On 11.5.2024 (Saturday) it will not be possible to pick up household appliances and bulky goods at the Alza Nitra branch due to an event in the parking lot.
P&G boost Effaclar

Odpovede na časté otázky o splátkach

Catalogue

Než zavoláte do nášho zákazníckeho centra, skúste svoju odpoveď nájsť tu.

  • Môžem nakúpiť tovar na splátky na firmu alebo na IČO?
    Spotrebný úver je len pre FO, preto nie je možné nakupovať v mene spoločnosti a IČO.
  • Môžem si kúpiť použitý tovar na splátky?
    Áno, použitý, takmer nový a rozbalený tovar je možné zakúpiť na splátky.
  • Môžem požiadať o pôžičku, ak som študent?
    Nie.
  • Je možné vykonať ďalšie zmeny v objednávke po schválení úveru?
    Je to možné, ale cena novej objednávky musí byť rovnaká alebo vyššia ako pôvodná výška úveru.
  • Môžem si nechať doručiť tovar do práce?
    Áno, doručenie je možné kdekoľvek.
  • Môžem si tovar vyzdvihnúť v predajni?
    Áno, tovar si môžete vyzdvihnúť aj v predajni.
  • Môže tovar prevziať iná osoba?
    Nie, tovar môže prevziať len osoba uvedená na úverovej zmluve.
  • Kedy dostanem tovar?
    Štandardne dodávame tovar do nasledujúceho dňa od prevzatia zmluvy. O možnosti vyzdvihnutia tovaru na predajni Vás budeme informovať prostredníctvom SMS.
  • Akým spôsobom dostanem úverové zmluvy?
    Zmluvy o pôžičke dostanete elektronicky priamo z Home Credit do vašej e-mailovej schránky. Ak nedostanete odkaz na e-mail, neváhajte kontaktovať Home Credit na čísle 0850 111 118.
  • Je možné akceptovať ako druhý doklad rodný list? Čo mám robiť, ak nevlastním vodičský preukaz, pas ani zbrojný preukaz?
    Občiansky preukaz pri osobnom odbere nie je možné nahradiť iným dokladom – nie je možné preukazovať sa kópiou ani odfotografovaným OP, iba nepoškodeným originálom. V prípade, že o úver žiadate online, je možné ako druhý doklad akceptovať i rodný list. Stačí iba hlavná strana s osobnými údajmi. Rodný list môžete využiť, ak ste občanom ČR a SR.
  • Nemám bankový účet, môžem žiadať o splátky?
    Bankový účet je dnes nutnosťou pre overenie identity žiadateľa o úver alebo jeho príjmu. Ak bankový účet nemáte, môžete si ho za pár minút založiť v ktorejkoľvek banke a pokračovať v žiadosti o nákup na splátky.
  • Ak nakupujem tovar v obchode, mám posielať zmluvy aj do centrály?
    Nie, v prípade potreby si zamestnanci predajne vytlačia zmluvy sami.
  • Môžem posielať zmluvy elektronicky?
    Zmluvy neposielajte elektronicky, pretože to neurýchli nákup na splátky.
  • Kedy potrebujem podpis partnera na úverovej zmluve?
    Podpis partnera sa už nevyžaduje.
  • Je nutné dokladať výpis z bankového účtu?
    Výpis z bankového účtu alebo overenie pomocou bankovej identity je bežnou súčasťou schvaľovacieho procesu. V rámci overovania príjmu vás požiadame o doklad. Výpis z bankového účtu je najčastejší. Banka vám ho vygeneruje v PDF priamo v mobilnej aplikácii alebo internetovom bankovníctve.
  • Ako zistím číslo účtu, na ktorý musím splácať?
    Splátkový kalendár s číslom účtu vám bude doručený do 14 dní od podpísania zmluvnej dokumentácie.
  • Je možné vrátiť tovar na splátky do 14 dní?
    Áno, aj pri nákupe na splátky je možné odstúpiť od zmluvy.
  • V občianskom preukaze nemám správne uvedený stav / adresu trvalého bydliska, môžem žiadať o nákup splátky?
    Ak máte pre zmenu údajov len občiansky preukaz s odstrihnutým rohom, budeme od Vás potrebovať doložiť okrem jeho kópie aj doklad o zmene. Najčastejšie pôjde o sobášny list, rozvodový list, úmrtný list alebo doklad o novej adrese v prípade sťahovania. Neakceptujeme ani potvrdenie o vybavovaní nového občianskeho preukazu, ktoré vydala polícia.
    • Som samostatne zárobkovo činná osoba a úroky z pôžičky chcem vložiť do svojich daní. Čo mám robiť?
      Spotrebný úver je len pre fyzické osoby, nie je možné fakturovať na IČO ani spoločnosti.
    • Som občan Českej republiky, čo potrebujem na vytvorenie žiadosti o nákupe na splátky?
      V tomto prípade budete musieť preukázať trvalý alebo prechodný pobyt v Slovenskej republike, fotografiu druhého dokladu (pas alebo vodičský preukaz) a výpis z bankového účtu za posledné dva mesiace, prípadne výplatnú pásku.
    • Som cudzinec (mimo ČR) a chcem nakúpiť tovar na splátky. Aké podmienky musím spĺňať?
      Ak pochádzate z iného štátu než Slovenskej republiky, bude potrebné preukázať sa povolením na trvalý alebo prechodný pobyt v SR. Zároveň upozorňujeme, že komunikácia so spoločnosťou Home Credit prebieha v slovenskom alebo českom jazyku, a taktiež aj zmluvná dokumentácia je v slovenčine.
    • Ako si vybrať vhodnú možnosť splácania?
      Na obrazovke "VYBRAŤ MOŽNOSŤ SPLÁCANIA" nájdete kalkulačku splácania, ktorá vám uľahčí výber spôsobu splácania úveru, ktorý vám bude najviac vyhovovať.

      Môžete si vybrať jednu z prednastavených možností, napr. "NAJNIŽŠIA SPLÁTKA", alebo si nastaviť výšku úveru, mesačné splátky a dobu splácania podľa svojich predstáv.

      V každom kroku žiadosti budete mať tiež prehľad o základných parametroch úveru zodpovedajúcich zvolenej možnosti splácania.
    • Kde nájdem informácie o všetkých nákladoch spojených s pôžičkou?
      V rubrike "VYBRAŤ MOŽNOSŤ SPLÁCANIA" nájdete prehľad základných parametrov úveru zodpovedajúcich vami zvolenej možnosti splácania. Tu nájdete informácie o predávajúcom financovaného tovaru, cene nákupu, výške úveru a mesačnej splátke úveru.

      Rozšírením detailov úveru sa dostanete k ďalším údajom ako úroková sadzba úveru, ročná percentuálna miera nákladov (RPMN), celkové náklady na úver.

      Tieto náklady sú už zahrnuté vo vašej mesačnej splátke a neplatíte nič navyše.

      Toto je len podrobný prehľad údajov o detailoc úveru. Prehľad parametrov úveru sa zobrazí aj na každej nasledujúcej obrazovke žiadosti o úver.
    • Je možné úver predčasne splatiť?
      Revolvingový úver môžete kedykoľvek doplatiť. Celý zostatok čerpania úveru, alebo len jeho časť, môžete splatiť formou mimoriadnej splátky. A to všetko bez akýchkoľvek poplatkov alebo náhrad nami vynaložených nákladov.

      V pripade, že predčasne nesplatíte celú dlžnú sumu z revolvingového úveru, ale len jej časť, nedochádza predčasnou úhradou časti revolvingového úveru k predplateniu nasledujúcich mesačných splátok, tzn. ste povinní i naďalej hradiť minimálne splátky predpísané z dlžnej sumy.

      Keď chcete úver doplatiť rýchlejšie, vždy kontaktujte Home Credit vopred.
    • Aké sú najčastejšie možnosti splácania predpísaného alebo mimoriadneho splácania úveru?
      – Bankovým prevodom (je potrebné poznať číslo účtu a variabilný symbol)
      – Poštová poukážka (je potrebné poznať adresu banky, číslo účtu a variabilný symbol príjemcu)
    • Je potrebné mať úver poistený?
      Odporúčame poistenie ochrany platieb, ale rozhodnutie nechávame na Vás.

      Poistenie kryje neschopnosť splácať úver z dôvodu straty zamestnania, pracovnej neschopnosti, starostlivosti o člena rodiny, zdravotného postihnutia druhého alebo tretieho stupňa a smrti.
    • Základné informácie k poisteniu schopnosti splácať
      Poistenie Vás chráni pred výpadkom príjmu z dôvodu straty zamestnania, pracovnej neschopnosti, ošetrovania člena rodiny, invalidity a úmrtia.

      S výškou poistného plnenia v prípadne vzniku poistnej udalosti a výlukami z poistenia sa zoznámite v Informačnom dokumente o poistnom produkte.

      Úplný výpočet Vašich práv a povinností nájdete v Rámcovej poistnej zmluve, ktorá obsahuje poistné podmienky a ku ktorej dojednaním poistenia pristupujete. Úhrada za poistenie je stanovená percentným podielom z minimálnej mesačnej splátky úveru.

      Úhrada za poistenie je súčasťou mesačnej splátky úveru a je poisteným hradená spoločne s touto splátkou. Poistenie automaticky zaniká so zánikom úveru.
    • Na čo si dať pozor?
      Pozorne sledujte termíny splatnosti úveru v bezúročnom období, ako aj splátky konkrétneho čerpania, inak stratíte nárok na zvýhodnenú úrokovú sadzbu.
    • Potrebujem doklad totožnosti na vytvorenie žiadosti o splátky?
      Áno, pripravte si platný občiansky preukaz / pobytový preukaz, podľa ktorého vás identifikujeme my a zároveň Home Credit, na overenie a na plnenie zákonných povinností, ako je predchádzanie praniu špinavých peňazí.
    • Som živnostník a chcem si vziať pôžičku ako fyzická osoba, je to možné? Čo musím dokladovať Home Creditu?
      Áno, nakúpiť na splátky ako fyzická osoba môže i živnostník, Home Creditu dokladuje:

      daňové priznanie a 3 výpisy z bankového účtu za posledné 3M alebo

      daňové priznanie a faktúry vrátane príjmového dokladu alebo

      daňové priznanie a mesačné pokladniční uzávierky

      Daňové priznanie nemusí dodávať podnikateľ pokiaľ nemohol podať daňové priznanie z dôvodu krátkej doby podnikania alebo termínu začiatku podnikania Vzhľadom k tomu, že sa jedná o nákup ako fyzická osoba, nebude možné vyplniť na faktúru IČO.
    Print
    P-DC1-WEB19
    We will call you and advise you professionally
    +420 225 340 120
    Order inquiry
    Question about the product
    Please enter your telephone:
    Call me
    We care about your privacy Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.
    More information Less info