Bee Simulator (Mini RECENZIA) – Slasti a strasti včelieho života

Napadlo vám niekedy, aký asi majú údel tvorovia, ktorí sú ľuďmi považovaní za jedných z najusilovnejších? Vývojári z VARSAV Game Studios sa tomu pokúsili s Bee Simulator prísť na kĺb a vytvorili unikátny simulátor života jedného včelieho úľa. Ako sa hra určená primárne pre deti od 7 rokov nakoniec podarila, si môžete prečítať v tejto recenzii.

Mini Recenzia (PC)

• Žáner: Simulátor, detský • Multiplayer: Áno (co-op) • Vývojár: VARSAV Game Studios • Vydavateľ: BIGBEN Interactive • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One, Switch (14. novembra 2019)Homepage • Čeština: Áno (text)

Obsah mini recenzia Bee Simulator (PC)

1. Doleťte si po informácie
  2. Nielen zberom medu ste v Bee Simulator živení
  3. Voľba obťažnosti je v Bee Simulator zásadná
  4. Aj malá včielka dokáže veľké veci
  5. Mini Recenzia Bee Simulator: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky na hru Bee Simulator PC

Dolet si pre informácie

• Mini Recenzia: 20. 11. 2019 • Autor: Jiřina Formánková

Bee Simulator je hra, ktorá okrem zábavy ponúka aj poučenie, ako veľmi je pre celú planétu jeden malý tvor nevyhnutný a to nielen kvôli jeho najznámejšiemu produktu – medu. Hneď v úvodnom intre si uvedomíte, že svet by vyzeral úplne inak bez tohto drobného a často nedoceneného opeľovača. Bee Simulator vám ukáže, koľko úsilia a driny sa skrýva za jedným jediným kilom medu aj akým nástrahám musí včelstvo v priebehu roka čeliť, aby dokázalo prežiť neúprosnú zimu.

Nielen zberom medu ste v Bee Simulator živení

Ako práve vyliahnutú včielku vás skúsenejšia kolegyňa zasvätí do tajov zberu peľu z najrôznejších druhov rastlín s použitím špeciálnej schopnosti „včelieho zraku“, ktorá vám farebne odlíši jednotlivé druhy podľa kvality. Naučíte sa využívať aj včelie „nitro“ (a la Need for Speed), vďaka ktorému je možné na určitú dobu zrýchliť let a ušetriť tak čas na dopravu z miesta na miesto. Pilierom príbehovej časti Bee Simulator sú príkazy kráľovnej, ktorá je nespochybniteľnou vládkyňou celého spoločenstva, s ktorou sa nediskutuje. Podľa jej uváženia sú v hre včielky delené na prieskumníkov prehľadávajúcich okolie, robotnice starajúce sa o zásoby medu na zimu, stráž a podobne.

Bee Simulator; gameplay: detekcia peľu
Pomocí včelieho zraku môžete zbierať peľ len z tých najlepších rastliniek v okolí.

Vám (či už sa vám to páči alebo nie) je prisúdená úloha obyčajnej robotnice zbierajúcej peľ, samozrejme to ale nie je všetko, budete spoznávať okolie a ďalšie druhy zvierat, ktoré v ňom žijú. Domovský úľ je navyše vybavený aj takzvanou knižnicou, kde sa na tieto druhy môžete vo chvíľach pokoja bližšie pozrieť a dozvedieť sa nejaké nové informácie. Rovnako, ako skutočný život včiel, nie je hra len o slnečných dňoch plných pokoja a pohody. Čoskoro zistíte, že existujú tvorovia, ako napríklad osy a sršne, s ktorými sa chtiac-nechtiac občas stretnete a budete musieť zabojovať o svoje miesto na slnku, prípadne sa s nimi stretnete kvôli ohrozeniu samotného úľa.

Bee Simulator; gameplay: úľ Bee Simulator; gameplay: trofejová miestnosť Bee Simulator; gameplay: archív
Úľ má niekoľko samostatných miestností, kde nájdete ako pláty s medom, tak aj knižnicu a archív s trofejami, ktoré časom získate.

Po dokončení príbehovej časti máte možnosť voľne pokračovať v plnení výziev, ktoré si sami vyberáte. Patrí medzi ne napríklad zber medu, súboje, preteky v rýchlostnom lete a ďalšie. Všetko nájdete na mape označené patričným farebným symbolom. Bee Simulator ponúka aj možnosť hrania s kamarátom v co-op režime s rozdelenou obrazovkou na novej mape. Vizuál hry je príjemne štylizovaný, farebný a nehrá sa na super realistickosť. Všetko je postavené tak, aby sa zavďačil hlavne deťom, pre ktoré je určený.

Bee Simulator – Zber medu (Alza Magazín gameplay, PC, No Commentary)

Zber medu je jednou z najpokojnejších, ale zároveň najzábavnejších vecí, ktoré môžete v Bee Simulatore robiť.

Voľba obťažnosti je v Bee Simulator zásadná

Bee Simulator ponúka hneď na úvod výber z dvoch možností obťažnosti. Pre menšie deti musím rozhodne odporučiť prvý, ľahší variant, inak riskujete, že miesto zábavy a poučenia svojmu potomstvu koledujete na záchvat hnevu a frustrácie. Hra totiž nemá (konkrétne na PC) úplne komfortné ovládanie pri rýchlejšom pohybe a napríklad súbojový systém by sa mohol zvrhnúť na bezhlavé klikanie myšou a trieskanie do klávesnice. Ďalej môžete naraziť na bugy vo forme preletov textúrami, našťastie ale ide o ojedinelé situácie.

Aj malá včielka dokáže veľké veci

Hoci som pôvodne pristupovala k Bee Simulatore s miernym dešpektom, resp. moje očakávania nebolo ktovieaké, musím uznať, že samotný nápad tvorcov ponúknuť deťom dielo, ktoré ich nielen zabaví, ale aj poučí, sa mi napokon veľmi páči. V hre je ukrytých veľa informácií, ktoré sú navyše podávané nenásilnou formou, napriek tomu ale dokážu deti zaujať. Bohužiaľ asi nebolo celkom možné vyhnúť sa určitej miere stereotypu, ktorý sa po niekoľkých hodinách chtiac-nechtiac dostaví (množstvo akií, ktoré tu možno podnikať, nie je nafukovacie). Avšak, ak chcete svojim deťom ukázať zmysluplnú hru, môže byť Bee Simulátor tým pravým titulom.

Táto mini recenzia bola napísaná na PC verziu.

Mini Recenzia Bee Simulator: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 70 % Alza.sk
75 %
80 %
65 %
Bee Simulator; mini recenzia

• Náučný dosah hry
  • Prítomnosť co-op režimu
  • Skvelá voľba pre deti (ak kupujete pre nich, pridajte si k hodnoteniu aj 10 %)

• Kratšia herná doba príbehovej kampane
  • Neohrabané ovládanie na klávesnici a myši (hra je určená skôr na konzoly).
  • Repetitívnosť úloh
Jiřina Formánková

Jiřina Formánková

Volám sa Jiřina Formánková a o hry sa zaujímam približne posledných 15 rokov. V Alza Magazíne pôsobím od roku 2017. Medzi moje obľúbené žánre patrí RPG a Survival, z platforiem dávam jednoznačne prednosť PC pred všetkými ostatnými.

HW nároky na hru Bee Simulator PC

Operačný systém Windows 7 SP1 (x64)
Procesor Intel Core i5-2500K CPU