Tým najnovším počinom v ponuke grafických kariet spoločnosti NVIDIA je grafická karta GeForce GTX 1070 Ti, ktorá by mala doplniť súčasné grafické karty GeForce GTX 1080 Ti, GTX 1080 a GTX 1070 v segmente grafických kariet vysokého výkonu. Sme veľmi radi, že vám na Alza.sk môžeme ako jedni z prvých poskytnúť podrobnejšie informácie o výkone tejto grafickej karty, pretože v dnešnej recenzii sa „pozrieme na zúbky“ grafickej karte Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS.
Grafická karta Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS je postavená na ľahko „orezanom“ grafickom čipe GP104 spoločnosti NVIDIA. V porovnaní s čipom GP104, ktorým sú vybavené grafické karty GeForce GTX 1070, bola tentoraz deaktivovaná iba jediná jednotka SM (Streaming Multiprocessor), takže čip prišiel iba o 128 výpočtových jednotiek SP (Streaming Processor) a 8 textúrovacích jednotiek (TMU). Grafický čip GTX 1070 Ti má teda oveľa bližšie ku špecifikáciám GeForce GTX 1080 ako GTX 1070.
Aby si však vďaka veľmi podobným špecifikáciám grafické karty GeForce GTX 1080 a GTX 1070 Ti vzájomne výkonnostne nepredstavovali konkurenciu, GTX 1070 Ti dostala do vienka „iba“ grafické pamäte typu GDDR5 namiesto rýchlejších GDDR5X, ktorými disponuje GTX 1080. Pamäťová zbernica so šírkou 256 bit však zostala, a rovnako tak zostal aj počet 64 ROP (Raster Operations Pipeline).
Svojim výkonom by potom grafická karta GeForce GTX 1070 Ti mala spadať do segmentu grafických kariet vysokého výkonu, niekam medzi grafické karty GeForce GTX 1080 a GTX 1070.
Frekvencie grafického čipu sú 1 607/1 683 MHz a frekvencia grafických pamätí 2 002 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR5 predstavuje efektívnu frekvenciu 8 008 MHz. Táto grafická karta je teda nastavená presne na referenčné hodnoty GeForce GTX 1070 Ti.
Gainward GTX 1070 Phoenix GLH disponuje dvojicou BIOSu, medzi ktorými sa dá prepínať pomocou prepínača BIOS switch, ktorý je umiestnený na zadnej strane grafickej karty (v hornej časti backplate). Druhý BIOS však žiadne iné frekvencie neprináša, a tak je tu využitý len ako BIOS záložný.
Grafická karta Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS meria na dĺžku 285 mm a na základnej doske vám zaberie celkom 3 rozširujúce sloty. Spoločnosť Gainward túto grafickú kartu obdarila naozaj masívnym chladičom. Na lepší odvod tepla z grafického čipu je hliníkové telo chladiča vybavené celkom 5 tepelnými trubicami (Heatpipes), ktoré odvádzajú teplo z grafického čipu. Telo pasívu chladiča dosadá tiež na moduly napäťových regulátorov, grafické pamäte sú tak chladené špeciálnym chladiacim plátom. Všetky dôležité komponenty sú tak chladené veľmi solídne.
Aktívnu časť systému chladenia tvoria dva 95 mm ventilátory so špeciálne tvarovanými lopatkami na dosiahnutie vyššieho tlaku chladiaceho vzduchu a nižšej hlučnosti. Ventilátory chladiča podporujú technológiu Zero RPM Fan, ktorá v prípade nízkych teplôt grafického čipu oba ventilátory úplne zastaví, a zníži tak hlučnosť grafickej karty. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
O napájanie grafickej karty Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS sa stará kaskáda 8 modulov napäťových regulátorov (VRM), ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 8-pinového a jedného 6-pinového konektora. Príkon grafickej karty bol výrobcom nastavený na 180 W, a na jej prevádzku je teda odporúčaný zdroj s výkonom minimálne 550 W.
Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS riešené pomocou jedného DVI-D (Dual-link) konektora, troch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port) a jedného konektora HDMI 2.0.
Súčasťou balenia grafickej karty Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS je tiež firemný nástroj spoločnosti Gainward s názvom Expertool II.
Pomocou tohto nástroja môžete grafickej karte nastavovať rôzne parametre ako napríklad frekvenciu grafického čipu, frekvenciu grafických pamätí, limit spotreby, napätie grafického čipu, krivku otáčok ventilátorov atp., a upraviť si tak správanie graficky karty podľa svojich špecifických potrieb. Môžete napríklad grafickú kartu pretaktovať na dosiahnutie čo najvyššieho výkonu, alebo dať naopak prednosť lepším prevádzkovým vlastnostiam, ako je teplota, hlučnosť či spotreba.
