Gran Turismo Sport (PODROBNÁ RECENZIA)

Na nové Gran Turismo fanúšikovia čakali skutočne dlho. Pôvodný dátum vydania mal byť už v roku 2016, odklady sa však stávajú štandardom a tomu svojmu sa nevyhlo ani siedme Gran Turismo Sport. To sa ortodoxne nedrží koreňov série a namiesto singleplayerovej kampane sa viac sústredí na online pretekanie. V recenzii sa dočítate, ako dobre sa nové Gran Turismo Sport hrá.

Recenzia Gran Turismo Sport

Gran Turismo Sport (RECENZIA) – Obsah

1. V Gran Turismo Sport je riadenie pre každého
  2. Singleplayer Gran Turismo Sport je veľmi dlhý tutoriál s výzvami
  3. Hra pre viacerých hráčov je srdcom GT Sport
  4. Riadenie v GT Sport nie je frustrujúce
  5. Gran Turismo Sport vás zaškolí v histórii značiek a sveta
  6. Pohľady z virtuálnej dovolenky v Gran Turismo Sport
  7. Grafické spracovanie GT Sport
  8. Bez internetu v GT Sport ani ranu
  9. Gran Turismo Šport vo virtuálnej realite
  10. Koľko toho Gran Turismo Sport ponúka?
  11. Záverečné hodnotenie Gran Turismo Sport

V Gran Turismo Sport je riadenie pre každého

Exkluzívne hry na Sony Playstation 4 všeobecne pôsobia veľmi odladenie a snažia sa dodať čo najlepší ucelený zážitok. Gran Turismo Sport v tomto z radu nevyčnieva. Pri prvom zapnutí ma prekvapilo veľmi pozitívne a epicky ladené intro, ktoré ma presvedčilo o tom, že túto hru chcem hrať, aj keď som rozhodne nepatril k jedincom, ktorí ju od vydania predchádzajúceho dielu v roku 2013 netrpezlivo očakávali.

Gran Turismo Sport

Takto vyzerajúci záber môžete vytvoriť v editore scenérií počas niekoľkých minút, o tom ale neskôr.

Po pozretí intra a úprave nastavenia obrazu, ktorú mi hra stručne vykonala, som dostal svoje prvé auto. Zarazilo ma, že to nebola úplná šunka – vaším prvým vozidlom je Subaru WRX STI. V ten moment som úplne nevedel, čo s ním, pretože najvýraznejšími singleplayerovými módmi sú arkáda a kampaň, nie kariéra, v ktorej by mohlo dôjsť k postupu ďalej. Auto je teda primárne na online pretekanie, okolo ktorého sa celé nové Gran Turismo Sport točí.

Singleplayer Gran Turismo Sport je veľmi dlhý tutoriál s výzvami

Nečakajte tu teda žiadnu kariéru poháňanou niečím, čo aspoň vzdialene pripomína príbeh. Arkádový režim hry obsahuje štandardné pretekanie proti umelej inteligencii v trochu sterilnejšej podobe. Jedná sa o samostatné preteky, pričom za umiestnenie na stupňoch víťazov sa odomykajú ďalšie. Obťažnosť je možné nastaviť pred každými pretekmi a odvíja sa od nej tiež odmena – čím vyššia obťažnosť, tým viac kreditov a skúseností. Arkádové preteky sú uvoľňujúce, hra vás pri nich za nič nepenalizuje a nechá vás hrať podľa vašej nálady a šikovnosti úrovne. Na ľahkú obťažnosť by nemali mať problém s umiestnením ani deti, naopak verím, že ťažká dokáže preveriť aj skúsených jazdcov. Hoci tento režim považujem za zábavný, po chvíli sa vytratí hlbšia motivácia absolvovať všetky súťaže namiesto priameho skoku do online prostredia.

Arkáda okrem štandardných jázd proti AI obsahuje aj časovky, drifty, režim split screen, VR mód a vlastné preteky, ktoré sú, ako to už z názvu vyplýva, prispôsobiteľné.

