Grafické karty Radeon RX 5700 XT od spoločnosti AMD boli po výkonnostnej stránke pre mnohých z nás veľmi príjemným prekvapením, avšak svoju reputáciu si hneď pokazili zlými prevádzkovými vlastnosťami. Najmä veľmi vysokou hlučnosťou, ktorá sprevádzala všetky modely s referenčným systémom chladenia. Náprava tohto stavu tak teraz leží v rukách výrobcov grafických kariet, ktorí tieto nové Radeony začali vybavovať vlastnými a tiež omnoho účinnejšími systémami chladenia. Spoločnosť GIGABYTE samozrejme nezostala nijako pozadu a ako jednu z prvých vydala grafickú kartu Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC, ktorá je vybavená systémom chladenia WINDFORCE 3X a ktorú sme pre vás na Alza.sk tiež otestovali.
Grafická karta Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC je postavená na najnovšom hernom grafickom čipe Navi 10 (XT) spoločnosti AMD v plnej konfigurácii, na ktorý sú pomocou 256-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR6 s kapacitou 8 GB. Svojim výkonom potom Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC spadá do segmentu grafických kariet vysokého výkonu (high-end), kde zaberá stredné priečky výkonnostného rebríčka.
Základná frekvencia grafického čipu je 1 650 MHz, herná frekvencia 1 795 MHz a boost frekvencia 1 905 MHz. Ako maximálnu frekvenciu grafického čipu ovládače Radeon Software Adrenalín Edition ukazujú frekvenciu 2 060 MHz. Frekvencia grafických pamätí je 875 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR6 predstavuje efektívnu frekvenciu 14 000 MHz. Všetky frekvencie grafickej karty sú teda nastavené na referenčné hodnoty Radeon RX 5700 X
Grafická karta Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC meria na dĺžku 280 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 3 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará trojica pasívov zložených z hliníkových rebier, ktoré sú pre lepší odvod tepla prepojené päticou tepelných trubíc s priamym kontaktom na grafický čip. Grafické pamäte sú chladené pomocou chladiaceho plátu (heat-sink plate), ktorý dolieha na základňu stredného pasívu. Teplo z modulov napájacej kaskády je odvádzané cez menší chladiaci plát priamo do pasívu zadného a všetky dôležité komponenty grafické karty sú tak kvalitne chladené.
Aktívnu časť systému chladenia tvoria tri protibežné 80 mm ventilátory WINDFORCE 3X s aerodynamicky tvarovanými lopatkami, ktoré sú pre dlhšiu životnosť a nižšiu hlučnosť uložené v dvojitých guľôčkových ložiskách. Grafická karta podporuje funkciu 3D Active Fan, ktorá pri nízkych teplotách grafickej karty všetky ventilátory úplne zastaví, a zníži tak jej hlučnosť na minimum (semi-pasívne chladenie). Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC na skóre 98,9 %, a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak prešla (minimálna hranica je 97 %).
O napájanie grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC sa stará 7-fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 6-pinového a jedného 8-pinového konektora. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 235 W (max. 350 W) a ten na jej prevádzku odporúča zdroj s výkonom minimálne 600 W.
Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC riešené pomocou troch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port) a jedného konektora HDMI 2.0.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC zaradili nasledujúce modely zo segmentu vysokého výkonu (high-end):
ŠPECIFIKÁCIE GRAFICKÝCH KARIET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Veľkosť Tranzistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Veľkosť Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC | Navi 10 Navi 10 XT rDNA |
251 mm2 10,300 million 7 nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 650 MHz 1 905 MHz 1 850 MHz |
PCIe 4.0 x16
235 W |
Gigabyte Aorus RTX 2080 Ti XTREME 11G | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12 nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1 350 MHz 1 770 MHz 1 860 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH | TU104 TU104-450-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
3072 192 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/15500 |
1 650 MHz 1 860 MHz 1 965 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Asus Dual RTX 2080 O8G | TU104 TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
2944 184 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 515 MHz 1 800 MHz 1 860 MHz |
PCIe 3.0 x16
225 W |
MSI RTX 2070 SUPER Gaming X TRIO | TU104 TU104-410-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12 nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 605 MHz 1 800 MHz 1 950 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
MSI RTX 2070 VENTUS 8G | TU106 TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12 nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 410 MHz 1 620 MHz 1 785 MHz |
PCIe 3.0 x16
175 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2 12,000 million 16 nm FinFET |
3584 224 88 |
GDDR5X 11.264 GB 352b/11104 |
1 557 MHz 1 671 MHz 1 893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 | Vega 20 Vega 20 XL GCN 5.1 GEN |
331mm2 13,230 million 7 nm FinFET |
3840 240 64 |
HBM2 16.384 GB 4096b/2000 |
1 400 MHz 1 750 MHz 1 766 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Sapphire RX 5700 XT 8G | Navi 10 Navi 10 XT rDNA |
251mm2 10,300 million 7 nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1 605 MHz 1 905 MHz 1 785 MHz |
PCIe 4.0 x16
225 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10 Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14 nm FinFET |
4096 256 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1890 |
1 247 MHz 1 632 MHz 1 515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10 Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14 nm FinFET |
3584 224 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1600 |
1 156 MHz 1 590 MHz 1 496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyšších hodnôt snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov umiestňované zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe umiestnená hore, a naopak model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytváraných snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýze plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako predchádzajúci ukazovateľ, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.
Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Na meranie prevádzkových vlastností grafických kariet využívam nástroj 3DMark a jeho záťažový test s názvom Time Spy Stress Test. Tento test sa skladá z celkom 20 prechodov minútovej scény Time Spy a trvá tak pomerne dlhých 20 minút, počas ktorých grafická karta pracuje na plný výkon a zahreje sa tak na svoju bežnú prevádzkovú teplotu. Až po dosiahnutí pracovnej teploty grafickej karty, najčastejšie v poslednom prechode scény, potom meriam jej prevádzkové vlastnosti. Ako teda grafická karta Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC v tomto záťažovom teste dopadla?
SUMARIZÁCIA PREVÁDZKOVÝCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC | Hodnota | Poznámka k meraniu |
Pracovná teplota | 68 °C | Merané ako maximum v poslednom prechode |
Junction teplota | 90 °C | Merané na konci testu |
Reálna pracovná frekvencia | 1 850 MHz | Merané ako priemer v testu |
Spotreba systému | 333 W | Merané ako priemer v poslednom prechode |
Otáčky ventilátorov | 1 950 ot/min | Merané na konci testu |
Hlučnosť | 39,5 dBA | Interpolované z otáčok ventilátorov |
Teploty grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC sa na konci záťažového testu držali na 68 °C (Junction 90 °C) pri otáčkach ventilátorov okolo 1 950 ot/min, ktoré pri tejto rýchlosti generovali hlučnosť 39,5 dBA. Frekvencia grafického čipu sa v priebehu záťažového testu pohybovala okolo hranice 1 850 MHz.
Nasledujúce grafy potom ukazujú, ako si prevádzkové vlastnosti Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC viedli v porovnaní s ostatnými grafickými kartami v dnešných testoch.
Počítačová hra RAGE 2 je akčná strieľačka z pohľadu prvej osoby, ktorá sa odohráva v post-apokalyptickom svete po páde meteoritu. Hra bola postavená na hernom engine Apex vývojármi zo štúdia Avalanche Studios a ID Software a vydaná v máji 2019 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Sekreto Wetlands (Kvasirk’s Laboratory) po dobu 53 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v blízkej budúcnosti vo Washingtone DC. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2019 spoločnosťou Ubisoft. Hra podporuje nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané vo vstavanom benchmarku po dobu 89 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Metro Exodus je počítačová hra z pohľadu prvej osoby, ktorá sa odohráva v otvorenom svete postapokalyptického Ruska roka 2036. Ide o tretie pokračovanie zo série Metro, ktorá vznikla na základe románu Dmitrija Glukhovského. Hra Metro Exodus bola postavená na hernom engine 4A engine vývojármi zo štúdia 4A Games a vydaná vo februári 2019 spoločností Deep Silver. Meranie snímkovej frekvencie a frame times sú vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 102 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Battlefield V je už 16. dielom akčnej strieľačky z pohľadu prvej osoby, ktorý nás tentoraz zavedie späť do obdobia druhej svetovej vojny. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a vydaná v novembri 2018 spoločnosťou Electronic Arts. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape severnej Afriky v misii Butcher & Bolt po dobu 82 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Shadow of the Tomb Raider je akčná dobrodružná počítačová hra z pohľadu tretej osoby, ktorej dej sa odohráva vnútri peruánskych džunglí. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Foundation engine vývojármi zo štúdia Eidos Montreal a vydaná v septembri 2018 spoločnosťou Square Enix. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape The Hidden City po dobu 110 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Strange Brigade je dobrodružná kooperatívna strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v Egypte minulého storočia. Táto hra bola postavená na hernom engine Asura vývojármi zo štúdia Rebellion a vydaná rovnakou spoločnosťou v auguste 2018. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Far Cry 5 je akčné počítačové RPG, odohrávajúce sa v otvorenom svete okolo fiktívneho mestečka Hope County v Montane. Hra bola postavená na hernom engine Duni Engine vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v marci 2018 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Assassin's Creed: Origins je akčná adventúra v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing nastavený na LOW.
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov (FHD) na MSAA ×4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA ×2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol potom anti-aliasing úplne vypnutý.
Herné testy grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto grafickej karte darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
V prípade grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC sa reálna frekvencia grafického čipu v záťažovom teste 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v priemere okolo 1 850 MHz pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 14 000 MHz.
