Grafické karty GeForce RTX 2070 SUPER spoločnosti NVIDIA sa vďaka svojmu dobrému výkonu pri celkom solídnej obstarávacej cene stali medzi náročnejšími hráčmi počítačových hier pomerne rýchlo veľmi populárnym artiklom. Rôzni výrobcovia potom tieto grafické karty ponúkajú v mnohých variantoch a nijako pozadu nezostala ani spoločnosť GIGABYTE, ktorá ako jednu z prvých GeForce RTX 2070 SUPER predstavila v hernej edícii Gaming. Táto grafická karta nesie označenie Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER Gaming OC, disponuje systémom chladenia WINDFORCE 3X a my sme ju samozrejme pre vás na Alza.sk otestovali.
Grafická karta Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC je postavená na najnovšom hernom grafickom čipe NVIDIA TU104 (TU104-410-A1) spoločnosti NVIDIA, na ktorý sú pomocou 256-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR6 s kapacitou 8 GB. Ide o grafickú kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning SuperSampling), svojím výkonom potom Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC spadá do segmentu grafických kariet vysokého výkonu (high-end), kde medzi najnovšími grafickými kartami Turing zaberá stredné až vyššie priečky výkonnostného rebríčka.
Frekvencia grafického čipu je 1 605/1 815 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí potom 1 750 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR6 predstavuje efektívnu frekvenciu 14 000 MHz. Oproti referenčným hodnotám je teda karta na jadre pretaktovaná o 45 MHz v Booste. Grafické pamäte sú taktované v referenčných hodnotách GeForce RTX 2070 SUPER.
Grafická karta Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC meria na dĺžku 287 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 3 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará trojica pasívov zložených z hliníkových rebier, ktoré sú pre lepší odvod tepla prepojené celkovo šiestimi tepelnými trubicami (heatpipe) s priamym kontaktom na grafický čip. Odpadové teplo z grafických pamätí aj modulov napájacej kaskády je odvádzané cez dvojicu chladiacich plátov (heatsink plate) do hlavného pasívu. Všetky dôležité komponenty grafické karty sú tak kvalitne chladené.
Aktívnu časť systému chladenia tvoria tri protibežné 80 mm ventilátory WINDFORCE 3X s aerodynamicky tvarovanými lopatkami, ktoré sú pre dlhšiu životnosť a nižšia hlučnosť uložené v dvojitých guľôčkových ložiskách. Grafická karta podporuje funkciu 3D Active Fan, ktorá pri nízkych teplotách grafickej karty všetky ventilátory úplne zastaví, a zníži tak jej hlučnosť na minimum (semi-pasívne chladenie). Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC na skóre 99,1 % a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak prešla (minimálna hranica je 97 %).
O napájanie grafickej karty Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC sa stará 8 + 2-fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 6-pinového a jedného 8-pinového konektora. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 215 W (max. 240 W) a ten potom na jej prevádzku odporúča zdroj s výkonom minimálne 650 W.
Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC riešené pomocou troch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port), jedného konektora HDMI 2.0 a jedného konektora USB-C (VirtualLink), ktorý určite ocenia všetci vlastníci káblových headsetov virtuálnej reality.
Súčasťou balenia grafickej karty Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC je tiež firemný nástroj spoločnosti Gigabyte s názvom Aorus Graphics Engine.
Nástroj Aorus Graphics Engine slúži na jednoduché pretaktovanie, s ktorého pomocou môžete zo svojej grafickej karty dostať maximum možného výkonu. V nástroji Aorus Graphics Engine tentoraz absentujú panely jednoduchého nastavenia (One-click OC), a máte tak k dispozícii len panel s pokročilým nastavením.
Pomocou tohto panela máte prístup ku všetkým nastaveniam grafickej karty, ako sú frekvencie čipu, grafických pamätí, limity spotreby, teploty atď. Môžete si tak nastaviť správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Grafickú kartu môžete napríklad nastaviť na jej maximálny výkon, alebo naopak, môžete jej výkon obmedziť a dať prednosť skôr lepším prevádzkovým vlastnostiam (teplota, hlučnosť či spotreba).
