Než zavoláte do nášho zákazníckeho centra, skúste svoju odpoveď nájsť tu.
-
Môžem nakúpiť tovar na splátky na firmu alebo na IČO?
Spotrebný úver je len pre FO, preto nie je možné nakupovať v mene spoločnosti a IČO.
-
Môžem si kúpiť použitý tovar na splátky?
Áno, použitý, takmer nový a rozbalený tovar je možné zakúpiť na splátky.
-
Môžem požiadať o pôžičku, ak som študent?
Nie.
-
Je možné vykonať ďalšie zmeny v objednávke po schválení úveru?
Je to možné, ale cena novej objednávky musí byť rovnaká alebo vyššia ako pôvodná výška úveru.
-
Môžem si nechať doručiť tovar do práce?
Áno, doručenie je možné kdekoľvek.
-
Môžem si tovar vyzdvihnúť v predajni?
Áno, tovar si môžete vyzdvihnúť aj v predajni.
-
Môže tovar prevziať iná osoba?
Nie, tovar môže prevziať len osoba uvedená na úverovej zmluve.
-
Kedy dostanem tovar?
Štandardne dodávame tovar do nasledujúceho dňa od prevzatia zmluvy. O možnosti vyzdvihnutia tovaru na predajni Vás budeme informovať prostredníctvom SMS.
-
Akým spôsobom dostanem úverové zmluvy?
Zmluvy o pôžičke dostanete elektronicky priamo z Home Credit do vašej e-mailovej schránky. Ak nedostanete odkaz na e-mail, neváhajte kontaktovať Home Credit na čísle 0850 111 118.
-
Je možné akceptovať ako druhý doklad rodný list? Čo mám robiť, ak nevlastním vodičský preukaz, pas ani zbrojný preukaz?
Občiansky preukaz pri osobnom odbere nie je možné nahradiť iným dokladom – nie je možné preukazovať sa kópiou ani odfotografovaným OP, iba nepoškodeným originálom. V prípade, že o úver žiadate online, je možné ako druhý doklad akceptovať i rodný list. Stačí iba hlavná strana s osobnými údajmi. Rodný list môžete využiť, ak ste občanom ČR a SR.
-
Nemám bankový účet, môžem žiadať o splátky?
Bankový účet je dnes nutnosťou pre overenie identity žiadateľa o úver alebo jeho príjmu. Ak bankový účet nemáte, môžete si ho za pár minút založiť v ktorejkoľvek banke a pokračovať v žiadosti o nákup na splátky.
-
Ak nakupujem tovar v obchode, mám posielať zmluvy aj do centrály?
Nie, v prípade potreby si zamestnanci predajne vytlačia zmluvy sami.
-
Môžem posielať zmluvy elektronicky?
Zmluvy neposielajte elektronicky, pretože to neurýchli nákup na splátky.
-
Kedy potrebujem podpis partnera na úverovej zmluve?
Podpis partnera sa už nevyžaduje.
-
Je nutné dokladať výpis z bankového účtu?
Výpis z bankového účtu alebo overenie pomocou bankovej identity je bežnou súčasťou schvaľovacieho procesu. V rámci overovania príjmu vás požiadame o doklad. Výpis z bankového účtu je najčastejší. Banka vám ho vygeneruje v PDF priamo v mobilnej aplikácii alebo internetovom bankovníctve.
-
Ako zistím číslo účtu, na ktorý musím splácať?
Splátkový kalendár s číslom účtu vám bude doručený do 14 dní od podpísania zmluvnej dokumentácie.
-
Je možné vrátiť tovar na splátky do 14 dní?
Áno, aj pri nákupe na splátky je možné odstúpiť od zmluvy.
-
V občianskom preukaze nemám správne uvedený stav / adresu trvalého bydliska, môžem žiadať o nákup splátky?
Ak máte pre zmenu údajov len občiansky preukaz s odstrihnutým rohom, budeme od Vás potrebovať doložiť okrem jeho kópie aj doklad o zmene. Najčastejšie pôjde o sobášny list, rozvodový list, úmrtný list alebo doklad o novej adrese v prípade sťahovania. Neakceptujeme ani potvrdenie o vybavovaní nového občianskeho preukazu, ktoré vydala polícia.
-
Som samostatne zárobkovo činná osoba a úroky z pôžičky chcem vložiť do svojich daní. Čo mám robiť?
Spotrebný úver je len pre fyzické osoby, nie je možné fakturovať na IČO ani spoločnosti.
-
Som občan Českej republiky, čo potrebujem na vytvorenie žiadosti o nákupe na splátky?
V tomto prípade budete musieť preukázať trvalý alebo prechodný pobyt v Slovenskej republike, fotografiu druhého dokladu (pas alebo vodičský preukaz) a výpis z bankového účtu za posledné dva mesiace, prípadne výplatnú pásku.
-
Som cudzinec (mimo ČR) a chcem nakúpiť tovar na splátky. Aké podmienky musím spĺňať?
Ak pochádzate z iného štátu než Slovenskej republiky, bude potrebné preukázať sa povolením na trvalý alebo prechodný pobyt v SR. Zároveň upozorňujeme, že komunikácia so spoločnosťou Home Credit prebieha v slovenskom alebo českom jazyku, a taktiež aj zmluvná dokumentácia je v slovenčine.
-
Ako si vybrať vhodnú možnosť splácania?
Na obrazovke "VYBRAŤ MOŽNOSŤ SPLÁCANIA" nájdete kalkulačku splácania, ktorá vám uľahčí výber spôsobu splácania úveru, ktorý vám bude najviac vyhovovať.
Môžete si vybrať jednu z prednastavených možností, napr. "NAJNIŽŠIA SPLÁTKA", alebo si nastaviť výšku úveru, mesačné splátky a dobu splácania podľa svojich predstáv.
V každom kroku žiadosti budete mať tiež prehľad o základných parametroch úveru zodpovedajúcich zvolenej možnosti splácania.
-
Kde nájdem informácie o všetkých nákladoch spojených s pôžičkou?
V rubrike "VYBRAŤ MOŽNOSŤ SPLÁCANIA" nájdete prehľad základných parametrov úveru zodpovedajúcich vami zvolenej možnosti splácania. Tu nájdete informácie o predávajúcom financovaného tovaru, cene nákupu, výške úveru a mesačnej splátke úveru.
Rozšírením detailov úveru sa dostanete k ďalším údajom ako úroková sadzba úveru, ročná percentuálna miera nákladov (RPMN), celkové náklady na úver.
Tieto náklady sú už zahrnuté vo vašej mesačnej splátke a neplatíte nič navyše.
Toto je len podrobný prehľad údajov o detailoc úveru. Prehľad parametrov úveru sa zobrazí aj na každej nasledujúcej obrazovke žiadosti o úver.
-
Je možné úver predčasne splatiť?
Revolvingový úver môžete kedykoľvek doplatiť. Celý zostatok čerpania úveru, alebo len jeho časť, môžete splatiť formou mimoriadnej splátky. A to všetko bez akýchkoľvek poplatkov alebo náhrad nami vynaložených nákladov.
V pripade, že predčasne nesplatíte celú dlžnú sumu z revolvingového úveru, ale len jej časť, nedochádza predčasnou úhradou časti revolvingového úveru k predplateniu nasledujúcich mesačných splátok, tzn. ste povinní i naďalej hradiť minimálne splátky predpísané z dlžnej sumy.
Keď chcete úver doplatiť rýchlejšie, vždy kontaktujte Home Credit vopred.
-
Aké sú najčastejšie možnosti splácania predpísaného alebo mimoriadneho splácania úveru?
– Bankovým prevodom (je potrebné poznať číslo účtu a variabilný symbol)
– Poštová poukážka (je potrebné poznať adresu banky, číslo účtu a variabilný symbol príjemcu)
-
Je potrebné mať úver poistený?
Odporúčame poistenie ochrany platieb, ale rozhodnutie nechávame na Vás.
Poistenie kryje neschopnosť splácať úver z dôvodu straty zamestnania, pracovnej neschopnosti, starostlivosti o člena rodiny, zdravotného postihnutia druhého alebo tretieho stupňa a smrti.
-
Základné informácie k poisteniu schopnosti splácať
Poistenie Vás chráni pred výpadkom príjmu z dôvodu straty zamestnania, pracovnej neschopnosti, ošetrovania člena rodiny, invalidity a úmrtia.
S výškou poistného plnenia v prípadne vzniku poistnej udalosti a výlukami z poistenia sa zoznámite v Informačnom dokumente o poistnom produkte.
Úplný výpočet Vašich práv a povinností nájdete v Rámcovej poistnej zmluve, ktorá obsahuje poistné podmienky a ku ktorej dojednaním poistenia pristupujete. Úhrada za poistenie je stanovená percentným podielom z minimálnej mesačnej splátky úveru.
Úhrada za poistenie je súčasťou mesačnej splátky úveru a je poisteným hradená spoločne s touto splátkou. Poistenie automaticky zaniká so zánikom úveru.
-
Na čo si dať pozor?
Pozorne sledujte termíny splatnosti úveru v bezúročnom období, ako aj splátky konkrétneho čerpania, inak stratíte nárok na zvýhodnenú úrokovú sadzbu.
-
Potrebujem doklad totožnosti na vytvorenie žiadosti o splátky?
Áno, pripravte si platný občiansky preukaz / pobytový preukaz, podľa ktorého vás identifikujeme my a zároveň Home Credit, na overenie a na plnenie zákonných povinností, ako je predchádzanie praniu špinavých peňazí.
-
Som živnostník a chcem si vziať pôžičku ako fyzická osoba, je to možné? Čo musím dokladovať Home Creditu?
Áno, nakúpiť na splátky ako fyzická osoba môže i živnostník, Home Creditu dokladuje:
daňové priznanie a 3 výpisy z bankového účtu za posledné 3M alebo
daňové priznanie a faktúry vrátane príjmového dokladu alebo
daňové priznanie a mesačné pokladniční uzávierky
Daňové priznanie nemusí dodávať podnikateľ pokiaľ nemohol podať daňové priznanie z dôvodu krátkej doby podnikania alebo termínu začiatku podnikania Vzhľadom k tomu, že sa jedná o nákup ako fyzická osoba, nebude možné vyplniť na faktúru IČO.