G.SKILL Sniper X 3400 MHz – rýchle DDR4 pamäte pre AMD Ryzen (RECENZIA A TESTY)

Catalogue
G.SKILL Sniper X 3400 MHz – rýchle DDR4 pamäte pre AMD Ryzen (RECENZIA A TESTY)

Review

Aktualizované

Že sa procesory AMD Ryzen prvej aj druhej generácie nezaobídu bez výkonných pamätí, to je už pomerne známa vec. V dnešnej recenzii otestujeme, aký prínos má pamäťový DDR4 kit G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16 v hrách, ako je CS: GO, Assassin´s Creed: Origins a ďalšie hry a aplikácie, v ktorých je výkon RAM poriadne cítiť.

Operačné pamäte Sniper X 3400 MHz CL16 pro AMD Ryzen

Operačné pamäte G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16 v testoch – OBSAH

  1. Recenzia G.SKILL Sniper X: Testujeme pamäte DDR4 v hernom prostredí
  2. G.SKILL Sniper X 3400 MHz v herných testoch – rozdiel default vs. XMP
  3. Testy G.SKILL Sniper X 3400 MHz – rozdiel medzi 3 400 MHz a 2 100 MHz
  4. Záver recenzie – ako hodnotíme kit G.SKILL Sniper X 3400 MHz?

Recenzia G.SKILL Sniper X: Testujeme pamäte DDR4 v hernom prostredí

Vplyv operačných pamätí na výkon celého počítača v hrách je zreteľný hlavne tam, kde ide o tzv. CPU bound scénu. Ide o moment, herný úsek, a niekedy je to aj celá hra, kde má procesor viac práce než grafická karta a jej vyťaženie nie je stopercentné. Najčastejšie ide teda o 1 080p gaming, ktorý je stále v obľube, v kombinácii so silnou grafickou kartou. Práve vo chvíli, keď procesor nestíha spracovávať fotografie z grafickej pipeline, ktoré grafická karta vytvorila, pomôžu procesoru silné operačné pamäte. Nemusí to ale trvať dlho a môže sa stať, že výkon grafických kariet bude tak silný, že už ani v 2 560 × 1 440 nebudú procesory stíhať, hoci ich výkon nerastie medzigeneračne tak rýchlo, ako je to práve v prípade grafických kariet NVIDIA. Potom bude záležať na preferencii a finančných možnostiach hráča, či si vyberie vyššie rozlíšenie, kde má vždy grafická karta o dosť viac práce a počítač si vystačí aj so slabším procesorom. AMD procesory pracujú pomocou tzv. CCX (core complex), ktoré medzi sebou komunikujú tak rýchlo, ako rýchle sú len operačné pamäte. Z toho vyplýva, že procesory AMD Ryzen dokážu zažiariť v plnej sile len vo chvíli, keď im kryjú chrbát poriadne RAMky. Je tou poriadnou RAMkou práve G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16?

i Mohlo by vás zaujímať
HyperX Predator 3600 MHz CL17 (RECENZIA A TESTY)
G.Skill FlareX 3200 MHz (RECENZIA A TESTY)
T-FORCE XTREME 4000C18 (RECENZIA A TESTY)
Corsair Dominator Platinum 8GB (2× 4 GB) 4000 MHz (RECENZIA A TESTY)

G.SKILL Sniper X 3400 MHz v herných testoch – rozdiel default vs. XMP

Zmyslom nasledujúceho testovania bolo zmerať rozdiel medzi defaultom, teda frekvenciou, ktorú si nastaví automaticky základná doska, a XMP profilom, ktorý je v našom prípade 3 400 MHz. Default býva zvyčajne 2 133 – 2 400 MHz. Týmito frekvenciami disponujú taktiež najlacnejšie a najpomalšie pamäťové kity. Oplatí sa teda priplatiť si za drahšie pamäte RAM, prípadne pohrať sa s nastavením? Testy pamäťového kitu G.SKILL Sniper X 3400 MHz vám odpovedia.

Aké hry sme testovali?

  • CS: GO (DX11)
  • Assassin´s Creed: Origins (DX11)
  • Rise of the Tomb Raider (DX12)
  • Witcher 3 (DX11)
  • Fallout 4 (DX11)
  • Ashes of Singularity: Escalation (DX 12)

Testovacia zostava

  • CPU: Ryzen 7 2700
  • MB: Gigabyte X470 Gaming WiFi
  • RAM: G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16
  • GPU: ASUS ROG GTX 1080 Ti Poseidon
  • Chladenie: NZXT Kraken X62, Thermal Grizzly Kryonaut
  • Zdroj: Seasonic Prime 1200W Platinum
  • Case: Streacom BC-1 OpenBenchtable

Testovacia metodika alebo ako meriame výkon v hrách

V rámci zachovania objektivity a presných výsledkov je potrebné dodržať veľmi špecifické postupy pri meraní. Pri porovnávaní výkonu viacerých operačných pamätí či v našom prípade rôznych nastavení aj profilov XMP musíme v hrách nastaviť podmienky a prostredie pre každú platformu tak, aby to jednoducho bolo fér. Takže nech už meriame na Intel alebo AMD platforme najrýchlejšie dostupné operačné pamäte u nás v e-shope, ako sú G.SKILL Trident Z 4600 MHz CL19, alebo využijeme najlacnejšiu budget voľbu, akou je napríklad ADATA 2400 MHz CL17, musíme mať okrem procesora a základnej dosky po hardvérovej stránke nastavené rovnaké podmienky. Teda rovnakú grafickú kartu, rovnaký SSD disk a pokiaľ je to možné aj rovnaký (spoľahlivý) napájací zdroj. Po softvérovej stránke je dôležité mať rovnaký operačný systém vrátane aktualizácií, najlepšie čisto nainštalovaný OS po formáte disku, rovnakú verziu ovládačov grafickej karty a okrem niekoľkých ďalších vecí je predovšetkým najdôležitejší postup merania v hre.

Hry meriame pomocou nástroja Fraps a OCAT a logov tzv. Frametimes, v ktorých je zaznamenávané, ako dlho trvalo grafickej karte vykresliť jednu snímku za druhou. Pomocou nástroja MSI Afterburner zaznamenávame niekoľko ďalších hodnôt, ako je vyťaženie grafickej karty, vyťaženie procesora, teploty, frekvencie a ďalšie dôležité dáta. Logy z oboch programov sa vo finále synchronizujú a sú pripravené na snímkovú analýzu. Najdôležitejšou časťou celého procesu je identický spôsob merania priamo v hre. Je dôležité zvoliť správnu scénu, ktorá bude konzistentná a u ktorej opakovane nameriame totožný výsledok. Ak by sme merali scény s veľkou variabilitou, k ničomu by sme sa nikdy nedopracovali. Z tohto dôvodu je napr. náročné merať v multiplayeri, ak hra neponúka funkciu replay. Keď máme scénu, ktorú budeme merať, vybranú, musíme zistiť, ako dlho presne scéna trvá, aby sme vždy dodržali rovnaký časový úsek. Vo väčšine hier je potrebné scény pred finálnym meraním niekoľkokrát opakovať, pretože pri prvom priebehu scény sa kompilujú shadery, načítavajú sa textúry a pod. Z týchto dôvodov meriame poväčšinou až druhý či tretí priebeh.

Nachádzame sa v trochu paradoxnej dobe, a to na prelome, keď výkon grafických kariet začína byť tak vysoký, že aj tie najlepšie procesory (aj po pretaktovaní) pomaly prestávajú stíhať silným grafickým kartám vo Full HD rozlíšení, ale zároveň výkon na plynulé UHD hranie s plnými detaily nie je dostačujúce. Platí, že čím väčšie rozlíšenie, tým sú menšie nároky na procesor. Stručne povedané, v neďalekej budúcnosti si so silnou grafickou kartou v 4K rozlíšení na nejakú dobu vystačíme aj s lacným a menej výkonným procesorom. A keďže pri meraní výkonu procesorov v hernom prostredí v 3 840 × 2 160 už rozdiely nie sú, alebo sú úplne minimálne, budeme porovnávať len 1 920 × 1 080 a 2 560 × 1 440, kde sa ešte sila procesorov zvládne prejaviť.

Test: Counter Strike: Global Offensive a G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16

Couunter Strike: Global Offensive

Counter Strike: Global Offensive je podľa Steamu stále jednou z najlegendárnejších a najhranejších hier. Vždy išlo a zrejme ešte dlho pôjde o základný kameň celého odvetvia eŠportu. Vývojárom aj vydavateľom je Valve a hra beží na Direct X 11. Testovacia scéna sa odohráva na mape de_dust2 bez botov po dobu 60 sekúnd, ktoré sú merané nástrojom Fraps. Pre CS: GO účely sú metriky ako frametimes, gpuload (vyťaženie grafickej karty) zaznamenávané pomocou MSI Afterburner. Dátové logy z oboch súborov sú potom následne synchronizované na snímkovú analýzu. Hra je spúšťaná pomocou parametra -console, v ktorej je potom nastavený parameter fps_max 0.

Nastavenie hry Counter Strike: Global Offensive pre testy

Counter Strike: Global Offensive nastavenie videa

Counter Strike: Global Offensive

Výkon s G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16

Vyťaženie grafickej karty

Vyťaženie GPU s G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16

Priebeh frametimes

Priebeh frametimes s G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16

Najzaujímavejšou a najdôležitejšou časťou celého merania je tretí graf, ktorý nám ukazuje frametimes. Na ňom môžete vidieť, ako v obidvoch rozlíšeniach 1 080p aj 1 440p dochádza s pamäťami na defaulte (bez nastavenia XMP profilu) ku skoku frametimes. Technicky ide o náhly rozdiel medzi vykreslením ďalšej snímky, ktoré trvá nezvyčajne dlhšie. V praxi sa potom taká situácia prejavuje ako viditeľné trhanie. Ide o poruchu plynulosti hry, ktorá môže znamenať smrť, či dokonca prehru celého zápasu. Tu teda jednoznačne G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16 na XMP profile stojí za to.

Test: Assassin´s Creed: Origins a G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16

Assassin´s Creed: Origins je akčná adventúra a v poradí už desiaty diel v sérii Assassin´s Creed. Hra sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. AC: Origins bol postavený na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaný v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 81 sekúnd nástrojom Fraps. Testovacia scéna prebieha v meste, kde je prostredie náročnejšie na procesor, a teda aj na operačné pamäte. Ako obstála G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16?

Nastavenie hry pre test

Assasin's Creed: Origins nastavenie detailov Assasin's Creed: Origins nastavení detailů

Assasin´s Creed: Origins

Výkon G.Skill Sniper X 3400 MHz CL16

Vyťaženie grafickej karty

Využitie grafickej karty s G.Skill Sniper X

Priebeh frametimes

Frametimes s G.Skill Sniper X 3400 MHz

Assassin´s Creed: Origins je jednou z posledných hier, ktoré sú svojím spracovaním naozaj náročné na procesor, a preto sú, obzvlášť s AMD Ryzen 2700, výkonné pamäte cítiť. Ani v rozlíšení 2 560 × 1 440 nemôžem po opakovanom meraní vyhlásiť tú správnu plynulosť hry, akú by som si predstavoval. U tejto hry urobíte lepšie, ak rovno siahnete po čo najsilnejšom procesore, ako je i7-8700K so silnými pamäťami.

Test: Fallout 4 a G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16

Fallout 4 hra Fallout 4 je pokračovanie legendárnej postapokalyptickej RPG kultovky. Hra pochádza z dielne Bethesda Game Studios a beží na Creation Engine, ktorý je veľmi dobre známy vďaka The Elder Scrolls V: Skyrim. Hoci ide o – mierne povedané – predpotopný engine, hra je stále veľmi obľúbená a často hraná po celom svete. Momentálne neexistuje moderná hra, u ktorej by bol tak poznať výkon CPU a DRAM ako práve u Falloutu 4. Hra je meraná programom Fraps po dobu 80 sekúnd v lokácii nazvanej Boston Commons, ktorú som vybral práve pre testovanie procesorov. Keďže nie je nepravdepodobné, že ďalší diel Falloutu pobeží na rovnakom engine, necháme tento klenot v testovacej metodike aj naďalej. Hra bola nastavená na Ultra preset.

Nastavenie hry Fallout 4 pre testy

Fallout 4 nastavenie testu

Fallout 4

Výkon G.Skill Sniper X 3400 MHz CL16

Vyťaženie grafickej karty

Využitie GPU G.SKILL Sniper X 3400 MHz C16

Priebeh frametimes

Priebeh frametimes s G.SKILL Sniper X

Fallout 4 je moja srdcovka. Ako z pohľadu gamera, tak z pohľadu porovnávania výkonu hardvéra. U tejto hry sú najviac viditeľné operačné pamäte, ich výkon a rovnako tak výsledná frekvencia na jadro procesora. Asi u žiadnej inej hry nie je výkon operačných pamätí poznať tak dobre ako práve u Falloutu 4. Úprimne som už plánoval, že Fallout 4 vypustím z testovacej metodiky, ale šanca, že novo ohlásený Fallout 76 pobeží na nejakom forknutom engine Falloutu 4, nie sú až tak mizivé, preto sa nám môžu výsledky aj do budúcnosti hodiť.

Test: The Witcher 3 a G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16

Hra Zaklínač 3: Divoký Hon The Witcher 3: Wild Hunt je pokračovanie kultového žánru podľa knižnej predlohy od spisovateľa Andrzeja Sapkowského. Hra pochádza z dielne CD Projekt RED štúdia a beží na RED engine. Súčasne patrí do programu NVIDIA The Way It's Meant to be Played a disponuje knižnicami GameWorks. Scény v tejto hre sú rôzne náročné, a preto som pre testovanie CPU zvolil 80-sekundový okruh v meste nazvanom Novigrad. Tento diel Zaklínača síce už skončil, resp. už nebudú vychádzať ďalšie datadisky, ale napriek tomu ho stále ponechávam v testovacej metodike pre procesory, pretože ide o veľmi obľúbenú hru, ktorej sa práve nedávno „chytil“ Netflix a pripravuje jej seriálovú podobu, takže je dosť možné, že si ju budete chcieť zahrať.

Nastavenie hry The Witcher 3 pre testy

The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie postprocesing 1 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie postprocesing 2 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 1 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 2 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 3

The Witcher 3

Výkon s G.SKILL Sniper X 3400 MHz C16

Vyťaženie grafickej karty

Využitie GTX 1080 Tí G.SKILL Sniper X CL16

Priebeh frametimes

FRAMETIMES; G.SKILL Sniper X 3400 MHz

Zaklínač 3 už začína byť celkom starou hrou, a keďže už sa nepripravujú ani žiadne ďalšie DLC, dosť možno ho čoskoro vyradím zo svojej testovacej metodiky. Zatiaľ nám ale Geralt dobre vypomáha s meraním výkonu procesorov v hernom prostredí a výsledky v 1 080 px vidíte sami.

Test: Rise of the Tomb Raider a G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16

Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider je najnovším dielom legendárnej hernej adventúry s Larou Croft. Hra vzišla z rúk Crystal Dynamics a beží na engine Horizon. Hra patrí do programu NVIDIA The Way It's Meant to be Played a plne podporuje DirectX 12. Herná scéna pre meranie procesora je opäť odlišná od scény pre meranie grafických kariet. Lokácia Geothermal Valley je veľmi náročná na procesor, a ak niekde v tejto hre bude procesor limitovať grafickú kartu, bude to práve tu. Úsek pre meranie frametimes je dlhý 100 sekúnd a hra je nastavená na Ultra detaily s SMAA vyhladzovaním v oboch rozlíšeniach.

Nastavenie hry Rise of the Tomb Raider pre testy

Rise of the Tomb Raider nastavenie videa Rise of the Tomb Raider nastavenie grafiky

Rise of the Tomb Raider

Výkon G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16 v hre Rise of the Tomb Raider

Vyťaženie grafickej karty

Vyťaženie grafickej karty GTX 1080 Ti s G.SKILL Sniper X

Priebeh frametimes

Plynulosť hry s G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL14

Rise of the Tomb Rider už tiež nie je najnovšou hrou, ale z testovaných hier a z toho, čo je k dispozícii, slúži na CPU a RAM testom suverénne najlepšie. V Q4 tu budeme mať Shadow of The Tomb Rider a ja dúfam, že mi nový diel s Larou poskytne rovnako dobré testovacie zázemie pre nadchádzajúce procesory aj pamäťové kity.

Test: Ashes of the Singularity: Escalation a G.SKILL Sniper X

Ashes of the Singularity: Escalation je obľúbená real-time stratégia od štúdia Stardock bežiaca na Nitrous Engine. Zároveň ide o jednu z prvých hier natívne podporujúcich DirectX 12. Hra je súčasťou programu Gaming Evolved od AMD. Ide o jednu z najnáročnejších hier na procesor, a preto som ju do našej CPU testovacej metodiky zaradil ako prvú. Meriam dve rozlíšenia, a to 1 920 × 1 080 a 2 560 × 1 440, kde je stále možnosť prejavenia sa CPU bottleneck. Frametimes sú merané zabudovaným benchmarkom počas 180 sekúnd. Použité nastavenie bolo na Extreme preset v oboch rozlíšeniach.

Nastavenie hry Ashes of Singularity: Escalation pre testy

Ashes of Singularity: Escalation nastavenie testu

Ashes of Singularity: Escalation

Výkon s G.Skill Sniper X 3400 C16

Vyťaženie grafickej karty

GPU LOAD s G.SKILL Sniper X 3400 CL16

Priebeh frametimes

Frametime alias kvalita FPS s G.SKILL SNIPER X 3400 C16

Recenzia G.SKILL Sniper X 3400 MHz – rozdiel medzi 3 400 MHz a 2 100 MHz

V akých aplikáciách testujeme rozdiel medzi 3 400 MHz a 2 133 MHz u DDR4?

  • Octane 2.0
  • JetStream
  • Kraken
  • Cinebench R15
  • Geekbench 3
  • WinRAR 5.31
  • HWBOT H265
  • Time Spy Physics

G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16 v teste Octane 2.0

benchmark Octane; G.SKILL FLAREX 3200 C14

Octane 2.0 sa skladá zo 17 testov založených na JavaScripte, a benchmark tak testuje výkon procesora v modernom webovom prostredí. Ako uvidíte v ďalších 2D testoch, rozdiel vo výkone medzi DDR4 na defaulte (2 133 MHz) a s XMP profilom (3 400 MHz) je minimálny, a to najmä kvôli voľnému časovaniu XMP profilu.

G.SKILL Sniper X 3400 CL16 v teste JetStream

G.SKILL Sniper X 3400 CL16; benchmark JetStream

Druhý test JetStream opäť skúma výkon vo webovom prostredí, a to v testoch založených na JavaScripte. Benchmark je kombináciou mnohých menších testov, ktoré simulujú ako syntetický výkon, tak reálne prostredie, s ktorým sa bežne stretnete. Výsledné skóre je geometrickým priemerom všetkých subtestov. Rozdiel je opäť minimálny.

G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16 v teste Kraken

G.SKILL Sniper X 3400 CL16; benchmark Kraken

A do tretice benchmark Kraken, opäť založený na JavaScripte, ktorý skúma rýchlosť jednotlivých úkonov, výsledok je opäť geometrickým priemerom. Tu sa už po niekoľkýkrát stretávam s prípadom, že aj po opakovanom meraní vychádza default lepšie ako XMP profil. Pravdepodobne ide o zlú optimalizáciu určitej časti benchmarku vo vzťahu s BIOSom či operačným systémom.

G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16 v teste Cinebench R15

G.SKILL Sniper X 3400 CL16; benchmark Cinebench R15

Klasika vo forme Cinebench R15 so zapojením všetkých pracovných vlákien. Ide o test od spoločnosti MAXON, ktorý simuluje pracovný výkon v Cinema 4D, kedy je pomocou procesora renderovaná náročná grafická scéna. Rozdiel vo výkone je samozrejme s časovaním XMP profilu minimálny.

G.SKILL Sniper X 3400 CL16; benchmark Cinebench R15 singlethread

Druhý test je porovnaním tzv. Singlethread výkonu alebo ide o výsledok situácie, kedy do činnosti zapojíme iba jedno pracovné vlákno. Situácia je samozrejme rovnaká ako u multivláknového variantu Cinebench R15.

G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16 v teste Geekbench 4

G.SKILL Sniper X 3400 CL16; benchmark GeekBench 4

Geekbench 4 opäť testuje reálne scenáre, s ktorými sa máte možnosť stretnúť pri práci so svojím počítačom. Variant so zapojením všetkých pracovných vlákien poukazuje na výkon pri „zapriahnutí“ celého procesora.

G.SKILL Sniper X 3400 CL16; benchmark GeekBench 4

Keďže sú súčasťou testov Geekbench 4 aj časti senzitívne na efektivitu operačných pamätí, je tu zreteľný rozdiel medzi defaultom a G.SKILL Sniper X 3400 CL16 so zapnutým XMP profilom.

G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16 v teste WinRAR

G.SKILL Sniper X 3400 C16; benchmark WinRAR

WinRAR je na rozdiel od ostatných testov veľmi senzitívny na pamäte, výkon krásne škáluje s dual/quad channel zapojením, a preto je tu poznať rozdiel medzi 2 133 MHz a XMP profilu Sniper X od G.SKILL, ktorý operuje na 3 400 MHz.

G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16 v teste HWBOT H265

G.SKILL Sniper X 3400 CL16; benchmark HWBOT H265

HWBOT H265 je benchmark českého pôvodu z dielne overclockera Havliho. Test meria výkon enkódovania videa s H265 kodekom, ktorý sa už pomaly začína používať, pretože videá pod H265 sú oveľa skladnejšie ako tie pod H264, a s príchodom 4K videí, ktoré sú stále viac v kurze, je používanie H265 nutnosť. Rozdiel medzi XMP profilom u G.SKILL Sniper X na 3 400 MHz a pamäťou RAM nastavenou na frekvencii 2 133 MHz je tu samozrejme minimálna.

Záver recenzie – ako hodnotíme kit G.SKILL Sniper X 3400 MHz?

Na záver je potrebné dodať, že použitý procesor AMD Ryzen 2 2700 je skôr budget voľbou a jeho frekvencie na základnom nastavení nie sú nijako extra vysoké. Pretaktovanie samozrejme možné je, ale už môže vyžadovať nejakú odbornosť a prácu s nastavením v BIOSe a to nemusí byť pre každého. Na druhú stranu zapnutie XMP profilu je jednoduché a intuitívne, mnohokrát majú základné dosky aj fyzické tlačidlo pre zapnutie tejto funkcie. Tak ako tak je operačná frekvencia RAM pre architektúru AMD Ryzen zásadná a neodporúča sa tieto procesory prevádzkovať pod 2 933 MHz. G.SKILL Sniper X 3400 MHz CL16 je so svojím výkonom ako pamäťový kit ideálnou voľbou pre herné, ale aj pracovné PC na AMD Ryzen platforme.

i Testovanie Intel Skylake-X a Kabylake-X
V našom teste Intel Skylake-X a Kabylake-X sme odhalili pracovný 2D/3D výkon a detailne sme sa zamerali na herný výkon, kde nová platforma Intel Basin Falls x299 naozaj zažiarila. To už sa ale nedá povedať o prevádzkových vlastnostiach nových procesorov.

Pamäťový kit G.SKILL Sniper X 3400 MHz s časovaním CL16 na XMP profile je vhodnou voľbou, ak chcete dostať zo svojho procesora AMD Ryzen 2 maximum výkonu. Najviac je poznať prínos vo Full HD gamingu, ale spoznáte ho aj v špecifikých 2D aplikáciách.

T-FORCE XTREEM 4000C18

G.SKILL Sniper X CL16

Operačné pamäte

Za vynikajúci kit operačných pamätí pre platformu AM4 a procesoru AMD Ryzen udeľujem G.SKILL Sniper X CL16 naše druhé najvyššie ocenenie, strieborného Alzáka.

Klady

  • Samsung B-DIE chipy
  • Nárast výkonu predovšetkým v 1 080p hrách
  • Slušné možnosti pretaktovania

Zápory

  • Dizajn nemusí sedieť s ostatným hardvérom v ponuke
Michal Mikle

Michal Mikle

I'm an overclocker and enthusiast Bitcoiner. With computer hardware, any unused performance won't keep me calm. If there is the possibility of squeezing another drop of power from the hardware, I won't miss it. I love the adrenaline and pushing the limits, of the components and myself. This activity is rich with choices, but I mainly use liquid nitrogen and phase-change methods. I also set up a service to optimise Intel processors, delid.cz, building custom PC setups on demand and I enjoy security and privacy topics. Outside the digital world I'm interested in permaculture and other low time preference systems.

Líbí se vám článek? Ohodnoťte ho!

Děkujeme za váš názor.

Print
P-DC1-WEB12
We will call you and advise you professionally
+420 225 340 120
Order inquiry
Question about the product
Please enter your telephone:
Call me
We care about your privacy Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.
More information Less info