Spoločnosť Gigabyte nástroj Aorus Graphics Engine tiež doplnila o automatické pretaktovanie, ktoré je teraz k dispozícii pod tlačidlom AUTO SCAN.
Pomocou Aorus Graphics Engine môžete tiež nastavovať RGB Fusion, teda správanie RGB LED svetiel na grafickej karte. Tým môžete priradiť rôzne farby (z palety až 16,7 miliónov farieb) alebo tiež rôzne svetelné efekty ako blikanie, pulzovanie, prechody atď.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC zaradili nasledujúce modely zo segmentu vysokého výkonu (high-end):
ŠPECIFIKÁCIE GRAFICKÝCH KARIET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Veľkosť Tranzistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Veľkosť Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC | TU104 TU104-410-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 650 MHz 1 815 MHz 1 950 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
Gigabyte Aorus RTX 2080 Ti XTREME 11G | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12 nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1 350 MHz 1 770 MHz 1 860 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH | TU104 TU104-450-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
3072 192 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/15500 |
1 650 MHz 1 860 MHz 1 965 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Asus Dual RTX 2080 O8G | TU104 TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
2944 184 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 515 MHz 1 800 MHz 1 860 MHz |
PCIe 3.0 x16
225 W |
Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS | TU104 TU104-410-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 605 MHz 1 815 MHz 1 890 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
MSI RTX 2070 VENTUS 8G | TU106 TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12 nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 410 MHz 1 620 MHz 1 785 MHz |
PCIe 3.0 x16
175 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2 12,000 million 16 nm FinFET |
3584 224 88 |
GDDR5X 11.264 GB 352b/11104 |
1 557 MHz 1 671 MHz 1 893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 | Vega 20 Vega 20 XL GCN 5.1 GEN |
331mm2 13,230 million 7 nm FinFET |
3840
240 64 |
HBM2 16.384 GB 4096b/2000 |
1 400 MHz 1 750 MHz 1 766 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Sapphire RX 5700 XT 8G |
Navi 10 Navi 10 XT RDNA |
251mm2 10,300 million 7 nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 605 MHz 1 755 MHz 1 785 MHz |
PCIe 4.0 x16
225 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10 Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14 nm FinFET |
4096 256 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1890 |
1 247 MHz 1 632 MHz 1 515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10 Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14 nm FinFET |
3584 224 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1600 |
1 156 MHz 1 590 MHz 1 496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyšších hodnôt snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov umiestňované zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe umiestnená hore a naopak, model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytváraných snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýze plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúce sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako predchádzajúci ukazovateľ, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.
Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Na meranie prevádzkových vlastností grafických kariet využívam nástroj 3DMark a jeho záťažový test s názvom Time Spy Stress Test. Tento test sa skladá z celkom 20 priechodov minútovej scény Time Spy a trvá tak pomerne dlhých 20 minút, počas ktorých grafická karta pracuje na plný výkon a zahreje sa tak na svoju bežnú prevádzkovú teplotu. Až po dosiahnutí pracovnej teploty grafickej karty, najčastejšie v poslednom prechode scény, potom meriam jej prevádzkové vlastnosti. Ako teda grafická karta Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC v tomto záťažovom teste dopadla?
SUMARIZÁCIA PREVÁDZKOVÝCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC | Hodnota | Poznámka k meraniu |
Pracovná teplota | 62 °C | Merané ako maximum v poslednom prechode |
Reálna pracovná frekvencia | 1 950 MHz | Merané ako priemer v poslednom prechode |
Spotreba systému | 306 W | Merané ako priemer v poslednom prechode |
Otáčky ventilátorov | 1 440 ot/min | Merané na konci testu |
Hlučnosť | 36,9 dBA | Interpolované z otáčok ventilátorov |
Teploty grafickej karty Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC sa na konci záťažového testu držali na nízkych 62 °C pri otáčkach ventilátorov okolo 1 440 ot/min, ktoré pri tejto rýchlosti generovali nízku hlučnosť 36,9 dBA. Frekvencia grafického čipu sa na konci záťažového testu pohybovala okolo hranice vysokých 1 950 MHz.
