Battle Chasers: Nightwar (RECENZIA)

Keď v apríli 1998 vyšiel prvý komiks Battle Chasers, ani autor Joe Madureira netušil, aký vyvolá rozruch. Komiksová séria o šestici hrdinov vo steampunkovom svete sa rýchlo stala jedným z najpopulárnejších kreslených príbehov vtedajšej doby. V septembri 2001 séria náhle skončila 9. dielom a pre všetkých čitateľov nepríjemným Cliffhangerom, načo sa Joe nečakane presunul k hernému priemyslu. Niet preto divu, že keď v septembri roku 2015 na Kickstarter pristála kampaň na vývoj JRPG titulu Battle Chasers: Nightwar od Airship Syndicate, fanúšikovia začali slintať blahom a ich peňaženky trpieť pocitom prázdnoty. Cieľ vybrať 500 000 dolárov bol dosiahnutý už po 72 hodinách.

Čo všetko sa v recenzii Battle Chasers: Nightwar dozviete?

1. Battle Chasers: Nightwar ako moderný JRPG
  2. Príbeh Battle Chasers práve nohúri
  3. Obťažnosť Battle Chasers: Nightwar je ako na horskej dráhe
  4. Komiksový nádych Battle Chasers svedčí
  5. Battle Chasers: Nightwar je príjemná oddychovka
  6. HW nároky na hru Battle Chasers: Nightwar PC
  7. Recenzia Battle Chasers: Nightwar: záverečné hodnotenie

Battle Chasers: Nightwar ako moderný JRPG

Aj ako komiksovou predlohou nepobozkaný som sa na nové JRPG kombinované s modernými prvkami tešil. Komiksová grafika à la Bastion, ťahový súbojový systém, rozsiahle strategické možnosti... No to je predsa paráda, nie? Krátko po spustení hry ma tak čakalo trochu prekvapenie v podobe nie dobre odovzdaného príbehu. Ako prvá je vám predstavená šestica hrdinov, neľútostne masakrujúcich nebohých kostlivcov, a to vrátane divného robota v baloňáku, ktorý ako by sa bezdôvodne snažil zamaskovať, že má 3 metre na výšku. Tým kostlivcom je to predsa fuk, nie?

Battle Chasers: Nightwar; Calibretto

Golem Calibretto s rotačným guľometom namiesto ruky pôsobí na pohľad ako nástroj hromadného ničenia, o členov svojho tímu sa však stará pomocou liečivých kúziel.

Príbeh Battle Chasers práve neohúri

Po začatí novej hry na vás vyskočí stručné zhrnutie udalostí a krátky príbeh o tom, ako partia hrdinov letí vzducholoďou hľadať manu bez zjavnej príčiny alebo kontextu, ako ich napadli banditi a ako vzducholoď stroskotala. A potom ste už vrhnutí na herné pole. Pôsobí to unáhlene, povrchne a najskôr vám, ako mne, zostane nad hlavou visieť virtuálny otáznik. Bohužiaľ nezostáva nič iné, než sa zmieriť s tým, že spomínaný otáznik vám bude hodnú chvíľu robiť spoločnosť. Vývojári si totiž s nejakým vysvetľovaním skrátka nerobia hlavu a minimálne do polovice hry na vás veľmi veľa indícií nečaká.

Akonáhle sa ale ponoríte do samotného hrania, prestanete to toľko vnímať. Battle Chasers vás šikovným a nenásilným spôsobom zoznamuje s ďalšími a ďalšími hernými prvkami a strategickými možnosťami a komplikovanosť sa stupňuje vstrebateľnou rýchlosťou, až dosiahne uspokojivú úroveň aj pre ťahového veterána.

Ako hráč vždy putujete po mape s partiou troch hrdinov. Spočiatku máte pevnú partiu zloženú z vojnového golema Calibretta, ostrieľaného bojovníka Garrisona a malého dievčaťa Gully s veľkými kouzlenými rukavicami, ktorých skutočnú silu sa ešte nepodarilo odhaliť. Postupne sa k vám pripojí ešte zvyšok skvadry a vytvoríte tak tú šesticu spoločníkov, z ktorej si môžete zloženie svojho trojčlenného komanda ľubovoľne kombinovať. Každý hrdina má svoj inventár s výbavou, svoje schopnosti a svoje perky – akýsi rebríček talentov, v ktorom pomocou bodov odomykáte pasívne schopnosti hrdinov. Práve perky najviac definujú, akú úlohu v súboji aká postava zaujme, a ponúkajú ďalšie strategické možnosti – bude Calibretto prerastený mechanický medik, alebo deštruktívna artiléria?

Battle Chasers: Nightwar; Gameplay: Gully, Calibretto Battle Chasers: Nightwar; Gameplay: Knolan, Garrison

Najväčším ťahákom Battle Chasers je bezpochyby prepracovaný ťahový systém súbojov. Každá z postáv disponuje množstvom rôznych schopností. Niektoré nestoja nič, iné vyžadujú manu a každá má samozrejme iný sprievodný efekt. Okrem many, ktorá má tendenciu čoskoro dochádzať, stojí za zmienku predovšetkým mechanika nazvaná overcharge.

Tento bar, generovaný predovšetkým slabšími útokmi, sa s manou čiastočne prekrýva a čiastočne ju dopĺňa. Keď potom použijete schopnosť, ktorá stojí manu, body sa odpočítajú najprv z overcharge baru. Ak teda čaro stojí 20 many a vy máte 15 overcharge, kúzlo vám overcharge vybije a zoberie 5 bodov many navyše. Po skončení súboja všetok overcharge zmizne, nemá teda zmysel si ho šetriť do ďalších potýčok.

Celá partia tiež zdieľa ešte tzv. burst bar, ktorého nabitie umožňuje použiť jednu až tri ultimatívne schopnosti natoľko silné, že môžu zmeniť výsledok celého súboja. Je preto dobré používať ich s rozumom.

Battle Chasers: Nightwar; Gameplay: použitie Overcharge Battle Chasers:Nightwar; Gameplay: Perky Battle Chasers: Nightwar; Gameplay: Burst bar