AP+ nový vizuál AP+ plus nový vizuál

Zloženie bicykla v malej škatuli

Zobraziť katalóg
Zloženie bicykla v malej škatuli

Na tomto mieste si popíšeme postup na zloženie bicykla doručeného v malej škatuli (bez služby VYBAĽ A JAZDI). Prvým krokom je prebranie zásielky od dopravcu, nasleduje vybalenie bicykla z prepravného obalu, jeho zloženie a nastavenie. Tento poradca ukazuje postup na najbežnejšom modelovom príklade, podľa výrobcu bickyla a použitých komponentov sa môžu niektoré body líšiť. Ide o základné servisné kroky potrebné na bezpečné a spokojné používanie bicykla. V prípade využitia služby VYBAĽ A JAZDI je tento postup doplnený o ďalšie odborné úkony zabezpečujúce funkčnosť všetkých komponentov vrátane testovacej jazdy nastaveného bicykla.

1. Obal a jeho správne doručenie

Obal bicykla nesmie byť pri doručení otvorený, poškodený a musí byť dodaný v správnej polohe (šípkami vytlačenými na kartóne smerom nahor). V opačnom prípade je možné, že pri preprave došlo k poškodeniu bicykla alebo jeho častí.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

2. Vybratie bicykla z prepravného obalu

Bicykel vyberieme vrchnou časťou obalu. Škatuľu otvárame opatrne, aby nedošlo k poraneniu o kovové spony zaisťujúce veko. Na odstránenie ochranných prvkov na bicykli použijeme vhodný nástroj, ktorým nepoškodíme rám alebo komponenty. Bicykel má demontované predné koleso, kormidlo, pedále, sedlo. V príbalu sa spravidla nachádza dokumentácia bicykla, pedále, rýchloupinák osi predného kolesa a ostatné príslušenstvo dodávané výrobcom (v prípade elektrobicykla aj nabíjačka, kľúčik akumulátora a v niektorých prípadoch displej). Celý tento obsah z príbalu vyberieme.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

3. Usadenie kolies do pätiek vidlice/rámu

Najprv natrieme os rýchloupináka vazelínou, nasunieme do osi predného kolesa a na niekoľko závitov naskrutkujeme maticu na os rýchloupináka. V prípade kotúčovej brzdy odstránime ochranný prvok medzi brzdovými doštičkami. Následne predné koleso správne usadíme do pätiek vidlice. Ak je koleso vybavené kotúčovou brzdou, osadzujeme stranu kolesa s kotúčom k strane strmeňa brzdy upevneného na vidlicu. V prípade V-brzdy sa riadime smerovosťou plášťa (podľa vyznačenej šípky otáčania na plášti).

Tiahlo rýchloupináka dotiahneme takou silou, aby ho bolo možné rukou aj povoliť, ale aby nedochádzalo k samovoľnému povoľovaniu za jazdy! Na to použijeme maticu na opačnej strane osi. Otáčaním matice (povoľovaním/doťahovaním) ovplyvňujeme správanie tiahla rýchloupináka a silu potrebnú na jeho zabezpečenie. Správne usadenie do pätiek a nastavenie rýchloupínača skontrolujeme aj na osi zadného kolesa.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

V prípade použitia pevnej osi je postup na správne osadenie predného kolesa do pätiek vidlice rovnaký. Os však vkladáme až po usadení predného kolesa do pätiek a skrutkujeme do závitu, ktorý je súčasťou vidlice. Tiahlo rýchloupináka nakoniec zaistíme proti povoleniu. Rovnaký postup vykonáme aj v prípade osi zadného kolesa.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

4. Nastavenie polohy kormidla a ovládačov

Pomocou dvoch alebo štyroch súb primontujeme kormidlo k predstavci (pozor na správnu polohu bowdenov). Kormidlo nastavíme do prirodzenej jazdnej polohy. Skrutky doťahujeme rovnomerne, najlepšie pomocou momentového kľúča na predpísaný moment, alebo silou (aby nedošlo k pretočeniu kormidla za jazdy), ale s citom (aby nedošlo k poškodeniu závitu v predstavci). Nastavíme polohu brzdových pák (mierne nadol), radenia a ostatných ovládačov do ľahko dosiahnuteľnej polohy.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

Nasleduje dotiahnutie hlavového zloženia a zaistenie polohy kormidla v rovine kolmej na predné koleso.

