazníkom.
Naši kolegovia, ktorí recenzie schvaľujú, sa radi zasmejú. Ale všetko s mierou: snaha o vtip by nemala byť na úkor zrozumiteľnosti a obsahovej hodnoty recenzie. Rovnako tak si po sebe recenziu aspoň raz prečítajte, či dáva zmysel. Zjavné chyby a preklepy opravíme, ak však text nebude dávať zmysel, nebudeme môcť recenziu schváliť.
Používateľské recenzie na Alza.sk sú nestranné, objektívne a nezaujaté. Či už ide o recenziu napísanú z iniciatívy výrobcu, distribútora alebo partnera Alza Marketplace, je zakázané zverejňovať na Alza.sk recenzie, ktoré nepredstavujú autentickú skúsenosť zákazníka. Najmä je zakázané zabezpečovať – či už udelením finančnej alebo inej výhody – pozitívne hodnotenie svojich produktov alebo služieb, prípadne cielene poškodzovať konkurenciu účelovou publikáciou negatívnych recenzií.
Zákaz sa nevzťahuje na propagačné kampane, kedy Alza.sk alebo partner motivuje zákazníkov na napísanie recenzie na Alza.sk, a to za podmienok:
Vo svojej podstate je to jednoduché: zákazník za napísanie recenzie môže byť odmenený – usporiadateľ akcie je ale povinný rešpektovať názor zákazníka, a to či už je pozitívny alebo negatívny.
V podstate áno. Pod podmienkou, že zákazníci môžu slobodne vyjadriť svoj názor, ich text nie je nejako kontrolovaný, cenzurovaný.
Áno. Takáto akcia by však mala byť realizovaná s vedomím Alza.sk. Udelenie darčeka nesmie byť podmienené spôsobom, ktorý by zákazníkov motivoval k utajovaniu negatív. Pochopiteľne platí, že recenzie nesmú byť zo strany usporiadateľa akcie nijako cenzurované alebo upravované.
Ďakujeme, že na Alza.sk náš tovar a služby aktívne hodnotíte. Či už ide o kladnú alebo zápornú recenziu, pomáhate ostatným zákazníkom robiť správne a informované rozhodnutia.