Reálna frekvencia Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC teda bola o nejakých 65 MHz vyššia ako v prípade Sapphire RX 5700 XT 8G, teda grafickej karty referenčného strihu, a je teda jasné, že výkon dnes testovaného Gamingu bude v hrách vyšší. V priemere to však na žiadne drvivé víťazstvo nevyzerá, pretože výkonnostný rozdiel medzi týmito grafickými kartami činí nejaká 2 – 3 %. Aj tak som však bol s výkonom grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC spokojný. A navyše, vyšší výkon Gamingu bol tiež sprevádzaný oveľa lepšími prevádzkovými vlastnosťami ako v prípade referenčného Radeonu RX 5700 XT.
Pretaktovanie grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC som prevádzal pomocou nástroja MSI Afterburner tak, aby som v žiadnom prípade neohrozil kartu, a neprišiel tak o jej záruku. Na maximum (50 %) som zvýšil iba hranicu spotreby (Power Limit), napätie grafického čipu som nechal na východiskových hodnotách 1 200 V (viac ani oficiálne nastaviť nejde).
Postupne som zvyšoval hodnoty frekvencie grafického čipu a grafických pamätí a následne potom testoval stabilitu v počítačových hrách. Ako stabilná sa nakoniec ukázala hodnota 2 100 MHz pre grafický čip a 940 MHz pre grafické pamäte (15 040 MHz efektívne).
S nastavenou frekvenciou jadra navýšenou na 2 100 MHz a pamäťou na efektívnych 15 040 MHz som potom otestoval niektoré hry z testovacej metodiky s nasledujúcimi výsledkami:
Pomocou ručného pretaktovania sa mi z grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC podarilo získať v priemere ešte zhruba necelých 7 % ďalšieho výkonu, čo samozrejme nie je nič moc, ale v niektorých hrách by sa to predsa len hodiť mohlo. Na spotrebe celej zostavy sa potom toto pretaktovanie prejavilo v počítačovej hre The Division 2 výraznými 88 W navyše.
Nasledujúce video potom ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti v prípade takto pretaktovanej grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC v počítačovej hre The Division 2.
Grafická karta Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC, respektíve všetky Radeony RX 5700 XT, ponúka zaujímavý herný výkon všetkým náročnejším hráčom počítačových hier. Ten sa pohybuje mierne nad úrovňou konkurenčnej GeForce RTX 2070, avšak na novú GeForce RTX 2070 SUPER predsa len nejaké to percento stráca. Oproti konkurencii však tieto Radeony neponúkajú podporu akcelerácie real-time ray tracing, čo však nevidím ako veľký problém, pretože hier s podporou ray tracingu je v súčasnosti ako šafranu. Možno neskôr, s pribúdajúcim počtom ray tracingových titulov, by to však problém byť mohol. Oproti konkurenčnej DLSS (Deep Learning Super Sampling) postavila AMD svoju technológiu s názvom Image Sharpening, ktorá na monitoroch s vyšším rozlíšením vyzerá veľmi dobre, a navyše je hardvérovo plne transparentné, a nepotrebuje teda podporu zo strany vývojárov priamo v počítačových hrách (ako v prípade DLSS). Zabudnúť nakoniec nesmieme ani na funkciu Anti-Lag, ktorá do hier prináša nižšie odozvy (Lag) používateľských vstupov, čo iste ocenia najmä všetci hráči rýchlych akčných strieľačiek.
Samotná Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC je dobre vybavenou grafickou kartou s dobre technicky zvládnutým systémom chladenia WINDFORCE 3X, ktorý vie udržať grafický čip NAVI 10 na celkom vysokých taktoch pri pomerne dobrých prevádzkových vlastnostiach grafickej karty. Grafická karta podporuje funkciu 3D Active Fan, ktorá pri nízkych teplotách zastaví všetky ventilátory chladiča, a zníži tak hlučnosť na minimum (semi-pasívne chladenie). Na karte nechýba ani RGB LED osvetlenie, ktoré si je možné prispôsobiť svojim potrebám, aj keď to som práve otestovať nemohol, pretože v čase písania recenzie firemný nástroj Aorus Graphics Engine túto grafickú kartu ešte nepodporoval (dnes už áno).
Ako nevýhodu grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC vidím snáď len to, že táto grafická karta nie je až tak úplne tichá. Teda nie že by to bolo niečo hrozné, to iste nie, hlučnosť tejto grafickej karty sa stále drží pod hranicou 40 dBA. Čo sa hlučnosti týka, tak ide v prípade grafickej karty Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC skôr o akýsi priemer. Verte ale, že oproti referenčnému Radeonu RX 5700 XT je to však urobený „ticháčik“.
Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC
Grafické kartyGrafická karta Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC ponúka atraktívny herný výkon všetkým náročnejším hráčom počítačových hier. Táto karta disponuje technicky dobre spracovaným systémom chladenia WINDFORCE 3X.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.