Hlavové zloženie A HEAD

Dotiahnutím/povolením skrutky na hornej miske predstavca (bočné skrutky predstavca máme v tejto chvíli povolené) docielime voľné otáčanie kormidla a zároveň eliminujeme vôľu v ložiskách hlavového zloženia. Ďalším krokom je nastavenie polohy kormidla kolmo na predné koleso. V tejto polohe zaistíme celé nastavenie hlavového zloženia a polohy kormidla dotiahnutím dvoch bočných skrutiek (do tejto chvíle povolenej). Doťahujeme opäť momentovým kľúčom na predpísaný moment alebo silou, ale s citom.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli


Závitové hlavové zloženie

Kónusovým kľúčom zodpovedajúceho rozmeru (30,32,36) povolíme hornú poistnú matku hlavového zloženia. Následne povolením/dotiahnutím hornej misky hlavového zloženia docielime voľné otáčanie kormidla a zároveň eliminujeme vôľu v ložiskách hlavového zloženia. Následne dotiahneme hornú poistnú matku "na kontra" k hornej miske hlavového zloženia, a tým zabezpečíme jej pozíciu.

Posledným krokom je nastavenie výšky a polohy kormidla kolmo na predné koleso. Hornú upevňujúcu skrutku predstavca mierne povolíme. Zvolíme výšku kormidla vysunutím rúrky predstavca z vidlice (vždy max. po vyznačenú hranicu) a nastavíme kormidlo do polohy kolmo na predné koleso. Hornú skrutku predstavca opäť silou, ale s citom dotiahneme. Ak je predstavec nastaviteľný, povolíme zaisťovaciu skrutku (v niektorých prípadoch sa nachádza na spodnej strane predstavca), zvolíme uhol sklonu (opäť v max. danom rozmedzí) a skrutku znovu starostlivo dotiahneme.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

5. Montáž pedálov

Pedále sú rozdelené podľa závitu na pravý a ľavý. Do ľavej kľuky montujeme ľavý pedál a do pravej kľuky pravý pedál. Ľavá a pravá strana je myslená z pohľadu cyklistov v sedle bicykla. Toto je vždy nutné dodržať, inak hrozí poškodenie závitu kľuky, prípadne pedálu. Na pedáli je vždy v blízkosti závitu vyznačené o aký typ pedálu ide (L – ľavý, R – pravý). Závit pedála najprv natrieme vazelínou, následne namontujeme do kľuky a utiahneme, vždy v smere šliapania.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

6. Nastavenie prednej/zadnej brzdy

Kotúčová brzda

Základom úspešného nastavenia kotúčovej brzdy je vyrovnanie brzdového kotúča. Najprv skontrolujeme dotiahnutie kotúča k náboju kolesa (systém 6 skrutiek alebo "Centerlock"). Následným roztočením kolesa a sledovaním kotúča pod vhodným uhlom v priechode medzi brzdovými doštičkami postupne nájdeme presné miesto jeho prehnutia. Koleso v tomto mieste zastavíme a následne pootočíme, aby sme dostali miesto prehnutia kotúča mimo brzdové doštičky. V mieste vyhnutia kotúča pôsobíme silou (podľa veľkosti vyhnutia, prípadne niekoľkokrát opakujeme) proti tomuto vyhnutiu. Úkon vykonávame najlepšie prípravkom na to určeným. V opačnom prípade môže dôjsť k znečisteniu kotúča alebo jeho poškodeniu prípadnými ostrými hranami a pod.

Nasleduje vyrovnanie strmeňa brzdy do roviny s brzdovým kotúčom. Miernym povolením dvoch skrutiek upevňujúcich strmeň vo vidlici/ráme docielime možnosť pohybu strmeňa. Máme tak možnosť nastavenia jeho presnej pozície. Nastavíme polohu strmeňa (resp. brzdových doštičiek) rovnobežne s brzdovým kotúčom a súčasne do polohy, v ktorej majú brzdové doštičky na oboch stranách od kotúča rovnaký odstup. Skrutky rovnomerne utiahneme. V tejto chvíli je nutné strmeň vo zvolenej pozícii pridržiavať.

Polohu strmeňa a vyrovnanie brzdového kotúča znova skontrolujeme po roztočení kolesa. Ak brzdový kotúč pri točení neprichádza do kontaktu s brzdovými doštičkami ani s strmeňom brzdy, je jeho poloha nastavená. V závislosti od typu brzdy je možné doladiť polohu a miesto záberu brzdovej páčky nastaviteľnou skrutkou v mieste brzdovej páčky.

Nezostáva než stlačením brzdovej páky overiť plnú funkčnosť brzdy. Ak je systém brzdy riadne naplnený a odvzdušnený, potom sa páčka po silnom stlačení neprepadá ku kormidlu a ide "do tvrda". Kontrolou celej dĺžky brzdovej hadičky tiež overíme tesnosť systému najmä v jej napojení na brzdovú páčku a strmeň brzdy. V prípade nutnosti navštívte odborný servis, ktorý je vybavený súpravou na servis bŕzd.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

V-brzda

Základom úspešného nastavenia V-brzdy je správne vycentrovaný a dotiahnutý výplet. Ak sú na výplete väčšie odchýlky, navštívte odborný servis, ktorý je vybavený náradím na centrovanie. Pokiaľ je výplet v poriadku, skontrolujeme, či je vedenie brzdového lanka vo všetkých miestach riadne uchytené a otáčaním napínacej skrutky lanka na brzdovej páčke ho nastavíme do základnej pozície. S takto pripraveným vedením lanka povolíme vždy brzdový klátik na jednej brzdovej čeľusti, nastavíme do roviny s ráfikom. Brzdový klátik nesmie hornou hranou zasahovať do plášťa a spodnou hranou mimo ráfik.

Pri nastavovaní brzdového klátika máme brzdovú páku mierne stlačenú, aby bol klátik tlačený k ráfiku, ale mi s ním mohli stále pohybovať. Po nastavení polohy klátika silne stlačíme brzdovú páku a brzdový klátik silou, ale s citom dotiahneme. Rovnaký postup vykonáme s brzdovým klátikmi na opačnej čeľuste V-brzdy. Rovnomerný pohyb o odstup oboch čeľustí od ráfika zaistíme dotiahnutím/povolením skrutky ovládajúceho predpätie pružiny na každej čeľusti.

Dĺžku kroku brzdovej páčky nastavíme v uchytení lanka na jednej z čeľustí V-brzdy. Povolíme skrutku zaisťujúcu brzdové lanko a napnutím/uvoľnením lanka nastavíme dĺžku chodu. Skrutku opäť dotiahneme. Toto môžeme niekoľkokrát opakovať tak, aby sa koleso voľne otáčalo, ale brzdové páky boli stále účinné a pri stlačení dostatočne vzdialené od kormidla. Na jemné doladenie chodu aj pri bežnej prevádzke lankovej V-brzdy (postupné vyťahovanie lanka, uvoľňovanie klátikov) môžeme použiť napínaciu skrutku lanka na brzdovej páčke.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

TIP! V prípade prednej brzdy je vhodné pri častej demontáži predného kolesa napr. z dôvodu transportu autom nastaviť pred nastavením brzdy napínaciu maticu cca o 5 otočiek predpnutú. Po jej povolení do základnej pozície je tak možné V-brzdu ľahko a bez náradia rozpojiť, následne potom vybrať predné koleso. Rozpojenie čeľustí prednej brzdy vykonávame práve povolením lanka, zovretím čeľustí bŕzd k ráfiku a vypojení lanka v uchytení na čeľustiach. Na následné nasadenie kolesa a zapojenie čeľustí brzdy použijeme opačný postup.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

7. Nastavenie prešmykovača

Na správne nastavenie prešmykovača je dôležitá jeho poloha voči prevodníkom. Možnosť nastavenia polohy prešmykovaša docielime miernym povolením skrutky objímky prešmykovača a pohybom objímky po sedlovej rúrke v horizontálnom a vertikálnom smere. Nastavenie výšky prešmykovača vykonávame pri zaradenom prostrednom (trojprevodník) alebo najmenšom (dvojprevodník) stupni. Pri pohľade z boku je podná hrana prešmykovača vzdialená od hornej hrany ozubenia prevodníka 1 – 3 mm. Nastavenie pozdĺžnej roviny vykonáme pri pohľade zhora. V správnej polohe prešmýkača jeho objímku opäť dotiahneme. Následne pri otáčaní kľúk nastavíme prešmykovač na polohu najmenšieho prevodníka a prehadzovačku na najväčšie ozubené koleso.

