AD homeoffice AD homeoffice

Frekvenčný rozsah reproduktora (reprosústavy)

Hoci sa to môže zdať ťažko uveriteľné, parameter frekvenčného rozsahu nevypovedá pri väčšine bežne dostupných reproduktorov takmer o ničom. Aby ste pochopili, prečo to tak je, budete musieť „prekusnúť“  trochu teórie.

Frekvenčný rozsah udáva, aké kmitočty je reproduktor schopný prehrať. Trik je však v tom, že pri väčšine lacných a prenosných reproduktorov výrobcovia neudávajú, pri akom útlme reproduktor dosahuje frekvenčný rozsah. Ak teda pri frekvenčnom rozsahu nie je udaný útlm (štandardne -3 dB alebo -6 dB), môže tam výrobca napísať „beztrestne“ takmer akúkoľvek hodnotu.


Štandardne sa frekvenčný rozsah udáva pri meraní v nízkoodrazovom priestore. Niektorí výrobcovia ho však udávajú pri reálnych posluchových podmienkach v miestnosti, čo opäť rozširuje odozvu smerom k hlbším basom. Názorne vám popíšeme meranie frekvenčnej odozvy regálového hifi reproduktora Monitor Audio MA7.

Meranie reproduktora Monitor Audio MA7

Na obrázku je zreteľné, že reprodukcia zo stredobasového meniča výrazne slabne už od cca 85 Hz a basy vo frekvenčnom rozsahu 35 – 85 Hz reprodukuje takmer výhradne basreflex. Frekvenčný rozsah reproduktora Monitor Audio MA7 by sme mohli opísať približne takto:

  • 85 – 16 000 Hz (-3 dB)
  • 60 – 17 000 Hz (-6 dB)
  • 40 – 18 000 Hz (-10 dB)
  • 30 – 20 000 Hz (-20 dB)

Z uvedeného popisu je zrejmé, že ak výrobca pri frekvenčnom rozsahu neudáva aj zodpovedajúcu hodnotu útlmu (hodnota v zátvorke), pri ktorej frekvenčný rozsah nameral, môže vám beztrestne „podstrčiť“ takmer akúkoľvek hodnotu.

Slovník pojmov

Vytlačiť

P-DC1-WEB17
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií