MS hokej BOOST JBL

Agents of Mayhem – spásu sveta v koži troch agentov v jednom (RECENZIA)

Studio Volition sa po sérii Saint’s Row opäť púšťa do žánru open-world akčných hier z pohľadu tretej osoby. Podľa vzoru akčných filmov a seriálov z 90. rokov budete v koži agentov organizácie Mayhem bojovať proti nadvláde zla zosobnenej Dr. Babylonom a jeho organizáciu Legion. Podarí sa vám s partičkou bláznivých agentov spasiť svet? A bude to za tú námahu vôbec stáť? Viac sa dočítate v našej recenzii Agents of Mayhem.

Čo všetko sa v recenzii Agents of Mayhem dozviete?

1. O čo ide v Agents of Mayhem?
  2. Koľko hrdinov máš, toľkokrát si agentom
  3. Vidím veľké mesto...
  4. Sme Agents of Mayhem. Poď sa s nami hrať!
  5. Ako vyzerajú Agents of Mayhem?
  6. Pridať sa k Mayhemu alebo nie?
  7. Hardvérové nároky pre Agents of Mayhem PC
  8. Recenzia Agents of Mayhem: záverečné hodnotenie

O čo ide v Agents of Mayhem?

Mayhem je supertajná vládna organizácia držiaca nad naším svetom v tichosti ochrannú ruku. A je nepísaným pravidlom akčných filmov a komiksov, že podobné zoskupenia zvádzajú večný boj s bandou vyšinutých zločincov stojacich na strane zla. V Agents of Mayhem to, samozrejme, nie je inak, v tomto prípade ide o organizáciu Legion vedenú arcilotrom Dr. Babylonom.

Po nekonečných pokusoch sa Legion počas masívneho globálneho útoku nakoniec podarilo prevziať vládu nad celou Zemou. Jedinou šancou na záchranu sveta tak zostávajú agenti Mayhemu, ktorých z pozadia riadi tajomná Persephone Brimstone. Dr. Babylon so svojimi poskokmi totiž plánuje vybudovať záhadné zariadenie schopné Legionu zabezpečiť takmer neobmedzenú moc. Jednotky Mayhemu sú teda povolané do futuristického Soulu (Južná Kórea), kde majú prekaziť plány Dr. Babylona raz a navždy.

Agents of Mayhem; Wallpaper: hrdinove

S touto partičkou začínate hru. Postupom času sa váš tím rozrastie najmenej štvornásobne.

Agents of Mayhem svoju estetikou nadväzujú na akčné filmy, komiksy a animované seriály z prelomu 80. a 90. rokov a svoju inšpiráciu sa ani nesnažia nijako skrývať. Túto éru drsných hrdinov s ešte drsnejšími výrazmi, naopak, zámerne paroduje a zdatne pracuje s žánrovými klišé. Tie, samozrejme, úmyselne preháňa a dovádza ich až do krajnosti s humorom sebe vlastným.

Nutné povedať, že sa štúdiu Volition tento zámer s Agents of Mayhem darí na jednotku. Ony spomínané filmy a ďalšie vzory sa postupom času stali tak trochu paródiou samých seba a v dnešnej dobe už sa nedajú (až na pár výnimiek) brať veľmi vážne. Kruh sa teda uzatvára a my si tak môžeme bláznivú akčnú hru s ešte bláznivějšími hrdinami užiť.

Agents of Mayhem; Wallpaper: Dr. Babylon, nepritel Agents of Mayhem; Wallpaper: Mesto Soul

i Pozrite sa na náš nový Herný magazín!

Koľko hrdinov máš, toľkokrát si agentom

Agenti a ich rozdielne osobnosti sú alfou a omegou Agents of Mayhem. Hru začínate s jednotkou troch profesionálov, ktorých rady sa časom niekoľkonásobne rozrastú. Ďalších členov tímu získavate väčšinou v rámci nepovinných misií. Odporúčam sa do nich pustiť čo najskôr, pretože samotní agenti predstavujú rozhodne najlepší prvok celej hry.

Agents of Mayhem; Wallpaper: Yetti, hrdina, agent Agents of Mayhem; Gameplay: yetti, hrdina, agent

Jednotlivé postavy sú totiž naozaj unikátne, a to ako vizuálne, tak aj hrateľnosťou. Každá postava vyzerá inak, má iné schopnosti, výbavu a váš zážitok z hry je s každým charakterom diametrálne odlišný. Po Soule tak môžete pobehovať v zmrznutej koži ľadového obra Yettiho, s démonickú maskou na tvári mafiána Oniho alebo ladne odstreľovať nepriateľov lukom ako indická kráska Rama.

Do každej misie nastúpite v trojčlennom tíme. Háčik je v tom, že aktívny je vždy iba jeden agent a do tých ostatných sa môžete okamžite prevteliť pomocou stlačenia klávesa. Na bojisku sa však v Agents of Mayhem pohybujete vždy len ako jednotlivec. Môže to znieť zvláštne, v praxi je to zaujímavý taktický prvok, keďže každý agent udeľuje iné poškodenie a zároveň sa im v čase nečinnosti pomaly dobíjajú štíty a zdravie.

Agents of Mayhem; Wallpaper: Rama, hrdina, agent Agents of Mayhem; Gameplay: Rama, hrdina, agent

Tento systém sa mi veľa zapáčil, pretože tak okrem iného odpadáva nutnosť starať sa o počítačom kontrolované charaktery, ktoré hocikedy dokážu hráčovi spôsobiť pekné problémey a stále sa niekde zasekávajú (zdravíme spoločníkov z Fallout 4). Akciu na obrazovke tak máte za každých okolností pevne vo svojich rukách. Navyše je to možno aj jediný naozaj originálny prvok Agents of Mayhem.

Každý agent má 4 základné vlastnosti, ktoré môžete ďalej levelovať. Jedna z nich spravidla poskytuje aj tímový bonus, často sa teda oplatí do nej investovať v záujme spoločného blaha. Okrem toho možno v Agents of Mayhem tiež modifikovať aj vašu vernú zbraň a za jadrá zozbierané po meste možno aktivovať špeciálny Core Upgrady, ktoré odomykajú trvalé bonusy a sú ušité na mieru každého agenta na zvýšenie jeho bojovej efektivity. Keď k tomu pripočítame aj voliteľné pasívne schopnosti a celé mnosžtvo kostýmov pre každého hrdinu, vychádza nám z toho slušný počet možností si upraviť svoj obľúbený charakter podľa seba.

Agents of Mayhem; Gameplay: Kingping Agents of Mayhem; Gameplay: Kingpin strili

A keď už som sa tu rozpísal o vlastnostiach postáv, musím sa ešte zmieniť o takzvaných Mayhem schopnostiach. V praxi sú to supersilné útoky unikátne pre každý charakter. Napríklad môj obľúbený gangster Kingpin spustí ohlušujúcu salvu dunivého hip-hopu, ktorá prinúti každého nepriateľa v dosahu tancovať. Že sú ponechaní napospas Kingpinovým samopalom, asi nemusím dodávať.

Úpravy všetkých postáv môžete vykonávať kedykoľvek a kdekoľvek. Ak však chcete zmeniť samotnú zostavu tímu, musíte sa vrátiť na základňu. A akokoľvek to znie zábavne, tak samotná základňa nie je takmer ničím zaujímavá. A to ani po vizuálnej stránke. Nájdete tu síce garáž, pobočku Relic Trading Company (po splnení vedľajšej misie vám generuje peniaze), tréningovú miestnosť a samotnú základňu možno aj upgradovať, napriek týmto aktivitám cestovanie späť na základňu akurát zbytočne brzdí tempo hry. Časová strata je navyše umocnená pomerne dlhým nahrávaním, takže sa do základne budete vracať naozaj len v najnutnejších prípadoch.

Agents of Mayhem; Wallpaper: Persephona Brimstone, Dr. Babylon

Mayhem verzus Legion. Persephone Brimstone verzus Dr. Babylon. Dobro verzus zlo

Vidím veľké mesto...

Ako som už hovoril, Agents of Mayhem sa odohrávajú v juhokórejskom Soule. Mesto ako také je stvárnené pekne detailne, aj keď rozlohou nie je nijako ohromujúce, na účely hry postačí bohato. Sú tu roztrúsené rozličné vedľajšie misie, úlomky jadier (Core), loot boxy s craftovacími materiálmi a podobné hlúposti. Ulica sa, samozrejme, len tak hemží jednotkami Legion, s ktorými je možné zvádzať nekonečné súboje. Bohužiaľ, sa však veľmi rýchlo respawnujú a strety s nimi vás rýchlo omrzia.

Po Soule sa môžete presúvať buď pešo (trápne), alebo sa preháňať mestom vozidlom (štýlovo). V Agents of Mayhem možno vozidlá buď „zabaviť“ okolo idúcim spoluobčanom, alebo si na povel privolať agentské vozidlo. Hádajte trikrát, ktorý variant je lepší. Autá organizácie Mayhem sú rýchlejšie, viac vydržia a dokonca sú vybavené skutočne skvele vyzerajúcim „neónovým“ boostom. Predsa len však majú drobnú chybičku krásy...

Agents of Mayhem; Gameplay: kingpin, auto Agents of Mayhem, Gameplay: auto agentu jede naplno Agents of Mayhem; Gameplay: Holywood, auto

Erárne fáro sa pár sekúnd po privolaní poslušne prirúti šialenou rýchlosťou (a väčšinou zmetie všetko, čo sa mu pripletie do cesty), počas efektnej animácie vás naberie a... úplne zastaví? He? Nebolo by oveľa lepšie, keby vás auto jednoducho nabralo, pokračovalo rovnakou rýchlosťou a vy ste plynule prevzali riadenie? Bolo. Je to síce malý detail, ale verte mi, že vám časom začne poriadne liezť na nervy.

Najväčším problémom Soule v Agents of Mayhem je však to, že pôsobí strašne „neživým“ dojmom. Po uliciach sa síce promenáduje veľa ľudí a autá jazdia po cestách, je však očividné, že sú to len chodiace riadky kódu bez mozgu či nejakého účelu. Nikto z nich si nejde k stánku kúpiť párok v rožku, v parku nenarazíte na bežcov či psíčkarov, nikto skrátka nevybočí z radu. Je to škoda, pretože to kazí dojem z inak pekne stvárneného mesta.

Agents of Mayhem; Wallpaper: Fortune, hrdina, mesto Soul

Futuristický Soul na dlani. Pre agentov Mayhemu našťastie pád z veľkej výšky nenesie žiadne následky.