Motorola EDGE 50

Grand Theft Auto VI (ŠPEKULÁCIE) – Dočkáme sa GTA VI už v roku 2021?

GTA V zavítalo na pulty obchodov už pred 6 rokmi, a fanúšikovia netrpezlivo očakávajú pokračovanie. Žiadneho oficiálneho oznámenia zo strany vývojárov Rockstar Games sme sa zatiaľ nedočkali, ale internet nikdy nespí. Pozrime sa teda aspoň na pár „leakov“ a tiež na potenciálne sľubné vyjadrenie Stevena Ogga alias Trevora z GTA V z hernej konferencie v brazílskom São Paule. Viac v našom článku.

Špekulácie

GTA V; screenshot: trevor

• Žáner: Akčná adventúra • Multiplayer: Áno? • Vývojár: Rockstar Games • Vydavateľ: Rockstar Games • Platformy a Dátum vydania:? (2021?) • Čeština:?

Grand Theft Auto VI – Špekulácie

1. Steven Ogg svojím vyjadrením mnohých potešil, vývoj či vydanie Grand Theft Auto VI však priamo nepotvrdil
  2. Narcos vo Vice City
  3. Grand Theft Auto VI sa na súčasné konzoly pravdepodobne nedostane
  4. Eva Mendes v Grand Theft Auto VI

Steven Ogg svojím vyjadrením mnohých potešil, vývoj či vydanie Grand Theft Auto VI však priamo nepotvrdil

• Špekulácie: 24. 10. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Existuje vysoká pravdepodobnosť, že štúdio Rockstar Games momentálne pracuje na pokračovaní úspešnej akčnej adventúry GTA V. Súdiť tak môžeme na základe rôznych leakov, ktorým sme sa venovali aj v našej predošlej novinke, a tiež ponuky práce zverejnenej na oficiálnych stránkach amerického herného vývojára.

Kým vlani sa ešte hovorilo o roku 2023 ako o možnom dátume vydania, momentálne sa stále viac začína skloňovať číslovka 2021. Môže za to Steven Ogg, ktorý prepožičal tvár a hlas postave Trevora v GTA V. Kanadský herec sa totiž spolu so svojimi kolegami Shawnom Fonteno (Franklin) a Nedom Lukom (Michael) zúčastnil akcie Brasil Game Show 2019 v São Paulo. Herci návštevníkom festivalu porozprávali vtipné „historky z natáčania GTA V“ a vyjadrili sa aj k tomu, na ktorej hre by najradšej spolupracovali či boli jej súčasťou.

GTA VI; screenshot: Steven Ogg GTA VI; screenshot: franklin, trevor, michael
Obr. 1. Steven Ogg sa o GTA VI vyjadril veľmi všeobecne. Obr. 2. V pokračovaní série sa možno dočkáme aj „cameo úlohy“ hlavných postáv z posledného Grand Theft Auto.

Voľbou číslo jeden boli pre Neda Lukea hry štúdia Naughty Dog, ktoré nám budúci rok prinesie dlho očakávané The Last Of Us Part II, Steven Ogg dáva prednosť Kojimovmu Death Strandingu, a Shawn Fonteno by si vybral hru inšpirovanú seriálom The Walking Dead a GTA VI.

Počas konferencie samozrejme padli otázky aj na konto 6. prírastku do série GTA a jeho vydania. Predstaviteľ herného Trevora situáciu okamžite využil a z jeho úst začali padať dátumy ako „máj 2020“ či „december 2019“. Znie to pekne, na 99 % však išlo iba o vtip, sám Steven sa vzápätí na to rozosmial. Na twitteri sa však objavil príspevok od bývalého insidera pre Rockstar Games, ktorý tvrdí, že Steven sa „preriekol“. „Vývoj hry zaberie asi 7 – 8 rokov, vypočítajte si to,“ zaznelo v jednom z rozhovorov z Oggových úst.

Ogg na otázku ohľadom vydania GTA VI odpovedal po svojom. Dodal navyše, že herci dostávajú informácie o vydaní hier ako poslední.

Osobne musím povedať, že Steven na mňa počas rozhovorov pôsobil iba ako nezaujatý pozorovateľ konštatujúci, že ak tvorba hry zaberie 7 rokov, GTA VI by sme sa mali dočkať „čoskoro“. Jeho vyjadrenia na adresu šiesteho dielu legendárnej série tak neznamenajú, že by bol s hrou nejako spojený či dokonca jej súčasťou. Koniec koncov sme sa ešte stále nedočkali ani oficiálneho oznámenia od samotných vývojárov.

Easter eggy v GTA Online podľa hráčov odkazujú na šieste pokračovanie

V poslednej dobe sa roztrhlo vrece aj s informáciami či screenshotmi, ktoré prinášajú samotní hráči GTA V. Podľa niektorých dokonca nájdeme v GTA Online náznaky tematického zasadenia či vozového parku, ktorý nás čaká v ďalšom diele slávnej série akčných TPS. Ďalším náznakom odkazujúcim na rok 2021 (a tiež na pedantské hľadanie možného roku vydania hráčmi GTA V) sú dvere nachádzajúce sa na letisku Los Santos, ktorých screenshot na Reddit uverejnil používateľ VX97.

GTA VI; screenshot: doors GTA VI; screenshot: doors speculation
VX97 prikládá taktiež presnú lokáciu na mapke, informáciu si tak môžete overiť sami.

Hoci Oggovo vyjadrenie na Brasil Game Show 2019 spôsobilo v radoch niektorých fanúšikov šialenstvo a mnohí z nich sa už nemôžu dočkať, kedy opäť zasadnú za volant luxusného virtuálneho fára, je nutné ho brať s veľkou rezervou.

So šiestym pokračovaním akčnej série totiž nemusí mať nič spoločné a aj keby sa ukázalo, že návrat Trevora sa v GTA VI naozaj bude konať, Steve by bol viazaný zmluvou o mlčanlivosti. Či sa teda naozaj o dva roky dočkáme GTA VI, ukáže až čas. Je však vysoko nepravdepodobné, že by ďalšou pripravovanou hrou z dielní Rockstar Games nebol práve šiesty diel úspešnej série.

Jeho predchodca zožal nemalý úspech, celosvetovo bolo predaných vyše 90 miliónov kópií a v recenziách si vyslúžil veľmi vysoké hodnotenia. Preto sa dá očakávať, že sa vývojári rozhodli staviť práve na tohto koňa, ak navyše vezmeme do úvahy, že práce na pokračovaní akčnej adventúry Bully (2006) boli údajne pozastavené a vývojárskemu tímu bol pridelený nový projekt, pričom by mohlo ísť práve o GTA VI.

• Zdroje: Sickchirpse, Dexerto, Talkesport, YouTube

Narcos vo Vice City

• Špekulácie: 26. 7. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Hneď na začiatku sa patrí povedať, že nič z nasledujúcich informácií nebolo zatiaľ oficiálne potvrdené, preto je vytváranie akýchkoľvek očakávaní a ilúzií na vaše vlastné riziko. Disclaimer napísaný, môžeme sa pustiť do tých šťavnatých leakov.

Momentálne sa vraj hra nachádza v pre-alpha fáze. Najrozšírenejší z leakov (teraz už zmazaný) hovorí o zasadení GTA VI do 70. a 80. rokov minulého storočia. Malo by ísť o prelínanie jednotlivých dekád (pravdepodobne by sme sa mohli dočkať aj retrospektívy) a šušká sa aj o deji odohrávajúcom sa vo viacerých mestách – konkrétnejšie vo Vice City, Liberty City a fiktívnej oblasti Rio de Janeiro. Medzi jednotlivými oblasťami budeme cestovať letecky a očakávame tiež (pochopiteľne) fast travelling.

GTA VI; screenshot: Michael Bibin resume

To, že je GTA VI vo vývoji, dokazuje resumé jedného z bývalých zamestnancov Rockstar Games pracujúcom na vozidlách pre DLC GTA V a nadchádzajúce GTA VI. Na jeho stránke však túto informáciu už nenájdete.

Hovorí sa o jednej postave – Ricardovi (tentoraz bude hra obsahovať jednu hrateľnú postavu). Tento (anti)hrdina je zrejme inšpirovaný seriálom Narcos a bude stúpať po rebríčku v drogovom karteli, pričom príbeh bude rozprávaný v kapitolách.

Leak bol vyvrátený samotným Jasonom Schreier z Kotaku, ktorý ho označuje za fake.

Hoci sa predošlý leak nejaví ako najreprezentatívnejší, informácie o mestách, ktoré by hráč mal tentoraz aj ovládať, sa v niektorých uniknutých informáciách začínajú zhodovať. Momentálne sa najviac hovorí o Vice City, Liberty City, fiktívnej oblasti v Brazílii a dokonca sa objavili správy o Kube, aj keď tie zatiaľ neboli upresnené. V minulosti predstavoval zaujímavú oblasť pre tvorcov aj Londýn, ale Veľká Británia s najväčšou pravdepodobnosťou nebude finálna destinácia, podobne ako Tokyo, pôvodne tiež prichádzajúce do úvahy.

GTA VI; screenshot: Rockstar GTA test leak

„GTA6LSVCLC“ vraj odkazuje na mestá Los Santos, Vice City a Liberty City.

GTA VI sa na súčasné konzoly pravdepodobne nedostane

Dá sa očakávať, že sa na E3 2020 dozvieme viac, koniec koncov má to byť rok, kedy Microsoft a Sony predstaví svoje nové konzoly, preto verím, že najnovšie GTA bude jedným z prvých veľkých ťahákov práve na týchto konzolách. Viacero herných magazínov dokonca hovorí o novom GTA ako o hre iba pre novú generáciu konzol, teda PlayStation 5 a Xbox Scarlett (Sony malo dokonca zaplatiť nemalé peniaze, aby GTA VI bolo časovou exkluzivitou na Playstation 5), pretože terajšia generácia by nespĺňala potrebné požiadavky na hardvér, respektíve pamäť. Povráva sa totiž, že hra má disponovať jednou z najväčších a najdetailnejší máp, aké Rockstar kedy vytvorilo.

Od tvorcov však neočakávam plnohodnotné oznámenie či trailer, asi nám predstavia iba kratučký teaser (ak vôbec). Videoherný analytik Michael Pachter predpovedá, že by sme sa GTA VI mali dočkať v roku 2021, ale oveľa realistickejší je podľa neho rok 2022, čo potvrdzuje aj comicbook.com, konkrétne analytik z brandže.

Eva Mendes v GTA VI

Franklin, Trevor a Michael sa so sériou Grand Theft Auto pravdepodobne definitívne rozlúčili, preto teraz môžeme polemizovať o nových protagonistoch. Bude nás hrou sprevádzať jedna alebo viac hlavných postáv?

Zaujímavou špekuláciou je napríklad hlavná ženská postava (comicbook.com hovorí o postave menom Kacey). Dan Houser, spoluzakladateľ Rockstar Games a scenárista sa vyjadril, že pre GTA V ženská protagonistka neprichádzala do úvahy a nezapadala do celkového príbehu, ale zároveň dodal, že v správnej hre by mohla zafungovať perfektne. Či bude práve najnovšie Grand Theft Auto tou pravou hrou, uvidíme.

GTA VI; screenshot: Ryan Gosling, Eva Mendes

Hviezdne obsadenie GTA VI znie síce lákavo, ale podľa slov vývojárov spolupráca so svetovými celebritami podobného formátu tvorcov už neláka. Ale kto vie, možno si to ešte rozmyslia.

Dva zdroje (en.businesstimes.cn a miamimorningstar.com) sa navyše zhodujú na tom, že spomínanou ženskou hrdinkou je práve herečka s kubánskymi koreňmi Eva Mendes. V hre sa možno objaví aj jej manžel Ryan Gosling, pričom by sme sledovali príbeh dvoch úplne odlišných postáv – kriminálnika a policajta (kto však v týchto špekuláciách stojí na strane zákona, nevieme), navyše je taktiež otázkou, či by spomínaným postavám prepožičali iba hlas alebo aj svoj výzor. Štúdio však už takmer vôbec nespolupracuje s hollywoodskymi hviezdami podobného formátu. V rozhovore pre vulture.com Dan Houser vysvetlil prečo: „So známymi hercami už pri výrobe hier nespolupracujeme najmä kvôli ich egu. Veríme tiež, že talentovaný herec, ktorého hlas nepoznáte, vás oveľa viac vtiahne do samotnej hry.“

Či už vám spomínané informácie znejú reálne alebo nie, jedno je isté. GTA V sa tvorcom bude prekonávať veľmi ťažko. Či sa im to podarí alebo nie, uvidíme podľa doterajších správ približne o 2 – 3 roky, pričom nové GTA by malo doraziť až na novú generáciu konzol, teda PS5, Xbox Scarlett a pevne veríme aj v jeho vydanie na PC.

• Zdroje: TechRadar, express.co.uk, PC Gamer