PET AD homeoffice

Strange Brigade (TESTY) – výkony grafických kariet AMD i NVIDIA

Zobraziť katalóg

Recenzia

Aktualizované

Máte radi zabudnuté civilizácie, staroveký Egypt, múmie, hrobky alebo radi bojujete proti nadprirodzeným silám zla, či už v kooperatívnom multiplayeri s ostatnými hráčmi, či len tak sám za seba? Potom by ste mali zbystriť, pretože v minulom týždni vyšla počítačová hra Strange Brigade, ktorú by ste rozhodne nemali premeškať. Ja vám dnes síce nepoviem, čo vás v tejto hre čaká a neminie alebo aká je v tejto hre najefektívnejšia taktika, zato vám však niečo poviem o technickej stránke Strange Brigade a hlavne sa dozviete, s akou grafickou kartou si túto hru zahráte najlepšie. Takže poďme na to, ide sa testovať!

Strange Brigade testy

Strange Brigade (TESTY) – OBSAH ČLÁNKU

  1. Strange Brigade od Rebellion
  2. Ako budeme Strange Brigade testovať
  3. Výkony grafických kariet v Strange Brigade
  4. Strange Brigade – plynulé hranie, alebo sekanie?
  5. Ako výkonný potrebujeme procesor?
  6. Koľko grafickej pamäte vyžaduje Strange Brigade?
  7. Koľko jadier CPU v Strange Brigade využijete?
  8. Strange Brigade a Async compute
  9. Záverečné hodnotenie grafických kariet v Strange Brigade

Strange Brigade od Rebellion

Hoci sú vývojári zo štúdia Rebellion Developments známi predovšetkým vďaka veľmi populárnej sérii počítačových hier Sniper Elite, my si dnes od vojny a všetkých tých zameriavačov oddýchneme. Pozrieme sa totiž na najnovší prírastok tohto štúdia s názvom Strange Brigade, čo je kooperatívna počítačová hra z pohľadu tretej osoby, ktorá nás zavedie do Egypta na začiatku 20. storočia. Tu potom budeme bojovať proti rôznym nadprirodzeným silám, stretneme sa so zabudnutými civilizáciami či odhalíme záhadné hrobky.

Recenziu hrateľnosti počítačovej hry Strange Brigade však dnes nečakajte, pretože budeme testovať predovšetkým grafické karty. A to ako prečo? No predsa aby sme zistili, s ktorou grafickou kartou si potom túto dobrodružnú počítačovú hru zahráte najlepšie.

Ako už bolo povedané, za počítačovou hrou Strange Brigade stoja vývojári zo štúdia Rebellion a ich 3D engine Asura, teda rovnaký, či ľahko upravený engine ako v prípade počítačovej hry Sniper Elite. Nutné tiež poznamenať, že hoci v hre samotnej zmienku o programe Gaming Evolved nenájdete, vývojári Rebellion museli so spoločnosťou AMD úzko spolupracovať, a to minimálne pri implementácii HDR (High Dynamic Range), FreeSync 2 či podpore asynchrónnych výpočtov do hry. Zaujímavosťou potom tiež je, že hra Strange Brigade dala vale postaršiemu 3D rozhraniu DirectX 11 a ako jedna z niekoľkých málo ďalších hier už využíva výhradne moderné API DirectX12 a Vulkan.

Oficiálne požiadavky na hardvér pre PC verziu Strange Brigade

Minimálne HW požiadavkyOdporúčané HW požiadavky
Operačný systémWindows 7, Windows 8.1, Windows 10 (len 64-bit)Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 (len 64-bit)
ProcesorAMD Ryzen 3 2200g or Intel CPU Core i3-2100AMD Ryzen 5 1500x or Intel CPU Core i7-3770
Grafická kartaAMD Radeon HD 7870 (2GB) alebo NVIDIA GeForce 750 Ti (2GB)AMD Radeon RX570 alebo NVIDIA GPU GeForce GTX 1070
3D APIDirectX 12 alebo VulkanDirectX 12 alebo Vulkan
Operačná pamäť4 GB8 GB
Pevný disk35 GB35 GB

Ako budeme Strange Brigade testovať

Hlavnou úlohou dnešného článku je porovnanie výkonov grafických kariet v počítačovej hre Strange Brigade. Pretože výkony grafických kariet v počítačových hrách sú ovplyvnené nielen výkonom samotného grafického čipu, ale aj mnohými ďalšími faktormi, najmä potom výkonom procesora alebo kapacitou grafickej pamäte, pokúsime sa v hre odhaliť aj tieto závislosti.