Nasledujúce grafy potom ukazujú, ako si prevádzkové vlastnosti Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC viedli v porovnaní s ostatnými grafickými kartami v dnešných testoch.
Počítačová hra RAGE 2 je akčná strieľačka z pohľadu prvej osoby, ktorá sa odohráva v post-apokalyptickom svete po páde meteoritu. Hra bola postavená na hernom engine Apex vývojármi zo štúdia Avalanche Studios a ID Software a vydaná v máji 2019 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape sekrét Wetlands (Kvasirk's Laboratory) po dobu 53 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v blízkej budúcnosti vo Washingtone DC. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2019 spoločnosťou Ubisoft. Hra podporuje nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané vo vstavanom benchmarku po dobu 89 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Metro Exodus je počítačová hra z pohľadu prvej osoby, ktorá sa odohráva v otvorenom svete postapokalyptického Ruska roka 2036. Ide o tretie pokračovanie zo série Metro, ktorá vznikla na základe románu Dmitrija Glukhovského. Hra Metro exodus bola postavená na hernom engine 4A engine vývojármi zo štúdia 4A Games a vydaná vo februári 2019 spoločností Deep Silver. Meranie snímkovej frekvencie a frame times sú vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 102 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Battlefield V je už 16. dielom akčnej strieľačky z pohľadu prvej osoby, ktorá nás tentoraz zavedie späť do obdobia druhej svetovej vojny. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a vydaná v novembri 2018 spoločnosťou Electronic Arts. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape severnej Afriky v misii Butcher & Bolt po dobu 82 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Shadow of the Tomb Raider je akčná dobrodružná počítačová hra z pohľadu tretej osoby, ktorej dej sa odohráva vnútri peruánskych džunglí. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Foundation engine vývojármi zo štúdia Eidos Montreal a vydaná v septembri 2018 spoločnosťou Square Enix. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape The Hidden City po dobu 110 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Strange Brigade je dobrodružná kooperatívna strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v Egypte minulého storočia. Táto hra bola postavená na hernom engine Asura vývojármi zo štúdia Rebellion a vydaná rovnakou spoločnosťou v auguste 2018. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Far Cry 5 je akčné počítačové RPG, odohrávajúce sa v otvorenom svete okolo fiktívneho mestečka Hope County v Montane. Hra bola postavená na hernom engine Duni Engine vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v marci 2018 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Wolfenstein II: The New Colossusje akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Assassin's Creed: Origins je akčná adventúra v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing nastavený na LOW.
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov (FHD) na MSAA ×4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA ×2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol potom anti-aliasing úplne vypnutý.
Herné testy grafickej karty Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto grafickej karte darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
V prípade grafickej karty Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC sa reálna frekvencia grafického čipu v záťažovom teste 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v priemere okolo 1 950 MHz pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 14 000 MHz.
Reálna frekvencia Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC teda bola o 60 MHz (4 Binya) vyššia ako v prípade referenčnej grafickej karty Gainward RTX 2070 SUPER Phantom GS, a mohli by sme teda od nej očakávať aj vyšší výkon. Ako však môžete vidieť, aj napriek vyššej frekvencii grafického čipu v prípade dnes testovaného Gamingu, herný výkon oboch grafických kariet GeForce RTX 2070 SUPER zostal takmer totožný, alebo aspoň veľmi podobný. Aj tak som bol ale s výkonom grafickej karty Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC veľmi spokojný.
V prípade nových grafických kariet GeForce RTX máte možnosť na pretaktovanie využiť buď nové funkcie programu OC Scanner, ktorá grafickú kartu pretaktuje „automaticky“, alebo si môžete všetky parametre pretaktovania nastaviť sami manuálne. Pretaktovanie grafickej karty Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC som vykonával pomocou automatického pretaktovania OC Scanner nástroja MSI Afterburner. Skôr ale, ako som OC Scanner mohol spustiť, musel som ručne na maximum nastaviť položky Power Limit (111 %) a Temp. Limit (88 °C). Položku Core Voltage bohužiaľ zatiaľ v nástroji MSI Afterburner zvýšiť možné nie je. Tiež som musel najskôr zistiť maximálnu frekvenciu grafických pamätí, nástroj OC Scanner totiž dokáže pretaktovať iba grafický čip, frekvenciu grafických pamätí úplne ignoruje.
