Síce sme sa nedočkali Half-Life 3, ale práve Half-Life: Alyx môže byť spúšťačom, ktorý nám roky očakávaný tretí diel prinesie. Valve by totiž v prípade úspechu HL: Alyx vytvorilo aj ďalšie hry z tohto univerza. Už teraz to ale vyzerá tak, že ani v marci vychádzajúci VR titul s Alyx Vance v hlavnej úlohe nebude skúpy na zaujímavé príbehové linky. Trailer totiž nenápadne pripomína udalosti z Half-Life 2: Episode 2. Viac sa dozviete v dnešnej novinke.
• Žáner: Akčná • Multiplayer: ? • Vývojár: Valve Corporation • Vydavateľ: Valve Corporation • Platformy a Dátum vydania: PC VR – Valve Index, HTC Vive, Windows Mixed Reality, Oculus Rift, Oculus Quest (marec 2020) • Homepage • Čeština:?
• Novinka: 26. 11. 2019 • Autor: Filip Němec
Nedá sa povedať, že by Valve bolo skúpe na nové informácie o ich čerstvo oznámenej VR hre Half-Life: Alyx. Koniec koncov naše oznámenie, ktoré sme vydali len pár hodín po oficiálnom predstavení hry, rozhodne nebolo krátke, ale dalo sa očakávať, že herné médiá budú zástupcov Valve bombardovať otázkami aj v nasledujúcich dňoch, pretože ďalší Half-Life sa skrátka neoznamuje každý rok (v skutočnosti to bolo 12 dlhých rokov!). S veľmi zaujímavým prísľubom prišiel napríklad popredný programátor zo spoločnosti Valve David Speyrer.
Magazín The Verge sa Speyrera opýtal, či Half-Life: Alyx znamená návrat celej série a či môžeme očakávať aj ďalšie hry. „Áno, asi nie je prekvapením, že mnoho ľudí vo Valve chcelo návrat Half-Life univerza a táto skúsenosť to len umocnila. Pri vytváraní Half-Life: Alyx sme skúmali nové možnosti ako rozprávať príbeh prostredníctvom tejto postavy a tento svet a objavili sme nové gameplay zážitky, ktoré presahujú to, čo sme mohli vytvoriť skôr. Samozrejme musíme počkať na to, ako ľudia zareagujú na Half-Life: Alyx, ale radi by sme pokračovali,“ odpovedal Speyrer a jeho reakcia je najmä veľkým prísľubom pre všetkých Half-Life fanúšikov, že sa táto séria možno opäť prebúdza k životu.
Speyrer tiež ešte raz zhrnul význam Half-Life: Alyx. Príbeh sa totiž odohráva v priebehu invázie rasy Combine na Zem ešte predtým, než sa v Half-Life 2 vráti Gordon Freeman. „Hoci je príbeh zasadený do udalostí pred Half-Life 2, odporúčame zahrať si Half-Life 2: Episode 2 ešte predtým, než sa pustíte do hrania Alyx, a to z dôvodov, ktoré začnú byť jasné v priebehu hry. Nie je to žiadny vedľajší príbeh, nejde o epizodickú hru. Je to ďalšia časť Half-Life príbehu v dĺžke približne rovnakej ako Half-Life 2,“ komentuje Speyrer význam hry. Informáciu o odporúčaní zahrať si HL2: Episode 2 udržte v pamäti, ešte sa k nej vrátime!
Spomínanú dĺžku hry potvrdil na Twitteri tiež Geoff Keighley, ktorý pri návštevách Valve v rámci natáčania dokumentu The Final Hours of Half-Life: Alyx mal možnosť hru vyskúšať, pričom ju nedávno celú dohral, čo mu vraj zabralo viac ako 15 hodín. Autori však spomínajú, že vzhľadom na otvorenosť sveta a možnosti virtuálnej reality, kde možno svet podrobnejšie skúmať a interagovať s ním, možno v hre stráviť pokojne 20 hodín.
I've played through HL: Alyx (it took me over 15 hours) and seen it in multiple stages of development. This is a full-blown Half-Life experience, with a rich, vibrant world, Immersive combat, great Storytelling, and innovative game dizajn. pic.twitter.com/FLKtXusyQc
- Geoff Keighley (@geoffkeighley) November 21, 2019
Vyjadriť sa samozrejme musel tiež riaditeľ, zakladateľ štúdia Valve a takisto tiež jeden z otcov série Half-Life, sám veľký Gabe Newell: „Half-Life: Alyx je zmesou všetkých vecí, na ktorých nám záleží: naozaj skvelej hrateľnosti, špičkovej technológie a otvorenej platformy.“ O otvorenosti sa napokon zmieňujú aj ostatní členovia Valve, podľa ktorých je otvorenosť PC platformy veľmi dôležitá, a hoci najlepší zážitok vraj dostanú hráči s ovládačmi VR headsetu Valve Index, ostatné VR helmy nebudú nijako výrazne zaostávať.
Rozhodne to však vyzerá tak, že sa Valve podarilo oznámením Half-Life: Alyx podporiť predobjednávky svojho headsetu. Môže sa tak stať, že podobne ako Half-Life 2 pomohol rozšíriť vo svojej dobe nie práve dvakrát obľúbený Steam (hráči nechápali nutnosť inštalovať klienta pre hranie hry), môže Half-Life: Alyx výrazne podporiť adopciu headsetu Valve Index, ktorý s cenovkou 1 079 Eur stojí takmer dvojnásobok, čo napríklad Oculus Rift S alebo Oculus Quest.
Ak ste ešte nehrali Half-Life 2: Episode 2, nasledujúce odseky radšej preskočte. Po dvanástich rokoch sa už ale nedá nič považovať za spojler, alebo áno?
Teraz späť k odporúčaniu samotných autorov, že by sme si mali zahrať Half-Life 2: Episode 2. Nie teda prvý diel či druhý (čo by bolo na prvý pohľad logické, HL: Alyx sa predsa odohráva medzi nimi), ale naozaj najnovšiu časť celého príbehu. Druhá a tiež posledná epizóda navyše skončila niečím, čo sa nedá nazvať inak ako brutálnym cliffhangerom. Na konci Episode 2 totiž vidíme Alyx Vance, ako spoločne s Gordonom Freemanom a svojím otcom Elim bojuje proti rase Combine.
Záverečná bitka sa však nevyvinie podľa predstáv, a otec Alyx Vance je zabitý. Ešte pred svojou smrťou však Eli povie svojej dcére: „close your eyes, honey,“ teda niečo v zmysle: „Zavri oči, zlato“. Všetko potom končí scénou, kde Alyx plače nad mŕtvym telom svojho otca. Obrazovka stmieva a príbeh série Half-Life zatiaľ končí. Alebo nie?
Ako by sme ale mohli v príbehu pokračovať, keď autori jasne povedali, že Half-Life: Alyx sa odohráva medzi udalosťami prvého a druhého dielu? Na túto otázku zatiaľ nepoznáme odpoveď, rozhodne je však opodstatnené domnievať sa, že HL: Alyx predsa len nejakým spôsobom prepojí udalosti jednotlivých epizód, či rovno konce tej druhej. Prečo si to myslieť? V prvom rade je tu už spomínaná rada autorov zahrať si druhú epizódu, čo znie ako klasické odporúčanie typu: „Než pôjdete do kina na Avengers 2, pozrite sa na Avengers 1“.
Lenže potom je tu samotný trailer, ktorý obsahuje odkazy práve na Half-Life 2 a následné epizódy. V druhej polovici ukážky totiž hlas (pravdepodobne Vortigaunta) hovorí: „Nezachrániš ho. Alyx Vance samotná nemôže zabrániť jeho osudu“. O význame týchto slov potom nemôže byť pochýb, pretože im ešte predchádzajú práve posledné slová Eliho Vance „Zavri oči, zlato“. Dvanásť rokov stará ozvena, ktorej význam bol kedysi jasný, znova roztáča kolesá špekulácií.
Je isté, že Half-Life: Alyx skrátka nebude Half-Life 3, nenadviaže, ako bolo predtým zamýšľané. Koniec koncov pôvodný scenárista Marc Laidlaw už vo Valve nepracuje a na svojom blogu pôvodne plánovaný záver príbehu už dávno zverejnil. Ale možno bude HL: Alyx viac než len prequel. Už vieme, že sa v hre objavia Vortigaunti a pravdepodobne tiež G-Man a obe entity dokážu ohýbať čas aj priestor, takže kto vie, čo si pre nás scenáristi pripravia.
Aby sme ale uzdu svojej fantázie zase pekne utiahli, treba priznať, že sa môžu s nami vo Valve len zahrávať (koniec koncov posledných dvanásť rokov nerobili nič iné). Pamätnú vetu mohol Eli vyrieknuť tiež kedykoľvek predtým a nemusí ísť v prípade trailera práve o jeho posmrtné slová. Je takmer isté, že práve touto témou sa budú fanúšikovia aj médiá zaoberať v najbližších týždňoch a možno aj mesiacoch, nezostane nám však možno nič iné, než počkať na marec budúceho roka, kedy má Half-Life: Alyx vyjsť. A pretože už teraz je hra v stave, kedy ju možno dohrať, nič zatiaľ nenasvedčuje tomu, že by sme sa mali dočkať odloženia tak ako v prípade prvých dvoch dielov.
• Zdroje: Marc Laidlaw, Polygon, Road to VR, Steam, The Verge, Twitter (Geoff Keighley), YouTube (EWCutScenes)
• Update: 21. 11. 2019 • Autor: Filip Němec
Ako spoločnosť Valve sľúbila, vo štvrtok presne o 19:00 odhalila Half-Life: Alyx, najnovší prírastok do v posledných rokoch najrozširujúcej sa knižnice „valváckych“ hier, ale predovšetkým ďalší dielik do skladačky menom Half-Life. Oznámenie prebehlo bez veľkých okolkov, Valve skrátka vypustilo oznamujúci trailer a neskôr aj nové screenshoty a útržky informácií. Poďme teda pekne poporiadku – Half-Life: Alyx je plnohodnotný titul zo série Half-Life určený výhradne pre PC VR platformy. Konkrétne HTC Vive, Oculus Rift, Oculus Quest, Windows Mixed Reality a samozrejme tiež Valve Index. Pretože ide o plnohodnotný titul, rovnako plnohodnotná bude aj cenovka, teda 60 dolárov. Majitelia headsetu Valve Index však hru dostanú zadarmo. Dátum vydania Half-Life: Alyx je naplánovaný na marec budúceho roka.
„Alyx Vance a jej otec Eli potajomky riadia odboj proti brutálnej okupácii Zeme tajomnou mimozemskou rasou Combine,“ stojí v oficiálnom oznámení. Hlavnou hrdinkou sa tak skutočne stáva sympatická Alyx, s ktorou sme sa zoznámili v Half-Life 2. Príbeh tohto VR titulu nás ale vezme o niečo späť v čase, medzi prvý a druhý diel. Ako môžeme vidieť v oznamujúcom traileri, nie je pochýb o tom, že pôjde o veľký titul z prostredia série Half-Life. Už v prvých sekundách muselo zaplesať srdce každého milovníkovi páčidiel, dobrej akcie a vydarených puzzle.
Nič z toho (teda snáď až na to páčidlo, to prenechajme Gordonovi) by v hre nemalo chýbať, autori totiž sľubujú vyváženú hrateľnosť v štýle predošlých dielov, kde nebude chýbať napínavá akcia, prieskum otvoreného sveta a samozrejme tiež priestorové puzzle a hádanky, na ktorých je hrateľnosť série Half-Life postavená. Druhý diel ich hojne využíval najmä vďaka revolučnému fyzikálnemu enginu, zatiaľ čo Half-Life: Alyx nadviaže hádankami šitými na mieru virtuálnej realite.
Trailer ukázal aj zábery z hrania, v ktorých môžeme vidieť na poli VR hier hneď niekoľko inovácií. Zaujímavá je interakcia s okolitým prostredím, kedy Alyx hľadá náboje do zbrane za predmetmi v polici, ktoré možno odsunúť. Pôsobivo tiež vyzerá moment, kedy je Alyx pripútaná jednou rukou k prístroju, zatiaľ čo sa musí kryť a druhou rukou strieľať po nepriateľoch. Celkovo hra dáva jasne najavo, že prostredie tu bude hrať zásadnú úlohu a nepôjde len o nejakú kulisu.
Byť to ale len samotná kulisa, vlastne by mi to nevadilo. Znovu sa totiž pozrieme do City 17! Half-Life: Alyx má byť výrazne exploratívna hra podobne ako predchádzajúce dve epizódy a ja už sa nemôžem dočkať, keď sa cez ikonické Combine barikády a všadeprítomné skenery prebojujem až do Citadely. Ak premýšľate nad tým (a treba povedať, že oprávnene), ako bude pohyb prebiehať, pretože ide o VR hru, ktoré fungujú v tomto smere trochu inak, odpoveď už teraz ponúka oficiálna stránka hry. Autori použili vcelku klasické riešenie, hráči trpiaci kinetózou tak môžu využiť teleportáciu na kratšiu vzdialenosť, plynulý prechod na vybrané miesto alebo klasický pohyb pomocou analógovej páčky.