Na testovanie grafických kariet v počítačovej hre Strange Brigade využijeme vývojármi ponúkaný vstavaný benchmark, ktorý by mal simulovať reálne požiadavky na výkon grafickej karty v tejto hre. Vstavaný benchmark trvá celkom 59 sekúnd a my v ňom pri grafických kartách nebudeme merať iba priemernú snímkovú frekvenciu, ale pri každej karte budeme zaznamenávať aj jednotlivé časy snímok (Frame times), ktoré veľmi dobre opisujú plynulosť pohybu v hre, ďalej potom tiež využitie grafickej pamäte, využitie GPU, CPU a ďalšie dôležité veličiny.

Na zaznamenávanie dosiahnutých časov snímok, z ktorých sa následne počíta tiež výsledná priemerná rýchlosť snímok, budeme využívať nástroj OCAT (populárny FRAPS totiž bohužiaľ v tejto hre nefunguje), na ostatný monitoring správania grafických kariet aj celého testovacieho systému potom nástroj MSI Afterburner.

Strange Brigade; nastavenie hlavné Strange Brigade; nastavenie detailov

Počítačová hra Strange Brigade využíva celkovo 4 prednastaviteľné grafické profily (Low, Medium, High a Ultra), ktoré môžete využiť v závislosti od výkonu vašej grafickej karty. Vývojári z Rebellions zapracovali na optimalizáciách naozaj veľmi dobre a vďaka tomu môžeme na naše dnešné testy využiť to najnáročnejšie nastavenie Ultra nielen na testy grafických kariet zo segmentu vysokého výkonu, ale aj na tie slabšie zo segmentu strednej triedy.

Testovacia zostava

S akými grafickými kartami sme Strange Brigade testovali

Pokiaľ teda vieme ako a čo budeme testovať, poďme si na záver tejto kapitoly ešte predstaviť grafické karty, ktoré sa zúčastnia dnešných testov.

Grafické karty vysokého výkonu (high-end)
Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v testochMSI GTX 1080 Armor 8G OC v testochInno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 v testochAsus Strix GTX 1070 O8G Gaming v testoch
Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11GMSI GTX 1080 Armor 8G OCInno3D iChill GTX 1070 Ti X3Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 v testochAsus Strix RX Vega56 O8G Gaming v testoch
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming
Grafické karty stredného výkonu (mainstream)
Gigabyte GTX 1060 Windforce OC 6G v testochGainward GTX 1060 3GB v testochAsus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v testochMSI GTX 1050 Gaming X 2G v testoch
Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 6GGainward GTX 1060 3GBAsus Cerberus GTX 1050 Tí O4GMSI GTX 1050 Gaming X 2G
Asus Strix RX 580 O8G Gaming v testochSapphine Pulse RX 570 4GD5 v testochGigabyte RX 560 Gaming OC 4G
Asus Strix RX 580 O8G GamingSapphire Pulse RX 570 4GD5Gigabyte RX 560 Gaming OC 4G

Ako môžete vidieť, do dnešných testov boli zaradené grafické karty tak, aby v nich bol prítomný vždy jeden zástupca konkrétneho grafického čipu od spoločnosti AMD i NVIDIA.

Výkony grafických kariet v Strange Brigade

Tým najdôležitejším ukazovateľom výkonu grafických kariet je pre nás priemerná rýchlosť snímok. Čím vyšších hodnôt snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahla, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší.

Nasledujúce grafy ukazujú nielen to, ako si v testoch počítačovej hry Strange Brigade viedli jednotlivé grafické karty v rôznych rozlíšeniach, ale aj v rôznych 3D API. V rozlíšení 3 840 × 2 160P (4K UHD) však boli testované iba grafické karty zo segmentu vysokého výkonu. Menej výkonné grafické karty totiž nie sú na toto vysoké rozlíšenie svojím výkonom ani stavané.

Strange Brigade – FPS

Strange Brigade; výsledky testov

Počítačová hra Strange Brigade je vlastne akčnou strieľačkou z pohľadu tretej osoby, ktorá ku kvalitnému hraniu vyžaduje pomerne vysokú snímkovú frekvenciu. Pokiaľ budeme skromní, minimálna rýchlosť snímok by sa v tejto hre nemala dostať pod 45 FPS. Ideálna snímacia frekvencia na kvalitné hranie by však mala byť samozrejme vyššia, alebo teda minimálne taká, aby aspoň nijako významnejšie nepadala pod hranicu 60 FPS.

Strange Brigade využíva moderné 3D rozhranie DirectX 12 alebo Vulkán a ako môžete vidieť, po stránke výkonu (réžia API) sú na tom obe rozhrania takmer zhodne. Záleží teda len od vás, či si túto hru spustíte pod vulkánom alebo DirectX 12, na snímkovej frekvencii vás neoklame ani jedno rozhranie. To je myslím dobrá správa a ja už môžem len poznamenať, že obe tieto moderné rozhrania v hre pracujú bez akýchkoľvek problémov, ktorým sa nevyhli ani také tituly ako napríklad Battlefield 1 či napríklad Rise of the Tomb Raider. Tu myslím vývojári z Rebellion trafil do čierneho.

V najčastejšie používanom rozlíšení 1 920 × 1 080p (Full HD) splnili hranicu snímkovej frekvencie 60 FPS v počítačovej hre Strange Brigade všetky grafické karty zo segmentu vysokého výkonu a tiež tie silnejšie karty strednej triedy, GeForce GTX 1060 3GB končiac. Pri menej výkonných grafických kartách, ako sú GeForce GTX 1050 Ti, GTX 1050 a Radeon RX 560, sa budete musieť zmieriť s tým, že ak si budete chcieť počítačovú hru Strange Brigade zahrať kvalitne, budete musieť ísť s nastavenými grafickými detailmi nadol.

Rozlíšenie 2 560 × 1 440p (WQHD) je v prípade Strange Brigade záležitosťou skôr grafických kariet vysokého výkonu, aj keď si viem predstaviť, že s takým Radeon RX 580 si v tomto rozlíšení tiež pomerne slušne zahráte. Na to najvyššie rozlíšenie 3 840 × 2 160P (4K UHD) si potom môžu trúfnuť iba majitelia toho najsilnejšieho hardvéru, teda GeForce GTX 1080 Ti, s prižmúrenými očami potom aj majitelia grafických kariet Radeon RX Vega64.

Ukážky z testov Strange Brigade: GeForce GTX 1080 Ti porazila Radeon Vega64 rozdielom 14 %.

Strange Brigade – plynulé hranie, alebo sekanie?

Priemerná rýchlosť snímok grafických kariet je síce spoľahlivým ukazovateľom ich výkonu, nič nám ale nepovie o celkovej plynulosti renderingu, ktorý je rozhodujúcim faktorom zdania plynulého pohybu na monitore počítača. Veľmi často sa totiž stáva, že jednotlivé snímky nie sú grafickou kartou na monitor vykresľované v pravidelných intervaloch a sem tam dôjde k nejakému tomu zdržaniu. Toto občasné zdržanie sa potom v hre prejaví tak, že sa pri inak plynulom pohybe obraz na monitore na okamih akoby zasekne (stutter). Stuttering je teda nepríjemnou chybou plynulosti pohybu v hrách, ktorá môže byť spôsobená nielen enginom samotnej počítačové hry, ale napríklad aj celým systémom alebo nevyladenými ovládačmi grafických kariet.

Ako teda stuttering či inú chybu plynulosti renderingu v hrách odhaliť? Jednou z možností sú vypočítané hodnoty ukazovateľov 99. percentilu (1 % Low FPS) a 99,9. percentile (0,1 % Low FPS), ktoré v prípade veľkých odstupov (rozdielov) od hodnoty priemernej snímkovej frekvencie naznačujú problémy s plynulosťou vykresľovania snímok, a teda aj nebezpečenstvo trhavého pohybu v hre. Pri posudzovaní miery Stuttering v hre pomocou percentilu je však dobré mať na pamäti, že táto metóda posúdenia častokrát nie je spoľahlivá, niekedy nám totiž percentily „klamú“, a je preto dobré stuttering posudzovať aj podľa ďalších ukazovateľov.
Ďalšou a úplne bezpečnou možnosťou, ako tento nepríjemný stuttering v hre odhaliť, je graf, do ktorého sú vynesené časy potrebné na vykreslenie všetkých snímok grafickou kartou. V týchto grafoch potom odhalíte prakticky akúkoľvek časovú anomáliu v renderingu. Takže sa na to poďme pozrieť.

Testy Strange Brigade – časy snímok

Strange Brigade; časy snímkok

Ako môžete vidieť z grafov, na ktoré sú nanesené všetky časov snímok počas testov, zábery sú pri všetkých grafických kartách distribuované v pravidelných intervaloch, a pohyb na obrazovke monitora by tak mal byť plynulý, bez výraznejšieho stutteringu. Sem tam sa síce pri rôznych grafických kartách náhodne objavili aj nejaké anomálie, ale nebolo to nič, čo by vám dojem plynulého pohybu v hre Strange Brigade nejako výraznejšie pokazilo. Snáď jedinou výnimkou bola grafická karta GeForce GTX 1050, pri ktorej sa počas testu stuttering miestami objavil. Dôvodom bola s najväčšou pravdepodobnosťou príliš nízka kapacita jej grafickej pamäte, ale k tomu sa ostatne ešte dnes dostaneme.

Ukážky z testov Strange Brigade: Radeon Vega56 sa síce vysporiadal s GeForce GTX 1070 Ti, avšak pri veľmi vysokej spotrebe.

Ako výkonný potrebujeme procesor?

Asi najčastejším dôvodom nižšej snímkovej frekvencie v hrách býva nedostatočne výkonný procesor. Ako to ale spoznať? Hoci sa to niekomu z vás bude zdať čudné, nedostatočný výkon CPU poznáme podľa ukazovateľa vyťaženia GPU. Hodnota tohto ukazovateľa nám totiž počas testov ukazuje, či a ako je počítačová hra závislá od výkonu procesora. Aby grafická karta pracovala na plný výkon, musí ju procesor (CPU + RAM) stíhať „kŕmiť“ potrebnými dátami, ktoré GPU nutne potrebuje na vlastný rendering snímky. Pokiaľ je procesor príliš slabý a potrebné dáta nedodá včas, grafická karta preruší rendering a musí na ne počkať. Vyťaženie grafickej karty tak klesá a rovnako tak ide dole aj rýchlosť snímok v hre. Táto situácia veľmi často nastáva pri výkonných grafických kartách v nízkych rozlíšeniach 1 920 × 1 080p. Poďme sa teda pozrieť, aká situácia panuje v Strange Brigade. Do nasledujúcich grafov som zaniesol iba dve najvýkonnejšie grafické karty v testoch. Ak totiž budú dostatočne vyťažené práve tieto najvýkonnejšie karty, ostatné slabšie grafické karty budú automaticky dostatočne vyťažené tiež.

Vyťaženie GPU

Strange Brigade; vyťaženie GPU

Vyťaženie GeForce GTX 1080 Ti aj Radeonu RX Vega64 ukazuje, že obe tieto výkonné grafické karty boli po celú dobu testu vyťažené prakticky na maximum. Dobrú prácu tu neodviedol iba náš výkonný testovací procesor Intel CORE i7-8700K pracujúci na frekvencii 5 GHz, ale značný podiel na tom nesú tiež práve oné moderné 3D rozhrania DirectX 12 a Vulkan. Tieto API totiž pracujú s minimálnou réžiou, a prakticky všetok výkon procesoru je tak nasmerovaný k vlastnému renderingu alebo lepšie povedané k príprave snímky na grafickú kartu (setup). Môžem teda konštatovať, že všetky dnes testované grafické karty sú v počítačovej hre Strange Brigade vyťažované na maximum svojich možností. A to je dobré.

Ukážky z testov Strange Brigade: Radeon RX 580 na tom bol oveľa lepšie než GeForce GTX 1060.

Koľko grafickej pamäte vyžaduje Strange Brigade?

Jednou z ďalších vecí, ktorá ovplyvňuje výkon grafických kariet v počítačových hrách, sú požiadavky na kapacitu grafickej pamäte.
Aby grafická karta vykresľovala zábery čo najvyššou rýchlosťou, je nutné, aby boli dáta nevyhnutne potrebné na rendering (Working set) umiestnené v rýchlej grafickej pamäti (VRAM) priamo pri grafickom čipe. Pokiaľ je kapacita VRAM príliš malá na to, aby sa do nej Working set vošiel, musia byť tieto dáta dodatočne a priebežne prenášané z operačnej pamäte (RAM) pomocou pomalej zbernice PCI Express. Samozrejme, ak táto situácia nastane a GPU musí na dáta čakať, rýchlosť snímok ide dole. Je teda veľmi dôležité, aby kapacita grafickej pamäte bola aj s malou rezervou na požiadavky danej hry dostatočne veľká. A ako je na tom Strange Brigade?

Do nasledujúcich grafov som zaradil jednak GeForce GTX 1060 so 6 GB VRAM, ktorá disponuje viac ako dostatočnou kapacitou VRAM, teda oveľa vyššou, než odporúčajú vývojári hry. Ďalej potom grafickú kartu GeForce GTX 1060 s 3 GB grafickou pamäťou a nakoniec tiež kartu GTX 1050, ktorej kapacita VRAM je na samej hrane požiadaviek hry.

Prvý graf „Využitie VRAM“ nám ukazuje, koľko MB dát si grafické karty počas testov obsadili vo svojich VRAM. Druhý graf „Vyťaženie PCIE Express“ nám ukazuje intenzitu prenosov dát medzi GPU a RAM. Pokiaľ je táto intenzita príliš vysoká, signalizuje to nízku kapacitu VRAM a dodatočné doťahovanie dát z operačnej pamäte.

Využitie grafickej pamäte GPU

Strange Brigade; využitie grafickej pamäte GPU

Kým grafická karta GeForce GTX 1060 6GB si počas testov obsadila cca 4 900 MB grafickej pamäte, pri GTX 1060 s 3 GB VRAM to bolo len 2 800 MB a pri GTX 1050 s iba 2 GB VRAM už to mohlo byť maximálne nejakých 1 950 MB.

Pokiaľ sa pozrieme na graf vyťaženia zbernice PCI Express, potom je celkom zrejmé, že obe grafické karty GeForce GTX 1060 so 6 GB aj 3 GB VRAM uskutočnili extrakciu zbernicu PCIE prakticky narovnako, a 3GB VRAM by teda nemala GeForce 1060 v tejto hre nijako významnejšie limitovať. GeForce GTX 1050 potom zbernicu PCIE uskutočnila extrakciu zreteľnejšie viac, a môžeme teda povedať, že nízka kapacita grafickej pamäte GeForce GTX 1050 môže byť v tejto hre čiastočne limitujúcim faktorom. Zdôrazňujem slovko „môže“, pretože 12 % vyťaženia PCIE pri GeForce GTX 1050 zase nie je nejako extrémne vysoká hodnota.

Ukážky z testov Strange Brigade: Aj súboj medzi GeForce GTX 1060 3GB a Radeon RX 570 4GB bol celkom jednoznačný.

Koľko jadier CPU v Strange Brigade využijete?

Cieľom týchto testov je zistiť, ako je engine počítačovej hry Strange Brigade optimalizovaný na využitie viac procesorových jadier, teda či a ako je schopný svoje úlohy vykonávať paralelne. V tomto teste som v BIOSe základnej dosky postupne vypínal vždy dvojicu jadier procesora aj HTT (Hyper-Threading Technology) na Intel CORE i7-8700K. S grafickou kartou GeForce GTX 1080 Ti som potom následne meral výkon (snímkovú frekvenciu) v rozlíšení 1 920 × 1 080p, kde je, ako už vieme, potreba výkonu CPU najviac. Pokiaľ bude v testoch výkon škálovať spoločne s počtom aktívnych procesorových jadier, môžeme potom povedať, že engine počítačovej hry Strange Brigade je na viac jadier optimalizovaný dobre, čoho potom samozrejme môžu najviac využiť vlastníci viacjadrových procesorov.

Škálovanie jadier CPU

Strange Brigade; škálovanie jadier CPU

Ak sa pozriete na graf, iste už máte jasno. Počítačová hra Strange Brigade s viacerými jadrami ani s HTT nijako neškáluje. Túto hru si jednoducho zahráte rovnako kvalitne na procesore s dvomi, alebo napríklad dvanástich jadrami a na zapnutom alebo vypnutom HTT tiež veľa nezíde. Pokiaľ je vám čudné to, že najvyššia snímková frekvencia bolo v testoch dosiahnutá na dvojjadrovom procesore (či už s HTT, alebo bez neho), je to tým, že vďaka vypnutým štyrom jadrám v procesore i7-8700K jeho teplota i spotreba klesla a takto „vyklčovaný“ procesor si mohol dovoliť vyššiu frekvenciu, ktorú potom využil aj na vyšší výkon v hre.

To, že počítačová hra Strange Brigade s procesorovými jadrami ani HTT neškáluje, je na jednu stranu zlá správa pre všetkých majiteľov viacjadrových procesorov (zbytočná investícia), na druhú stranu si však túto hru môžu naplno užiť aj majitelia lacnejších dvojjadier. Zaujímavosťou potom je tiež to, že 3D rozhranie Vulkan je predsa len o nejaký ten povestný chĺpok výkonnejší než jeho „Wokenní“ konkurent DirectX 12.

Ukážky z testov Strange Brigade: Výkony GeForce GTX 1050 a Radeon RX 560 boli veľmi vyrovnané. Nakoniec si však tesné víťazstvo odniesol Radeon.

Strange Brigade a Async Compute

Čo sú to asynchrónne výpočty

O čo ide? Jednoducho povedané, príkazy na vykreslenie objektov (Draw calls) sú počítačovou hrou (poťažmo procesorom) zasielané akýmsi potrubím (3D alebo Graphics Queue) ku grafickej karte, ktorá podľa ich požiadaviek vykresľuje 3D objekty. Okrem týchto požiadaviek na vykreslenie objektov sú na grafickú kartu zasielané tiež príkazy rýdzo výpočtovej (Dispatch calls), ktoré zase niečo počítajú a upravujú. Ak by hra chcela poslať príkazy oboch druhov, teda Draw calls aj Dispatch calls týmto jediným sériovým potrubím, ku grafickej karte by sa tieto príkazy dostávali postupne (jeden za druhým) a grafická karta by ich musela tiež jeden za druhým spracovať.

Async compute queue

V moderných 3D API, ako je DirectX 12 alebo Vulkan, boli vedľa tohto pôvodného „3D potrubia“ zavedené ešte potrubia ďalšie (Compute Queues), po ktorých môžu byť výpočtové príkazy zasielané samostatne. Hry tak novo môžu príkazy na vykreslenie a výpočty ku grafickej karte zasielať rôznymi cestami (frontami) súbežne (paralelne), a pokiaľ je k tomu grafická karta prispôsobená, môže tiež ona všetky tieto príkazy paralelne vykonávať. Výsledkom je teda súbežné spracovanie vykresľovacích a výpočtových príkazov grafickou kartou, kratšia doba tvorby snímky (latencia) a rast snímkovej frekvencie.

Async Compute

Zostáva ešte dodať, že ono súbežné spracovanie príkazov je na grafickej karte vykonávané formou podobnou SMT (Simultaneous multi-threading), kedy je viac úloh vykonávaných na rovnakých výpočtových jednotkách tak, že jedna úloha využíva nevyužité prostriedky úlohy druhej (ktorá momentálne nič nerobí, pretože napríklad môže práve čakať na doručenie dát z pamäte). Pokiaľ však grafická karta takúto formu SMT nepodporuje, výpočty nie sú spúšťané paralelne, ale len sériovo, a k žiadnemu navýšeniu výkonu nedochádza (grafické karty generácie Maxwell).

Počítačová hra Strange Brigade podporuje technológiu s názvom Async Compute (asynchrónne výpočty), z ktorej môžu ťažiť ako grafické karty GeForce, tak tiež Radeony. Alebo ešte lepšie povedané, grafické karty z asynchrónnych výpočtov ťažiť môžu, alebo tiež vôbec nemusia! Testy prínosu asynchrónnych výpočtov vykonáme tak, že najskôr zmeriame výkon grafických kariet so zapnutou podporou Async Compute a následne merania zopakujeme bez podpory Async Compute. Rozdiel týchto dvoch nameraných výkonov potom predstavuje prínos asynchrónnych výpočtov v hre. Merať budeme iba tie najvýkonnejšie grafické karty, teda GeForce GTX 1080 Ti A Radeon RX Vega64.