Postupne som teda zvyšoval hodnoty frekvencie grafickej pamäte o 50 MHz a testoval ich stabilitu v počítačových hrách. Ako stabilná sa nakoniec ukázala hodnota +800 MHz, čo predstavuje efektívnu frekvenciu VRAM 15 600 MHz. Teraz som teda konečne mohol spustiť automatické pretaktovania pomocou OC Scanner.
S posunutou frekvenciou pamätí o 800 MHz a s položkami Power Limit a Temp. Limit na maximum mi OC Scanner nastavil frekvenciu grafického čipu oproti východiskovému stavu v priemere o 47 MHz vyššie. S takto nastavenými parametrami grafickej karty som potom otestoval niektoré hry s nasledujúcimi výsledkami:
Pomocou nástroja automatického pretaktovania OC Scanner sa mi z grafickej karty Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC podarilo získať v priemere ešte zhruba 5 % ďalšieho výkonu, čo síce nie je veľa, ale v niektorých hrách by sa to hodiť snáď aj mohlo. Na spotrebe celej zostavy sa potom toto pretaktovanie prejavilo v počítačovej hre Crysis 3 nejakými 30 W navyše.
Nasledujúce video potom ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti v prípade takto pretaktovanej grafickej karty Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC v počítačovej hre Crysis 3.
Podobne, ako ostatné GeForce RTX 2070 SUPER, aj grafická karta Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC ponúka všetkým náročným hráčom počítačových hier vysoký herný výkon, ktorý je takmer porovnateľný s výkonom GeForce GTX 1080 Ti, teda absolútneho lídra predchádzajúcej generácie grafických kariet Pascal, a príliš ďaleko nemá ani na výkon GeForce RTX 2080. Vďaka špeciálne navrhnutým výpočtovom jednotkám (RT a Tensor Cores) potom grafické karty GeForce RTX 2070 samozrejme podporujú tiež akceleráciu real-time ray tracing a DLSS. Je síce pravda, že počítačových hier s podporou ray tracingu zatiaľ príliš veľa nie je, časom však určite pribudnú ďalšie, a vy tak na ne budete vďaka grafickým kartám RTX s predstihom pripravení.
Grafická karta Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC ako taká potom ponúka veľmi slušný systém chladenia s trojicou ventilátorov WINDFORCE 3X, ktorý tejto grafickej karte dovoľuje dosahovať vysokých frekvencií, a to pri veľmi solídnych prevádzkových vlastnostiach. Na karte nechýba ani RGB LED osvetlenie, ktoré si môžete nastaviť podľa svojich preferencií pomocou nástroja RGB Fusion. Semi-pasívne chladenie je potom pod názvom 3D Active Fan v prípade grafických kariet série Gigabyte Gaming nepísaným štandardom, podobne ako obrazový výstup USB-C (VirtualLink). Nakoniec nesmieme zabudnúť ani na záručnú lehotu predĺženú na 4 roky, ktorú po zaregistrovaní získate priamo u výrobcu.
Ak by som mal hovoriť o nevýhodách Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC, potom som popravde na nič, čo by stálo za dlhú reč, neprišiel. Dokonca ani obstarávacia cena tejto grafickej karty zlá nie je a medzi ostatnými GeForce RTX 2070 SUPER patrí skôr k tým najnižším.
Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC
Grafické kartyGrafická karta Gigabyte RTX 2070 SUPER Gaming OC ponúka vysoký herný výkon všetkým náročnejším hráčom počítačových hier. Táto karta disponuje solídnym systémom chladenia, ktorý jej prepožičiava tiež veľmi slušné prevádzkové vlastnosti.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.