Pevne dúfam, že Half-Life: Alyx bude po stránke VR zážitku dobre zvládnuté, pretože má ísť o veľkú hru, ktorá svojou hernou dobou dorovná alebo dokonca aj predbehne Half-Life 2. Slovami čísiel, vyzerá to na viac ako 20 hodín, ktoré v City 17 strávime. Spoločnosť nám pritom budú robiť už známe postavy. Okrem Alyx sa vráti taktiež jej otec Eli, Vortigonauti a takisto G-Man, ktorý bude pravdepodobne aj tentoraz ťahať za nitky. Fanúšikov potom určite poteší, že takmer všetky postavy nahovoria pôvodní dabléry. To sa bohužiaľ netýka Alyx a jej otca Eliho. Dablér Eliho Vance už bohužiaľ nie je medzi nami, Alyx si potom musela zahrať o niečo mladšia herečka než v prípade druhého dielu. Úlohy sa zhostila Ozioma Akagha, ktorú sme videli a počuli napríklad vo Wolfenstein II: The New Colossus alebo Mirror's Edge: Catalyst.
V úvodnom traileri si nemožno nevšimnúť hlavnú zbraň Alyx, ktorou sú jej rukavice. Half-Life 2 síce predstavil dnes už legendárnu gravity gun, ale Alyx sa bude musieť „uspokojiť“ s niečím zrejme slabším, napriek tomu veľmi šikovným. Trailer bohužiaľ neukazuje ich využitie napríklad pre pohybovanie s objektmi, zato ale môžeme vidieť, ako ich Alyx používa na odomykanie rôznych konzol. Autori navyše pekne využili ich prítomnosť a šikovne umiestnili na ľavú ruku napríklad ukazovateľ zdravia.
K smrti totiž nebude mať Alyx pravdepodobne príliš ďaleko, okrem vojakov Combine, na ktorých v ukážke vyrukovala nielen s pištoľou, ale aj akousi odľahčenou brokovnicou, sa dočkáme aj ikonických nepriateľov. Áno, urobiť ďalšiu hru zo sveta Half-Life a nezapojiť do nej headcraby by bolo číre šialenstvo, o to viac, keď práve skákanie čohokoľvek na vašu hlavu je v podstate ten najjednoduchší spôsob, ako hráča vo VR vydesiť. „Málokto to vie, ale popravde je ilegálne vytvoriť Half-Life hru bez headcrabov,“ vtipkuje dizajnér HL: Alyx Greg Coomera. Hra tak nepochybne zabrúsi aj do mierne hororového žánru, čo napokon sérii nie je vôbec cudzie. Všetci si určite pamätáme na misiu druhého dielu odohrávajúcu sa v desivom Ravenholme.
„Všetci vo Valve sú nadšení z návratu do sveta Half-Life. VR nám dodáva energiu. Dali sme veľa zo seba do tejto technológie, v srdci sme stále herní vývojári a odovzdanie sa VR titulu tak ambicióznemu je neuveriteľne vzrušujúce,“ opisuje prácu na Half-Life: Alyx sám Gabe Newell, zakladateľ a riaditeľ štúdia Valve. Zatiaľ to naozaj vyzerá tak, že pôjde o ďalšiu srdcovku, ďalší plnohodnotný diel tejto legendárnej série. Štúdio sa totiž môže chváliť tým, že ide (minimálne čo sa počtu zamestnancov týka) o ich doteraz najväčší projekt. Tretina tímu dokonca už skôr pracovala na nejakom Half-Life titule, často aj prvom dieli.
Pre mňa osobne je veľmi pozitívny fakt, že na príbehu pracoval, hoci nepriamo, aj autor scenára k prvému aj druhému dielu a nasledujúcim epizódam Marc Laidlaw. Ten síce v roku 2016, teda po osemnástich rokoch vo Valve, odišiel, ale bol autorom príbehu HL: Alyx nápomocný. „Aj keď Marc na Half-Life: Alyx nepracuje priamo (pravdepodobne teraz niekde leží na pláži), bol veľmi štedrý, čo sa týka svojho času a odpovedal na všetky otázky v priebehu vývoja,“ okomentoval účasť autora pôvodného scenára dizajnér Greg Coomera.
Nalejme si čistého vína. Half-Life: Alyx vyzerá skvele. Myslím, že nie som sám, kto vo štvrtok večer zabudol nadávať autorom, že hlavnou postavou ich novej hry nie je Gordon Freeman a že si pravdepodobne nezašviháme páčidlom. Pohľad na ten známy a milovaný svet série Half-Life mi osobne spôsobil pád čeľuste niekam, kam ani slnko nesvieti. Napriek tomu sa mnoho hráčov neuspokojí s tým, že ide „iba“ o VR hru. Tie sú v rámci herného trhu stále minoritnou zábavou, ktorá jednak nesadne každému a tiež vzhľadom na predajnú cenu VR headsetov nejde o úplne lacnú zábavku.
Môžeme sa s tým zmieriť, alebo to autorom vyčítať. To už je na každom z nás. Osobne sa mi ale páči myšlienka, že Valve si skrátka vybralo nový smer, v ktorom vidia budúcnosť a v ktorom opäť plánuje urobiť menšiu či väčšiu revolúciu. Presne takú, akú spôsobil prvý aj druhý diel. Redefinovať žáner, ukázať nové mechaniky, nové spôsoby ako robiť hry a baviť hráčov. A ruku na srdce, zatiaľ sme naozaj veľký AAA VR titul nevideli (slovensko-český Beat Saber nám snáď odpustí, hoci ide o úchvatnú hru). Nechajme Valve ukázať čo vie, koniec koncov počkať do marca 2020 už nie je také utrpenie, keď sme vydržali od roku 2007 netrpezlivo očakávať ďalšie Half-Life, ktoré je mimochodom konečne tu a to je skvelá správa!
Vráťme sa ale ešte trošku späť, na začiatku tohto týždňa totiž špekulácie okolo novej VR hry zo sveta Half-Life nepriamo odštartoval moderátor a legenda hernej žurnalistiky Geoff Keighley. Unikla totiž časť z jeho pripravovaného rozhovoru, na ktorý sa teraz môžeme pozrieť. Je súčasťou dvadsaťminútovej epizódy z dokumentu The Final Hours of Half-Life: Alyx, ktorá je ale iba predjedlom toho, čo nás čaká. Keighley hneď na začiatku videa oznámi, že rovnako ako v prípade Half-Life 1 aj 2 si aj tentoraz pre divákov pripravil rozsiahly dokument mapujúci vývoj hry. Keighley totiž dlhý čas pred nami niečo tajil. Posledné 4 roky pravidelne navštevoval štúdio a pracoval na dokumente. A áno, okrem iného si aj Half-Life: Alyx zahral.
Vo videu sa dozvedáme predovšetkým to, že na hre sa pracuje už od roku 2016, kedy vo Valve padlo rozhodnutie vytvoriť naozaj veľkú a plnohodnotnú VR hru a až potom začalo testovanie jednotlivých značiek, s ktorými by mohli vývojári pracovať. Nakoniec padla voľba na Portal alebo Half-Life, a pretože v Portal v podstate hádžete ľudí cez portály, vo Valve usúdili, že by docielili iba to, že by sa veľa ľudí povracalo. Tak sa zrodila myšlienka Half-Life: Alyx. Prototyp vraj trvalo vytvoriť asi pätnásť minút, pretože použili asset z Half-Life 2 a čo chýbalo, tak z iných hier. Pôvodné rukavice boli z online akcie Counter-Strike.
Celé video je len rozhovorom s trojicou vývojárov, ktorí sú ale v niektorých momentoch až nečakane úprimní. Keď príde reč na zasadenie do série Half-Life a konkrétne na tretí diel, medzi riadkami sa dá vyčítať, že od okamihu, keď sa práce na treťom dieli (či tretej epizóde druhého dielu, oba projekty sa dnes zamieňajú) zasekli, bola práca na tomto projekte skôr utrpením. Nikto nevedel ako ďalej, ako to celé uchopiť a tvorba VR hry tak bola požehnaním, pretože celý koncept virtuálnej reality hru zastrešoval, dal jej jasné hranice. Rozhovor je tiež sympatický v tom, že Valve síce má za sebou dva neuveriteľne úspešné diely, ale pokora pred novou úlohou je evidentná.
Aby sme vám rozhodovanie, či sa na Half-Life: Alyx máte tešiť veľmi alebo len trochu (netešiť sa vôbec nie je v ponuke možností), máme pre vás minimálne a odporúčané HW nároky. Tie síce nie sú vyložene z iného sveta (HL: Alyx koniec koncov vychádza o 4 mesiace), avšak priemerného hráča rozhodne nepotešia.
• Zdroje: Half-Life.com, Gamespot, Steam, PC Gamer, Polygon, Twitter (Valve), YouTube (Valve)
Následuje pôvodný článok...
• Oznámenie: 19. 11. 2019 • Autor: Filip Němec
Pokračovanie kultovej série Half-Life sa predpovedá už snáď zo všetkého. Od čajových lístkov až po upotené tričko Gabea Newella. Stalo sa však niečo, čo už snáď ani ten najvernejší fanúšik neočakával. Valve deň pred 21. výročím prvého dielu oficiálne oznámilo hru Half-Life: Alyx.
Stalo sa tak po zverejnení údajného rozhovoru moderátora The Game Awards Geoffa Keighleyho s dizajnérom online akcie Team Fortress Robinom Walkerom z Valve. Ten mal prezradiť, že Valve pripravuje novú hru zo sveta Half-Life a má ísť o titul určený pre VR. Pravosť rozhovoru nebola potvrdená, avšak po oficiálnom oznámení Half-Life: Alyx, ktoré nasledovalo hneď ďalší deň, hovorí asi za všetko.
Radi excited to unveil Half-Life: Alyx, our flagship VR game, this Thursday at 10am Pacific Time.
- Valve (@valvesoftware) November 18, 2019
Can not wait to share it with all of you pic.twitter.com/BupFCxSrTw
Valve totiž na svojom Twitteri oficiálne oznámilo svoju najnovšiu hru, s ktorou má spoločnosť veľké plány. „Sme nadšení z toho, že vám môžeme predstaviť Half-Life: Alyx, našu vlajkovú loď medzi VR hrami, tento štvrtok o desiatej Pacifického času. Nemôžeme sa dočkať, keď sa o tom všetko s vami podelíme,“ píše Valve na Twitteri. Zatiaľ teda určite vieme, že Half-Life: Alyx bude podporovať virtuálnu realitu, minimálne tu od Valve s názvom Valve Index. Podľa špekulácií by potom mala hra vyjsť už budúci rok.
Spomínaný rozhovor, ktorý všetko odštartoval, mal moderátor Geoff Keighley zakončiť ambicióznym vyhlásením, že rok 2020 bude rok série Half-Life, čo všetkým fanúšikom tejto legendárnej značky vlieva čerstvú krv do žíl. A kto vie, Valve dokázalo už dvakrát prekvapiť herný svet novými mechanikami, fyzikálnym enginom a do istej miery redefinovať žáner akčných adventúr. Čo keď Half-Life: Alyx bude prvou VR hrou, ktorá rozhodne o tom, že tento zatiaľ stále minoritný segment herného trhu expanduje do všetkých smerov? Nebolo by to pre sériu priamo ikonické?
Pravú povahu Half-Life: Alyx sa teda dozvieme vo štvrtok o 19:00 nášho času, už teraz ale môžeme oslavne pozdvihnúť páčidlá a začať sa radovať. Mnohým hráčom sa samozrejme nepáči idea, že sme toľko rokov museli čakať na ďalší diel série, aby sme zistili, že bude hrateľný iba vo VR. To už sa ale opäť dostávame do roviny špekulácií a najlepším riešením bude vyčkať na štvrtkové oznámenie, pri ktorom samozrejme nebudeme chýbať.
• Zdroje: Wccftech, Twitter (Valve)
Minimálne HW požiadavky (podľa Steamu) | Odporúčané HW požiadavky | |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 10 | Windows 10 |
Procesor | Core i5-7500 / Ryzen 5 1600 | Quad Core+ |
Grafická karta | NVIDIA GTX 1060/RX 580 – 6GB VRAM | NVIDIA GeForce GTX 1070 alebo lepšia |
DirectX | Bude oznámené | Bude oznámené |
Operačná pamäť | 12 GB | bude oznámeno |
Pevný disk | Bude oznámené | Bude oznámené |
Half-Life: Alyx k nám dorazí v marci 2020 na PC VR – Valve Index, HTC Vive, Windows Mixed Reality, Oculus Rift, Oculus Quest. O novinkách vás budeme informovať.