Async Compute

Strange Brigade; Async Compute

Z grafov je zrejmé, že aktivácia Async Compute v počítačovej hre Strange Brigade nejaký prínos má, nie je to však prínos nejako zásadný. Pri Radeone RX Vega64 nám po zapnutí Async Compute výkon narástol o nejaké 3 %, pri grafickej karte GeForce GTX 1080 Ti potom o nejaké 2 %. Je celkom možné, že v iných úsekoch hry môžu mať asynchrónne výpočty prínos vyšší, ale aj tak to celkom iste v desiatkach percent nebude. Na internete toľko diskutované asynchrónne výpočty teda máme za sebou a už nám nezostáva nič iné než rekapitulovať a hodnotiť.

Záverečné hodnotenie výkonov grafických kariet v Strange Brigade

Počítačová hra Strange Brigade síce svojim vizuálom nikoho neoslní, ale jej grafické spracovanie je myslím na veľmi dobrej úrovni a len ťažko môže niekoho uraziť. Podstatné je však to, že si túto počítačovú hru v pohode zahráte aj na menej výkonnom hardvéri. S čím si teda Strange Brigade zahráte najlepšie?

Samozrejme, najlepšie si Strange Brigade zahráte na grafickej karte GeForce GTX 1080 Ti a s tým ani tentoraz nič neurobili vzorná optimalizácia vývojárov na grafické karty spoločnosti AMD. GeForce GTX 1080 Ti dnes jednoducho nemá konkurenciu, o čom sa napokon presvedčila aj druhá najvýkonnejšia grafická karta v testoch – Radeon RX Vega64, ktorej sa viedlo nadštandardne dobre. Čo sa týka Radeon, tak ani Radeon RX Vega56 si neviedol zle, a v rozlíšení 4K UHD si dokonca stúpil aj na GeForce GTX 1080, a to je teda čo povedať. Medzi grafickými kartami zo segmentu vysokého výkonu potom na chvoste zostali GeForce GTX 1070 Ti a GeForce GTX 1070, aj tie však disponovali dostatočnou snímkovou frekvenciou na hranie Strange Brigade v rozlíšení 2 560 × 1 440p.

Pri grafických kartách stredného výkonu je situácia trochu iná. Tu jasne panovali Radeony, ktoré si odniesli víťazstvo dokonca dvojité. Najskôr si Radeon RX 580 pomerne ľahko poradil s GeForce GTX 1060 6 GB a neskôr sa pred túto grafickú kartu konkurencie svojím výkonom predral aj Radeon RX 570. Na GeForce GTX 1060 6 GB teda dnes zostalo až tretie miesto a imaginárnu zemiakovú medailu si odniesla grafická karta GeForce GTX 1060 s 3 GB grafickiu pamäťou. Výkon ostatných grafických kariet bol už na nastavenie hry na ULTRA príliš nízky, a tak všetci vlastníci grafických kariet GeForce GTX 1050 Ti, GeForce GTX 1050 a Radeon RX 560 budú musieť počítať s tým, že na kvalitnejšie hranie Strange Brigade je potrebné siahnuť na nastavenie hry a ísť s detailmi dole.

S akým herným PC na Strange Brigade?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

alza-gamebox-lite-gtx1060

Minimálne požiadavky:

Alza GameBox Lite GTX 1060

Alza GameBox Ryzen 5 Far Cry 5 edice

Odporúčané požiadavky:

Alza GameBox Ryzen 5 Far Cry 5 edícia

Alza GameBox GTX1080Ti

Najvyššia nastavenie detailov:

Alza GameBox GTX1080Ti

Po technickej stránke prináša počítačová hra Strange Brigade predovšetkým (vzornú) propagáciu nových 3D rozhraní DirectX 12 a Vulkan, podporu FreeSync 2, HDR, asynchrónnych výpočtov a multi-GPU (ktoré sme však dnes netestovali). Výpočet noviniek je teda pomerne dlhý a vôbec by sme sa nehnevali, keby s takým obsiahlejším zoznamom podporovaných technológií prichádzali aj ďalšie počítačové hry.

i Mohlo by vás zaujímať

Suma sumárum, počítačová hra Strange Brigade je zábavná a dobre optimalizovaná hra, ktorá vás nenechá na holičkách, aj keď práve nedisponujete tým úplne najvýkonnejším hardvérom.

Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.

Vytlačiť
P-DC1-WEB01
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií