Ponuka spoločnosti ASUS je na grafické karty veľmi bohatá, a tak popri veľmi populárnych, ale tiež drahších grafických kartách z edície ROG STRIX, nájdete v jej ponuke aj grafické karty s cenovkou oveľa prívetivejšou. Jednou takou cenovo dostupnejšou „Asuskou“ z edície DUAL je grafická karta Asus DUAL GeForce RTX 2060 O6G, ktorá by mohla osloviť nejedného stredne náročného hráča, a preto sme ju pre vás na Alza.sk tiež riadne otestovali.
Grafická karta Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G je postavená na najnovšom hernom grafickom čipe NVIDIA TU106 (TU106-300A-A1) spoločnosti NVIDIA, na ktorý sú pomocou 192-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR6 s kapacitou 6 GB. Ide o grafickú kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning Super Sampling). Svojim výkonom je potom Asus Dual RTX 2060 O6G zacielená do segmentu grafických kariet vyššej strednej triedy (mainstream), kde zaberá tie absolútne najvyššie poschodia výkonnostného rebríčka.
Frekvencia grafického čipu je 1 365/1 755 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí potom 1 750 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR6 predstavuje efektívnu frekvenciu 14 000 MHz. Oproti referenčným hodnotám je teda karta na jadre pretaktovaná o 75 MHz v Booste. Grafické pamäte sú taktované v referenčných hodnotách NVIDIA GeForce RTX 2060.
Grafická karta Asus Dual RTX 2060 O6G meria na dĺžku 270 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 3 rozširujúce sloty. Pasív chladenia sa skladá z dvoch častí zložených z hliníkových rebier, ktoré sú prepojené štvoricou tepelných trubíc (heatpipes). Pasív chladiča tak oproti predchádzajúcej generácii grafických kariet DUAL narástol naozaj značne, najmä do šírky (chladiaca plocha pasívu sa zvýšila o 50 %). Moduly grafických pamätí sú chladené spoločne s grafickým čipom, odpadové teplo z napájacej kaskády je potom odvádzané priamo do rebrovania hlavného pasívu. Všetky dôležité súčasti grafickej karty sú tak kvalitne chladené.
Aktívnu časť systému chladenia Asus Dual RTX 2060 O6G tvoria dva 85 mm ventilátory, ktoré sú pre dlhšiu životnosť a nižšiu hlučnosť uložené v dvojitých guľôčkových ložiskách. Ventilátory sú rozdelené do dvoch samostatných zón a ich otáčky riadené nezávisle (asynchrónne). Grafická karta Asus Dual RTX 2060 O6G podporuje funkciu 0 dB, ktorá v prípade nízkych teplôt grafického čipu oba ventilátory zastaví a zníži tak jej hlučnosť na minimum. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátorov je nasledujúca:
Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta Asus Dual RTX 2060 O6G na skóre 98,9 %, a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak prešla (minimálna hranica je 97 %.
O napájanie grafickej karty Asus Dual RTX 2060 O6G sa stará 6 + 2-fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 8-pinového konektora. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 170 W (max. 204 W) a ten potom na jej prevádzku odporúča zdroj s výkonom minimálne 500 W.
Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G riešené pomocou dvoch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port), dvoch konektorov HDMI 2.0 a jedného konektora DVI-D (Dual Link). Konektorom typu USB-C (VirtualLink) bohužiaľ táto grafická karta nedisponuje.
Súčasťou balenia grafickej karty Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G sú tiež firemné nástroje spoločnosti Asus s názvom GPU Tweak II a Aura. Nástroj AURA, s ktorým môžete na grafickej karte nastavovať farby a správanie jej osvetlenia, však tentoraz nevyužijete, pretože Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G žiadnym LED osvetlením nedisponuje.
GPU Tweak umožňuje pracovať v používateľskom rozhraní „Simple“, v ktorom môžete vyberať jeden z troch prednastavených výkonnostných režimov.
Asus GPU Tweak II taktiež umožňuje prejsť do rozhrania „profesionálneho“ rozhrania Advanced, v ktorom potom môžete používateľsky nastavovať rôzne parametre grafickej karty, ako sú napríklad frekvencia grafického čipu, frekvencia grafických pamätí, otáčky ventilátorov chladiča alebo tiež nastavovať limity teploty, spotreby atď. Vďaka nástroju GPU Tweak si tak môžete nastaviť správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Grafickú kartu môžete napríklad nastaviť na jej maximálny výkon alebo naopak, môžete jej výkon obmedziť a dať prednosť skôr lepším prevádzkovým vlastnostiam (teplota, hlučnosť či spotreba).
Na sledovanie správania grafickej karty ponúka nástroj GPU Tweak II samozrejme tiež monitoring, s ktorého pomocou môžete mať na očiach všetky okamžité aj historické údaje dôležitých prevádzkových hodnôt, ako sú napríklad frekvencie, teploty, otáčky ventilátorov, napätie grafického čipu atď.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G zaradili nasledujúce modely zo segmentu stredného výkonu (mainstream):
ŠPECIFIKÁCIA GRAFICKÝCH KARIET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Veľkosť
Tranzistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Veľkosť Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Asus Dual RTX 2060 O6G | TU106
TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12 nm FinFET |
1920
120 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b/14000 |
1 365 MHz
1 755 MHz 1 905 MHz |
PCIe 3.0 x16
170 W |
Asus Strix GTX 2060 O6G Gaming | TU106
TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12 nm FinFET |
1920
120 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b/14000 |
1 365 MHz
1 830 MHz 1 950 MHz |
PCIe 3.0 x16
190 W |
Gainward GTX 1660 Ti Pegasus | TU116
TU116-400-A1 Turing |
284mm2
6,600 million 12 nm FinFET |
1536
96 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b/12000 |
1 500 MHz
1 770 MHz 1 815 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1660 Gaming OC 6G | TU116
TU116-300-A1 Turing |
284mm2
6,600 million 12 nm FinFET |
1408
88 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b/8000 |
1 530 MHz
1 860 MHz 1 980 MHz |
PCIe 3.0 x16
140 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 6G | GP106
GP106-400-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16 nm FinFET |
1280
80 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b/8008 |
1 557 MHz
1 772 MHz 1 898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 3G | GP106-3
GP106-300-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16 nm FinFET |
1152
72 48 |
GDDR5
3.072 GB 192b/8008 |
1 557 MHz
1 772 MHz 1 898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G | GP107
GP107-400-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14 nm FinFET |
768
48 32 |
GDDR5
4.096 GB 128b/7008 |
1 342 MHz
1 455 MHz 1 725 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
MSI GTX 1050 2GT OCV1 | GP107
GP107-300-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14 nm FinFET |
640
40 32 |
GDDR5
2.048 GB 128b/7008 |
1 405 MHz
1 519 MHz 1 759 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
XFX RX 590 Fatboy 8 GB |
Polaris
Polaris 30 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 12 nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
2.048 GB 256b/8000 |
1 580 MHz
1 580 MHz 1 580 MHz |
PCIe 3.0 x16
196 W |
Asus Strix RX 580 O8G Gaming | Polaris
Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14 nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b/8000 |
1 360 MHz
1 360 MHz 1 360 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Sapphire Pulse RX 570 4GD5 | Polaris
Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14 nm FinFET |
2048
128 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b/7000 |
1 284 MHz
1 284 MHz 1 284 MHz |
PCIe 3.0 x16
138 W |
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4G | Polaris
Polaris 21 XT GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14 nm FinFET |
1024
64 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b/7000 |
1 224 MHz
1 224 MHz 1 175 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
Asus Strix RX 560 4G EVO Gaming | Polaris
Polaris 21 XL GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14 nm FinFET |
896
56 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b/6000 |
1 176 MHz
1 176 MHz 1 176 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov umiestňované zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe umiestnená hore a naopak, model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme potom povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytváraných snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýze plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako predchádzajúci ukazovateľ, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.
Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Na meranie prevádzkových vlastností grafických kariet využívam nástroj 3DMark a jeho záťažový test s názvom Time Spy Stress Test. Tento test sa skladá z celkom 20 prechodov minútovej scény Time Spy a trvá tak pomerne dlhých 20 minút, počas ktorých grafická karta pracuje na plný výkon a zahreje sa tak na svoju bežnú prevádzkovú teplotu. Až po dosiahnutí pracovnej teploty grafickej karty, najčastejšie v poslednom prechode scény, tak meriam jej prevádzkové vlastnosti. Spotrebu (príkon) celého testovacieho systému s danou grafickou kartou na palube potom testujem v počítačovej hre Crysis 3 a rozlíšení 1 920 × 1 080 px. Ako teda grafická karta Asus Dual RTX 2060 O6G v tomto záťažovom teste dopadla?
Test 3DMark Stress Test |
SUMARIZÁCIA PREVÁDZKOVÝCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Asus Dual RTX 2060 O6G | Hodnota | Poznámka k meraniu |
Pracovná teplota
|
65 °C
|
Merané ako priemer v poslednom prechode
|
Reálna pracovná frekvencia
|
1 905 MHz
|
Merané ako priemer v poslednom prechode
|
Spotreba systému
|
292 W
|
Merané v Crysis 3
|
Otáčky ventilátorov
|
1 580 ot/min
|
Merané na konci testu
|
Hlučnosť
|
37,3 dBA | Interpolované z otáčok ventilátorov
|
Teploty grafickej karty Asus Dual RTX 2060 O6G sa na konci záťažového testu držali na 65 °C pri otáčkach ventilátorov 1 580 ot/min, ktoré pri tejto rýchlosti generovali pomerne nízku hlučnosť 37,3 dBA. Frekvencia grafického čipu sa potom pohybovala v rozmedzí 1 905 – 1 920 MHz.
Nasledujúce grafy potom ukazujú, ako si prevádzkové vlastnosti Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G viedli v porovnaní s ostatnými grafickými kartami v dnešných testoch.
Porovnanie prevádzkových vlastností |
Ak by vás zaujímalo aj porovnanie prevádzkových vlastností grafickej karty Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G so všetkými ostatnými GeForce RTX 2060, ktoré sme na Alza.sk a GPUreport.cz testovali, môžete sa pozrieť do nasledujúcich grafov.
Battlefield V je už 16. dielom akčnej strieľačky z pohľadu prvej osoby, ktorý nás tentoraz zavedie späť do obdobia druhej svetovej vojny. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a vydaná v novembri 2018 spoločnosťou Electronic Arts. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape severnej Afriky v misii Butcher & Bolt po dobu 82 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Battlefield V |
Hitman 2 je počítačová hra typu stealth z pohľadu tretej osoby, v ktorej plníte úlohy zabijackého agenta 47. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Glacier vývojármi zo štúdia IO Interactive a vydaná v novembri 2018 spoločnosťou Warner Bros. Interactive Entertainment. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Santa Fortuna v Kolumbii po dobu 78 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Hitman 2 |
Shadow of the Tomb Raider je akčná dobrodružná počítačová hra z pohľadu tretej osoby, ktorej dej sa odohráva vnútri peruánskych džunglí. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Foundation engine vývojármi zo štúdia Eidos Montreal a vydaná v septembri 2018 spoločnosťou Square Enix. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape The Hidden City po dobu 110 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperatívna strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v Egypte minulého storočia. Táto hra bola postavená na hernom engine Asura vývojármi zo štúdia Rebellion a vydaná rovnakou spoločnosťou v auguste 2018. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5 je akčné počítačové RPG, odohrávajúce sa v otvorenom svete okolo fiktívneho mestečka Hope County v Montane. Hra bola postavená na hernom engine Duni Engine vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v marci 2018 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Assassin's Creed: Origins je akčná adventúra v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv J. R. R. Tolkiena a odohráva sa v čase medziobdobí Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra, odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Crysis 3 |
Herné testy grafickej karty Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto grafickej karte darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Sumarizácia výkonu |
Výkon grafickej karty Asus Dual RTX 2060 O6G je daný najmä výkonom samotného grafického čipu TU104 (TU106-300A-A1), ktorý sa od iných grafických kariet GeForce RTX 2060 môže líšiť iba prednastavenou frekvenciou grafického čipu, nastavenou frekvenciou grafických pamätí či nastaveným vyšším limitom spotreby, ktorý tak neobmedzuje frekvenciu grafickej karty. Na udržanie vyššej frekvencie grafickej karty, a tým aj jej výkonu, potom môže pomôcť tiež kvalitný systém chladenia, ktorý udrží grafický čip na nízkych teplotách.
V prípade grafickej karty Asus Dual RTX 2060 O6G sa reálna frekvencia grafického čipu v záťažovom teste 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v priemere na 1 905 MHz pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 14 000 MHz.
Reálna frekvencia Asus Dual RTX 2060 O6G bola teda o niečo nižšia ako v prípade oveľa drahšej grafickej karty Asus STRIX RTX 2060 O6G Gaming (1 950 MHz) a ako už vieme, nižšia frekvencia grafického čipu znamená tiež nižší herný výkon. Ale ako môžete vidieť, na hernom výkone sa to prejavilo v priemere neveľkým rozdielom okolo 1 % v prospech vyspelejšieho Strix. S výkonom grafickej karty Asus Dual RTX 2060 O6G som tak bol nadmieru spokojný.
V prípade nových grafických kariet GeForce RTX máte možnosť na pretaktovanie využiť buď nové funkcie OC Scanner, ktorá grafickú kartu pretaktuje „automaticky“, alebo si môžete všetky parametre pretaktovania nastaviť sami manuálne. Pretaktovanie grafickej karty Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G som vykonával pomocou automatického pretaktovania OC Scanner nástroja MSI Afterburner. Skôr ale, ako som OC Scanner mohol spustiť, musel som ručne na maximum nastaviť položky Core Voltage (100 %), Power Limit (120 %) a Temp. Limit (87 °C). Tiež som musel najskôr zistiť maximálnu frekvenciu grafických pamätí, nástroj OC Scanner totiž vie pretaktovať iba grafický čip, frekvenciu grafických pamätí úplne ignoruje.
Postupne som teda zvyšoval hodnoty frekvencie grafickej pamäte o 50 MHz a testoval ich stabilitu v počítačových hrách. Ako stabilná sa nakoniec pre grafické pamäte ukázala maximálna hodnota +800 MHz, čo predstavuje efektívnu frekvenciu VRAM 15 600 MHz. Teraz som teda konečne mohol spustiť automatické pretaktovanie pomocou OC Scanner.
S posunutou frekvenciou pamätí o 800 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi potom OC Scanner nastavil frekvenciu grafického čipu oproti východiskovému stavu v priemere o 111 MHz vyššie. S takto nastavenými parametrami grafickej karty som potom otestoval niektoré hry s nasledujúcimi výsledkami:
Pomocou nástroja automatického pretaktovania OC Scanner sa mi z grafickej karty Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G podarilo získať v priemere necelých 7 % ďalšieho výkonu, čo samozrejme nie je veľa, ale v niektorých počítačových hrách by sa to hodiť mohlo. Na spotrebe celej zostavy sa potom toto pretaktovanie prejavilo v počítačovej hre Crysis 3 nejakými 15 W navyše.
Nasledujúce video potom ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti v prípade takto pretaktovanej grafickej karty Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G v počítačovej hre Crysis 3.
Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G ponúka všetkým stredne náročným hráčom počítačových hier naozaj vysoký herný výkon, ktorý bol predtým doménou skôr high-endových grafických kariet predchádzajúcej generácie. Navyše tak na tento výkon dostávate tiež podporu ray tracing, to však ale platí všeobecne aj pre ostatné GeForce RTX 2060.
Samotná grafická karta Asus DUAL RTX 2060 O6G ponúka, myslím, veľmi vydarený systém chladenia s mohutným pasívom, ktorý tejto grafickej karte prepožičiava veľmi dobré prevádzkové vlastnosti. Hlučnosť v hernej záťaži je nízka a vďaka semi-pasívnemu chladeniu, ktoré pri nízkych teplotách a malom vyťažení grafického čipu zastavuje oba ventilátory chladiča, o tejto grafickej karte vo svojom PC nebudete vedieť už vôbec. K výhodám grafickej karty Asus DUAL RTX 2060 O6G potom môžeme pripísať tiež potenciál na pretaktovanie, vďaka ktorému sa môžete v hrách dostať k o niečo vyššej snímkovej frekvencii úplne zadarmo.
Masívny pasív chladenia grafickej karty Asus DUAL RTX 2060 O6G si však svoju daň vybral na rozmeroch. Kým dĺžka tejto grafickej karty je celkom pohodových 270 mm, výška karty nám tentoraz narástla bezmála na 60 mm a presahuje tak hranicu 2,7 slota. Tiež LED osvetlenie by ste na tejto grafickej karte hľadali len márne. Ja osobne sa síce bez pestrofarebných svetielok na grafických kartách zaobídem celkom dobre, chápem ale, že nie všetci so mnou budú súhlasiť, obzvlášť potom tí, ktorí sa venujú casemoddingu. No a úplne nakoniec, okrem o niečo vyššej nákupnej cene medzi drobné nevýhody tejto grafickej karty môžeme zaradiť tiež absenciu konektora USB-C (VirtualLink).
Asus Dual GeForce RTX 2060 O6G
Grafické kartyGrafická karta Asus Dual RTX 2060 O6G ponúka vynikajúci herný výkon všetkým stredne náročným hráčom počítačových hier. Táto grafická karta disponuje veľmi solídnym systémom chladenia, ktorý jej prepožičiava výborné prevádzkové vlastnosti.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.