Osudom skúšaný detektív Sebastian Castellanos sa v The Evil Within 2 vráti už na jeseň

Tango Gameworks sa pred pár rokmi podarilo vytvoriť veľmi kontroverzný horor. Jedni The Evil Within milovali, druhí ho, naopak, nenávideli. My sme sa postavili na hraničný bod medzi týmito dvoma tábormi, pretože nás dielo ázijských tvorcov do istej miery oslovilo. Teraz k nám mieri The Evil Within 2. Podľa doteraz prezentovaných záberov a informácií by mal byť brutálnejší, temnejší a hlavne prepracovanejší než jeho predchodca. Teda sme neodolali a bez okolkov sme sa vrhli na podrobnejší rozbor zatiaľ ponúkaného obsahu. Nadchol nás či odradil? Na túto a ďalšie otázky nájdete odpoveď v nasledujúcich riadkoch.

(Update 23. 7. 2017) Keď sme vás prvýkrát informovali o The Evil Within 2, nebolo o hre známe mnoho. Bethesda si väčšinu informácií veľmi starostlivo strážila. Pred pár dňami však začala pomaly vypúšťať do sveta detaily o svojom projekte. V dnešnej aktualizácii na vás čaká nový temne ladený trajler spolu podrobnosťami o bonusovom DLC, ktoré by vo vás malo vzbudiť záujem o predobjednávku.

Ponúkla nám Bethesda konečne dôvod na predobjednanie?

Čoskoro po ohlásení významných hier sa vždy objaví správa o dodatočnom balíku za nákup v predpredaji, ktorý by mal nalákať potencionálnych kupcov. Bethesda v minulých dňoch oznámila, že za predobjednávku The Evil Within 2 dostanete DLC The Last Chance Pack. Prakticky ide o bonusový balík, v ktorého útrobách nájdete lekárničky a súčiastky na tvorbu pascí, vylepšovanie predmetov a výrobu munície. Okrem požívatín a výrobných surovín vám dá k dispozícii aj špeciálnu pištoľ The Burst Handgun, ktorú možno získať len touto cestou. Nás tento obsahový balík nenadchol, k nákupu The Evil Within 2 by nás zrejme kvôli svojej nevýraznosti nepresvedčil.

Okrem nepríliš zaujímavého predobjednávkového bonusu nám autori The Evil Within 2 predhodil aj čerstvý gameplayový trajler, ktorý sa zameriava na stret s monštrami, ktoré stretnete v temných zákutiach fiktívneho amerického Unionu. Na nových záberoch máme možnosť vidieť rôznorodo znetvorené tvory, ktorým ide predovšetkým o to, aby nebohého Sebastiana Castellanos poriadne zhuntovali.

Nočná mora v The Evil Within 2 pokračuje

V prvom diele The Evil Within ostrieľaný detektív Sebastian Castellanos dostal poriadne. Akcia v Beacon Mental Hospital sa totiž nevyviedla pdľa podľa jeho predstáv. Z obyčajného zásahu sa stal v priebehu pár minút boj o prežitie, na konci ktorého bol rád, že si dokázal zachrániť svoju kožu. Avšak mu nikto jeho šialený príbeh neverí, a tak sa oddáva nezřízenému pitia tvrdého alkoholu, s ktorého pomocou zaháňa spomienky na prežité hrôzy. Všetko sa zmení až v momente, keď sa mu do života vráti jeho bývalá kolegyňa Juli Kidmanová, ktorá mu otvorí oči a opäť ho zavedie na správnu cestu.

Japonský herný veterán Šindži Mikami sa s hlavným protagonistom udalosťou v Beacon Mental Hospital ani na moment nemaznal, v podstate celú hernú dobu mu staval do cesty jednu prekážku za druhou. Dočasný náčrt príbehu The Evil Within 2 jasne naznačuje, že Sebastiana Castellanosa opäť čaká veľmi bolestivá jazda, ktorá bude s vysokou pravdepodobnosťou zakončená záchranou jeho dávno stratenej dcéry Lily, ktorá bola v minulom diele vyhlásená za mŕtvu. Pravda bola nakoniec však trošku odlišná. Dieťatko je aj napriek neblahej zvesti stále nažive. Vďaka mysli prepojujúcemu systému STEM sa Sebastian vydáva do imaginárneho mestečka Union, ktoré leží v hlave jeho potomka. Jeho hlavnou úlohou je dostať seba aj svojich blízkych von z nočnej mory prebiehajúcej v uliciach vymyslenej metropoly.

The Evil Within 2; Horror Eye

i Pozrite sa na náš nový Herný magazín!

V The Evil Within 2 navštivíte malomesto

Osobne si nedokážeme predstaviť, že by sme putovali do myslí našich blízkych. Nemáme na takýto krok zrejme dosť odvahy. Preto obdivujeme Sebastiana Castellanosa, ktorý sa bez väčšieho rozmýšľania vrhol do pomaly sa meniaceho sveta ležiaceho v predstavách jeho potomka. Malé fiktívne americké mestečko Union, v ktorom sa príbeh The Evil Within 2 tentoraz odohráva, je nepriaznivým miestom, z ktorého je cítiť veľmi ponurá atmosféra. Z doteraz zverejnených ukážok možno usudzovať, že pri jeho prechode zavítate do smradľavých mestských márnic, opustených panských sídiel, krvou postriekaných rodinných domov a zlom políbených knižníc, ktoré skrývajú nejedno temné tajomstvo.

Lineárny dizajn úrovní, ktorý bol považovaný za jeden z primárnych nedostatkov prvého dielu, by mal byť v The Evil Within 2 značne zredukovaný. Ich rozsah by, naopak, mal byť znateľne väčší ako v minulosti. Prakticky si hráč bude mať možnosť vďaka tomuto faktu nadefinovať tempo, ktorým hru prejde. Považujeme tento krok za veľmi rozumné rozhodnutie, nie každému totiž vyhovuje jasný smer a prehnaný počet nascriptovaných momentov známych napríklad z kontroverzného Outlast, ktorý je za tento aspekt často hlasno kritizovaný.

The Evil Within 2; Horror Old Town

Výrazne zväčšené lokácie The Evil Within 2 je potrebné niečím naplniť. Autori s týmto cieľom vytvorili slušnú škálu obludných potvor, ktoré sa nezastavia pred ničím. V zatiaľ dostupných záberoch sme mali možnosť vidieť pomaly sa pohybujúce zombie, teleportujúceho sa psychopata s nožom, zlom zdeformované kreatúry a monumentálne monštrá, ktoré vás ohromia ako svojou silou, tak aj veľkosťou.

The Evil Within 2; Daemonic monster

Ochutnávka arzenálu The Evil Within 2

Bojovať proti kreatúram budete prevažne pomocou poriadne nabrúseného nože a momentálne nie príliš pestrého spektra zbraní. Popravde nevieme, ktoré hračky tvorcovia prenesú z pôvodnej hry. Takže počítame hlavne s modelmi predstavenými v rámci prezentovaných herných záberov, ktoré odhalili pištoľ, brokovnicu a podivné, kuši podobné zariadenie.

Okrem relatívne obstojnej ponuky nástrojov smrti možno v The Evil Within 2 proti nepriateľom použiť aj okolité prostredie, ktoré je často preplnené rôznymi typmi pascí a nástrah, do ktorých je možné vaše nepríliš múdrych oponentov nalákať. Sami si však neustále musíte dávať pozor na to, kam šliapete, inak sa môžu stať aj vašou záhubou. Tvorcovia de facto zakomponovali do pokračovania svojho diela väčšinu prvkov z pôvodnej hry, jedinou zásadnou inováciou by mala byť vysielačka, ktorá umožňuje Sebastianovi komunikovať s reálnym svetom a lepšie pracovať s postavami stratenými v rozsiahlych úrovniach Unionu. Ak ich s pomocou komunikátora nájdete, môžete s nimi nadviazať spojenie, pomôcť im, prípadne od nich získať úlohu, za ktorý následne dostanete nové zbrane či životne dôležité informácie.

The Evil Within 2; Beam Crossbow The Evil Within 2; Zombie at the Aim