Pagan Online (Mini RECENZIA) – Diablovka z pohanského sveta

Vydavateľstvo Wargaming sa po celom svete preslávilo svojimi arkádovými súbojmi tankov v arénach, ktoré postupne rozšírilo aj o námornú a leteckú verziu. Teraz sa však ukazuje, že jeho vývojári majú aj iné chúťky. Prekvapením pre všetkých sa tak stala nedávno vydaná diablovka Pagan Online, ktorá sa na kilometre vzďaľuje od militaristickej tematiky. Ako dopadol wargamingovský výlet do sveta fantasy, sa dozviete v našej recenzii.

Mini Recenzia

• Žáner: Akčné RPG • Multiplayer: Áno (co-op) • Vývojár: Mad Head Games • Vydavateľ: Wargaming.net • Platformy a Dátum vydania: PC (27. augusta 2019) Homepage • Čeština: Nie

Obsah mini recenzie Pagan Online

1. Hľadanie padlých bohov
  2. Desať hrdinov na jednom piesočku
  3. Pagan Online zabaví, ale musí sa správne dávkovať
  4. Mini Recenzia Pagan Online: záverečné hodnotenie
  5. HW nároky pre Pagan Online PC

Hľadanie padlých bohov

• Mini Recenzia: 1. 11. 2019 • Autor: Jakub Němec

Už od Gamescomu 2019 je jasné, že Wargaming nechce hrať len na istotu a okrem svojich tankových, lodných a leteckých arkád zablúdilo tiež k inému žánru. Napríklad v Kolíne sme si mohli vyskúšať pomerne zaujímavú kooperatívnu strieľačku Caliber, ktorá zrejme bude chcieť konkurovať Counter-Strike: Global Offensive. Vydavateľ fenoménu World of Tanks sa však rozhodol odkloniť ešte viac, a tak sa vykašľal na moderné vedenie vojny a nechal voľnú ruku vývojárom zo štúdia Mad Head Games, ktorí sa vydali cestou izometrického akčného RPG zasadeného do pohanského fantasy sveta. Zoznámte sa s Pagan Online.

Pagan Online; screenshot: skaza
Veľká okrídlená Nemesis už patrí ku koloritu všetkých akčných izometrických RPG, Pagan Online nevynímajúc.

Už od prvých minút v Pagan Online pochopíte, že budete riešiť problém katastrofických rozmerov, pretože monštrá z podsvetia zvrhli z piedestálu všetkých bohov a pozemský život pohltil chaos. Preto sa vaša partia hrdinov musí vydať na ťaženie proti démonom, aby vrátili na vrchol slovanského Pantheonu Perúna, Svaroga a ich ostatných príbuzných, ktorí by dali svet zase do poriadku. V priebehu siedmich aktov si prekliesnite cestu snehom zaviatym severom, lesnou krajinou aj púštnymi dunami a skolíte nespočet záludných nepriateľov. V rámci tzv. diabloviek nič prevratné, čo sa výpravy týka, nevymyslíte a aj príbeh Pagan Online je vlastne len rámcovým odôvodnením, prečo rozsekávate jednu príšeru za druhou.

Desať hrdinov na jednom piesočku

Pagan Online si však od svojich úspešnejších súrodencov okrem dejových kľučiek požičiava tiež základné mechanizmy, ktoré potom mieša podľa vlastného uváženia. Vývojári totiž spojili klasickú bojovku, ako Diablo, kde sa spoliehate na sečné zbrane, luky a kúzla, spoločne so steampunkovými puškami, ktoré akoby z oka vypadli Victorovi Vranovi či The Incredible Adventures of Van Helsing. Podľa toho aj vyzerá zloženie hrdinov, ktorých v ponuke nájdete hneď desať – berserkovitý barbar, trpaslík, viacero typov kúzelníkov, vyznávačka krvavej mágie s bičom, strelec s kušou či pištoľou alebo cigánska veštica tancujúca okolo nepriateľov s kruhovými čepeľami. Všetci sa môžu pochváliť unikátnou hrateľnosťou a tiež zaujímavo koncipovaným stromom zručností.

Pagan Online; gameplay: Kingewitch Pagan Online; gameplay: Valeria Pagan Online; gameplay: Morokh
Inšpirácia slávnejšími značkami, ako Diablo či Victor Vran je evidentná. Grafická stránka sa výrazne blíži poňatiu Warcraft 3, popr. League of Legends.

Lenže si medzi nimi nemôžete slobodne vyberať podľa svojich predstáv. Na začiatku si zvolíte svojho favorita (našťastie si všetkých možno najskôr vyskúšať) a s tým si začnete kliesniť cestu lemovanú hordami mŕtvol vašich nepriateľov. Ďalšiu postavu si môžete odomknúť až po nájdení špeciálneho kryštálu. Rovnako tak potrebujete určitý počet žltých okruhliakov (ešte navyše viazaných na konkrétny charakter!!!), aby ste si odomkli rôzne skiny. Ich zber trvá neúmerne dlho a grindovaniu sa skrátka nevyhnete. Keď si uvedomíte, že sa budete vracať do stále rovnakých recyklovaných arén, v ktorých budete len plniť inak pojaté úlohy vo svojej podstate znamenajúce „zabi všetko čo vidíš“ – to už znie menej lákavo.

Pagan Online zabaví, ale musí sa správne dávkovať

Preto by som neodporúčal hrať Pagan Online na jeden záťah, pretože by vám veľmi rýchlo zovšednel, ba čo viac, možno by sa vám tiež znechutil. Jednotlivé misie sú totiž koncipované ako krátke dungeony, kde na vopred vyznačených miestach narazíte na démonov, tých vymlátite, vyzbierate loot, v prípade ktorého vo svojej podstate sledujete len obmieňané štatistiky a snažíte sa docieliť tú najsilnejšiu kombináciu, a posuniete sa o kúsok ďalej, kde všetko zopakujete. Na konci úrovne si na vás počká miniboss a úloha je splnená. Ak si teda sadnete k počítaču na pol hodiny a chcete nenáročný titul na skrátenie dlhej chvíle či len jednoducho túžite na pár desiatok minút vypnúť, Pagan Online by vás za cenu okolo 25 eur mohol osloviť.

Pagan Online; gameplay: skilly Pagan Online; gameplay: súboj Pagan Online; gameplay: tabuľky
Okrem sekania potvor v mnohokrát frenetických bitkách sa nevyhnete rozvíjaniu zručností a prehrabávaniu inventára pri hľadaní vhodného vybavenia.

Náročnejší hráči sa však veľmi skoro začnú sťažovať na stereotyp, z ktorého vás nevytrhne ani craftovanie a plnenie neoriginálnych vedľajších misií. Niektorým bude tiež vadiť koncipovanie ovládania, v prípade ktorého nie je možné aktívne skilly priradiť k číslam nad pohybové šípky (hranie na gamepade som po chvíli zavrhol, v tomto ohľade jasne vedie Diablo 3). Nepríjemné sú tiež bugy, ktoré vám občas znemožnia splniť úlohu, popr. zhodia celú hru. To bol tiež dôvod, prečo sme s našou recenziou trošku váhali. Pagan Online síce vyšiel už 27. augusta na PC, ale potýkal sa s radom technických problémov, takže sme počkali na niekoľko opravných patchov, s ktorými sa kvalita herného zážitku zdvihla do súčasného mierneho nadpriemeru.

Mini Recenzia Pagan Online: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 62 % Alza.sk
70 %