Recenzia For Honor. Prichádza bojová hra novej generácie?

For Honor, thumbnail, screenshot, recenze

For Honor je v mnohých ohľadoch revolučná multiplayerová bojová hra. Už od prvých trailerov sľubovala prepracované adrenalínové súboje na dĺžku meča a kvalitnú grafiku. Podarilo sa vývojárom z Ubisoftu naplniť nemalé očakávania, alebo nás čaká trpké vytriezvenie?

Svet nepravdepodobných protivníkov

For Honor je zasadený do fiktívneho stredovekého sveta založeného na možno šialenej, ale pre všetkých milovníkov bojovej akcie určite príťažlivej myšlienke: čo keby sa na jednom bojovom poli mohli stretnúť najznámejší bojovníci dejín ľudstva? Aká brutálna krása by sa hráčovmu oku naskytla pri pohľade na úchvatné súboje obratných a smrtiacich samurajov s rytiermi zahalenými v oceli... Môžeme vám rovno prezradiť, že tento nápad vývojárom vyšiel. Dokonca sa pokúsili aj vysvetliť, ako k nepravdepodobnej situácii došlo. Má v tom prsty vojnychtivé božstvo, ktoré zviedlo jednotlivé strany do nekonečného sváru o obmedzené zásoby spustošeného sveta.

For Honor; boj; hrad

Nejaký príbeh tu teda máme, ale popravde povedané, slúži skôr ako rozšírený a zábavnejší tutorial. Je však pravda, že to nie sú prepracované príbehy a hlbokomyseľné dialógy, na čo sa hráči pri podobných tituloch tešia. Nad jednoduchými dialógmi a celkovo trochu plochou výpravnou časťou tak môžeme prižmúriť oči. Tešili sme sa na poriadnu bitku, a tej sa nám, priatelia, dostalo vrchovatou mierou.

i Pozrite sa na náš nový Herný magazín!

Tri rozdielne frakcie, prepracovaný bojový systém Art of Battle

Na výber máme z troch frakcií: The Legion (rytieri), The Chosen (samurajovia) a The Warborn (Vikingovia). Každá disponuje štyrmi unikátnymi charaktermi. Vo všetkých nájdeme jedného štandardného, všestranného bojovníka, jedného mrštného zabijaka, jedného ťažkotonážného „tanka“ a jedného špecialistu, šikovného v menej obvyklých taktikách. Všetci majú v arzenáli množstvo pohybov: blok, uhýbanie, vykrývanie a rýchly protiúder, každý je vybavený veľmi odlišnými schopnosťami. A sú to práve tieto pohyby a schopnosti, ktorých perfektné zvládnutie vám zaberie najviac času. V bojovom systéme menom „Art of Battle“ totiž nezáleží na urputnosti, s ktorou udierate do klávesnice v snahe vykonať čo najviac útokov za sekundu. Musíte premýšľať, sledovať, z akej pozície nepriateľ vedie ofenzívu, a podľa toho upraviť svoju obranu. Ak sa vás pokušajú rozpoliť úderom zo strany, potom vám štít zdvihnutý nad hlavu príliš nepomôže...

For Honor; rytier For Honor; boj; akcia For Honor; samurajovia

Ak ste ten typ hráča, ktorý pri prvej porážke nadáva protivníkom do cheaterov, pri druhej demoluje klávesnicu a počas tretej hádže monitor z okna, For Honor pravdepodobne nebude vaša šálka kávy. Vaše prvé strety budú veľmi pravdepodobne končiť neslávne. Najmä ak budete mať tú smolu a zatiaľ nie celkom dokonalý systém vyhľadávania zápasov vás postaví proti zabijakom, ktorých životná filozofia je založená na popravovaniu práve takých nováčikov, ako ste vy. Nemusíte sa však (príliš) obávať – ak si zatiaľ neveríte, môžete svoje umenie zdokonaľovať proti botom, eventuálne si prizvite rovnako menej zdatných kamarátov. Tí k vám budú, na rozdiel od anonymných súperov zo všetkých kútov sveta, milosrdní. Ak máte pevné nervy, môžete do toho skočiť rovno, bez prípravy. V tom prípade však veľmi neodporúčame herné režimy štyria proti štyrom (vysvetlenie ďalej v článku).

For Honor; Viking

Šesť multiplayerových režimov

For Honor v súčasnosti obsahuje šesť multiplayerových režimov a kampaň pre jedného hráča. Hlavná pozornosť vývojárov logicky mierila smerom k multiplayeru, a tak môžete dať svoje ostrie ochutnať nepriateľom v súbojoch jeden na jedného až štyria na štyroch. Režimy 1 v 1 a 2 v 2 sú vyvážené, pretože do hry nezasahuje výbava postáv... Áno, For Honor pokračuje v nastolenom modernom trende, keď je hráč za hranie priebežne odmeňovaný najrôznejšími predmetmi, vylepšeniami a pod. Môžete si tak svojich bojovníkov prispôsobovať podľa seba. Bohužiaľ, ony úpravy nie sú iba kozmetického rázu. A áno, tušíte správne, tieto predmety si môžete kúpiť aj za reálne peniaze. Nevieme ako vám, ale „férová“ nakladačka od bohatšieho a nešikovného hráča, z ktorej sa ešte ani neobťažoval strhnúť cenovky, nám spoľahlivo dokáže pokaziť náladu. To je mikrotransakciia s príchuťou pay to win.

For Honor; hradFor Honor; útok; obrana

Tento z nášho pohľadu zásadný nedostatok je našťastie ošetrený skutočnosťou, že sa hráčova výbava neuplatňuje vo všetkých režimoch, týka sa iba bitiek štyroch proti štyrom. Nás však najviac bavili Duely (1 v 1) a Brawly (2 v 2). Je tiež pravdou, že predmety zadarmo získať možno – síce podstatne pomalšie, o to viac vás však bude tešiť, až si niečo za ťažko zarobenú hernú menu kúpite a kreditnú kartu pritom necháte v peňaženke. Pretože úplne zanevrieť na 4 v 4 (režimy Dominion, Skirmish, Elimination a Bloodbath) by bola predsa len škoda.

For Honor; boj

Dominion predstavuje variáciu Conquest, známeho napríklad zo série Battlefield. V ňom sa dve strany po štyroch hráčoch snažia zabrať a udržať niekoľko oblastí bojového poľa, za čo získavajú body. Len čo jedna strana nazbiera dostatok bodov, dostane možnosť zlikvidovať nepriateľský tím, ktorého bojovníci sa do chvíle, kým zvrátia nepriaznivý bodový stav, nemôžu oživovať. Skirmish a Elimination sú podobné, sám som najviac času strávil pri poslednom režime menom Bloodbath. Tu si, ako už sám názov napovedá, užijete tú pravú bitku, pretože schopnosti možno používať bez časového obmedzenia, výdrž postáv je nekonečná a ich zdravie zdvojnásobené. Zápas pritom trvá iba tri minúty, dokážete si teda určite predstaviť, o akú intenzívnu akciu ide.