Gran Turismo Sport

Druhým hlavným módom je kampaň. Kampaň, nie kariéra. Ide o balík úloh rozdelených do dvoch hlavných blokov, pričom v každom z nich vám je pre konkrétne preteky pridelené konkrétne vozidlo. Prvým blokom je autoškola, ktorá vás prevedie riadením od rozjazdu auta až po pokročilé techniky, druhým potom sada výziev, ktoré majú za úlohu otužiť vaše zručnosti a pokiaľ možno ich vylepšiť. V oboch blokoch postupne odomykáte nové vozidlá. Za výzvy môžete získať celkom osem áut, za autoškolu šesť.

Mód kampane obsahuje ešte jednu kategóriu výziev, a tou sú „Skúsenosti z okruhu“. Ide taktiež o formu výukového materiálu, v ktorom sa zoznámite s dostupnými traťami a ich záludnými úsekmi. Vašou úlohou bude zájsť danú časť trate v čo najkratšom čase, za čo dostanete medailu a kredity so skúsenosťami. K dispozícii je aj video, ktoré vám ukáže, ako by mala vaša jazda vyzerať.

Singleplayer Gran Turismo Sport pôsobí skôr ako veľmi rozsiahly tutoriál prispôsobený tomu, aby bol hráč schopný obstojne súťažiť s ostatnými.

Hra pre viacerých hráčov je srdcom GT Sport

Najnovší počin štúdia Polyphony Digital nie je pokračovateľom singleplayerového zážitku, ale titulom silne zameraným na online preteky. Vzhľadom na to, že hra pre jedného sa zatiaľ ukázala skôr ako slabšia časť hry, musí to multiplayer patrične vykompenzovať.

Gran Turismo Sport

Hra pre viacerých hráčov sa skrýva v záložke označené ako „športový“. Než ste vpustení na trate Gran Turismo Sport, ste prinútení pozrieť si dve krátke videá o pretekárskej etikete, čiže o fair play. To sa hodí, pretože vaše správanie pri pretekoch je jednou z dvoch hlavných prísad matchmakingu. Keď budete svojich súperov vytláčať, vybrzďovat či do nich narážať, môžete od hry očakávať, že vás na budúce preteky zaradí k podobným hriešnikom. Pokiaľ naopak pôjdete čisto, je vysoká pravdepodobnosť, že vaši budúci protivníci budú taktiež ctiteľmi športového správania.

Druhým faktorom ovplyvňujúcim zloženie pretekárov je samotná úroveň vašich schopností reprezentovaná skrátka tým, ako ste rýchli. Ako dobre matchmaking ale skutočne funguje, sa ukáže až časom. Sám som sa snažil hrať veľmi férovo a nemôžem potvrdiť, že by sa mi to vyložene oplatilo. Je pravda, že hráča s čisto agresívnymi úmyslami som nestretol, v každej hre sa však našiel niekto, kto napríklad nedostatočné brzdenie naprával vytlačením niektorého z protivníkov. Po vydaní je možné pravdepodobne očakávať zvýšenie efektivity matchmakingu s tým, ako hráčska základňa Gran Turismo Sport porastie.

Gran Turismo Sport

Matchmaking je aplikovaný na denné preteky ako jediná dostupná možnosť, ako pretekať oficiálne každý deň. Jedná sa o pretekanie až pre 24 hráčov na troch rôznych tratiach, pričom každá má priradenú kategóriu vozidiel. Preteky prebiehajú niekoľkokrát každú hodinu v presný čas. Pokiaľ práve čakáte, môžete trénovať svoj čas, s ktorým sa stretnete v kvalifikácii. Pre každú trať si hra pamätá váš najrýchlejší čas, takže ak zájdete absolútne bezkonkurenčné kolo, budete sa umiestňovať na štarte prvý, kým sa nenájde niekto ešte lepší.

Gran Turismo Sport

Okrem oficiálnych denných pretekov môžete hrať tiež v online lobby, a to buď s priateľmi, alebo náhodnými okoloidúcimi.

Ďalej sú v ponuke oficiálne šampionáty zaštítené medzinárodnou automobilovou federáciou FIA. Tie sa organizujú v konkrétne termíny a prihlasovanie na nich prebieha rádovo v týždňoch. Vzhľadom na to, že sa ešte žiadny takýto šampionát nekonal a prvý má dátum nastavený na 4. 11. 2017, môžeme sa len domnievať, ako dobrý ich priebeh bude.

Riadenie v GT Sport nie je frustrujúce

V jazdnom modeli Gran Turismo Sport nachádzam príjemný kompromis medzi realistickosťou a arkádou. Hra má rad voliteľných asistentov, ktorí vám v singleplayerovom režime pomôžu udržať auto na ceste, pri online pretekaní sa však už musíte spoľahnúť sami na seba. Všeobecne s tým ale nie je problém, stačí odbočkám prispôsobiť rýchlosť a bez problémov ich prejdete, aj keď volant otočíte na doraz. Najčastejším problémom bola nedotáčavosť, iba ale v prípadoch, kedy som podcenil tlak na brzdu pred zákrutou. Ak to s plynom preženiete, valná väčšina áut vám chyby odpustí, a pokiaľ časťou kolesa nenabehnete na obrubník či na trávu, „zadok“ vám neustrelí. Pochopiteľne sa nedá hovoriť za všetky vozidlá, pretože každé na trati inak drží a každé má iný výkon, od čoho sa odvíja ich výsledná ovládateľnosť.

Samotné riadenie však nie je nijako frustrujúce a správna cesta k úspešnému ubehnutiu zákruty obvykle spočíva iba v ľahkosti nohy na plyne.

Gran Turismo Sport vás zaškolí v histórii značiek a sveta

GT Sport ponúka niečo, čo nazýva ako „Centrum značiek“. Tu sa budete môcť celkom podrobne zoznámiť s jednotlivými značkami, ktoré sú v hre zastúpené. Asi nemá cenu ani upozorňovať, že všetky sú licencované a v hre teda nenájdete auta podozrivo sa podobajúce slávnym modelom, ale originály s logom značky.

Gran Turismo Sport

Súčasťou centra značiek je rad multimediálneho obsahu zo sveta motorizmu. Osobne som za najzaujímavejšie považoval časovú os múzea, ktorá sleduje všetky míľniky v histórii značiek a porovnáva ich s významnými udalosťami vo svete.

To dokáže preškoliť. Síce sa nedozviete podrobnosti všetkých udalostí, ale až sa vás niekto v súťažnej relácii spýta, kedy sa v nemom filme objavila postava kocúra Felixa, budete vedieť, že v roku 1919.

Pohľady z virtuálnej dovolenky v Gran Turismo Sport

Ďalším wow efektom hry sú Scenérie. Jedná sa o veľmi jednoduchý, ale silný nástroj na vytváranie renderovaných obrázkov s autami. Princíp je nasledovný: Zvolíte si jednu z radu fotografií, ktoré budú slúžiť ako 3D kulisa. Potom si vyberiete niekoľko áut, umiestnite ich do prostredia, nahodíte niekoľko filtrov, prípadne upravíte parametre virtuálneho fotoaparátu, a vyfotíte. Výsledkom je veľa muziky za málo námahy a tomu nie je ľahké odolať. Sám som sa pristihol, že v editore scenérií trávim nezdravé množstvo času, mimo pretekania sa totiž jedná o jeden z najzábavnejších prvkov hry.

Gran Turismo Sport

Vytvorené fotografie môžete navyše zdieľať vo vstavanom GT Sport workshope, kde vám ich potom môžu ostatní hráči „olajkovať“.

Samostatnou položkou v hre je tiež Editor vzhľadu, vďaka ktorému máte možnosť si upraviť vzhľad auta takmer podľa vašich predstáv. Predpripravené máte farby a polepy. Tiež je v hre možnosť nahrať vlastné logo zo súboru SVG.

Grafické spracovanie GT Sport

Nie je možné poprieť, že Gran Turismo Sport patrí medzi najlepšie vyzerajúce hry súčasnosti, a navyše podporuje najnovšie zobrazovacie technológie ako HDR alebo WCG, takže ak doma máte zodpovedajúcu televíziu, užijete si farby a kontrast na špičkovej úrovni.

Gran Turismo Sport

Úplnú fotorealistickosť, ako bolo často sľubované, ale vývojári nedosiahli. Hoci modely áut vyzerajú úplne nádherne, dojem občas skazí prostredie tratí. Samotná dráha tvorená asfaltom a obrubníkmi vyzerá veľmi dobre, problém mám s okolím, to vyzerá ako vytrhnuté z inej hry s uplynutým dátumom spotreby. Zvlášť je to vidieť na povrchoch okolo tratí. Tráva aj piesok vyzerajú ako koberec s textúrou v nízkom rozlíšení. Síce sa jedná o nedostatok, ktorý nijako nenarušil celkový zážitok z hry, ale v čase, keď sa v ostatných hrách tráva a stromy dynamicky ohýbajú podľa vetra, by som čakal niečo trochu lepšie.

Gran Turismo Sport Gran Turismo Sport Gran Turismo Sport

Druhým čiastkovým problémom je sterilnosť prostredia okolo tratí. To často vyzerá nevýrazne, akoby na neho neboli aplikované všetky tie krásne efekty, ktorými disponujú vozidlá. Musíme však vziať do úvahy, že hra bola koncipovaná tak, aby ju zvládol už trochu postarší hardvér konzoly Playstation 4. Grafické spracovanie si teda zaslúži pochvalu, a ak sa budete sústrediť na pretekanie, pravdepodobne si absenciu detailov v okolí ani nevšimnete.

Gran Turismo Sport Gran Turismo Sport

Gran Turismo Sport som testoval na Playstation 4 Pro v rozlíšení 4K. Hra si držala stabilných 60 FPS bez akýchkoľvek výraznejších poklesov.

Bez internetu v GT Sport ani ranu

Počas recenzovania sa dostavilo pomerne veľké sklamanie, keď som zistil, že v úvodnej fáze ešte neboli servery Gran Turismo Sport v prevádzke. Hoci som počítal, že multiplayer vyskúšam až neskôr, na sieti je závislá aj veľká časť singleplayeru. Sprístupnený tak bol iba mód arkády, nič iné. Je to veľká škoda, pretože napríklad vyrábať fotografie návykových scenérií by som pri prípadnom výpadku dokázal aj niekoľko hodín.

Gran Turismo Sport

Má to však svoje opodstatnenie. Vzhľadom na to, že je Gran Turismo Sport spojené s tak významným partnerom, ako je FIA, a obsahuje preteky o reálne ceny, bol implementovaný veľmi radikálny systém proti podvádzaniu, ktorý vyžaduje pripojenie na servery hry. Polyphony Digital tak má moje pochopenie, na druhú stranu sa tu ponúka otázka, či by nebolo možné celému mechanizmu nasadiť priateľskejší tvár, alebo aspoň sprístupniť viac obsahu offline. No, dúfajme, že budú servery GT Sport skalopevne stabilné.

Gran Turismo Šport vo virtuálnej realite

Osobne bola podpora virtuálnej reality PlayStation VR tým, na čo som sa najviac v spojení s Gran Turismo Sport tešil. A musím povedať, že oprávnene.

Virtuálna realita v GT Sport sa síce obmedzuje na preteky proti jedinému umelému protivníkovi, ale vzhľadom na to, o ako odlišný zážitok sa jedná, to neberiem ako nedostatok. V momente, keď sedíte v kokpite pretekárskeho vozidla, si užívate svoje okolie a protivníci hrajú druhé husle. K dispozícii máte všetky trate z pôvodnej hry a nejakého výrazného poklesu v ponuke vozov som si tiež nevšimol.

Vo virtuálnej realite som na jeden záťah vydržal asi 40 minút a žiadna nevoľnosť sa nedostavila, podľa všeobecného pozorovania je však toto pre každého hráča individuálne. Zážitok môžete umocniť použitím volantu so silovou odozvou, ako napríklad pre Gran Turismo Sport certifikovaný Thrustmaster T-GT.

V dôsledku nižšieho rozlíšenia PS VR prestávali byť objekty v diaľke rozoznateľné, môžem ale potvrdiť, že prostredníctvom okuliarov ms virtuálnu realitu hra vyzerala omnoho lepšie ako na videách a obrázkoch z hrania vo VR.

Koľko toho Gran Turismo Sport ponúka?

Gran Turismo Sport čelilo ešte pred vydaním kritike za trochu zúženú ponuku vozidiel a tratí v porovnaní s predchádzajúcim dielom.

Áut je v hre len niečo cez 160, všetky sú zato perfektne a do detailu prepracované. Modely sú úplne dokonalé a v móde scenérií je možné premeniť vo veľmi vernú imitáciu reality. Autá sa delia do niekoľkých kategórií podľa výkonu a určenia. Od sériovo vyrábaných vozidiel si cez štandardné pretekárske autá môžete zajazdiť aj s prototypmi alebo rallye špeciálmi. Gran Turismo Sport prináša aj originálne koncepty označené ako Vision GT s futuristickým dizajnom od všetkých značiek, ktoré sú v hre licencované.

Gran Turismo Sport

Tratí má hra celkom 40 a sú rozdelené medzi 16 lokácií. Rad z nich je fiktívny a všetky sa nejako líšia. Zahrnuté sú ako trate štandardne okruhové, tak rallye. Sám považujem počet tratí GT Sport dostačujúci, uznávam však, že jedinci so slabosťou pre čísla môj názor zdieľať nemusia. Na tratiach taktiež nefunguje dynamické počasie a dážď stretnete len zriedka. Pred každými singleplayerovými pretekmi si môžete zvoliť, v akej dennej dobe sa bude odohrávať, s tým je tiež pevne spojená predvoľba počasia. Ak teda napríklad chcete slnečno, musíte pretekať ráno, na obed alebo večer, podľa toho, kedy práve nie je zamračené.

Získavanie nového obsahu je v Gran Turismo Sport založené na niekoľkých jednoduchých princípoch. Nové preteky pre jedného sa odomykajú za dokončovanie predchádzajúcich. Mód kariéry funguje podobne. Nové autá získavate za herné kredity, ktoré spoločne s míľovými bodmi a skúsenosťami dostávate za dokončenie prakticky ktorýchkoľvek pretekov. Skúsenosti sa pripočítajú k vašej jazdecké úrovni a míľové body slúžia ako akási bonusová mena, za ktorú môžete nakupovať predmety v zmenárni, napríklad špeciálne vozidlá, kozmetické vylepšenia auta aj pretekára alebo nové pozadia pre scenérie.

Gran Turismo Sport

Na koniec by sa hodilo povedať, že nové Gran Turismo Sport je po textovej stránke plne lokalizované do českého jazyka, čo už dlho nie je považované za štandard. Sony za to opäť patrí veľká pochvala ako jednému z mála vydavateľov, ktorí na malú stredoeurópsku krajinu myslí rovnakým dielom ako na všetky ostatné.

Záverečné hodnotenie Gran Turismo Sport

Gran Turismo Sport možno nie je tou pretekárskou hrou, na ktorú fanúšikovia série čakali, jedná sa však o kvalitný titul, ktorý ponúka detailne prepracovaný vozový park, ľahko uchopiteľný jazdný model a pohlcujúci multiplayer. O ňom celá hra aj je, absencia kariéry hre určite nerobí dobre a tvorí z nej vyložene online zážitok. Hlboko integrované a FIA certifikované preteky o skutočné odmeny sa zatiaľ pre dobrých jazdcov javí ako ľahká cesta k e-športu. Ako ale budú fungovať a ako sa vo sfére profesionálneho pretekania GT Sport presadí, ukáže až čas. Celkovo obsahu GT Sport oproti predchodcovi ubudlo, všade prítomná je ale bezkonkurenčná zábava.

Hodnotenie 90 % Alza.sk
90 %
80 %
100 %
Gran Turismo Sport recenzia

• Jazdný model
  • Detailne spracované vozidlá a trate
  • Podpora VR
  • Čeština
  • Scenérie
  • Matchmaking

• Hre chýba kariéra
  • Bez pripojenia na internet je k dispozícii len arkáda

Stane sa Gran Turismo Sport pretekárskou hrou roka?

Fanúšikovia automobilových pretekárskych simulátorov, zbystrite! Jedna z vlajkových lodí Playstationu, séria Gran Turismo, by sa mala už tento rok, konkrétne 18. októbra, rozšíriť v poradí o siedmy článok. Podľa Polyphony Digital môžeme ako obvykle počítať s vyberanou grafikou, veľkým množstvom licencovaných vozidiel vymodelovaných s takmer absolútnym citom pre detail a kvalitnú jazdnú fyziku. Samozrejme v ďaleko lepšom vyhotovení ako kedykoľvek predtým – Gran Turismo Sport je totiž prvým dielom série vyvíjaným pre PlayStation 4.

i (Update 09.10.17) Gran Turismo Sport sa chce svetu ukázať ako TEN simulátor, ktorý všetkým konkurentom zmaže úsmevy z tvárí a zasadne na trón automobilových pretekov. Bude to mať o niečo zložitejšie, pretože je hra určená len pre PS4, ale to nutne nemusí znamenať nevýhodu. GTS dokonca ponúkne pre tuzemského užívateľa češtinu, teda o dôvod viac, prečo by sme mali práve tomuto titulu venovať zvýšenú pozornosť.

Gran Turismo Sport Gran Turismo SportGran Turismo Sport

Gran Turismo Sport bude mať oficiálne češtinu!

(Update: 09.10.17) Pretekárske hry nikdy neboli o tonách textov a ukecaných NPC (keď nepočítame mechaniky či často skôr otravných tímových kolegov), ale ak si hráč chcel prečítať o podrobnostiach nových tlmičov alebo zistiť, ktoré pneumatiky lepšie držia na mokrom povrchu a nevládol jazykom, v ktorom bol titul prezentovaný, potom mal celkom problém. Preto našinca zrejme poteší, že Gran Turismo Sport bude obsahovať oficiálne češtinu. Pôjde síce „len“ o preložený text, ale aj to pre fanúšikov neovládajúcich angličtinu predstavuje iste malý dar z herných nebies.

Sony oznámilo demo pre PlayStation 4

Športoví (a hlavne pretekárski) nadšenci môžu začať oslavovať. Spoločnosť Sony pripravuje demo pre Gran Turismo Sport. Ukážka bude časovo obmedzená, takže ak chcete na vlastnej koži vyskúšať túto očakávanú bobmu, potom by sme vám odporúčali urobiť si od 9. do 12. októbra voľno. Vlastníci služby PS Plus k tomu dostanú nejaký čas navyše, pretože si môžu hru predinštalovať deň vopred a začať hrať o pár hodín skôr.

Aj keď už dopredu viete, že si Gran Turismo Sport zaobstaráte tak či tak, bude pre vás výhodné si demo vyskúšať. Všetok postup sa totiž prenesie do plnej hry, ktorá vychádza o týždeň neskôr (18. októbra). V deme nájdete tri módy: Sport – tu sa snažíte zájsť trať v čo najlepšom čase, Arcade – klasické preteky, ktoré budú obsahovať širokú škálu vozidiel a tri predvybrané trate s rozdielnym typom terénu. Tento mód je tiež možné hrať v režime split-screen s kamarátmi. Nakoniec si môžete vyskúšať aj mód Campaing – čo je vlastne kariéra, kde sa snažíte úspešne dokončiť preteky či prekonať rôznorodé prekážky a výzvy. Práve tu môžete získať hernú menu, odomknúť nové vozidlá a celkovo hru poriadne otestovať.

Gran Turismo Sport ford

Kedy Gran Turismo Sport vyjde?

O sedmičke sa špekulovalo už od roku 2013, kedy hlavný developer Kazunori Yamauchi v rozhovore pre japonský časopis Famitsu zmienil, že Gran Turismo Sport vyjde pre PS4 o rok alebo dva. Avšak po nejakom čase bolo jasné, že ide o zbožné prianie, najmä keď po dlhej dobe bez nových informácií Kazunori v ďalšom interview uvažoval už nad rokmi 2015 a 2016.

Gran Turismo Sport

Oficiálny dátum vydania Gran Turismo Sport pre PS4 pripadlo až na 15. november 2016, čo, ako vidíme pri pohľade do kalendára, tiež nevyšlo. Spoločnosť Sony upustila takisto od sľubovanej bety, ktorá mala byť spustená v roku 2016. Dôvodom vraj bola snaha zabrániť posunutiu release date do roku 2017. To sa však nakoniec aj tak stalo a príčinou bol herný evergreen: vývojárom s blížiacim sa deadline došlo, že ak nechcú do sveta vypustiť nedokončený polotovar, potrebujú jednoducho viac času. Na tohtoročnej E3 sa spolu s ďalším trailerom objavil aj nový termín: jeseň 2017. V júli ho potom Sony spresnilo na, dúfajme už konečný, 18. október pre Európu.

Gran Turismo Sport; cesty Gran Turismo Sport; grafické spracovanie

Gran Turismo druhej generácie – spolupráca s FIA

Ako bolo povedané, v Gran Turismo Sport narazíme na staré známe prvky a dlhoroční fanúšikovia sa tu budú určite cítiť ako doma. Ale je jasné, že len „nový lak“ v podobe krajšej grafiky by dnešnému náročnému hernému publiku nemohol stačiť. Gran Turismo prechádza podľa slov svojich tvorcov do „druhej generácie“ a tým hlavným ťahákom by mala byť spolupráca s Medzinárodnou automobilovou federáciou (FIA), čo je organizácia zaštiťujúca skutočné preteky a starajúca sa o svetový motošport ako taký.

Okrem pravidelného víkendového súťaženia so živým prenosom a komentárom sú v pláne aj dve veľké online majstrovstvá, ktoré budú prebiehať pod patronátom FIA: Nations Cup (pohár národov) a Manufacturers Cup (pohár konštruktérov). V prvom menovanom budeme reprezentovať svoju krajinu, v tom druhom nášho obľúbeného výrobcu (značku). Víťazom týchto online eventov sa vraj dostane rovnakej pocty, ako šampiónom reálnych FIA závodov (vyhlásenie víťazov na konci ročníka v Paríži) – FIA vraj bude Gran Turismo Sport uznávať ako svoju zvláštnu pretekársku disciplínu.

Gran Turismo Sport ponúkne 177 áut, 19 tratí a 3 hlavné herné módy

Pokiaľ sa jedná o hlavný dôvod, prečo pretekárske simulátory hráme, teda autá, v Gran Turismo Sport si prídeme na svoje. Malo by ich totiž byť na 177. V tomto čísle sú zahrnuté ako skutočné pretekárske vozidlá, tak aj cestné modely upravené pre triedu GT3 (čiže pôjde o vymyslené kúsky). Nechýba ani špeciály Le Mans. Kompletný zoznam bude zverejnený v nasledujúcich mesiacoch. V sérii Gran Turismo sa prvýkrát predstavia vozidlá značky Porsche a nahradia tak neoriginálne RUFy. Uzdu fantázii budeme navyše môcť upustiť aj vďaka novému editoru áut, ktorý by mal umožniť navrhovanie vlastného vzhľadu pre naše zamilované kúsky.

S tými sa prejdeme na celkovo 19 tratiach v 27 rôznych konfiguráciách. K populárnym okruhom ako Nürburgring Nordschleife (severná slučka) pribudnú Northern Isle Speedway a Tokyo Expressway alebo šotolinová trať z oblastí vyprahnutej Severnej Ameriky tiahnucej sa južne od Skalistých hôr až do Mexika.

Gran Turismo Sport; nočné preteky

Tri hlavné herné módy by mali zahŕňať Kampaň, Športový režim (tu by mali prebehnúť spomínané majstrovstvá a ďalšie kompetitívne udalosti) a arkády. Súperiť môžeme samozrejme ako offline, tak online. S tým súvisí aj nový „vodičský profil“. Vývojári z Polyphony sa dušujú, že si vďaka nemu užijeme v Gran Turismo Sport ďaleko vyrovnanejší matchmaking. Ten by mal totiž zaznamenávať nielen naše výkony, ale aj také vodičské prvky, akými sú napríklad férovosť jazdy.

Grafika a vylepšený engine z Gran Turismo 6

V už spomínanom rozhovore pre časopis Famitsu padla aj informácia, že Gran Turismo Sport pôjde na rovnakom engine (hoci pochopiteľne vylepšenom) ako Gran Turismo 6. A podľa toho, čo vidíme na doteraz publikovaných záberoch, je takmer isté, že po grafickej stránke nepôjde novému Gran Turismu čo vytknúť. A majitelia PS4 Pro sa môžu tešiť na 60 snímok za sekundu a rozlíšenie 4K. Počíta sa aj s podporou VR.

Trošičku možno len zamrzí správa, že hra nebude obsahovať prvok dynamického počasia a striedanie dňa a noci, avšak niektoré z týchto parametrov by malo byť možné nastaviť pred každým pretekom zvlášť.