Na sledovanie správania grafickej karty ponúka nástroj Gainward Expertool II tiež monitoring, pomocou ktorého môžete mať na očiach všetky okamžité aj historické údaje dôležitých hodnôt pri prevádzke grafickej karty, ako je napríklad teplota grafickej karty, otáčky ventilátorov, napätie, spotreba atď.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS zaradili nasledujúce grafickej karty zo segmentu vysokého výkonu (high-end):
Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS | MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G | Palit GTX 1080 GameRock PE 8 GB |
Gainward GTX 1070 Phoenix GLH | AMD Radeon RX Vega 64 8 GB HBM2 | AMD Radeon RX Vega 56 8 GB HBM2 |
PARAMETRE A ŠPECIFIKÁCIE grafických kariet | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family | Veľkosť Tranzistory Výroba | SP TMU ROP | VRAM Veľkosť Bus / Clock | Base Clock Turbo Clock Real Clock | Interface TDP |
Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS | GP104 GP104-300-A1 Pascal | 314 mm2 7,200 million 16nm FinFET | 2432 152 64 | GDDR5 8.192 GB 256b/8008 | 1 607 MHz 1 683 MHz 1 848 MHz | PCIe 3.0 x16 180 W |
Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti Xtreme Edition | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal | 471 mm2 12,000 million 16nm FinFET | 3584 224 88 | GDDR5X 11.264 GB 352b/11120 | 1 607 MHz 1 721 MHz 1 865 MHz | PCIe 3.0 x16 250 W |
Palit GTX 1080 GameRock PE 8 GB | GP104 GP104-400-A1 Pascal | 314 mm2 7,200 million 16nm FinFET | 2560 160 64 | GDDR5X 8.192 GB 256b/10008 | 1 747 MHz 1 886 MHz 1 990 MHz | PCIe 3.0 x16 180 W |
AMD Radeon RX Vega 64 8 GB HBM2 | vega 10 Vega 10 XT GCN 5ND GEN | 484 mm2 12,500 million 14nm FinFET | 4096 256 64 | HBM2 8.192 GB 2048b/1890 | 1 247 MHz 1 546 MHz 1 485 MHz | PCIe 3.0 x16 295 W |
AMD Radeon RX Vega 56 8 GB HBM2 | vega 10 Vega 10 XL GCN 5ND GEN | 484 mm2 12,500 million 14nm FinFET | 3584 224 64 | HBM2 8.192 GB 2048b/1600 | 1 156 MHz 1 471 MHz 1 400 MHz | PCIe 3.0 x16 210 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie grafická karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná práve rýchlosť snímok.
Dosiahnuté hodnoty snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov uvádzané zostupne tak, že grafická karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe uvedená hore, a naopak grafická karta s najnižšou snímkovou frekvenciou potom zase úplne dole. Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Prey je akčná sci-fi FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorá bola postavená na hernom engine CryEngine vývojármi zo štúdia Arkane Studios a vydaná v máji 2017 spoločnosťou Bethesda Softworks. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Hardware Labs po dobu 64 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Prey |
Mass Effect: Andromeda je akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia BioWare a vydaná v apríli 2017 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape EOS po dobu 80 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorej dej sa odohráva počas I. svetovej vojny. Hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA Dice a vydaná v októbri 2016 spoločnosťou Electronic Arts. Hra podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Avanti Savoia po dobu 57 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a najnovšie herné rozhranie DirectX 12 sa v prípade takto výkonných grafických kariet veľmi v láske nemajú, a preto by som odporučil túto hru hrať výhradne pod nastavením na DirectX 11. Najnovší patch do tejto hry zvýšil výkon grafických kariet. Bohužiaľ nie všetky grafické karty boli s týmto patchom pretestované, a tak berte výsledky testov v Battlefield 1 s menšou rezervou.
Deus Ex: Mankind Divided je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvkami RPG, stealth a sociálnej interakcie. Hra bola postavená na hernom engine Dawn Engine vývojármi štúdia Eidos Montreal a vydaná v auguste 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 98 sekúnd nástrojom Fraps. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa uprostred démonickej invázie na zariadení UAC. Hra bola postavená na hernom engine Id Tech 6 vývojármi zo štúdia Id Software a vydaná v máji 2016 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape UAC po dobu 109 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy DOOM |
Pre počítačovú hru DOOM platí jednoduché pravidlo: Ak chcete mať vysokú snímkovú frekvenciu v hre, hrajte ju vždy pod rozhraním Vulkan. S týmto moderným herným rozhraním by však mohli mať problémy grafické karty predchádzajúcej generácie spoločnosti NVIDIA (Fermi/Kepler/Maxwell).
Hitman 2016 je počítačová hra typu stealth hraná z pohľadu tretej osoby. Hra bola postavená na hernom engine Glacier Engine vývojármi zo štúdia IO Interactive a vydaná v apríli 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 114 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Hitman |
Tom Clancy's The Division je on-line strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá prebieha v otvorenom svete. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2016 spoločnosťou Ubisoft. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 96 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z ďalších hier, kde sa vám rozhodne oplatí opustiť DirectX 11 a prepnúť rendering hry na DirectX 12.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akčná adventúra z pohľadu tretej osoby, v ktorej s Larou Croft preskúmavate rôzne prostredia, riešite puzzle aj bojujete o prežitie. Hra bola postavená na hernom engine Horizon vývojármi zo štúdia Crystal Dynamics a vydaná v januári 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 86 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider tiež podporuje DirectX 12 a v nižšom rozlíšení z neho profitujú všetky grafické karty. Ak využívate rozlíšenie 1 920 × 1 080 pixelov, určite sa oplatí prepnúť na renderovanie cez DirectX 12.
Star Wars: Battlefront je akčná strieľačka z pohľadu prvej a tretej osoby, ktorá je založená na téme filmových Star Wars. Hra je postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a bola vydaná v novembri 2015 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na mape Survival on Tatooine po dobu 105 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akčné RPG (role-playing game) sandbox, v ktorom plníte zadané úlohy z pohľadu tretej osoby. Hra bola postavená na hernom REDengine vývojármi zo štúdia CD Projekt RED a vydaná v máji 2015 rovnakou spoločnosťou. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape White Orchard po dobu 84 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov (FHD) na MSAA×4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA×2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol potom anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Crysis 3 |
Herné testy grafickej karty Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako vlastne táto grafická karta obstála v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Sumarizácia výkonu |
Ako môžete vidieť, grafická karta Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS sa svojím výkonom celkom podľa očakávaní umiestnila kdesi medzi GeForce GTX 1080 a GTX 1070. Náskok pred GPU Gainward GTX 1070 Phoenix GLH síce nie je nijako dychberúci, majte však na mysli, že zatiaľ čo ten GLH , teda „pekelný“ (Goes Like Hell) Gainward beží na naozaj vysokých frekvenciách nielen jadra, ale aj grafických pamätí, dnes testovaný model GS beží len na frekvenciách referenčných. Čo je však v tejto chvíli oveľa dôležitejšie, je pomerne jasné víťazstvo nad konkurenčným Radeon RX Vega 56 HBM2.
Prevádzkové vlastnosti grafických kariet boli merané v počítačovej hre Crysis 3 po dobu 30 minút hrania na mape Swamp. Dosiahnuté hodnoty teplôt (°C), hlučnosti (dBA) aj spotreby (W) boli zaznamenané až na konci tohto merania.
Prevádzkové vlastnosti |
Nielen výkon, ale aj prevádzkové vlastnosti grafickej karty Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS sú hodné chvály. Opäť sa ale vlastne nie je čomu diviť. Systém chladenia je prakticky rovnaký ako v prípade modelu „pekelníka“ s koncovkou GLH, a tak aj prevádzkové vlastnosti musia byť veľmi podobné. Teplota do 65 °C je vynikajúca, hlučnosť do 35 dBA zas garanciou toho, že o tejto grafickej karte vo svojom počítači nebudete ani vedieť. No a spotreba? Tá prakticky zostala na úrovni GeForce GTX 1070.
Čo teda povedať na záver o grafickej karte Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS, respektíve o celom rade GeForce GTX 1070 Ti? Úlohou grafickej karty GeForce GTX 1070 Ti bolo vysporiadať sa s konkurenčným Radeon RX Vega 56, a dnes už môžeme povedať, že svoju úlohu splnila.
Grafická karta Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS tak okrem dobrého výkonu ponúka aj vynikajúce prevádzkové vlastnosti, ktoré rozhodne nikoho neurazia, skôr naopak. Hlavný podiel na tom nesie masívny systém chladenia, ktorý odvádza svoju prácu naozaj skvele, a ak budete zháňať výkonnú, ale pritom tiež tichú grafickú kartu, Gainward GTX 1070 Ti Phoenix by ste rozhodne nemali prehliadnuť.
Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS
Grafické kartyGrafická karta Gainward GTX 1070 Ti Phoenix GS ponúka solídny herný výkon kdesi na úrovni medzi GeForce GTX 1080 a GTX 1070. Vďaka účinnému systému chladenia má tiež výborné prevádzkové vlastnosti, za ktoré si z dnešnej recenzie odnáša ocenenie „zlatého Alzáka“.
Klady
Zápory
Spoločnosť NVIDIA konečne pristúpila k očakávanému kroku a po úspešnom modeli GTX 1080 Ti si nachystala ďalšieho zástupcu s označením „Ti“. NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti dorazí na trh už veľmi skoro a celý internet je zaplavený špekuláciami. Pripravili sme si pre vás súhrn všetkých dostupných informácií.
Vo svojom kalendári si zaškrtnite dátum 2. novembra. Práve v tento deň sa objaví na pultoch obchodov grafická karta NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti. Všetkým špekuláciám však bude koniec už o týždeň skôr, pretože k oficiálnemu predstaveniu má dôjsť už 26. októbra. Naša recenzia sa objaví hneď potom!
Grafická karta NVIDIA GTX 1070 Ti je postavená okolo grafického čipu rodiny Pascal GP104 spoločnosti NVIDIA. Očakáva sa, že grafické jadro bude v porovnaní s modelom GTX 1080 ochudobnené len mierne, čo je skvelá správa. Konkrétne môžeme počítať s 2 432 CUDA jadrami, ktoré doplní 152 textúrovacích a 64 rasterizačních jednotiek. Taktovacia frekvencia sa potom majú pohybovať na 1 607 MHz v základe a 1 683 MHz v Boost režime. Posun voči obyčajnej GTX 1070 je pomerne citeľný. Pamäťová časť však zostane rovnaká, teda 8 GB GDDR5 na frekvencii 8 GHz.
Vzhľadom k razantne zdvihnutým špecifikáciám čipu GTX 1070 Ti dôjde aj k logickému navýšeniu celkovej spotreby, ktorá sa bude po novom pohybovať na úrovni 180 W. V prípade väčšiny modelov však stále bude na napájanie stačiť jeden osempinový konektor. Vzhľadom na to, že správny herný počítač je vybavený značkovým PC zdrojom, tento nárast nie je v praxi žiadny problém.
Je pomerné logické, že novú NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti musíme porovnať nielen so sesterskou GTX 1070, ale predovšetkým s GTX 1080. Samozrejme veľa záleží na cenovej politike, pretože veľa manévrovacieho priestoru medzi GTX 1070 a GTX 1080 nie je. Podľa nášho odhadu si GTX 1070 Ti môže trúfať aj na hranie v 4K rozlíšení, hoci nie na ideálnych 60 FPS. Tipujeme takých 40 FPS v Zaklínačovi 3 v 4K rozlíšení a maximálnych detailoch. Taký grafický výkon je samozrejme úplne postačujúci na virtuálnu realitu. Kompatibilita plug-and-play navyše zaručuje podporu všetkých prvotriednych VR headsetov, ktoré sa aktuálne na trhu nachádzajú.
Parametre a špecifikácie | NVIDIA GTX 1070 Ti | NVIDIA GTX 1080 | NVIDIA GTX 1070 |
---|---|---|---|
Grafický čip | GP104 | GP104 | GP107 |
Počet stream procesorov | 2 432 | 2 560 | 1 920 |
Rýchlosť jadra | 1 607 MHz | 1 607 MHz | 1 506 MHz |
Rýchlosť jadra (Boost) | 1 683 MHz | 1 733 MHz | 1 683 MHz |
TDP | 180 W | 180 W | 150 W |
Kapacita pamäte | 8 GB GDDR5 | 8 GB GDDR5X | 8 GB GDDR5 |
Rýchlosť pamäte | 8 000 MHz | 10 000 MHz | 8 000 MHz |
Šírka pamäťovej zbernice | 256 bit | 256 bit | 256 bit |
Orientačná cena | od 470 € | od 575 € | od 450 € |
Na rovinu môžeme konštatovať, že výrobcovia sa rozhodne nebudú púšťať do žiadnych zložitých akcií, a recyklujú postupy známe z grafických kariet GTX 1080. Určite sa tak môžete tešiť na grafickú kartu NVIDIA GTX 1070 Ti napríklad v efektnom vyhotovení MSI GTX 1080 GAMING s prepracovaným chladičom Twin Frozr VI. Dozaista dorazí tiež riešenie využité v prípade GIGABYTE GTX 1080 G1 Gaming alebo ASUS ROG STRIX GTX 1080.
Aktuálne uniknuté, a je potrebné podčiarknuť stále neoficiálne, informácie hovoria o kompletnom zákaze pretaktovania. To by vzhľadom na použitie parádnych chladičov bola zlá správa pre celý trh s GPU, nehľadiac na hlbokú psychickú traumu našich kolegov z overclockingu. Išlo by totiž o absolútne bezprecedentný zásah a pre mnoho užívateľov úplne neprijateľnú záležitosť. Z druhej strany je však GTX 1070 Ti natoľko blízka GTX 1080, že po pretaktovaní by sa ich výkon prakticky zrovnal. Cena GTX 1070 Ti je však pochopiteľne o desiatky dolárov nižšia.
V rámci predajnej rady značky NVIDIA je všetko úplne jasné. GTX 1070 Ti sa svojím výkonom zaradí medzi GTX 1070 a GTX 1080. Z parametrov je zrejmé, že bude mať výrazne bližšie k silnejšej GTX 1080. Zaujímavejšie však bude priame porovnanie s konkurenciou v podobe AMD Vega 56 a AMD Vega 64.
Pretože priamymi konkurentmi AMD Radeon RX Vega 56 sú grafické karty radu GeForce GTX 1070, môžeme konštatovať, že tu súpera pre novú GTX 1070 Ti nemá zmysel hľadať. Niečo iné však bude AMD Vega 64. Poďme sa na túto grafickú kartu pozrieť zblízka.
Grafická karta AMD Radeon RX Vega 64 8 GB je postavená na novom čipe Vega 10. Na tento čip sú pomocou 2 048-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu HBM2 s kapacitou 8 GB. Svojim výkonom tak spadá do segmentu vysokého výkonu (High-end). Herný výkon nového čipu je veľmi dobrý, ale chybou na kráse zostáva celkom nezvládnuté chladenie, ktoré pri TDP 295 W vyžaduje hneď dva 8-ponové napájacie konektory.
Teplota AMD Radeon RX Vega 64 sa v základnom vyhotovení v hrách pohybuje okolo 80° C a radiálny ventilátor má čo robiť, aby grafický čip na tejto teplote vôbec udržal, a to aj pri otáčkach okolo 2 400 ot/min. Vysoké otáčky ventilátora sú tak zdrojom neprimerane vysokého hluku. Spotreba AMD Radeon RX Vega 64 je potom vyššia, než akú ponúka bezkonkurenčná GeForce GTX 1080, a pohybuje sa skôr kdesi na úrovni GeForce GTX 1080 Ti. Samozrejme v tejto chvíli nemôžeme tvrdiť nič s istotou, ale čo do prevádzkových vlastností, bude GTX 1070 Ti nad svojím konkurentom z radov AMD pravdepodobne viesť.
Ťažobná mánia Bitcoinu a iných kryptomien neustále naberá na obrátkach, nová grafická karta GTX 1070 Ti však do tej rovnice úplne nezapadá. Výrobcovia sa totiž v poslednej dobe rozhodli, že na trh dodajú špeciálne upravené grafické karty určené na mining. Tieto karty majú upravený BIOS a väčšinou chýbajú aj zbytočné grafické výstupy. Zatiaľ nemáme žiadne informácie, že by sa výrobcovia pokúsili uviesť na trh takto upravenú grafickú kartu s čipom GTX 1070 Ti.
Predvianočný trh si zaslúži nejaký trhák, a hoci nechceme nič zakríknuť, v segmente grafických kariet sa ním nepochybne stane GTX 1070 Ti. Napokon, grafický výkon bude v nasledujúcich mesiacoch potrebný – zatiaľ čo na monitoroch sa nám aktuálne preháňajú bomby ako Destiny 2 či Total War Warhammer 2, hlavná herná nálož v podobe Star Wars Battlefront 2 alebo Call of Duty: WWII nás ešte len čaká.
V prípade grafických kariet sú na predajný úspech rozhodujúce recenzie a my pre vás jednu takú samozrejme nachystáme. Skôr než 26. októbra to však určite nebude. Očakávame porovnateľný výkon s AMD Vega 64, ale pri oveľa lepších prevádzkových podmienkach, čo bude pre celý rad hráčov viac ako pádny argument.