Neuplynul ešte ani mesiac a spoločnosť NVIDIA dnes vydáva ďalšiu novú grafickú kartu založenú na architektúre Turing. Tentokrát ide o GeForce GTX 1660, a pôjde tak o akéhosi skromnejšieho a lacnejšieho bračeka grafickej karty GeForce GTX 1660 Ti, ktorá je svojím výkonom zacielená aj do segmentu grafických kariet stredného výkonu (mainstream). Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2 je zástupcom práve týchto nových grafických kariet a vďaka svojej priaznivej cenovke bude s najväčšou pravdepodobnosťou patriť tiež k tým GeForce GTX 1660 úplne najlacnejším. Ako sa teda viedlo grafickej karte Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2 v našich testoch na Alza.sk?
Grafická karta Inno3D GTX 1660 TWIN X2 je postavená na najnovšom hernom grafickom čipe NVIDIA TU116 (TU116-300-A1) spoločnosti NVIDIA s jedným deaktivovaným blokom TPC (Texture/Processor Cluster), na ktorý sú pomocou 192bit zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR5 s kapacitou 6 GB. Ide o grafickú kartu, ktorá podobne ako GeForce GTX 1660 Ti prichádza bez podpory real-time ray tracingu aj DLSS a svojim výkonom je potom Inno3D GTX 1660 TWIN X2 zacielená do segmentu grafických kariet strednej triedy (mainstream), kde zaberá stredné poschodia výkonnostného rebríčka .
Pretože nástroj GPU-Z grafické karty GeForce GTX 1660 zatiaľ ešte nepozná, doplnil som ho správnymi údajmi. Frekvencia grafického čipu je 1 530/1 785 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí potom 2 000 MHz, čo pri pamätiach typu GDDR5 predstavuje efektívnu frekvenciu 8 000 MHz. Všetky frekvencie grafickej karty Inno3D GTX 1660 TWIN X2 sú teda nastavené na referenčné špecifikácie GeForce GTX 1660.
Grafická karta Inno3D GTX 1660 TWIN X2 meria na dĺžku 196 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 2 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará monolitický hliníkový pasív, ktorý je na lepší odvod tepla vybavený trojicou medených tepelných trubíc (heatpipe). Odpadové teplo z napájacej kaskády grafickej karty je odvádzané priamo do hlavného pasívu, moduly grafických pamätí však chladené nijako nie sú.
Aktívnu časť systému chladenia tvoria dva 75 mm ventilátory s 9 trojuholníkovými lopatkami. Grafická karta Inno3D GTX 1660 Twin X2 podporuje semi-pasívne chladenie, ktoré oba ventilátory pri nízkej teplote grafickej karty úplne vypne a zamedzí tak jej zbytočnej hlučnosti. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta Inno3D GTX 1600 TWIN X2 na skóre 99,3 %, a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak prešla (minimálna hranica je 97 %).
O napájanie grafickej karty Inno3D GTX 1660 TWIN X2 sa stará 4 + 1-fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 8-pin konektora. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 120 W (max. 140 W) a na jej prevádzku je tak odporúčaný zdroj s výkonom minimálne 450 W.
Výstupy na monitor sú pri grafickej karte Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2 riešené pomocou troch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port) a jedného konektora HDMI 2.0.
Súčasťou balenia grafickej karty Inno3D GTX 1660 TWIN X2 je tiež firemný nástroj spoločnosti Inno3D s názvom TuneIT.
Na pretaktovanie grafickej karty sa z hlavného panela nástroja TuneIT môžete prepnúť do rozhrania „Easy Mode“, v ktorom si potom možno jedným klikom vybrať stupeň pretaktovania grafickej karty z možností 2 %, 5 %, alebo 10 %.
Ak by vám takéto pretaktovanie nevyhovovalo, môžete sa prepnúť do panelu „Advanced Mode“, v ktorom je možné okrem frekvencie grafického čipu nastavovať tiež ostatné parametre grafickej karty, ako napríklad frekvenciu pamätí, limity spotreby či teploty alebo tiež otáčky ventilátorov či napätia grafického čipu.
Vďaka nástroju TuneIT si tak môžete nastaviť správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Grafickú kartu môžete napríklad nastaviť na jej maximálny výkon, alebo naopak môžete jej výkon obmedziť a dať prednosť skôr lepším prevádzkovým vlastnostiam (teplota, hlučnosť či spotreba).
V paneli „GPU Information“ potom máte okrem informácií o grafickej karte taktiež na očiach všetky dôležité prevádzkové hodnoty grafickej karty, ako sú napríklad teploty, frekvencie, otáčky ventilátorov atp.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2 zaradili nasledujúce modely zo segmentu stredného výkonu (mainstream):
ŠPECIFIKÁCIA GRAFICKÝCH KARIET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Veľkosť
Tranzistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Veľkosť Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Inno3D GTX 1660 TWIN X2 | TU116
TU116-300-A1 Turing |
284mm2
6,600 million 12nm FinFET |
1408
88 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b/8000 |
1530 MHz
1785 MHz 1845 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus Strix GTX 2060 O6G Gaming | TU106
TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12nm FinFET |
1920
120 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b/14000 |
1365 MHz
1680 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
190 W |
Gainward GTX 1660 Ti Pegasus | TU116
TU116-400-A1 Turing |
284mm2
6,600 million 12nm FinFET |
1536
96 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b/12000 |
1500 MHz
1770 MHz 1815 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 6G | GP106
GP106-400-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1280
80 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b/8008 |
1557 MHz
1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 3G | GP106-3
GP106-300-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1152
72 48 |
GDDR5
3.072 GB 192b /8008 |
1557 MHz
1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G | GP107
GP107-400-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
768
48 32 |
GDDR5
4.096 GB 128b/7008 |
1342 MHz
1455 MHz 1725 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
MSI GTX 1050 2GT OCV1 | GP107
GP107-300-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
640
40 32 |
GDDR5
2.048 GB 128b/7008 |
1405 MHz
1519 MHz 1759 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
XFX RX 590 Fatboy 8GB |
Polaris
Polaris 30 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 12nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
2.048 GB 256b/8000 |
1580 MHz
1580 MHz 1580 MHz |
PCIe 3.0 x16
196 W |
Asus Strix RX 580 O8G Gaming | Polaris
Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b/8000 |
1360 MHz
1360 MHz 1360 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Sapphire Pulse RX 570 4GD5 | Polaris
Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2048
128 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b/7000 |
1284 MHz
1284 MHz 1284 MHz |
PCIe 3.0 x16
138 W |
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4G | Polaris
Polaris 21 XT GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
1024
64 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b/7000 |
1224 MHz
1224 MHz 1175 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
Asus Strix RX 560 4G EVO Gaming | Polaris
Polaris 21 XL GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
896
56 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b/6000 |
1176 MHz
1176 MHz 1176 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímkov. Čím vyšších hodnôt snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov FRAPS a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímkov, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov zanášané zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe zanesená hore, a naopak model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1% Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Pokiaľ túto hodnotu poznáme, môžeme potom povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytváraných snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýze plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1% Low“ sa vypočítava obdobne ako ukazovateľ predchádzajúci, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímkov ukazuje vysoké hodnoty.
Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Na meranie prevádzkových vlastností grafických kariet využívam nástroj 3DMark a jeho záťažový test s názvom Time Spy Stress Test. Tento test sa skladá z celkom 20 priechodov minútovej scény Time Spy a trvá tak pomerne dlhých 20 minút, počas ktorých grafická karta pracuje na plný výkon a zahreje sa tak na svoju bežnú prevádzkovú teplotu. Až po dosiahnutí pracovnej teploty grafickej karty, najčastejšie v poslednom priechode scény, potom meriam jej prevádzkové vlastnosti. Spotrebu (príkon) celého testovacieho systému s danou grafickou kartou na palube potom testujem v počítačovej hre Crysis 3 a rozlíšenie 1 920 × 1 080 px. Ako teda grafická karta Inno3D GTX 1660 TWIN X2 v tomto záťažovom teste dopadla?
Test 3DMark Stress Test |
SUMARIZÁCIA PREVÁDZKOVÝCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2 | Hodnota | Poznámka k meraniu |
Pracovná teplota
|
69 °C
|
Merané ako priemer v poslednom priechode
|
Reálna pracovná frekvencia
|
1 845 MHz
|
Merané ako priemer v poslednom priechode
|
Spotreba systému
|
213 W
|
Merané v Crysis 3
|
Otáčky ventilátorov
|
2 180 ot/min
|
Merané na konci testu
|
Hlučnosť
|
40,6 dBA |
Interpólované z otáčok ventilátorov
|
Teploty grafickej karty Inno3D GTX 1660 TWIN X2 sa na konci záťažového testu držali na 69 °C pri otáčkach ventilátorov 2 180 ot/min, ktoré pri tejto rýchlosti generovali vyššiu hlučnosť 40,6 dBA. Frekvencia grafického čipu sa potom pohybovala v priemere na 1 845 MHz.
Nasledujúce grafy ukazujú, ako si prevádzkové vlastnosti Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2 viedli v porovnaní s ostatnými grafickými kartami v dnešných testoch.
Porovnanie prevádzkových vlastností |
Ak by vás zaujímalo tiež porovnanie prevádzkových vlastností grafickej karty Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2 so všetkými ostatnými GeForce GTX 1660, ktoré sme na Alza.sk a GPUreport.cz testovali, môžete sa pozrieť do nasledujúcich grafov.
Battlefield V je už 16. dielom akčnej strieľačky z pohľadu prvej osoby, ktorý nás tentoraz zavedie späť do obdobia druhej svetovej vojny. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a vydaná v novembri 2018 spoločnosťou Electronic Arts. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape severnej Afriky v misii Butcher & Bolt po dobu 82 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.
Testy Battlefield V |
Hitman 2 je počítačová hra typu stealth z pohľadu tretej osoby, v ktorej plníte úlohy zabijackého agenta 47. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Glacier vývojármi zo štúdia IO Interactive a vydaná v novembri 2018 spoločnosťou Warner Bros. Interactive Entertainment. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Santa Fortuna v Kolumbii po dobu 78 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.
Testy Hitman 2 |
Shadow of the Tomb Raider je akčná dobrodružná počítačová hra z pohľadu tretej osoby, ktorej dej sa odohráva vo vnútri peruánskych džunglí. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Foundation engine vývojármi zo štúdia Eidos Montreal a vydaná v septembri 2018 spoločnosťou Square Enix. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape The Hidden City po dobu 110 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperatívna strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v Egypte minulého storočia. Táto hra bola postavená na hernom engine Asura vývojármi zo štúdia Rebellion a vydaná rovnakou spoločnosťou v auguste 2018. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5je akčná počítačová RPG, odohrávajúca sa v otvorenom svete okolo fiktívneho mestečka Hope County v Montane. Hra bola postavená na hernom engine Duni Engine vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v marci 2018 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom FRAPS. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herné strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Assassin's Creed: Origins je akčná adventúrou v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá a poslednou dobou ani ku grafickým kartám NVIDIA. Radeony v nej podávajú nezvyčajne nízke výsledky a všadeprítomný stuttering je zrejmý aj pri grafických kartách GeForce. Z tohto dôvodu nie je táto hra započítavaná do celkových výsledkov.
Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv J. R. R. Tolkiena a odohráva sa v čase medziobdobia Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra, odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom FRAPS. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Crysis 3 |
Herné testy grafickej karty Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2 máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako si vlastne táto grafická karta viedla v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Sumarizácia výkonu |
Po stránke výkonu je na tom grafická karta Inno3D GTX 1660 Twin X2 naozaj dobre. Za svojím o niečo vyspelejším bračekom, teda grafickou kartou GeForce GTX 1660 Ti, síce zaostala o nejakých 16 %, čo je však dôležitejšie, svojím výkonom prakticky dorovnala Radeon RX 590, teda v súčasnosti tu najvýkonnejšiu mainstreamovú grafickú kartu konkurenčnej AMD. V niektorých hrách ako napríklad Battlefield V, Strange Brigade či Wolfenstein II má navrch Radeon RX 590. V hrách ako Hitman 2 či Shadow of the Tomb Raider potom za dlhší koniec zase ťahá GeForce GTX 1660. V priemere potom bol výkon týchto grafických kariet prakticky vyrovnaný .
V prípade grafickej karty Inno3D GTX 1660 TWIN X2 sa reálna frekvencia grafického čipu v záťažovom teste 3DMark Time Spy Stress Test držala na 1 845 MHz pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 8 000 MHz. Frekvencia grafického čipu tak bola teda o niečo málo vyššia ako v prípade grafickej karty Gainward GTX 1660 Ti Pegasus a je tak jasné, že hlavnou brzdou výkonu GeForce GTX 1660 oproti kartám GeForce GTX 1660 Ti bude najmä nižšia priepustnosť grafických pamätí GDDR5 (192 GB/s ) versus GDDR6 (288 GB/s).
Pri nových grafických kartách GeForce RTX máte možnosť k pretaktovaniu využiť buď nové funkcie OC Scanner, ktoré grafickú kartu pretaktujú „automaticky“, alebo si môžete všetky parametre pretaktovania nastaviť sami manuálne. Pretaktovanie grafickej karty Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2 som vykonával za pomoci automatického pretaktovania OC Scanner nástroja MSI Afterburner. Skôr ale, ako som OC Scanner mohol spustiť, musel som ručne na maximum nastaviť položky Core Voltage (100 %), Power Limit (116 %) a Temp. Limit (90 °C). Tiež som musel najskôr zistiť maximálnu frekvenciu grafických pamätí, nástroj OC Scanner totiž vie pretaktovať iba grafický čip, frekvenciu grafických pamätí úplne ignoruje.
Postupne som teda zvyšoval hodnoty frekvencie grafickej pamäte o 50 MHz a testoval ich stabilitu v počítačových hrách. Ako stabilný sa nakoniec pre grafické pamäte ukázala maximálna hodnota +950 MHz, čo predstavuje efektívnú frekvenciu VRAM 9 900 MHz. Teraz som teda konečne mohol spustiť automatické pretaktovanie pomocou OC Scanner.
S posunutou frekvenciou pamätí s 950 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi potom OC Scanner nastavil frekvenciu grafického čipu oproti východiskovému stavu v priemere o 134 MHz vyššie. S takto nastavenými parametrami grafickej karty som potom testoval niektoré hry s nasledujúcimi výsledkami:
Pomocou nástroja automatického pretaktovania OC Scanner sa mi z grafickej karty Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2 podarilo získať v priemere ešte necelých 14 % ďalšieho výkonu, čo je samozrejme výsledok parádny, pretože sa tak v hrách môžete dostať k vyššej snímkovej frekvencii úplne zadarmo. Na spotrebe celej zostavy sa potom toto pretaktovanie prejavilo v počítačovej hre Crysis 3 nejakými 20 W navyše.
Nasledujúce video potom ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti pri takto pretaktovanej grafickej karte Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2 v počítačovej hre Crysis 3.
Grafické karty GeForce GTX 1660 ponúkajú pomerne zaujímavý výkon všetkým stredne náročným hráčom počítačových hier. Podobne ako o niečo výkonnejšia GeForce GTX 1660 Ti, ani grafické karty GeForce GTX 1660 síce neponúkajú podporu technológie ray tracingu či vyhladzovania obrazu pomocou DLSS, to by však na účely mainstreamového hrania počítačových hier nemalo byť nejakou väčšiou prekážkou. Dôležité je hlavne to, že s grafickými kartami GeForce GTX 1660 sa za relatívne dobrý peniaz dostanete ku slušnému hernému výkonu. Komu by absencia podpory real-time ray tracingu či DLSS predsa len vadila, bude musieť ísť do niektorej z drahších GeForce RTX 2060.
Tým asi najväčším ťahákom grafickej karty Inno3D GTX 1660 TWIN X2 bude dozaista jej obstarávacia cena, ktorá by mala byť v prípade grafických kariet GeForce GTX 1660 asi vôbec jedna z najnižších, a ktorá by tak mohla zaujať nejedného potencionálneho záujemcu o grafickú kartu. Ďalšou výhodou tejto grafickej karty sú jej menšie rozmery, vďaka ktorým sa Inno3D GTX 1660 TWIN X2 vlezie prakticky do každej počítačovej skrine. Na zahodenie potom nie je ani podpora semi-pasívneho chladenia, vďaka ktorej pri nehernom zaťažení túto grafickú kartu vo svojom PC prakticky nepočujete. No a nakoniec tu máme tiež pomerne značný potenciál na pretaktovanie, ktorým grafická karta Inno3D GTX 1660 TWIN X2 disponuje a vy sa tak môžete zadarmo dostať k ešte vyššej snímkovej frekvencii v hrách.
Za čo grafickú kartu Inno3D GTX 1660 TWIN X2 však pochváliť nemožno, tak to je predovšetkým jej o niečo vyššia hlučnosť v záťaži. Nie je to síce nič tragické, ale tí, ktorí milujú tiché počítače, by sa radšej mali tejto grafickej karte vyhnúť. Pri grafickej karte Inno3D GTX 1660 TWIN X2 by tiež niekomu mohla vadiť absencia nejakého toho LED osvetlenie, ale čo už, to by dozaista túto grafickú kartu čiastočne predražilo, čo evidentne nebolo v záujme výrobcu. Hlavným záujmom Inno3D bolo predovšetkým to, aby sa predajná cena grafickej karty Inno3D GTX 1660 TWIN X2 vošla do odporúčanej ceny, a tak sa holt šetriť niekde muselo.
Inno3D GeForce GTX 1660 TWIN X2
Grafické kartyGrafická karta Inno3D GTX 1660 TWIN X2 ponúka solídny herný výkon všetkým stredne náročným hráčom počítačových hier. Táto grafická karta disponuje malými rozmermi, takže sa zmestí prakticky do ľubovoľnej počítačovej skrine. Vďaka menším rozmerom chladiča však nepatrí medzi úplne tie najtichšie grafické karty.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.