Grafické karty využívajúce hybridný systém chladenia nie sú na trhu príliš častým javom. Hybridný, teda zmiešaný systém chladenia, je totiž čo do technického spracovania pre výrobcov predsa len komplikovanejšou záležitosťou, však sem-tam sa predsa len nejaká takto chladená grafická karta objaví. Grafická karta EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je jedným z takýchto hybridov, u ktorých spoločnosť EVGA využila kombinovaný systém chladenia, ktorý sa skladá sa z uzavretého vodného okruhu a klasického vzduchového chladenia. To, ako účinný je tento systém chladenia, si otestujeme práve v dnešnej recenzii.
Grafická karta EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je postavená na ľahko orezanom grafickom čipe spoločnosti NVIDIA GP104, na ktorý sú pomocou 256-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR5 s kapacitou 8 GB. O chladenie grafickej karty sa tentokrát stará hybridný systém chladenia, ktorý sa skladá ako z uzavretého vodného okruhu na chladenie grafického čipu a VRAM, a tak zo vzduchového chladenia pre moduly napájacej kaskády. Svojím výkonom tak EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID spadá do segmentu grafických kariet vysokého výkonu, kde zaberá stredné priečky pomyselného výkonnostného rebríčka.
Frekvencie grafického čipu sú 1 607/1 683 MHz a frekvencia grafických pamätí 2 002 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR5 predstavuje efektívnu frekvenciu 8 008 MHz. Grafická karta je teda nastavená presne na referenčné hodnoty GeForce GTX 1070 Ti danej špecifikáciami spoločnosti NVIDIA.
Grafická karta EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID meria na dĺžku 267 mm a na základnej doske vám zaberie celkom 2 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará zaujímavý systém hybridného chladenia, zložený ako z uzavretého okruhu vodného chladenia, tak z klasického vzduchového chladiča. Kým vodný okruh má na starosti odber odpadového tepla z grafického čipu a modulov grafických pamätí, napájacia kaskáda grafickej karty je ochladzovaná vzduchom.
Dosadacia časť vodného bloku na grafický čip (base plate) je medená a rovnako tak medený je aj chladiaci plát, ktorý je na tento blok napojený. Jeho úlohou je odvádzať teplo z modulov grafických pamätí. O ochladzovanie kvapaliny vodného okruhu sa stará radiátor s rozmermi 150 × 120 mm, ktorý je ofukovaný 115 mm ventilátorom.
Napájacia kaskáda grafickej karty je chladená pomocou menšieho hliníkového chladiča, ktorý je ofukovaný jedným 75 mm ventilátorom. Všetky dôležité komponenty sú teda chladené kvalitne.
Otáčky oboch ventilátorov sú riadené podľa závislosti na teplotách grafickej karty, bohužiaľ sa ale otáčajú aj v prípade, keď grafická karta nijako vyťažená nie je. V pohotovostnom stave sa 75 mm ventilátor na grafickej karte otáča rýchlosťou 1 200 ot./min., čo vo svojom PC určite budete počuť. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
O napájanie grafickej karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID sa stará 5 + 1-fázová kaskáda modulov napäťových regulátorov (VRM), ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 8-pinového konektora. Príkon grafickej karty bol výrobcom nastavený na 180 W (max. 217 W) a na jej prevádzku výrobca odporúča zdroj s výkonom minimálne 500 W.
Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID riešené pomocou jedného DVI-D (Dual-link) konektora, troch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port) a jedného konektora HDMI 2.0.
Súčasťou balenia grafickej karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je tiež firemný nástroj spoločnosti EVGA s názvom Precision XOC.
Nástroj EVGA Precision XOC slúži na jednoduché pretaktovanie, s ktorého pomocou môžete zo svojej grafickej karty dostať maximum možného výkonu. Používateľské rozhranie aplikácie využijú ako užívatelia menej skúsení, tak aj „profesionáli“.
Pomocou EVGA Precision XOC môžete používateľsky nastavovať rôzne parametre grafickej karty, ako sú napríklad frekvencia grafického čipu, frekvencia grafických pamätí, otáčky ventilátorov chladiča, alebo tiež nastavovať limity teploty, spotreby atď. Vďaka nástroju EVGA Precision XOC si tak môžete nastaviť správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Grafickú kartu môžete napríklad nastaviť na jej maximálny výkon, alebo naopak môžete jej výkon obmedziť a dať prednosť skôr lepším prevádzkovým vlastnostiam (teplota, hlučnosť či spotreba).
S EVGA Precision XOC môžete tiež nastavovať vlastné krivky ventilátora systému chladenia.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID zaradili nasledujúce grafické karty zo segmentu vysokého výkonu (high-end):
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC Hybrid | Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum | MSI GTX 1080 Sea Hawk EK X |
Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming | Sapphire RX Vega64 8G HBM2 LC | Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming |
ŠPECIFIKÁCIA grafických kariet | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family | Veľkosť Tranzistory Výroba | SP TMU ROP | VRAM Veľkosť Bus/Clock | Base Clock Turbo Clock Real Clock | Interface TDP |
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC Hybrid | GP104 GP104-300-A1 Pascal | 314 mm2 7,200 million 16nm FinFET | 2432 152 64 | GDDR5 8.192 GB 256b/8008 | 1 607 MHz 1 683 MHz 1 886 MHz | PCIe 3.0 x16 180 W |
Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal | 471 mm2 12,000 million 16nm FinFET | 3584 224 88 | GDDR5X 11.264 GB 352b/11104 | 1 620 MHz 1 734 MHz 2 025 MHz | PCIe 3.0 x16 275 W |
MSI GTX 1080 Sea Hawk EK X | GP104 GP104-400-A1 Pascal | 314 mm2 7,200 million 16nm FinFET | 2560 160 64 | GDDR5X 8.192 GB 256b/10008 | 1 683 MHz 1 823 MHz 1 980 MHz | PCIe 3.0 x16 240 W |
Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling | Vega 10 Vega 10 XT GCN 5ND GEN | 484 mm2 12,500 million 14nm FinFET | 4096 256 64 | HBM2 8.192 GB 2048b/1890 | 1 247 MHz 1 750 MHz 1 586 MHz | PCIe 3.0 x16 345 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10 Vega 10 XL GCN 5ND GEN | 484 mm2 12,500 million 14nm FinFET | 3584 224 64 | HBM2 8.192 GB 2048b/1600 | 1 156 MHz 1 590 MHz 1 496 MHz | PCIe 3.0 x16 240 W |
Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming | GP104 GP104-200-A1 Pascal | 314 mm2 7,200 million 16nm FinFET | 1920 120 64 | GDDR5 8.192 GB 256b/8008 | 1 658 MHz 1 860 MHz 1 962 MHz | PCIe 3.0 x16 166 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie grafická karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná práve rýchlosť snímok.
Dosiahnuté hodnoty snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov umiestňované zostupne tak, že grafická karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe umiestnená hore, a naopak grafická karta s najnižšou snímkovou frekvenciou potom zase úplne dole. Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Chladenie grafických kariet MSI GTX 1080 Sea Hawk EK X a Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum v testoch zaisťovala súprava vodného chladenia EK Water Blocks EK-KIT S240, ktorá s dvojicou ventilátorov a vodnou pumpou generovala hlučnosť 35,5 dBA. V grafoch je potom k menám grafických kariet, ktoré využívajú tento systém vodného chladenia, pridaná skratka EKWB.
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vôbec prvou hrou, ktorá bola postavená výhradne na grafickom rozhraní API Vulkan. Z tohto grafického rozhrania viac profitujú grafické karty spoločnosti AMD, najmä v nižšom rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov.
Assassin's Creed: Origins je akčnou adventúrou v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing nastavený na LOW.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá. Grafické karty spoločnosti NVIDIA tu podávajú oveľa lepšie výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra, založená na svete postáv JRR Tolkiena, odohrávajúca sa v čase medziobdobí Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros Entertainment. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Prey je akčná sci-fi FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorá bola postavená na hernom engine CryEngine vývojármi zo štúdia Arkane Studios, a vydaná v máji 2017 spoločnosťou Bethesda Softworks. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Hardware Labs po dobu 64 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Prey |
Mass Effect: Andromeda je akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia BioWare, a vydaná v apríli 2017 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape EOS po dobu 80 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorej dej sa odohráva počas 1. svetovej vojny. Hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA Dice a vydaná v októbri 2016 spoločnosťou Electronic Arts. Hra podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Avanti Savoia po dobu 57 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a najnovšie herné rozhrania DirectX 12 sa v prípade takto výkonných grafických kariet veľmi v láske nemajú, a preto by som odporučil túto hru hrať výhradne pod nastavením na DirectX 11.
Deus Ex: Mankind Divided je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvkami RPG, stealth a sociálnej interakcie. Hra bola postavená na hernom engine Dawn Engine vývojármi štúdia Eidos Montreal a vydaná v auguste 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 98 sekúnd nástrojom Fraps. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa uprostred démonickej invázie na zariadení UAC. Hra bola postavená na hernom engine Id Tech 6 vývojármi zo štúdia Id Software a vydaná v máji 2016 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape UAC po dobu 109 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy DOOM |
Pre počítačovú hru DOOM platí jednoduché pravidlo: ak chcete mať vysokú snímkovú frekvenciu v hre, hrajte ju vždy pod rozhraním Vulkan. S týmto moderným herným rozhraním by však mohli mať problémy grafické karty predchádzajúcej generácie spoločnosti NVIDIA (Fermi/Kepler/Maxwell).
Tom Clancy's The Division je on-line strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá prebieha v otvorenom svete. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2016 spoločnosťou Ubisoft. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 96 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z ďalších hier, kde sa vám rozhodne oplatí opustiť DirectX 11 a prepnúť rendering hry na DirectX 12, najmä ak hráte hru v nižšom rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akčná adventúra z pohľadu tretej osoby, v ktorej s Larou Croft preskúmavate rôzne prostredia, riešite puzzle aj bojujete o prežitie. Hra bola postavená na hernom engine Horizon vývojármi zo štúdia Crystal Dynamics a vydaná v januári 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 86 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider tiež podporuje DirectX 12 a v nižšom rozlíšení z neho profitujú všetky grafické karty. Ak využívate rozlíšenie 1 920 × 1 080 pixelov, určite sa oplatí prepnúť na renderovanie cez DirectX 12.
Star Wars: Battlefront je akčná strieľačka z pohľadu prvej a tretej osoby, ktorá je založená na téme filmových Star Wars. Hra je postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a bola vydaná v novembri 2015 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na mape Survival on Tatooine po dobu 105 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akčné RPG (role-playing game) sandbox, v ktorom plníte zadané úlohy z pohľadu tretej osoby. Hra bola postavená na hernom REDengine vývojármi zo štúdia CD Projekt RED a vydaná v máji 2015 rovnakou spoločnosťou. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape White Orchard po dobu 84 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov (FHD) na MSAA ×4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA ×2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol potom anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Crysis 3 |
Herné testy grafickej karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto grafickej karte darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Sumarizácia výkonu |
Výkon grafickej karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je slušný a podľa očakávaní ju môžeme smelo zaradiť niekam do stredu výkonnostného rebríčka grafických kariet vysokého výkonu. Výhodou tejto grafickej karty je predovšetkým vodný okruh chladenia, ktorý drží teploty grafického čipu dostatočne na uzde. Vďaka tomu môže grafická karta pri hraní počítačových hier nasadiť vyššie frekvencie (a tým aj výkon). Komu by takýto výkon predsa len ešte nestačil, je tu možnosť jeho ďalšieho navýšenia pomocou pretaktovania grafického čipu a pamätí. V takom prípade už bude EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID atakovať výkon ležiaci vo výsostných vodách GeForce GTX 1080.
Prevádzkové vlastnosti grafických kariet boli merané v počítačovej hre Crysis 3 po dobu 30 minút hrania na mape Swamp. Dosiahnuté hodnoty teplôt (°C), hlučnosti (dBA) aj spotreby (W) boli zaznamenané až na konci tohto merania.
Prevádzkové vlastnosti |
Prevádzkové vlastnosti grafickej karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID sú viac než dobré. Hybridné chladenie drží teploty grafickej karty len ľahko nad hranicou 40 °C pri hlučnosti prakticky konštantných 37,9 dBA. Dokonca aj spotreba je vďaka nízkym teplotám veľmi nízka, kdesi na úrovni výkonnostne slabšej GeForce GTX 1070. Mohlo by sa teda povedať, že EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je, čo sa týka prevádzkových vlastností, kartou bezchybnou. Bohužiaľ, jeden nepríjemný háčik tu je a volá sa „hlučnosť v pokoji“. O tom si však povieme podrobnejšie v kapitole hodnotení grafickej karty na konci tejto recenzie.
Pretaktovanie grafickej karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID som prevádzal pomocou nástroja MSI Afterburner tak, aby som v žiadnom prípade neohrozil grafickú kartu, a neprišiel tak o jej záruku. Na maximum som zvýšil iba hranicu spotreby (120 % Power Limit) a teploty (92 °C Temp. Limit), napätie grafického čipu som nechal na východiskových hodnotách.
Postupne som zvyšoval hodnoty frekvencie grafického čipu a následne tiež grafických pamätí. Ako stabilná sa nakoniec ukázala hodnota +170 MHz pre grafický čip a +450 MHz pre grafické pamäte. V počítačových hrách sa potom reálna frekvencia grafického čipu pohybovala na slušných 2050 MHz, v prípade grafických pamätí 8 900 MHz (efektívne).
Nasledujúce video ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti v prípade takto pretaktovanej grafickej karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID v počítačovej hre Crysis 3.
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je grafickou kartou, ktorá ponúka slušný výkon a veľmi účinný systém hybridného chladenia. Uzavretý okruh vodného chladenia udržuje teploty grafického čipu na veľmi nízkych hodnotách, tesne nad hranicou 40 °C. Takto nízke teploty potom grafickej karte umožňujú tiež dosahovať o niečo vyššie frekvencie, a tým tiež výkon.
Jedinou chybou na kráse grafickej karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je jej vyššia hlučnosť v pokoji. Ventilátory chladenia, najmä ten 75 mm ventilátor, ktorý má na starosti ochladzovanie napájací kaskády, sa totiž otáčajú aj v dobe, keď grafická karta nie je nijako vyťažená, a zbytočne tak generujú hlučnosť. To je nepríjemné najmä v situácii, keď napríklad sledujete video a nechcete byť ničím rušení.
Na tomto probléme by, myslím, mala spoločnosť EVGA ešte popracovať. Buď implementáciou funkcie Async Fan Control, ktorú poznáme z chladičov typu iCX a ktorá v prípade nízkych teplôt ventilátor na chladiči napájacej kaskády úplne zastaví, alebo zmenou vodného bloku na full-cover, ktorý by ochladzoval tiež moduly napájacej kaskády. Lenže to už by nebol hybridný systém chladenia, ale vodný „plnokrvník“.
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID
Grafické kartyEVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je grafickou kartou, ktorá ponúka slušný výkon a veľmi účinný systém hybridného chladenia. Chybou na kráse tejto grafickej karty je však jej vyššia hlučnosť v pokoji.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.