Nastavovacou skrutkou na prešmykovači (označenou L) nastavíme polohu prešmykovača na spodnom doraze tak, aby sa reťaz nedotýkala prešmykovača a zároveň nemohla prepadnúť k rámu. Pri otočení kľúk preradíme na najväčší prevodník a najmenší pastorok. Nastavovacou skrutkou na prešmykovači (označenou H) nastavíme polohu prešmykovača na hornom doraze tak, aby reťaz sa nedotýkala prešmykovača a zároveň nemohola z prevodníka prepadnúť.

Drobné úpravy napätia lanka vykonávame nastavovacou maticou na radenie prešmykovača, v prípade nutnosti väčšieho napätia/povolenia lanka toto vykonávame v mieste uchytenia lanka na prešmykovači. Povolíme skrutku, podľa potreby napneme/povolíme lanko a skrutku znovu dotiahneme. Polohu prešmykovača na prostrednom prevodníku určuje iba napätie lanka.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

8. Nastavenie prehadzovačky

Na správne nastavenie prehadzovačky je dôležitá jej poloha voči rámu/zadnému kolesu. Toto zabezpečuje pätka (spojovací mostík medzi rámom a prehadzovačkou). Základné posúdenie roviny vykonáme pohľadom od plášťa zadného kolesa smerom k prehadzovačke (pozri obrázok). Pokiaľ je pätka ohnutá, navštívte odborný servis, ktorý je vybavený náradím na presné vyrovnanie. Ak je poloha správna, nastavíme na prehadzovačke polohu najmenšieho pastorka.

Pri otáčaní kľúk nastavíme polohu dolného nastavenia otáčaním nastavovacej skrutky (označenej H), tak aby reťaza nabiehala na pastorok bez hluku. Prípadné cvakanie je znamenie, že je doraz príliš vysoko/nízko a reťaz sa snaží preskočiť niektorým smerom. Odporúčame príslušnou nastaviteľnou skrutkou najprv otáčať do oboch smerov na posúdenie týchto zvukov. Po správnom nastavení následne otáčaním kľúk zaradíme najväčšie ozubené koleso. Nastavovacou skrutkou (označenou L) nastavíme horný doraz prehadzovačky tak, aby bolo možné najväčší pastorok ľahko zaradiť, ale aby reťaz nemohla za tento pastorok prepadnúť.

Ďalším krokom je nastavenie vzdialenosti prehadzovačky od pastorka. Pri zaradenom najväčšom pastorku by táto vzdialenosť mala byť čo najmenšia, ale zároveň nesmie dochádzať ku kolízii týchto dvoch častí ani pri radení. Avšak pri zbytočne veľkej vzdialenosti týchto dvoch komponentov je chod radenia na najmenších pastorkoch nepresný. Toto sa nastavuje otáčaním neoznačenej skrutky na prehadzovačke (pozri obrázok). Následne vykonáme drobné úpravy chodu prehadzovačky napätím lanka na nastavovacej skrutke pri radení prehadzovačky (v niektorých prípadoch je tento skrutka aj priamo na prehadzovačke).

V prípade nutnosti väčšieho napätia/povolenia lanka toto vykonávame v mieste jeho uchytenia na prehadzovačke. Napätie lanka zvyšujeme, ak radí prehadzovačka zle na väčšie ozubené koleso a, naopak, povoľujeme, ak radí prehadzovačka zle na menšie ozubené koleso.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

9. Nastavenie tlaku v pneumatikách

Na komfortnú a bezpečnú jazdu je dôležité nastavenie tlaku v pneumatikách. Na každej pneumatike je výrobcom vyznačené rozmedzie minimálneho a maximálneho tlaku v pneumatikách a šípkou je vyznačená aj smerovosť otáčania plášťa. Na dosiahnutie optimálnych jazdných vlastností je nutné toto dodržať. Hodnoty tlaku sa uvádzajú v jednotkách bar alebo psi. Je preto vhodné nastavenie vykonávať pumpou vybavenou tlakomerom (alebo po nahustení tlakomerom hodnotu overiť). Rozlišujeme tri základné typy ventilov – autoventil, galuskový a velo. Na každý typ ventilčeka je vždy zodpovedajúca koncovka na hlave pumpy.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

10. Nastavenie odpruženia

Ak je váš bicykel vybavený odpruženou vidlicou, alebo je celoodpružený, je pre jazdný komfort dôležité vhodné nastavenie. Rozlišujeme vzduchovú a vinutú oceľovú pružinu. Nastavenie tvrdosti oceľovej vinutej pružiny je dané už výrobcom, používateľsky je možné jej vlastnosti meniť len obmedzene ovládačom PRELOAD spravidla na ľavej strane korunky vidlice. Otáčaním v smere +/- meníte jej predpätie, a tým tvrdosť vidly. Na pravej strane korunky vidlice je umiestnený ovládač zamykania pruženia vidlice.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

Nastavenie tvrdosti vzduchovej pružiny je možné meniť vo veľkom rozsahu podľa váhy a jazdných preferencií používateľa (vždy podľa min. a max. hodnôt daných výrobcom). Na nastavenie potrebujeme špeciálnu pumpu určenú na vidlice a tlmiče, ktorá je schopná dodávať malý objem vzduchu pod vysokým tlakom. Po odskrutkovaní krytu ventilu spravidla na ľavej strane korunky vidlice, naskrutkujeme na ventil na to určenú pumpu. Ako základný tlak nastavíme hodnotu udanú výrobcom pre našu váhu (je uvedené priamo na vidlici, prípadne v manuáli). Vyskrutkujeme pumpu z ventilu.

Po nasadnutí na bicykel do neutrálnej jazdeckej polohy (bez zbytočného prepruženia vidlice) by malo zanorenie vnútorných nôh vidlice, označované ako SAG, byť všeobecne 20 – 30 % z celkového zdvihu (napr. na zdvih 100 mm je odporúčané zanorenie 20 –30 mm). Ak je zanorenie vyššie – tlak vzduchu pumpou zvýšime, naopak, ak je zanorenie menšie vzduch cez vypúšťací ovládač pumpy znížime. Zanorenie nám ukazuje gumový krúžok na jednej z vnútorných nôh vidlice. Po nastavení tlaku naskrutkujeme späť kryt ventilu.

Nastavenie tvrdosti vidlice je vždy individuálne, podľa váhy a jazdných preferencií používateľa. Na pravej strane korunky vidlice je umiestnený ovládač zamykania pruženia vidlice.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

Odpružená vidlica vybavená tlmiacou olejovou patrónou s možnosťou nastavenia odskoku (rýchlosť akou sa vidlica vracia po náraze späť do vysunutého stavu) ponúka možnosť nastavenia tohto parametra. Ovládač nájdeme v spodnej časti pravej spodnej nohy vidlice. Otáčaním v smere označenia + znižuje rýchlosť návratu, naopak, označenie - zvyšuje rýchlosť návratu. Niekedy je toto označené odlišnými zrozumiteľnými symbolmi.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

11. Nastavenie sedla

Sedlovku najprv natrieme vazelínou a zasunieme do sedlovej trubky rámu. Sedlo všeobecne nastavujeme do vodorovnej polohy, prípadne jeho špičkou mierne nadol. Záleží na tvarovaniu sedla, určení bicykla a jazdných preferenciách používateľa. Povolíme upínaciu skrutka/skrutky sedla, nastavíme požadovanú polohu (vodorovne) a polohu sedla v ližinách (dopredu/dozadu), následne skrutku/skrutky opäť dotiahneme. Výšku posedu nastavujeme spravidla pomocou rýchloupínacieho mechanizmu na ráme bicykla. Tiahlo rýchloupináka povolíme, pohybom sedlovky hore/dole nastavíme výšku sedla. Vždy je nutné dodržať minimálne zasunutie vyznačenej na sedlovke, inak by mohlo dôjsť k poškodeniu rámu, sedlovky alebo úrazu.

Výška sedla by mala byť taká, že pri nasadnutí do sedla by noha položená kĺbom palca na osi pedála mala byť vo svojej spodnej úvrati mierne pokrčená (pri položení nohy pätou na pedál je noha takmer prepnutá). Nastavíme aj špičku sedla presne do roviny s rámom. Rýchloupínák opäť dotiahneme. Nastavenie sily dotiahnutia rýchloupínaka vykonávame otáčaním matice na jeho opačnom konci.

Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli Návod na zloženie bicykla v malej škatuli

Vytlačiť
P-DC1-WEB02
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií