PET PET

On-Site záruka

Pre mnoho ľudí je notebook pracovný nástroj, bez ktorého sa v každodennej prevádzke len veľmi ťažko obídu. Pokiaľ však nastane nečakaná porucha, notebook obvykle putuje v záručnom období na reklamáciu, kde môže stráviť pokojne aj celý mesiac. Aj z týchto dôvodov sa celý rad výrobcov rozhodol ponúknuť rozšírený typ záruky, tzv. On-Site.

Čo je záruka On-Site?

On-Site záruka je bezplatný záručný servis priamo u zákazníka doma alebo v práci. Jednoducho na mieste, ktoré si určíte počas telefonického kontaktu s operátorom. Oprava navyše prebieha nasledujúci pracovný deň, čo vám skráti čas, kedy notebook nemôžete používať, na úplné minimum času.

Telefonický help-desk

Vyškolený operátor nielen posúdi mieru závažnosti vášho problému, ale často aj všetko vyrieši, alebo k vám na druhý deň pošle IT špecialistu.

Na čo sa nevzťahuje On-Site záruka?

Ešte než budete volať servisnú podporu, je nutné si ujasniť, na čo sa záruka typu On-Site nevzťahuje.

  • Riešenie softvérových problémov s operačným systémom (typicky nefunkčný Windows),
  • inštaláciu tlačiarní alebo mapovanie sieťových diskov a pod.,
  • akúkoľvek obnovu alebo prenos dát či aplikácií.

Typický postup nahlásenia opravy a jej priebeh

V prípade, keď zistíte, že váš notebook nefunguje, je nutné kontaktovať zákaznícku linku výrobcu vášho notebooku. Tú možno vždy dohľadať cez oficiálne webové stránky. Linka pomoci je zvyčajne k dispozícii v pracovných dňoch od 8:00 do 17:00 hod. Existujú však aj výrobcovia, ktorí ponúkajú telefonickú podporu v režime 24/7.

V rámci telefonického rozhovoru nahlásite sériové číslo výrobku a postupne s operátorom prejdete chybové hlásenia, prípadne podrobne popíšete daný problém. Ten sa následne s pomocou operátora pokúsite diagnostikovať za podpory vstavaných nástrojov. Ak je to možné, dôjde k odstráneniu problémov napríklad po obnovení systému, aktualizácii ovládačov alebo firmvéru.

Notebook, profesionálna oprava Notebook, zložitá oprava
Niektoré problémy môže vyriešiť iba skúsený a odborne vybavený pracovník. Obzvlášť ak je zariadenie v záruke.

Poslednou možnosťou je povolanie servisného špecialistu na ďalší pracovný deň. Ten už dorazí vybavený potrebným hardvérom, ktorý väčšinou behom pár minút vymení a opäť sprevádzkuje notebook.

Ako získať On-Site záruku?

Vždy venujte pozornosť typu záruky pred kúpou notebooku. Všeobecne platí, že On-Site záruka je dostupná skôr pri drahších modeloch určených na firemné používanie (= obsahujú systém Windows 10 Pro). Napríklad prakticky všetky pracovné notebooky Dell obsahujú záruku typu NBD – Next Business Day On-Site v dĺžke trvania 24 až 32 mesiacov.

Notebook, rozobranie a oprava Notebook, náročnejšia oprava
Pri oprave sa postupuje podľa presne daných postupov. Jedine tak môže výrobca garantovať rozšírenú záruku typu NBD.

Oproti tomu notebooky značky HP tento typ záruky v základe neobsahujú, ale záujemcovia o tieto služby si môže záruku individuálne dokúpiť. Ide o tzv. HP CarePack. Pri niektorých modeloch možno záruku zakúpiť až na celých 5 rokov. Službu HP CarePack si k novému prístroju môžete kúpiť počas 180 dní od dátumu nákupu produktu.

Vytlačiť

P-DC1-WEB09
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií