• Autor: Ondřej Zeman
Výtvory autorov Halo: The Master Chief Collection patria aktuálne medzi jedny z najúspešnejších remasterov, ktoré je možné na hernej scéne nájsť. Vďaka ich vysokej kvalite sme si užili ako hranie Halo: Combat Evolved Anniversary a Halo: Reach, tak aj Halo 2: Anniversary, ktoré bolo doteraz z celej kolekcie najvýraznejšie. V minulých dňoch k nám do redakcie dorazilo Halo 3. Či je rovnako podarené, vám načrtneme v nasledujúcich odsekoch.
Halo 3 (Hra) | Halo: The Master Chief Collection (Hra) | Halo (IP)
FPS Halo 3 vychádza ako súčasť Halo: The Master Chief Collection, kolekcia remasterovaných hier zo série Halo. Titul vyvíja v spolupráci s ďalšími štúdiu 343 Industries a vydáva spoločnosť Xbox Game Studios. Originálna hra vychádza 25. 9. 2007 na Xbox 360, 11. 11. 2014 na Xbox One a remaster 14. 7. 2020 na PC bez českej lokalizácie a obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Mini Recenzia – PC
Na rozdiel od Halo 2: Anniversary, nenadväzuje Halo 3 priamo na predchádzajúci diel hernej série. Jeho rozprávanie je zasadené do udalostí z podareného komiksového diela Halo: Uprising, ktoré sa odohrávalo po skončení divokého druhého dielu série Halo. Opäť sa máme možnosť vžiť do kože legendárneho ničitelia mimozemských monštier Master Chiefa, ktorého tentoraz nezastihne na vesmírnej lodi ľudská federácia, ale uprostred pralesa, v ktorého útrobách sa nachádza základňa nepriateľskje frakcie Covenant. Tá vo svojom stráženom komplexe väzní dobrých mužov a ženy bojujúcich za budúcnosť ľudstva, čo samozrejme primárny protagonista tohto dynamického rozprávania nemôže nechať len tak, kvôli čomu sa vydáva na výpravu, na ktorej nie je o akciu a krv núdza.
Príbehová kampaň Halo 3 je obdobne rozsiahla ako v predchádzajúcich častiach kolekcie Halo: The Master Chief Collection. Ponúknutých je tu celkom deväť rôzne dlhých misií, v ktorých sa máte možnosť pozrieť do hlbín dažďového pralesa, brániť spojenecké základne pred útokom, alebo prejsť do ofenzívy v snahe zachrániť všetkými zbožňovanú modrú AI. Samotné spracovanie celého scenára sa podľa môjho názoru tentoraz podarilo na jednotku, vďaka čomu si dokážu ďalšiu kapitolu osudov kultového Master Chiefa užiť aj náročnejší hráči, ktorým nepripadajú aktuálni zástupcovia FPS žánru dostatočne zaujímaví. Ak by som mal časti Halo 3 zacielené na singleplayer niečo vytknúť, bolo by to tradične správanie vozidiel a spojenecká umelá inteligencia, ktorá obdobne, ako v prípade minulých dielov, nestojí za nič.
Ako už bolo povedané v predchádzajúcom odseku, spojenecká AI nie je v Halo 3 žiadny veľký zázrak. Ak premýšľate nad tým, čo by umelá inteligencia mohla robiť zle, prakticky činí totožné prešľapy ako v prípade väčšiny doteraz vypustených častí edície Halo: The Master Chief Collection. Počítať pri nej tým pádom musíte s neschopnosťou viesť vozidlo, či zasekávaním o textúry. Zaujímavé je, že nepriateľskými AI nešvármi, ktorými trpeli moji spojenci, zaťažená nebola, takže sa z nej stal obstojný protivník, pokúšajúci sa stabilne o vykonávanie rôzne náročných taktických akcií, vďaka čomu som si na neho musel dávať pozor. Akonáhle som na okamih stratil obozretnosť, väčšinou som na to doplatil smrťou, ktorá ma vrátila na poslednú uloženú pozíciu.
Nie každému samozrejme vyhovuje stretávať sa s umelou inteligenciou. Pre tých, ktorí príliš neholdujú príbehu, je v Halo 3 prítomná tiež hra pre viacerých hráčov. Tá vám umožní zmerať si sily s inými inteligentnými jedincami až v deviatich herných režimoch, ktorých spektrum je tvorené tradičnými FPS variáciami. Nájsť je medzi nimi možné napríklad capture the flag, zone control, alebo alternatívu sniper, v ktorej rámci máte k dispozícii len pušky, s ktorými sa nie je vôbec jednoduché trafiť. Stabilita serverov našťastie bola dobrá, takže som počas hrania nemal väčšinou problém uspieť. Keď už som spomenul jeden technický aspekt, treba priblížiť tiež optimalizáciu predstavujúcu v prípade remastera častý problém. Pri Halo 3 je spracovaná na sto percent, vďaka čomu sa s prepadmi snímok len tak nestretnete.
Ďalšia časť Halo: The Master Chief Collection nakoniec predčila moje očakávania. Nečakal som od nej veľa a vo finále som dostal parádne staromilské FPS s kvalitným príbehom, prepracovaným dizajnom máp, agresívnou umelou inteligenciou, prvotriednou optimalizáciou a zábavnou hrou pre viacerých hráčov, ktorá dokáže úplne upútať. Je škoda, že Halo 3 obdobne, ako jeho predchodcovia, trpí tupou spojeneckou AI a zle ovládateľnými vozidlami. Nebyť ich, zrejme by išlo o deviatkovú strieľačku, kvôli nim je na tom však o trošku horšie.
Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu hry.
• Zdroje: Vlastné
Halo 3 je podarená FPS hra, ktorá vďaka omladeniu sprístupňuje príbeh série Halo mladšej generácii. Ak stále premýšľate nad tým, či má zmysel venovať pozornosť Halo: The Master Chief Collection, tento diel by mohol byť jedným z ďalších dôvodov, prečo si ju nakoniec zaobstarať. Za seba Halo 3 vrelo odporúčam, pretože som vďaka nemu spoznal ďalší čriepok z celej skladačky.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
My name is Ondřej Zeman. I've been playing video games since I was a kid, and over the past few years, my hobby has become a professional reality. Now, I write several dozens of video game reviews. I mostly play strategy games, turn-based RPGs, and quality FPS.
|
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky |
---|---|---|
Operačný systém | 64-bit Windows 7 | 64-bit Windows 10 |
Procesor | Intel Core i7-975 | AMD A12-9800 APU | Intel Core i7-870 Quad 2.93 GHz | AMD FX-4100 |
Grafická karta | GeForce GTS 450 | Radeon R7 Graphics | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | AMD Radeon R7 360 |
DirectX | Verzia 11 | Verzia 11 |
Operačná pamäť | 2 GB RAM | 4 GB RAM |
Pevný disk | 55 GB voľného miesta | 55 GB voľného miesta |
• Zdroj: www.wepc.com (27. 7. 2020)
Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.